Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu 1 W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu 1 W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim."— Zapis prezentacji:

1 Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu 1 W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim

2 Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim - 1 Uczestniczę w wyznaczonych przez promotora spotkaniach w roku akademickim 2015/2016 Przygotowuję zadane prace w wyznaczonych terminach. Promotorowi dostarczam wydrukowany konspekt oraz rozdziały w szczegółowo opisanej teczce (Imię i nazwisko, typ studiów, adres mailowy, nr telefonu) Zaliczam pierwszy semestr seminarium poprzez napisanie minimum konspektu i pierwszego rozdziału pracy do r. Konspekt i całą praca powstaną według schematu zawartego w prezentacji/instrukcji od promotora. Trzy pierwsze strony pracy przygotowuję zgodnie ze wzorem umieszczonym przez dziekanat na stronie internetowej wydziału. Składam gotową pracę promotorowi nie później niż do 26 kwietnia 2016 roku. Po zaakceptowaniu pracy i uzyskaniu pozytywnego raportu z plagiat.pl od promotora (wskaźnik I do 5%; wskaźnik II do 50%) uzyskuję podpisy promotora na egzemplarzach pracy.

3 Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim - 2 Do dziekanatu składam dwa egzemplarze pracy – jeden dwustronny i jeden jednostronny. Ze wszystkimi pozostałymi formalnościami wymaganymi do złożenia pracy umieszczonymi przez dziekanat zapoznam się na stronie wydziału. Złożenie pracy do dziekanatu oznacza, że pracownik dziekanatu wpisze zaliczenie drugiego semestru seminarium. Zgodnie z nowym regulaminem studiów student, który nie złoży w terminie pracy dyplomowej będzie mógł uzyskać absolutorium mimo braku zaliczenia semestru letniego seminarium ale musi przed 30 września złożyć wniosek o przedłużenie terminu do trzech miesięcy. Wniosek taki musi zostać zaakceptowany przez promotora, który ma obowiązek procentowego ocenienia stopnia zaawansowania pracy dyplomowej (ocena procentowa). Promotor jest do dyspozycji seminarzysty w ciągu semestru zimowego i letniego oraz podczas dyżuru w sesji poprawkowej semestru letniego. Po tym czasie promotor nie ma obowiązku współpracować z seminarzystą.

4 4 Obrona pracy licencjackiej Student jest dopuszczony do obrony po: uzyskaniu absolutorium (zaliczenia ze wszystkich przedmiotów w programie studiów, łącznie z 2 semestrami seminarium dyplomowego – wpisane do USOS) Podpisaniu 2 egz. pracy licencjackiej przez promotora i przekazaniu dyplomantowi wydruku z plagiat.pl

5 5 Obrona pracy licencjackiej Komisja ds. obrony pracy licencjackiej, składa się z: Przewodniczącego (wyznaczony przez Dziekana) Promotora Recenzenta

6 6 Obrona pracy licencjackiej Terminy obrony pracy licencjackiej Pierwszy termin –czerwiec, lipiec 2016 roku (nie kłopotliwa kwalifikacja na MSM) Następne terminy – wrzesień, październik, listopad, grudzień 2016 roku

7 7 Pytania na egzaminie licencjackim Dwa pytania: Pierwsze pytanie: zadaje przewodniczący z pracy Drugie pytanie: zadaje przewodniczący z listy pytań z seminarium, czyli z marketingu acz z poza tematyki pracy

8 8 Ocena na dyplomie Ocena jest wynikową: średniej z toku całych studiów (70%) oceny prac (promotora i recenzenta) (20%) oceny z przebiegu obrony (10%). Ocena dostateczna: do 3,40 Ocena dostateczna plus: 3,40 – 3,80 Ocena dobra: 3,80 – 4,20 Ocena dobra plus: 4,20 – 4,60 Ocena bardzo dobra: 4,60- 4,90 Ocena celująca: powyżej 4,90

9 9 Harmonogram pisania pracy Semestr 1; zaliczenie seminarium dyplomowego zależy od dotrzymania podanych terminów Ustalenie zakresu pracy i niezbędnych kontaktów z praktyką marketingowo-handlową eksploatowaną w zamierzonej pracy Ustalenie tematu i wstępnego planu pracy Wstępne studiowanie literatury przedmiotu Zatwierdzenie przez promotora uzgodnionej wersji konspektu pracy do Przygotowanie pierwszego rozdziału pracy i dostarczenie go w wersji wydrukowanej promotorowi do dnia Poprawienie rozdziału pierwszego zgodnie ze wskazówkami promotora. Opracowanie materiałów do części praktycznej

