Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH"— Zapis prezentacji:

1 ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH
jak je budować, odzyskiwać i utrwalać w XXI wieku? … Jacek Santorski Kongres Brokerów / Mikołajki r.

2 Natura zaufania Z zaufaniem jest jak z miłością i zakochaniem:
akt wiary -> przejściowy stan wiarygodność i ufność -> trwałe kompetencje

3 Czy wiecie, że… Zaufanie jest przedmiotem badań neurochemii i psychologii ewolucyjnej „małpi rozum” (pamięć osobnika) umysł: wiedza lub stereotypy emocje racjonalność programy gada (pamięć gatunków) instynkt trzy ośrodki

4 Odkrycia neuroekonomii (I)
Prof. Paul Zak, Center for Neuroeconomics Studies: „jak sądzisz, czy w zasadzie większości ludzi można ufać, czy też w relacjach z innym zawsze należy przyjmować szczególną ostrożność?” Michael Shermer, „RYNKOWY UMYSŁ. Empatyczne małpy, konkurujący ludzie i inne historie ekonomii ewolucyjnej”; wyd. CiS, Styczeń 2009

5 Odkrycia neuroekonomii (II)
Czynniki, które utrwalają pozytywne interakcje społeczne / zaufanie: prawa obywatelskie wolność pracy i stowarzyszeń wolność podróżowania (drogi!) powszechna edukacja wiarygodny system bankowy stabilna waluta wolność gospodarcza

6 Jacy jesteśmy? DK NO FI SE NL CH IE DE GB AT ES BE IL LU IT CZ FR SI PT HU EL PL PL PL ESS DS 2003 DS 2005 Żródło danych: dla wszystkich krajów, włącznie z Polską ESS — European Social Survey 2002, dla Polski DS – Diagnoza społeczna z 2003 i 2005 r.

7 Odkrycia neuroekonomii (III)
Hormony zaufania: POŻĄDANIE: dopamina, testosteron ZAUFANIE (bliskość, przywiązanie) oxytocyna Helen Fisher, „Dlaczego kochamy?”; REBIS Dom Wydawniczy

8 Prof. Paul Zak, Center for Neuroeconomics Studies
Czy żyjesz w równowadze? „Oxytocyna i testosteron stanowią dwa ramiona systemu zaufania/nieufności. Przechodzimy przez życie starając się utrzymać je w równowadze” Prof. Paul Zak, Center for Neuroeconomics Studies

9 Zaufanie w organizacjach Kapitał społecznego zaufania
Wymiary zaufania Osobista ufność i wiarygodność Zaufanie w relacjach Zaufanie w organizacjach Zaufanie na rynku Kapitał społecznego zaufania W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

10 Czynniki wiarygodności
W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

11 Zaufanie w relacjach TWOICH 13 ZACHOWAŃ: Mów wprost Okazuj szacunek
Dbaj o „transparentność” Naprawiaj błędy! Okazuj lojalność Osiągaj rezultaty Bądź coraz lepszy Konfrontuj się z rzeczywistością Artykułuj oczekiwania Praktykuj odpowiedzialność Najpierw słuchaj Podtrzymuj zobowiązania Pogłębiaj zaufanie! W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

12 Nie przeginaj! Każde extremum siły prowadzi do słabości.
„sweet spot” za dużo za mało Nie przeginaj! Każde extremum siły prowadzi do słabości. W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

13 Żeby ufali Wam klienci, dostawcy
Zaufanie w firmie Żeby ufali Wam klienci, dostawcy i media, musicie emanować zaufaniem i lojalnością, które żywicie wewnątrz firmy / zespołu

14 4 pytania 4. Czy osiągamy to, co obiecujemy?
3. Czy rozwijamy wyróżniające nas na rynku kompetencje? 2. Czy mamy dobre intencje? Troszczymy się o siebie i klientów? 1. Czy mamy „integrity”? W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

15 Reputacja na rynku Cztery pytania o Twoją markę:
4. Czy ludzie czują, że zapewniacie to co obiecujecie? 3. Czy Twoja marka kojarzy się z jakością / dobrą robotą? 2. Czy Twoja marka demonstruje dobre intencje? 1. Czy przekaz marki jest spójny i prawy?

16 A Wasz wkład w kapitał społeczny?
Jaką politykę filantropii / społecznej odpowiedzialności przyjęła Twoja firma? PR-owe gesty (a co z integrity i intencją?) dobroczynne impulsy (przydałyby się kompetencje) strategiczna filantropia / autentyczny CR (może edukacja?)

17 Dlaczego edukacja? „policz do 10-ciu!” 3 „ośrodki kontroli” emocje
racjonalność instynkt 3 „ośrodki kontroli”

18 Czy można odzyskać zaufanie?
4 TAK! 3 2 BARDZO TRUDNO! 1 W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

19 dziękuję za uwagę... Jacek Santorski


Pobierz ppt "ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google