Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH"— Zapis prezentacji:

1 POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH
Kampania „Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony” POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH

2 Podstawowe informacje o badaniu
Nazwa projektu: „Substancje psychoaktywne – postawy i zachowania” Wykonawca: Pracownia Badań Społecznych w Sopocie Klient: Browary Polskie, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Próba: reprezentatywna próba dorosłych Polaków Wielkość próby: 979 Data badania: 13 – 24 czerwca 2003 Prace terenowe: przeszkoleni ankieterzy PBS Analiza danych: SPSS, Excel

3 os. odwiedzające miejsca
Czy obserwujemy sprzedaż alkoholu nieletnim? Styczność ze sprzedażą alkoholu nieletnim Podstawa Procentowania: deklarujący obecność w poszczególnych miejscach sprzedaży alkoholu Obecność w ciągu 3 ostatnich miesięcy w miejscach sprzedaży alkoholu (sklep, lokal gastronomiczny) Podstawa Procentowania: ogół badanych, n=979 n=849 n=369 n=840 os. odwiedzające miejsca sprzedaży alkoholu os. nie odwiedzające miejsc sprzedaży alkoholu

4 Czy podejmujemy interwencje, gdy alkohol sprzedawany jest nieletnim?
Rodzaje podejmowanych interwencji Podstawa Procentowania: świadkowie sprzedaży alkoholu nieletnim, n=191 Podstawa Procentowania: ogół badanych, n=979 nie odwiedzam punktów sprzedaży alkoholu odwiedzam punkty sprzedaży alkoholu, ale nie zauważyłem sprzedaży alkoholu nieletnim świadkowie sprzedaży alkoholu nieletnim odwiedzam punkty sprzedaży alkoholu, ale nie pamiętam, czy niepełnoletnim sprzedawano alkohol

5 odwiedzający punkty sprzedaży alkoholu 87%
Czy sprzedawcy żądają okazania dowodu osobistego od młodo wyglądającego klienta? Żądanie okazania dowodu osobistego Podstawa Procentowania: odwiedzający punkty sprzedaży alkoholu, n=849 Podstawa Procentowania: ogół badanych, n=979 nie pamiętam odwiedzający punkty sprzedaży alkoholu 87% nie odwiedzający 13%

6 Jak oceniamy postępowanie osoby sprzedającej alkohol nieletnim?
PIWO WINO WÓDKA [1] – nie potępiam [2] – raczej nie potępiam [3] – raczej potępiam [4] – potępiam [5] – trudno powiedzieć

7 Jak oceniamy dostępność alkoholu dla osób nieletnich w swoim miejscu zamieszkania?
PIWO WINO WÓDKA [1] – zdecydowanie łatwo [2] – raczej łatwo [3] – raczej trudno [4] – zdecydowanie trudno [5] – trudno powiedzieć


Pobierz ppt "POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google