10 10 Harmonogram pisania pracy Semestr 2; zaliczenie seminarium dyplomowego zależy od dotrzymania podanych terminów Praca nad kolejnymi rozdziałami. Zbieranie materiałów do części praktycznej Opracowanie wstępne całej pracy Przedstawienie promotorowi wstępnej wersji całej pracy Opracowanie ostatecznej wersji pracy po poprawkach Dostarczenie ostatecznej wersji pracy do dnia 26 kwietnia 2016r. Oprawienie min. 2 egzemplarzy pracy i przedłożenie do podpisów promotorowi; odebranie wydruku raportu z plagiat.pl Złożenie 2 egz. prac z płytą DVD i wydrukiem z plagiat.pl w dziekanacie – zazwyczaj nie później niż 5 tygodni przed obroną Obrona

11 11 Wymogi formalne 1.Struktura strony tytułowej 2.Streszczenie pracy 3.Słowa kluczowe 4.Dziedzina pracy 5.Tytuły rozdziałów, podrozdziałów 6.Układ tekstu na stronie 7.Czcionka 8.Akapity 9.Cytaty 10.Podawanie liczb 11.Tabele 12.Rysunki 13.Poprawność językowa 14.Przypisy 15.Bibliografia

12 12 Struktura strony tytułowej UNIWERSYTET WARSZAWSKI WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA Jan Kowalski nr albumu: 1000 Tytuł pracy Praca licencjacka Na kierunku: Zarządzanie Praca wykonana pod kierunkiem mgr Krzysztofa Podstawki Katedra Marketingu Warszawa, czerwiec 2014

13 13 Streszczenie pracy Nie powinno zawierać więcej niż 800 znaków (16 wierszy) Nie powinno być tożsame ze wstępem pracy

14 14 Słowa kluczowe Maksymalnie 10 W jednym wierszu, oddzielone przecinkami Powinny być formułowane w mianowniku liczby pojedynczej

15 15 Dziedzina pracy Marketing i zarządzanie Public Relations, reklama, promocja Promotor może wyznaczyć inny kod dziedziny pracy

16 16 Tytuły rozdziałów, podrozdziałów Jak wyróżniać tytuły –Rozdziały: duże litery, pogrubiony tekst (bold), czcionka Times New Roman 14, bez kropki, od dużej litery, numeracja rzymska z kropką –Podrozdziały: małe litery, pogrubiony tekst (bold), czcionka Times New Roman 14, bez kropki, od dużej litery, numeracja rzymska z kropką Każdy rozdział zaczyna się od nowej strony Między podrozdziałami występuje większy odstęp – 2 „puste” wiersze Odstęp między tytułem podrozdziału a tekstem – 1 „pusty” wiersz

17 17 Układ tekstu na stronie 1800 znaków na stronie –30 wierszy i 60 znaków w wierszu Odstęp między wierszami: 1 ½ lub 2 Marginesy –Prawy, lewy, górny i dolny: 2,5 cm –Margines na oprawę: 0,5 cm Druk jednostronny –Szerszy margines lewy Druk dwustronny –strona nieparzysta - szerszy margines lewy –strona parzysta - szerszy margines prawy –lub szerszy margines 3 cm po obu stronach Około

18 18 Czcionka Typ czcionki: –Times New Roman (preferowana) Rozmiar czcionki 12

19 19 Akapity Akapity zaznaczają ciągi logicznie powiązanych ze sobą myśli; najczęściej kilka zdań Sposób wyróżnienia: –wcięciem, tzn. przesuwa się go w prawo o 0,5 cm –większym odstępem między wierszami (np. odstęp po wierszu 6 pkt.)

20 20 Cytaty- raczej nie stosować z powodu wzrostu współczynników plagiatowości Jest to przytoczenie sformułowań wypowiedzianych przez innych autorów Wyróżnikiem cytatu jest ujęcie go w cudzysłów –Jeśli do cytatów dodajemy zwroty własne to zaznaczamy je poprzez nawiasy kwadratowe [determinanty], podobnie czynimy gdy opuszczamy jakieś jego fragmenty [...]

