Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

OCENIANIE USTNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "OCENIANIE USTNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO"— Zapis prezentacji:

1 OCENIANIE USTNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO

2 OCENIANIE EGZAMINU USTNEGO
MAKSYMALNA LICZBA PUNKTÓW SPRAWNOŚĆ KOMUNIKACYJNA JĘZYK WYPOWIEDZI ROZMOWA WSTĘPNA 4 pkt. – zakres struktur leksykalno-gramatycznych 4 pkt. – poprawność struktur leksykalno-gramatycznych 2 pkt. – wymowa 2 pkt. – płynność wypowiedzi ZADANIE 1. 6 pkt. ZADANIE 2. ZADANIE 3. Razem: 18 pkt. 12 pkt. 30 pkt. (100%)

3 SPRAWNOŚĆ KOMUNIKACYJNA
REALIZACJA ELEMENTÓW ZADANIA ADEKWATNOŚĆ WYPOWIEDZI / POMOC EGZAMINUJĄCEGO

4 W KAŻDYM ZADANIU ZNAJDUJĄ SIĘ CZTERY ELEMENTY KLUCZOWE, KTÓRYCH STOPIEŃ REALIZACJI WPŁYWA NA OCENĘ SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ ZDAJĄCEGO. ZADANIE 1. – 4 kwestie do omówienia („chmurki”) ZADANIE 2. – opis ilustracji + 3 pytania ZADANIE 3. – uzasadnienie wyboru + uzasadnienie odrzucenia + 2 рytania

5 REALIZACJĘ KAŻDEGO Z CZTERECH ELEMENTÓW NALEŻY OCENIAĆ DWUSTOPNIOWO – OKREŚLAJĄC:
CZY ZDAJĄCY ODNIÓSŁ SIĘ DO DANEGO ZAGADNIENIA, CZY ZDAJĄCY ROZWINĄŁ JE W ZADOWALAJĄCYM STOPNIU.

6 KARTA OCENY WYPOWIEDZI

7 ZADANIE 1. ROZMOWA Z ODGRYWANIEM ROLI
Podczas wakacji pracowałeś/-aś dorywczo. Rozmawiasz na ten temat ze swoim rosyjskim kolegą/koleżanką. Poniżej podane są 4 kwestie, które musisz omówić w rozmowie z egzaminującym. poszukiwanie pracy rodzaj pracy i zakres obowiązków plany związane z przeznaczeniem zarobionych pieniędzy warunki zatrudnienia Rozmowę rozpoczyna zdający.

8 plany związane z przeznaczeniem zarobionych pieniędzy
Е. – А что ты делал? Z. – Нормально, то что должен официант. E. – Это трудная работа? Z. – Да, я почти всё время стоял и ходил и у меня болели ноги. Я работал каждый день с 8.00 до с обеденным перерывом, а в субботу ещё и вечером. E. – Почему ты решил подрабатывать? Z. – Я хотел заработать деньги на каникулы. Е. - Мне интересно ещё, легко ли было найти такую работу? Z. – Мне повезло и я быстро её нашёл. Я читал объявления в газетах и одно мне показалось интересным. Я отправил резюме, пошёл на встречу с шефом и меня приняли на работу. Odniósł się rodzaj pracy i zakres obowiązków Odniósł się i rozwinął warunki zatrudnienia Odniósł się plany związane z przeznaczeniem zarobionych pieniędzy Odniósł się i rozwinął poszukiwanie pracy

9 OCENA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ
Do ilu elementów zdający się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 6 pkt. 5 pkt. 4 pkt. 3 pkt. 2 pkt. 1 pkt. 0 pkt.

10 OCENA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ
Do ilu elementów zdający się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 6 pkt. 5 pkt. 4 pkt. 3 pkt. 2 pkt. 1 pkt. 0 pkt.

11 OCENA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ
Do ilu elementów zdający się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 6 pkt. 5 pkt. 4 pkt. 3 pkt. 2 pkt. 1 pkt. 0 pkt.

12 OCENA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ
Do ilu elementów zdający się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 6 pkt. 5 pkt. 4 pkt. 3 pkt. 2 pkt. 1 pkt. 0 pkt.

