Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny"— Zapis prezentacji:

1 Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Damian Legawiec Gametrade.pl Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny

2 Rynek wtórny?

3 Kto kupuje używane gry?

4 85% tych kolesi

5 wg NPD 45% przychodów rynku gier w 2010 to gry używane oraz download
56% amerykańskich graczy nie kupuje gier, a z pozostałych 44% 85% kupuje używane (raport Newzoo) wg NPD 45% przychodów rynku gier w 2010 to gry używane oraz download

6 Dlaczego? Wysoka cena gier Kryzys gospodarczy Krótki czas rozgrywki

7 Kto na tym najwięcej zarabia?

8

9

10

11 Gry używane to: 26% przychodów

12 Gry używane to: 46% zysku

13 Gry używane to: 1 mld 140mln $ zysku

14 Jak wydawcy z tym walczą?
OnlinePass czyli przepustki sieciowe (EA, Sony, THQ) Darmowe dodatki DLC dla pierwszych posiadaczy Cyfrowa dystrybucja

15 Pozytywne skutki rynku wtórnego:
Niższa bariera wejścia w gry dla mniej zamożnych Wzrost siły marki – sprzedaż kontynuacji Sprzedaż dodatków DLC

16 Pozytywne skutki rynku wtórnego:
Pieniądze ze sprzedaży starych gier gracze przeznaczają na.. zakup nowych gier

17 A jak to wygląda w Polsce?

18

19 Ok 15 000 gier / mc zmienia właściciela
Ponad zarejestrowanych graczy (70% to posiadacze PS3, kolejne 20% to Xbox 360) odsłon / mc Ok gier / mc zmienia właściciela

20 Jak wykorzystać ten potencjał dla swojego biznesu?
Wydawcy – promocja gier i płatnych dodatków Sklepy – sprzedaż (zamówienia przedpremierowe, edycje kolekcjonerskie, outlet)

21 Damian Legawiec Gametrade.pl


Pobierz ppt "Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny"

Podobne prezentacje


Reklamy Google