Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZKOŁA NA NASZE CZASY.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZKOŁA NA NASZE CZASY."— Zapis prezentacji:

1 SZKOŁA NA NASZE CZASY

2

3

4 WYZWANIA SZKOŁY 1. PRACA W SZKOLE 2. XXI WIEK 3. POLSKA RZECZYWISTOŚĆ
- NAUCZYCIEL - LIDER 2. XXI WIEK 3. POLSKA RZECZYWISTOŚĆ

5 SZKOŁA DZIŚ DAWNIEJ NAUCZYCIEL – AUTORYTET GŁÓWNE PROBLEMY:
ZMIANA OBUWIA, ODRABIANIE LEKCJI, ROZMOWY NA LEKCJACH, WŁAŚCIWY STRÓJ, „ROZRABIANIE ”, WAGARY. NIE ISTNIEJE MORALNY GŁOS NAUCZYCIELA GŁÓWNE PROBLEMY: TERRORYZOWANIE UCZNIÓW I NAUCZYCIELI, ALKOHOL, NARKOTYKI, CIĄŻE, ZABÓJSTWA, SAMOBÓJSTWA + TO CO BYŁO. PIENIĄDZE; SUKCES

6 TO NIE TEN LAS!

7

8

9

10

11 $ukce$

12 SUKCES swoich możliwości, w kierunku realizacji własnych,
to działanie na najwyższym poziomie swoich możliwości, w kierunku realizacji własnych, w pełni uświadomionych pragnień, z zachowaniem uniwersalnego kodeksu moralnego oraz równowagi pomiędzy wszystkimi płaszczyznami życia.

13 EMOCJE CIAŁO DUCH INTELEKT

14 ZARZĄDZANIE SYSTEMAMI I PROCESAMI TECHNOLOGIA LUDZIE

15 ZMIANA CZASÓW WYMAGA ZMIANY MYŚLENIA
DAWNIEJ DZIŚ CIĘŻKA PRACA MĄDRA PRACA POLECENIE I KONTROLA UPOWAŻNIANIE/MAM ZAMIAR STABILNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO CIĄGŁA ZMIANA I KONIECZNOŚĆ WYBORU ZARABIANIE PIENIĘDZY/PRZEŻYCIE CIAGŁE ZDOBYWANIE WIEDZY/SPEŁNIENIE OBOWIĄZEK WYBÓR DAWANIE SZANSY NA ZAROBIENIE DAWANIE SZANSY NA SPEŁNIENIE RZĄDZENIE LIDEROWANIE

16 CO JEST GŁÓWNYM CELEM SZKOŁY?
JAKIE JEST PODSTAWOWE ZADANIE NAUCZYCIELA? JAKA JEST PODSTAWOWA FUNKCJA DYREKTORA? JAKI JEST GŁÓWNY CEL UCZNIA? JAKI JEST CEL MINISTERSTWA?

17 ROLA SZKOŁY: Przygotować absolwentów do dobrego funkcjonowania w polskim społeczeństwie na kolejnych etapach ich życia „polskie społeczeństwo” „dobre funkcjonowanie” „kolejne etapy”

18

19 EMOCJE CIAŁO DUCH INTELEKT

20 ZALEŻNOŚĆ NIEZALEŻNOŚĆ WSPÓŁZALEŻNOŚĆ

21

22 WIZJA CELE ZADANIA MISJA

23 LISTA CECH ABSOLWENTA SZKOŁY ŚREDNIEJ

24 Jasność oczekiwań Centralizacja – nauczyciel/rodzice interesują się nim, a nie tym czy dostanie się na studia Wybór z całej gamy możliwości (konsekwencje) Zaangażowanie wynikające z poczucia bezpieczeństwa (nie musi się bać) Wyzwanie – coraz bardziej złożone sposoby działania

25 UCZENIE WYCHOWANIE i

26

27 LISTA CECH ZNAKOMITEGO NAUCZYCIELA I DYREKTORA

28 Ciąg dalszy nastąpi…

29 ROZWOJU I WYCHOWYWANIA WARTOŚCI PAŃSTWA I SZKOŁY
STRATEGIE ROZWOJU I WYCHOWYWANIA DOBÓR PRACOWNIKÓW STRUKTURA WARTOŚCI PAŃSTWA I SZKOŁY MISJA SYSTEMY I SPOSOBY UCZENIA KIERUNKI SZKOLENIA

30 Co to znaczy działać skutecznie?
osiągnąć zamierzony cel przy optymalnym nakładzie kosztów z zachowaniem kodeksu moralnego i perspektywy czasowej