13 ZADANIE 2. а) OPIS ILUSTRACJI

14 Za rozwinięty uważa się opis, w którym zdający zawarł 3 elementy w stopniu co najmniej podstawowym: Kto jest na ilustracji? Gdzie jest? Co robi? LUB zawiera tylko dwa elementy, ale ujęte w sposób bardziej wyczerpujący. OPIS Odniósł się OPIS 1. На снимке я вижу мужчин и машину. OPIS 2. Я вижу двое мужчин, которые на улице стараются починить машину. OPIS 3. Я вижу, что мужчины, хотят поменять колесо в машине, которая сломалась во время езды. Odniósł się i rozwinął Odniósł się i rozwinął

15 b) ODPOWIEDZI NA TRZY PYTANIA
Как, по-Вашему, чувствуют себя эти мужчины? Почему Вы так думаете? 2. Какие, по Вашему мнению, положительные стороны путешествия на машине? Почему Вы так думаете? Расскажите, пожалуйста, о каком-нибудь приключении, которое произошло с Вами или Вашими знакомыми во время путешествия.

16 ODPOWIEDZI NA TRZY PYTANIA
Odniósł się i rozwinął 1. Как, по-Вашему, чувствуют себя эти мужчины? Почему Вы так думаете? Z. – Они недовольны, потому что они не могут ехать и опоздают на работу. 2. Какие, по Вашему мнению, положительные стороны путешествия на машине? Почему Вы так думаете? Z. – Я не могу ехать на машине, потому что я не сдал экзамена на водительские права. 3. Расскажите, пожалуйста, о каком-нибудь приключении, которое произошло с Вами или Вашими знакомыми во время путешествия. Z. – Брат ехал за город и попал в аварию. Nie odniósł się Odniósł się

17 ZADANIE 3. WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJĄCEGO I ODPOWIEDŹ NA 2 PYTANIA
Zdjęcie 1 Przebywasz w Rosji na kursie językowym. Odwiedził Cię kolega z Polski, którego chcesz zaprosić na obiad. Wybierz tę restaurację, która będzie, Twoim zdaniem, bardziej odpowiednia i uzasadnij swój wybór. Wyjaśnij, dlaczego odrzucasz drugą propozycję. Zdjęcie 2

18 WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJĄCEGO I ODPOWIEDŹ NA 2 PYTANIA
Uzasadnienie wyboru 1. Я выбрал бы русский ресторан, потому что мой друг не любит фаст-фудов. 2. Я приглашу друга в русский ресторан, потому что он первый раз в России и должен, по-моему, попробовать русские блюда и почувствовать русский дух. В этом ресторане уютно и красиво. Кроме того друг не любит фаст-фудов. Zdjęcie 1 Odniósł się Zdjęcie 2 Odniósł się i rozwinął

19 Uzasadnienie odrzucenia
WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJACEGO I ODPOWIEDŹ NA 2 PYTANIA Uzasadnienie odrzucenia 1. Я не выберу МакДональдс, потому что эту еду можно съесть везде, в Польше также. 2. Я не пойду с ним в фаст-фуд, потому что там всегда много народу, шумно и бумажные тарелки. А главное, там жирная и нездоровая еда. От фаст-фудов люди толстеют. Zdjęcie 1 Odniósł się Zdjęcie 2 Odniósł się i rozwinął

20 ZADANIE 3. WYPOWIEDŹ NA PODSTAWIE MATERIAŁU STYMULUJĄCEGO I ODPOWIEDŹ NA 2 PYTANIA
Как Вы думаете, важно ли для людей, где и с кем они едят? Почему? Как Вы относитесь к людям, которые постоянно сидят на диете? Почему? Как Вам кажется, почему на свете всё больше толстых людей? 4. Популярны ли в Польше блюда из других стран? Почему? Почему нет?

21 ODPOWIEDZI NA 2 PYTANIA 1. Как Вы думаете, важно ли для людей, где и с кем они едят? Почему? Я думаю, что для людей это важно. Например, я не люблю есть однa и для меня важны семейные обеды, когда вся семья собирается за столом, беседует и шутит. Важно также, где мы едим – предпочитаем дома, но приятно также иногда пообедать в хорошем ресторане. 4. Популярны ли в Польше блюда из других стран? Почему? Почему нет? Да, некоторые даже очень популярны, например, вкусную итальянскую пиццу любят все. Odniósł się i rozwinął Odniósł się


Pobierz ppt "OCENIANIE USTNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO"

Podobne prezentacje


Reklamy Google