21 21 Podawanie liczb Pisz liczby po polsku, a nie po anglosasku –Dobrze: ,15 –Źle: 105, Unikaj w tekście liczb ze zbyt dużą ilością cyfr po przecinku W tabelach jest to dopuszczalne –ale też nie wolno przesadzać

22 22 Tabele (tablice) - 1 Tabela, tablica: jest to najpowszechniejsza i najprostsza forma prezentacji wyników badań własnych (dane pierwotne i wtórne) W pracy magisterskiej należy konsekwentnie stosować pojęcia: tabela lub tablica Mogą być stosowane skróty: Tab.1. Każda tabela musi być omówiona w tekście Musi być odpowiednio opisana: –numer tabeli, tytuł, tabela, źródło Czcionka –Tytuł: Times New Roman 12, bold, pochylona (italica) –Zawartość tabeli: Times New Roman 10 –Źródło: Times New Roman 12 Odstępy: –Od tekstu: 1 dodatkowy wiersz od dołu i od góry –Tytuł tabeli – tabela: odstęp 6 pkt. –Tabela - źródło: odstęp 6 pkt. Numeracja – arabska, utrzymana w całym tekście

23 23 Tabele (tablice) - 2 RokBIZ wychodzące z Polski w mln dolarówWskaźnik dynamiki w % (1992=100) , , , , , , , , , , , , , ,7 Łącznie w latach Źródło: tak samo jak przypisy Tab. 1 Bezpośrednie inwestycje zagraniczne wychodzące z Polski w latach

24 24 Rysunki - 1 Rysunek, wykres, schemat i rycina - do objaśnienia i rozszerzenia treści pracy niejednokrotnie jest konieczne zastosowanie odpowiedniego materiału ilustrującego W pracy magisterskiej należy konsekwentnie stosować pojęcia: rysunku, wykresu, schematu albo ryciny Mogą być stosowane skróty: Rys.1. Każdy rysunek musi być omówiony w tekście Rysunek musi być odpowiednio opisany: –numer, tytuł, materiał graficzny, źródło Czcionka –Tytuł: Times New Roman 12, bold, pochylona (italica) –Źródło: Times New Roman 12 Odstępy: –Od tekstu: 1 dodatkowy wiersz od dołu i od góry –Tytuł rysunku – rysunek: odstęp 6 pkt. –Rysunek - źródło: odstęp 6 pkt. Numeracja – arabska, utrzymana w całym tekście

25 25 Rysunki – 2 Rys.1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne wychodzące z Polski w latach Źródło: tak samo jak przypisy

26 26 Poprawność językowa błędy ortograficzne błędy stylistyczne –styl: urzędowy, pseudonaukowy, publicystyczny, potoczny, promocyjny – nie są wskazane błędy interpunkcyjne nieumiejętne posługiwanie się skrótami nadużywanie wyrazów obcych najbardziej wskazana forma bezosobowa Każdy tekst oddany do sprawdzenia musi być uważnie przeczytany przez autora

27 27 Przypisy Tradycyjne podejście –Przypisy na dole strony –Por. lub Zob. jeśli to nie jest cytat

28 28 Tradycyjne podejście - 1 M. Porter, Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992, s. 23. R. Głowacki, Przedsiębiorstwo na rynku, Wyd. II, PWE, Warszawa 1982, s Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1995, s. 230 – lub – J. Altkorn (red), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1995, s M. Kostera, Zarządzanie międzynarodowe i międzykulturowe [w:] Zarządzanie. Teoria i praktyka, pod red. A. Koźmiński, W. Piotrowski, PWN, Warszawa 1995, s R. Głowacki, Rynek artykułów żywnościowych. [w:] Polityka żywnościowa w PRL, PWN, Warszawa 1975, s.23. J. Johanson, F. Wiedersheim-Paul, „The internationalization of the firm: four Swedish cases”, Journal of Management Studies, 1975, Vol. 12, October, s Z. Schiller, „Procter&Gamble kontratakuje”, Business Week/ Polska 1993, nr.1, s.19. „The Opportunity for World Brands”, The New York Times, 1984, June 3, s. 6F. Forma przypisów w pracy musi być jednolita

29 29 Tradycyjne podejście - 2 Jeśli drugi raz cytujemy daną książkę (artykuł) –Zob. M. Porter,...op. cit., s. 30. –Zob. M. Porter,... j.w., s. 30. Jeśli przypisy następują po sobie –Op. cit., s. 20. –Tamże, s. 20. –Ibidem, s.20. Jeśli następujące po sobie przypisy dotyczą tego samego dzieła i tego samego fragmentu –Loc. cit. –Tamże.

