Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sztuka kreowania trwałych, efektywnych relacji

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sztuka kreowania trwałych, efektywnych relacji"— Zapis prezentacji:

1 Sztuka kreowania trwałych, efektywnych relacji
KOMUNIKACJA Sztuka kreowania trwałych, efektywnych relacji

2 Największy problem z komunikacją to iluzja, że została ona osiągnięta
– George Bernard Shaw.

3

4 Komunikacja to proces wymiany informacji między jej uczestnikami.
Czym jest komunikacja? Komunikacja to proces wymiany informacji między jej uczestnikami. Komunikacja WERBALNA POZAWERBALNA KONTEKSTOWA PERSWAZYJNA

5 KOMUNIKACJA Na porozumiewanie się z innymi ludźmi, przekonywanie ich do własnych racji – przeznaczamy (poza snem) 70% naszego czasu W tym ok. 30% zajmuje nam mówienie a 70% słuchanie, odbieranie komunikatów. W ciągu minuty odbieramy ok komunikatów

6 Rozpatrywanie procesu komunikacji pokazuje, że komunikacja pełni nie tylko funkcje ekspresyjne i instrumentalne, ale także decyduje o tym kim jesteśmy jako osoby. To komunikacja (a w zasadzie jej efekty, skutki) decyduje o tym, kim jesteśmy, o naszej pozycji "w stadzie„ Realnie kreuje i dookreśla nasze JA.

7 MarekWojciechowski.com Clienting.blox.pl

8 POZNAJMY SIĘ 

9 1 Ostatnio przeczytana książka… W kilku słowach zachęć nas do niej

10 2 Film, który Tobą wstrząsnął dlaczego?

11 3 Z kim chciałabyś/chciałbyś zjeść uroczą kolację przy świecach?

12 4 Trzy rzeczy, które zabierzesz na bezludną wyspę…to?

13 5 Moje ulubione zwierzę, to…?

14 6 Kogo-czego bałaś/bałeś się w dzieciństwie?

15 7 Kim chciałaś/chciałeś zostać w dzieciństwie?

16 8 KTO na tej sali podoba Ci się najbardziej …i dlaczego?

17 9 Człowiek, który działa Ci już na nerwy…to?

18 10 Twoja pierwsza miłość…to?

19 11 Twoja ulubiona postać ze świata bajek…

20 12 Od kogo znanego kupiłabyś/kupiłbyś używany samochód?

21 13 Twoje pierwsze doświadczenie z alkoholem…to?

22 14 KTO jest Twoim AUTORYTETEM …i dlaczego?

23 15 Największa przygoda Twojego życia…to?

24 16 Wymień imiona przynajmniej 5 osób z tej sali

25 17 Co u kobiet / mężczyzn podoba Ci się najbardziej i dlaczego?

26 18 Przysłowie, którego mądrości doświadczyłaś/ doświadczyłeś

27 19 Co, chciałabyś / chciałbyś dostać na Gwiazdkę?

28 20 Dlaczego studiujesz właśnie to, co studiujesz?

29 21 Wolisz słuchać czy mówić? Dlaczego właśnie to…?

30 22 Z czym kojarzy Ci się słowo MANIPULACJA?

31 23 Wymień przynajmniej trzy znane Misie

32 24 Wyrecytuj, proszę - jakąś znaną wyliczankę

33 25 Dlaczego o kobietach mówi się, że są z Wenus a o mężczyznach, że z Marsa?

34 26 Wymień pierwszą i ostatnią literę alfabetu greckiego

35 27 Z czym kojarzy Ci się miasto Łódź – i dlaczego?

36 28 Jaki sport lubisz – uprawiać lub choćby tylko kibicować?

37 29 Jaką znaną postacią historyczną chciałabyś / chciałbyś być – i dlaczego?

38 30 Jaki wynalazek jest Twoim zdaniem najważniejszy w dziejach ludzkości?

39 NIGDY ! NIE MASZ DRUGIEJ SZANSY – DOBRZE WYPAŚĆ ZA PIERWSZYM RAZEM!

40 AUTOPREZENTACJA - w psychologii sposób, w jaki każdy człowiek poprzez swoje wypowiedzi, zachowania i sygnały niewerbalne komunikuje na zewnątrz kim jest, albo za kogo chciałby być uważany. Autoprezentacja jest wyrażaniem samego siebie. Bez względu na rodzaj czy treść prezentacji prezentujący identyfikowany jest z organizacją, którą reprezentuje. Dobra prezentacja - to dobra autoprezentacja i odwrotnie, dobra autoprezentacja jest dobrą prezentacją. Tych relacji nie można rozdzielić.

41 3 podstawowe poziomy komunikacji: Faktyczny: swobodna rozmowa na nieistotne tematy. Jest to bezpieczne, wolne od emocji komunikowanie się, podczas którego nie rozmawia się o poglądach ani wartościach. Występuje z reguły wtedy, gdy ludzie spotykają się ze sobą po raz pierwszy lub nie znają się zbyt dobrze. Poruszane wówczas tematy dotyczyć mogą np. pogody, wiadomości czy sportu. Instrumentalny: polega na przekazywaniu informacji i/lub instrukcji w sposób bezpośredni, wolny od emocji. Taka komunikacja ma na celu wywołanie konkretnego zachowania u odbiorcy komunikatu, np. rozmowa u fryzjera: "proszę ogolić mnie na zero". Afektywny - ujawnianie wartości i poglądów, emocji, zaangażowanie w rozmowę. Na tym poziomie ujawniają się bardziej osobiste cechy rozmówcy, np. "uważam, że należy ostrzej karać kierowców prowadzących po pijanemu", "nigdy mnie nie słuchasz".

