Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Identyfikacja Wizualna Firmy Mgr Elżbieta Hałasa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Identyfikacja Wizualna Firmy Mgr Elżbieta Hałasa."— Zapis prezentacji:

1 Identyfikacja Wizualna Firmy Mgr Elżbieta Hałasa

2 Znaki(gmerki) kamieniarzy z Katedry w Strasburgu

3 „Identyfikacja wizualna firmy (corporate identity) to podstawowe narzędzie służące budowie wizerunku marki na rynku. Pojęciem tym określa się ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu osiągnięcia czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy”. A. Benicewicz-Miazga „Grafika w biznesie”

4 Zależności pomiędzy tożsamością przedsiębiorstwa, tożsamością wizualną, a wizerunkiem

5 Landor Associates – Walter Landor ( )

6 Paul Rand ( )

7 Paul Rand twórca m.in. logo IBM, ABC, UPC, opisał istotę znaku firmowego w zdaniu: „O ile w dziedzinie komunikacji wizerunek jest królem, o tyle jego esencją, klejnotem w koronie, jest logo”.

8 ZNAK GRAFICZNY - LOGO – LOGOTYP LOGOTYP – z gr. logos – słowo, myśl typos – odcisk, obraz Termin rozpoznawalny od lat 30 XX wieku jako forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę, projekt, ideę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej (Wikipedia)

9 Budowa LOGO Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Logotyp – to część typograficzna Tagline – to hasło firmowe umieszczone zazwyczaj pod logotypem

10 Budowa LOGO Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Henryk Chyliński – Lotnisko Chopina Piotr Rosiński, Edyta Majewska – logo Banku PKO SA

11 Logotyp – to część typograficzna Redkroft – logo dewelopera Savan Investments

12 Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Logotyp – to część typograficzna Tagline – to hasło firmowe umieszczone zazwyczaj pod logotypem Andrzej Budek, Jacek Ebert – logo wydawnictwa Baobab Papajastudio – logo producenta mebli

13 Henryk Chyliński – Orlen Mamastudio - Otofilm Budowa LOGO Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline

14 Sygnety, których stylizowana treść sięga do przedstawień figuratywnych

15 Sygnety, których budowa oparta jest na bazie liter (monogramy)

16 Sygnety, formy abstrakcyjne

17 Znaki graficzne Karola Śliwki

18 Znaki graficzne Henryka Chylińskiego

19 Cechy, którymi powinno charakteryzować dobre logo: -Prostota -Trafność -Trwałość/Czerpanie z tradycji -Oryginalność -Rozpoznawalność -Spójność -Czytelność -Łatwość zapamiętania -Uniwersalność

20 Kultowe marki

21

22

23 Księga znaku (corporate identity) - podstawowa -Opis znaczenia logo lub logotypu (filozofia znaku) -Opis budowy logo lub logotypu -Kolorystyka -Pole ochronne wokół logo -Warianty logotypu, wersje mono i achromatyczne -Skalowanie i orientacja logo -Przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo -Zestaw znaków firmowego kroju pisma oraz zalecane odmiany i wielkości

24 Projektowanie znaków oraz złożonych systemów identyfikacji to dziedzina powstała na skrzyżowaniu dwóch odległych światów: marketingu i kultury wizualnej.

25 Studio SEMAFOR – elementy identyfikacji warszawskiej restauracji KOM

26 Paweł Jońca – elementy identyfikacji firmy projektowej Graphic Studio Design

27 Sagmeister&Walsh – Stefan Sagmeister – creative direction, Jessica Walsh – art. direction, design Function Engineering (konstrukcja mechaniczna i technika dla rozwoju produktu)

28 Sagmeister&Walsh – Stefan Sagmeister – creative direction, Jessica Walsh – art. direction, design

29

30

31

32

33 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Identyfikacja Wizualna Firmy Mgr Elżbieta Hałasa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google