30 30 Bibliografia Pozycje literaturowe w bibliografii są przedstawiane w układzie alfabetycznym Można podzielić publikacje na różne grupy (jeśli jest ich sporo) Jednolity wzorzec przedstawiania publikacji Dostosowanie opisu publikacji w bibliografii do przypisów Tradycyjne podejście –Rutkowski A., Zarządzanie finansami, PWE, Warszawa –Slywotzky A., Shapiro B., “Leveraging to Beat the Odds: The New Marketing Mind-Set”, Harvard Business Review, Vol. 71, No. 5, 1993.

31 1.Temat pracy 2.Uzasadnienie tematu 3.Problemy badawcze 4.Hipotezy badawcze 5.Metodyka badań 6.Struktura pracy 7.Literatura (bibliografia) 31 Zasady przygotowywania konspektu

32 32 Temat pracy Uzasadnienie tematu Problemy badawcze Hipotezy badawcze Metodyka badawcza Struktura pracy

33 Temat pracy powinien być powiązany z głównym problemem pracy Przy wyborze tematu należy brać pod uwagę następujące elementy:  stopień szczegółowości (temat powinien być wąski, możliwie szczegółowy i konkretny)  własne zainteresowania  własne umiejętności i wiedzę  miejsce pracy  możliwość uzyskania materiałów  zainteresowania i wiedzę promotora 33 O każdej zmianie tematu lub promotora należy poinformować promotora!

34 34 Analiza tematu Jakie inne możliwości?  Innowacje marketingowe – strategie wejścia małych i średnich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne  Innowacje marketingowe w małych i średnich przedsiębiorstwach

35  Dlaczego proponowany temat jest ważny?  Co jest w nim interesującego?  Jakie są przyczyny zainteresowania tym tematem? Obecny stan wiedzy w oparciu o wstępną analizę literatury przedmiotu 35

36 Punktem wyjścia dla tak zdefiniowanego tematu pracy są rodzaje innowacji rynkowej według J.A. Schumpetera. Zostało przez niego wyróżnionych pięć podstawowych typów innowacji rynkowej:  wprowadzenie nowego towaru Innowacja produktowa  wprowadzenie nowej metody produkcji Innowacja technologiczna, marketingowa i organizacyjna  otwarcie nowego rynku Innowacja rynkowa  zdobycie nowego źródła surowców lub półfabrykatów Innowacja zaopatrzeniowa  przeprowadzenie nowej organizacji jakiegoś przemysłu Innowacja strukturalna 36

37 Otwieranie nowych rynków jest związane z jednym z ważniejszych wyzwań przed jakimi stoi polska gospodarka i przedsiębiorstwa:  jest nim zwiększenie udziału w gospodarce światowej. W ciągu najbliższych lat musimy stać się ważnym podmiotem w systemie „Triady gospodarczej”  Jest to możliwe poprzez zwiększenie aktywności na rynkach zagranicznych nie tylko przedsiębiorstw bezpośrednio (lub pośrednio) związanych z kapitałem zagranicznym, ale również małych i średnich firm mających kapitał polski 37

38 Stanowią subiektywne odzwierciedlenie obiektywnych braków w danej nauce (brak odpowiedzi na pytania - wynikające logicznie z aktualnego stanu rzeczy lub błędów w odpowiedziach)  Przedstawienie luki w teorii  Określenie mocnych i słabych stron określonych koncepcji (modeli)  Porównywanie i kontrastowanie różnych koncepcji (modeli)  Weryfikacja określonych koncepcji (modeli) w odniesieniu do szczególnych sytuacji rynkowych 38 Problemy uszczegóławiające Problemy wyjaśniające

39 Problem podstawowy:  Określenie jakie rodzaje innowacji dominują i są podstawą rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw działających na rynku polskim Problem uszczegóławiający:  określenie algorytmów postępowania dotyczących strategii marketingowych w ujęciu normatywnym dla polskich firm (z koncentracją na małych i średnich podmiotach) na rynkach zagranicznych, umożliwiających osiągnięcie sukcesu rynkowego 39

