Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców."— Zapis prezentacji:

1 Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.

2 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców a oczekiwania pracowników

3 3 Barometr Rynku Pracy V ZDANIEM PRACOWNIKA

4 4 Barometr Rynku Pracy V Zdaniem Pracownika Obawy o utratę pracy Zmiana miejsca pracy Czas na znalezienie pracy Oczekiwania płacowe Regionalne nastroje pracowników

5 5 Zdaniem Pracownika Mniejsze obawy pracowników Tylko 18,6% pracowników (aż o 10 p.p. mniej niż w IQ 2015 roku) obawia się o swoje miejsce pracy Kobiety bardziej niż mężczyźni boją się zwolnienia 24,6% kobiet w porównaniu do 13,4% mężczyzn

6 6 Zdaniem Pracownika Coraz mocniejszy rynek pracownika 39% Polaków wierzy że znajdzie nową pracę w ciągu miesiąca! Co 5 pracownik uważa że znajdzie nowe zatrudnienie zaledwie w tydzień. To najwyższy odsetek wskazań w historii badania

7 7 Zdaniem Pracownika Duża mobilność pracujących Czy zamierza Pan / Pani zmienić swoje obecne miejsce pracy? Powody zmiany pracy Co piąty pracujący chce zmienić obecne miejsce zatrudnienia. Jest to stała tendencja we wszystkich edycjach badania Zbyt niski poziom wynagrodzenia to główny powód zmiany pracy, ale zyskuje na znaczeniu brak perspektyw awansu – 44% (27% wskazań w IIIQ 2015 roku)

8 8 Zdaniem Pracownika Sposoby poszukiwania pracy W jaki sposób zamierza Pan / Pani poszukiwać nowej pracy? Internet staje się głównym kanałem poszukiwania pracy, tracą natomiast na znaczeniu znajomości – 54% w tej edycji badania w porównaniu do 72% w III kwartale 2015 roku spadek o 18,6 p.p. w porównaniu do IIIQ 2015 roku spadek o 13,9 p.p. w porównaniu do IIIQ 2015 roku wzrost o 2,9 p.p. w porównaniu do IIIQ 2015 roku wzrost o 2,9 p.p. w porównaniu do IIIQ 2015 roku

9 9 Zdaniem Pracownika Wysokie oczekiwania płacowe 55,8% pracowników (o 4 p.p. więcej niż w IIIQ 2015 roku) oczekuje wzrostu płac. To najwyższy odsetek ze wszystkich edycji badania Największa presja płacowa występuje wśród osób zarabiających do 2 tys. zł – dwie trzecie pracowników oczekuje podwyżek

10 10 Regionalny Barometr Rynku Pracy Pracownicy na zachodzie tracą optymizm Dolnośląskie i Opolskie Tutaj najwięcej pracowników obawia się utraty pracy. W poprzedniej edycji był to region o najniższym wskaźniku obaw Czy obawia się Pan / Pani utraty pracy?

11 11 Barometr Rynku Pracy V ZDANIEM PRACODAWCY

12 12 Barometr Rynku Pracy V Zdaniem Pracodawcy Planowane rekrutacje Polityka płacowa przedsiębiorców Regionalne plany rekrutacji

13 13 Zdaniem Pracodawcy Pracodawcy będą rekrutować Jakie plany w ciągu najbliższego kwartału ma Państwa firma w kwestii zatrudnienia? 16,4% firm planuje zwiększanie zatrudniania – najwyższy odsetek wśród wszystkich edycji badania W sumie 25% firm planuje rekrutacje w celu zwiększenia lub utrzymania obecnego stanu zatrudnienia

14 Zdaniem Pracodawcy Kadra niższego szczebla na wagę złota 14 67% firm planuje rekrutować kadrę niższego szczebla Branża produkcyjna To tam będzie największe zapotrzebowanie na pracowników niższego szczebla (78%)

15 13,5% firm zamierza podnieść poziom płac. To zmniejsza różnicę między oczekiwaniami pracowników a deklaracjami pracodawców 15 Zdaniem Pracodawcy Pracodawcy odpowiadają na presję płacową Co w ciągu najbliższych miesięcy planuje Państwa firma w zakresie wynagrodzeń? 5,2% pracodawców Tylu pracodawców deklarowało podwyżki płac w IIIQ 2015 roku. Zatem polityka płacowa polskich firm uległa zmianie „na plus”

16 Regionalny Barometr Rynku Pracy Najwięcej rekrutacji na południu Polski 16 W południowej części Polski będzie największe zapotrzebowanie na pracowników Zaledwie 14,6% firm na wschodzie w świętokrzyskim, podkarpackim, lubelskim i podlaskim planuje rekrutacje Plany pracodawców dotyczące rekrutacji – w których regionach Polski najlepiej szukać pracy?

17 17 Barometr Rynku Pracy V WYZWANIA PRACODAWCÓW A OCZEKIWNIA PRACOWNIKÓW

18 18 Barometr Rynku Pracy V Wyzwania a oczekiwania Czy Polacy są rozchwytywani na rynku pracy? Czego oczekują pracownicy od swoich pracodawców? Problemy pracodawców ze znalezieniem pracowników Główne wyzwania dla pracodawców w 2016 roku

19 19 Wyzwania a oczekiwania Polacy rozchwytywani na rynku pracy Co piąty pracownik otrzymał w ciągu ostatniego roku co najmniej jedną bezpośrednią ofertę pracy Podniesienie wynagrodzenia to powód, który skłoniłby większość pracowników, aby nie zmieniać miejsca pracy Awans i jasna ścieżka rozwoju mogą wpłynąć na zatrzymanie pracownika w firmie

20 20 Wyzwania a oczekiwania Problemy ze znalezieniem pracowników Co trzeci pracodawca miał w ostatnich miesiącach problem ze znalezieniem pracownika Średnie i duże firmy miały częściej problemy ze znalezieniem pracownika. Podobnie firmy produkcyjne

21 21 Wyzwania a oczekiwania Wyzwania dla pracodawców Utrzymanie wykwalifikowanej kadry i rosnąca presja płacowa to główne wyzwania według pracodawców na najbliższy czas

22 22 Barometr Rynku Pracy V PODSUMOWANIE

23 23 Barometr Rynku Pracy V Raport w liczbach – PRACOWNICY

24 24 Barometr Rynku Pracy V Raport w liczbach - PRACODAWCY

25 25 Barometr Rynku Pracy V Podsumowanie Rynek Pracownika w Polsce - Work Service już w 2014 roku o tym mówił Dobra sytuacja na rynku pracy przekłada się na coraz silniejszą pozycję pracowników i ich pozytywne nastroje Pracodawcy zapowiadają, że będzie rekordowo dużo rekrutacji W 2016 roku pracodawcy zaczną odpowiadać na potrzeby pracowników i presję płacową, oferując wyższe wynagrodzenie Podnoszeni jakości pracy w Polsce

26 Maciej Witucki, Prezes Zarządu, Work Service S.A. Krzysztof Inglot, Pełnomocnik Zarządu Work Service S.A. Łukasz Kozłowski, Ekspert ds. ekonomicznych, Pracodawcy RP Dane prezentowane w Barometrze Rynku Pracy V zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Millward Brown S.A.


Pobierz ppt "Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców."

Podobne prezentacje


Reklamy Google