31 MP P 1 Gdzie: MP - moc produkcyjna P produkcja

32 Świat jest piękny ko ko ko

33 CODN

34 Akademia Skutecznego Działania
LIDER Akademia Skutecznego Działania

35 dyrektor NAUCZYCIELE WIZYTATORZY RODZICE SYTUACJA OSOBISTA KOLEDZY,
KURATORZY UCZNIOWIE SYTUACJA ZEWNĘTRZNA

36 AUTORYTET

37 ZWYCIĘSTWO PRYWATNE !!!

38 ZWYCIĘSTWO PUBLICZNE!!!

39 ZAUFANIE BODZIEC REAKCJA DECYZJA INFORMACJA DZIAŁANIE ZAUFANIE

40 LIDER STYMULUJE PROCES BUDOWANIA I OSIAGANIA CELÓW
WYZWALA W SOBIE I INNYCH ENTUZJAZM WYZWALA NAJLEPSZE CECHY CHARAKTERU

41 DYREKTOR - LIDER Trenuje Wzbudza entuzjazm Szuka rozwiązania Jest przykładem Tworzy systemy Ma wizje Koncentruje się na uczniach/nauczycielach BELFER Rządzi Wzbudza lęk Szuka winnych Wie „jak” zrobić Pracuje w systemie Realizuje program Koncentruje się na rzeczach i wytycznych

42 POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI
SAMODZIELNOŚĆ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA POCZUCIE OBFITOŚCI PROAKTYWNOŚĆ SPÓJNOŚĆ WEWNĘTRZNA POZYTYWNE MYŚLENIE WYOBRAŹNIA/KREATYWNOŚĆ WOLA I UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ KOMUNIKATYWNOŚĆ

43 Proaktywność Poczucie obfitości Poczucie własnej wartości
Poczucie spójności wewnetrznej Pozytywne myślenie

44 CO MOŻNA ZROBIĆ JUŻ? DO CZEGO MOŻEMY DĄŻYĆ W RAMACH RUCHU?
RUCH ODDOLNY - STOWARZYSZENIE DO CZEGO MOŻEMY DĄŻYĆ W RAMACH RUCHU?

45 Poczucie własnej wartości

46 TO, CO SIĘ LICZY NAJBARDZIEJ TO TO, JAK WIDZISZ SAM SIEBIE

47 Poznaj swoje dobre strony i kochaj siebie:
Asertywna, aktywna, atrakcyjna, bogata, ciekawa świata, czysta, dowcipna, dalekowzroczna, dobrze gotuje, dobrze pisze, ma dobra pamięć, elastyczna, elegancka, elokwentna, energiczna z fantazją, grzeczna dla innych, gospodarna, inteligentna, kocha ludzi, kulturalna, lubiana, ładnie się porusza, ładnie uśmiecha, mówi po angielsku, ma miłą aparycję, młoda dusza, myśląca, mądra, myśli pozytywnie, nie ma nałogów, oczytana, przekonująca, pracowita, punktualna, proaktywna, radosna, szczodra, spójna wewnętrznie, systematyczna, solidna, taktowna, uważna, uczciwa, wesoła, ma poczucie własnej wartości, wykształcona, zadbana, zaradna, życzliwa .

48

49 PROAKTYWNOŚĆ

50 PRZEJMOWANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
WYKONAJ ROZWIĄŻ PRZEJMIJ DOSTRZEŻ Jakoś to będzie. To oni ! Nie mogę inaczej. To nie moja sprawa. Co mam zrobić ?! Poczekam... Wszystko w porządku.

51 To,co możemy zrobić To na czym nam zależy Pole wpływu

52 ŚRODOWISKO  REAKCJA WYBÓR BODZIEC

53 JA Sp.z o.o.

54 „ Boże daj mi siłę zmienić to, co mogę zmienić
„ Boże daj mi siłę zmienić to, co mogę zmienić. Daj mi cierpliwość pogodzić się z tym, na co nie mam wpływu. I daj mi mądrość odróżniania jednych spraw od drugich.”

55 POCZUCIE OBFITOŚCI

56 ZASŁUGUJĘ NA…

57 POCZUCIE SPÓJNOŚCI WEWNĘTRZNEJ

58 Zaufanie pochodzi od wewnątrz

59 POZYTYWNE MYŚLENIE

60

61 CZEGO SIĘ Z TEGO NAUCZYŁEM?

62

63 P R rogram ermanentnego ozwoju

64 ĆWICZENIA NAWYK POSTAWA WIEDZA

65 SUKCES

66 Wychowanie to wspólna podróż dorosłych i dzieci. Uwierzmy w to!
Iwona Majewska-Opiełka

67


Pobierz ppt "SZKOŁA NA NASZE CZASY."

Podobne prezentacje


Reklamy Google