40 Hipoteza (gr. hypóthesis - przypuszczenie) - osąd, teoria, które podlegają weryfikacji. Falsyfikacja to inaczej weryfikacja hipotez; Hipoteza:  wg Tadeusza Kotarbińskiego "...takie przypuszczenie dotyczące zachodzenia pewnych zjawisk lub zależności, które pozwala wyjaśnić jakiś niewytłumaczalny dotąd problem"Tadeusza Kotarbińskiego  wg Kazimierza Ajdukiewicza "...nieprzyjęta jeszcze racja wyjaśnienia jakiegoś faktu, którą podajemy procedurze sprawdzania"Kazimierza Ajdukiewicza  wg Józefa Pietera "...naukowe przypuszczenie co do istnienia lub nieobecności danego faktu w określonym miejscu i czasie"Józefa Pietera 40

41 Hipoteza badawcza 1 (problem podstawowy):  kluczową rolę w małych i średnich przedsiębiorstwach odgrywają innowacje związane z „otwarciem nowego rynku”, które można określić jako innowacje rynkowe  Polegają one na wejściu firm na nowe rynki, zarówno w wymiarze produktowym jak i geograficznym. Jest to związane z przedefiniowaniem domeny działania przedsiębiorstwa 41

42 Hipoteza badawcza 2 (problem podstawowy)  Najważniejszą rolę w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw po wejściu Polski do UE odgrywa innowacja rynkowa związana z wejściem tych firm na rynki zagraniczne  Wstępnym uzasadnieniem takiej hipotezy jest dynamika wzrostu eksportu polskiej gospodarki w ostatnich 5 latach 42

43 Hipoteza badawcza 3 (problem uszczegóławiający)  Biorąc pod uwagę dwa wymiary: stopień globalizacji branży oraz charakter sprzedaży – można wyróżnić pięć podstawowych strategii marketingowych na rynkach zagranicznych:  „tajemniczy mistrz”  „globalna firma od urodzenia”  „współpracy”  „anonimowy wykonawca”  „uderz i znikaj” 43

44 Główne techniki badawcze  analiza porównawcza literatury  dane wtórne  dane statystyczne  materiały z przedsiębiorstwa  raporty z wcześniej przeprowadzonych badań rynkowych  dane pierwotne  wywiady z ekspertami  metoda studium przypadku  badania ankietowo-wywiadowe 44

45  przegląd literatury przedmiotu  umożliwiający określenie dotychczasowych ustaleń w zakresie rodzajów innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz typowych strategii marketingowych na rynkach zagranicznych  analiza danych statystycznych i innych źródeł wtórnych  umożliwiająca opis pozycji Polski na rynkach zagranicznych (zarówno eksport oraz inwestycje bezpośrednie) w latach Ponadto dane statystyczne zostaną również wykorzystane do wstępnego określenia branż (rynków produktowych) generujących największe możliwości eksportowe – co ułatwi później identyfikację przedsiębiorstw, które odniosły sukces na rynku międzynarodowym 45

46  badania ilościowe (na próbie przedsiębiorstw działających na terenie województwa mazowieckiego, która zostanie dobrana w sposób kwotowy)  w celu identyfikacji - jakie rodzaje innowacji są dominujące w małych i średnich firmach 46

47 Planowane studia przypadków będą miały rozbudowany format, dlatego też można wyróżnić następujące elementy składowe – które zostaną powtórzone w przypadku każdej badanej firmy: identyfikacja przedsiębiorstwa na podstawie danych wtórnych kontakt telefoniczny i owy z zarządem firmy (lub właścicielami) z prośbą o uczestnictwo w badaniach analiza danych wtórnych o danej firmie (np. artykuły prasowe, strona firmowa w Internecie, katalogi branżowe, dokumenty finansowe dostępne w sądach rejestrowych) wstępne spotkanie z kadrą kierowniczą (lub/i właścicielami) identyfikacja pracowników odpowiedzialnych za działania marketingowe na rynkach zagranicznych analiza dokumentów firmowych udostępnionych przez kierownictwo firmy przeprowadzenie badań w oparciu o nieustrukturalizowany kwestionariusz (wywiady bezpośrednie) z pracownikami odpowiadającymi za działalność na rynkach zagranicznych wywiady bezpośrednie z partnerami biznesowymi tych firm na rynkach zagranicznych (wywiad telefoniczny lub ankieta owa) przygotowanie wstępnego raportu dotyczącego danej firmy 47

48  Praca powinna składać się z:  spisu treści  wstępu  kilku rozdziałów (najczęściej 3)  zakończenia  aneksów (ewentualnie)  spisu rysunków/ tabel (ewentualnie)  bibliografii  załączników  słownika terminów (ewentualnie) 48