42 80 proc naszych decyzji podejmujemy
pod wpływem emocji – a nie, pozornie tylko - racjonalnych przesłanek. WIĘC SŁUCHAJ, PATRZ, MÓW – DZIAŁAJ I MĄDRZE KREUJ RELACJE

43

44 Umiejętności przydatne w skutecznej rozmowie Rozpoczynaj od pytań otwartych, zaczynających się od słów: kto, co, kiedy, jak, dlaczego... Przysłuchuj się nie tylko odpowiedziom na pytania, ale także wszelkim innym informacjom, które dostarczają wiedzy o mówiącym. W rozmowie, niezależnie od tematu, ujawniaj także pewne informacje o sobie.

45 Kto pyta ten steruje

46 Potwierdzanie Dawaj sygnały (słownie i gestem), że słuchasz i rozumiesz rozmówcę. Dostrojenie Przyjmij podobne ułożenie ciała, gesty, tempo mowy i słownictwo. Aprobata - Sygnalizuj, że myślisz podobnie, jak rozmówca. Parafraza Powtarzaj okresowo swoimi słowami fragmenty wypowiedzi rozmówcy (np. o ile Cię dobrze zrozumiałem...). Echo - Okresowo powtarzaj niemal całkowicie wiernie słowa rozmówcy. Ujawnianie emocji Przerywaj, gdy argumenty mają charakter emocjonalny i pytaj o emocje rozmówcy. Odzwierciedlanie Mów, jakie Twoim zdaniem są odczucia rozmówcy (Zdaje się, że jest Pan wściekły.) Skupianie się na najważniejszym Proś mówiącego o skoncentrowanie się na sprawie najważniejszej (np. wiem, że wszystko to jest dla Ciebie bardzo ważne, ale czy jest jakaś konkretna rzecz, w której moglibyśmy coś zrobić?).

47 Najważniejsze błędy komunikacyjne Nadawca: złe nadawanie intencji, intencje sprzeczne, nieświadome nieumiejętność doboru właściwej wiadomości do określonej intencji niezgodność między komunikatem werbalnym oraz niewerbalnym

48 Najważniejsze błędy komunikacyjne Odbiorca: jest tak bardzo przejęty tym, co chce powiedzieć, że nie zwraca uwagi na to, co mówią inni czeka tylko na to, by wejść w słowo mówiącemu i przedstawić swój punkt widzenia słucha wybiórczo - słyszy tylko to, co chce usłyszeć przerywa mówiącemu i kończy za niego wypowiedź, zniekształcając ją dla własnych celów

49 Elementy komunikacji niewerbalnej

50 CHARAKTER PRODUKTU KONTEKST CZASU I MIEJSCA
5 obszarów kluczowych dla zbudowania trwałej relacji TWÓJ CEL PROCES KOMUNIKACJI ODBIORCA – Kim jest? CHARAKTER PRODUKTU KONTEKST CZASU I MIEJSCA

51 Zyskasz WIĘCEJ stronników w ciągu dwóch miesięcy, jeśli okażesz im zainteresowanie, niż w ciągu dwóch lat, pragnąc skłonić innych do zainteresowania się Tobą!

52 Zasada G. Homansa Sieci wymian międzyjednostkowych.
Ludzie komunikując się zaspokajają przede wszystkim potrzeby natury społecznej. Są cztery podstawowe kategorie takich potrzeb: - potrzeba informacji - potrzeba pomocy - potrzeba emocjonalna - potrzeba poczucia tożsamości Teoria wymiany społecznej. Funkcjonowanie społeczeństwa opiera się na nieustannej, wzajemnej wymianie nagród materialnych i niematerialnych pomiędzy jednostkami, a ludzie wchodzą w interakcje z innymi, kierując się bilansem korzyści i strat. JA  ON

53 Pamiętaj! Nigdy nie masz drugiej szansy - dobrze wypaść za pierwszy RAZEM!

54 SKUTECZNA KOMUNIKACJA
SŁOWO NAPISANE - 100 SŁOWO POWIEDZIANE - 120 ZNAK – SYMBOL – GEST - 150 DŹWIĘK – MELODIA - 200 SUKCES ZAPEWNIA KOMUNIKAT > 200

55 LUSTRO ONI – odbiór – JA 50% - MOWA CIAŁA -20% 30% - JAK MÓWIMY – 20%
20% - CO MÓWIMY – 60%

56 Po pierwsze: ON/ ONA MNIE WIDZI Pierwsze 10 kroków Chód, aparycja, otwarta, pewna postawa

57 Po drugie: SPRAWDZA MÓJ WYRAZ TWARZY 50 cm od twarzy Przyjazny uśmiech, spojrzenie

58 Po trzecie: TYLKO ON MNIE SŁUCHA Pierwsze 30 słów Mój jezyk, intonacja i modulacja głosu

59 I TO PIERWSZE WRAZENIE JEST PODSTAWOWE
I TO PIERWSZE WRAZENIE JEST PODSTAWOWE! Pierwsze 10 x 20 x 30 Spraw wrazenie, ze bedziesz uzyteczny, powiedz z czym przychodzisz, jakie masz rozwiazanie, jaka masz propozycje.

60 Reguła FROMMA – klucz do zbudowania trwałej relacji

61 NAJPIERW POWIEDZ TO, O CZYM CHCESZ POWIEDZIEC POTEM POWIEDZ TO, A NA KONCU OPOWIEDZ O TYM, O CZYM POWIEDZIAŁES.


Pobierz ppt "Sztuka kreowania trwałych, efektywnych relacji"

Podobne prezentacje


Reklamy Google