49 Zasady:  Wstęp: uzasadnienie tematu, charakter pracy, główny i pozostałe problemy, zakres pracy, metodyka badawcza, struktura pracy, wkład osób postronnych. Wstęp jest pisany na samym końcu  Pierwszy rozdział ma charakter ogólny, teoretyczny i wprowadzający w temat  Następne rozdziały stanowią logiczne rozwinięcie tematu  Zakończenie: wnioski stanowiące podsumowanie całej pracy  Rozdziały muszą mieć strukturę wewnętrzną  Objętość poszczególnych rozdziałów powinna być mniej więcej równa  Objętość pracy około 100 stron  W poszczególnych rozdziałach nie można wyodrębniać tylko jednego podrozdziału  Nie należy omawiać tego samego problemu w różnych miejscach  Niedopuszczalne jest aby tytuł rozdziału był identyczny z tytułem całej pracy, a tytuł podrozdziału taki sam jak tytuł rozdziału 49

50 Wstęp 1 Rozdział – Teoria innowacji i strategie rozwoju przedsiębiorstwa – przegląd literatury przedmiotu 1)Teoria innowacji przedsiębiorstwa 2)Strategie rozwoju przedsiębiorstwa 3)Rozszerzenie macierzy Ansoffa – internacjonalizacja działalności 2 Rozdział – Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstwa – przegląd literatury przedmiotu 1)Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw 2)Specyfika małego i średniego przedsiębiorstwa 3)Małe i średnie przedsiębiorstwa a internacjonalizacja działalności 3.Rozdział – Metodyka badań 1)Problemy i hipotezy badawcze 2)Metody badań empirycznych a)Dane statystyczne b)Badania ilościowe c)Studium przypadku 50

51 4. Rozdział – Analiza wyników badań 1)Analiza danych statystycznych – określenie miejsca polskiej gospodarki w gospodarce światowej 2)Analiza danych z badań ilościowych a)identyfikacja typowych strategii rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw b)Określenie podstawowych strategii internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw 3)Studia przypadków a)Strategia „tajemniczy mistrz” – firma A b)Strategia „współpracy” – firma B c)Strategia „firma globalna od urodzenia” – firma C d)Strategia „anonimowy wykonawca” – firma D e)Strategia „uderz i znikaj – firma E Zakończenie –Podstawowe wnioski z badań – algorytmy działań marketingowych dla typowych strategii internacjonalizacji –Ograniczenia badań –Sugestie dla dalszych badań 51

52 Przedstawienie wykazu publikacji (materiałów):  książkowych  artykułowych  konferencyjnych (referatów)  statystycznych  raportów z badań rynkowych  firmowych  internetowych  innych 52

53 Zasady  Wyodrębnienie publikacji, do których Autor dotarł i do których zamierza dotrzeć (inny kolor)  Alfabetyczna prezentacja publikacji  Można podzielić publikacje na różne grupy (jeśli jest ich sporo)  Jednolity wzorzec przedstawiania publikacji  Dostosowanie opisu publikacji w bibliografii do przypisów 53

54 Książki (przykładowe): Białecki K., Kamiński Z., Wojciechowski H. (1986): Organizacja i techniki handlu zagranicznego. PWE. Warszawa. Duliniec E. (2004): Marketing międzynarodowy. PWE. Warszawa. Grzegorczyk W. (2005): Marketing na rynku międzynarodowym. Oficyna Ekonomiczna. Kraków. Hollensen S. (2004): Global Marketing. A Market – Responsive Approach. Third Ed., Prentice Hall. London. Porter M. (1990): The competitive advantage of nations. The Free Press. New York. 54

55 Artykuły (przykładowe): Duliniec E. (2004): „Cykl życia produktu w marketingu międzynarodowym”, Marketing i Rynek. Nr 1. Fonfara K. (2007): „Zachowania przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji – próba poszukiwania teorii marketingu międzynarodowego”, Marketing i Rynek. Nr 1. Karasiewicz G., Podstawka K. (2006): Typologia strategii marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw polskich na rynkach europejskich, [w:] „Strategie marketingowe podmiotów w regionie” pod red. J. Karwowskiego Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. Johanson J., Wiedersheim-Paul F. (1975), “The internationalization of the firm: four Swedish cases”, Journal of Management Studies. October. Ramaswamy K., Kroeck K.G., Renforth W. (1996): „Measuring the Degree of Internationalization of a Firm: A Comment”, Journal of International Business Studies. Vol. 27., No.1 55

56 Inne źródła:


Pobierz ppt "Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu 1 W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google