Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

IDEA! Management Consulting 2006

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "IDEA! Management Consulting 2006"— Zapis prezentacji:

1 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Wiedza w działaniu część II Druga część szkolenia z zarządzania wiedzą dla małych i średnich przedsiębiorstw IDEA! Management Consulting 2006

2 Wnioski po pierwszym szkoleniu - Wiedza w działaniu
Knowledge In Action Adaptus PL Wnioski po pierwszym szkoleniu - Wiedza w działaniu Co wydarzyło się od ostatniego spotkania? Jakie masz refleksje na temat Zarządzania wiedzą w swojej firmie? Jak poszła Wam praca domowa dotycząca innowacji w zakresie wartości oraz inicjatyw strategicznych? IDEA! Management Consulting 2006

3 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Program warsztatu Dzień 1 Przemyślenia od czasu ostatniego spotkania Benchmarking Opracowanie potrzeb związanych z wiedzą Organizacja wiedzy Dzień 2 Budowanie kultury wiedzy Wiedza w działaniu Dalsze kroki po szkoleniu IDEA! Management Consulting 2006

4 Strategiczne zarządzanie wiedzą
Knowledge In Action Strategiczne zarządzanie wiedzą Adaptus PL Wiedza w działaniu W działaniu Organizacja wiedzy Operacyjne Badanie potrzeb związanych z wiedzą Tworzenie inicjatyw strategicznych Strategiczne Opisz wyzwanie Operacyjne zarządzanie wiedzą Wiedza zaczyna się rozwijać, począwszy od podstawowych jednostek wiedzy, zwanych danymi, które stanowią fakty, obserwacje, zdarzenia oraz informacje wejściowe”. Dane są nieustannie tworzone lub zbierane z różnych źródeł i środowisk”. Kiedy dane umieszczone są w kontekście, stają się informacją, a „kiedy są powiązane ze znaczeniem, stają się wiedzą”. Na wyższym poziomie, kiedy wiedza jest wzmocniona intuicją, może prowadzić do mądrości lub zrozumienia biznesowego, które z kolei mogą przynieść wyniki biznesowe. Stanowią one ostateczny cel większości przedsięwzięć. Ten proces tworzy operacyjne zarządzanie wiedzą. Strategiczne zarządzanie wiedzą Kiedy pytamy się o korzyści Zarządzania wiedzą, odpowiedź może nam przynieść strategiczne zarządzanie wiedzą. Punktem wyjścia do niego jest przeprowadzenie oceny biznesowej, stworzenie planu strategicznego, oraz ustalenie celów biznesowych. Wyznacza się w ten sposób kierunek dla celów zarządzania wiedzą, prowadząc do ukierunkowanego poszukiwania odpowiedniej wiedzy i danych. Proaktywne Aktywne Reaktywne IDEA! Management Consulting 2006

5 Ćwiczenie: Jesteś milionerem…
Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie: Jesteś milionerem… Zamknij oczy… Zrelaksuj się… Wyobraź sobie, że jesteś milionerem… Stać Cię na wszystko… Czego oczekiwałbyś od firmy X* będąc jej klientem?... *X to firma, którą rzeczywiście reprezentujesz. Zapisz w punktach swoje oczekiwania: Ćwiczenie IDEA! Management Consulting 2006

6 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Oczekiwania… Dobra jakość Szeroka oferta, oferta dla VIPów, elastyczność Znana marka Indywidualne zlecenia, indywidualne podejście Uprzejmość Profesjonalizm, wyprzedzanie potrzeb Miła atmosfera, intymność Zadowolenie, spełnienie Terminowość Informacja Konsultacja, doradztwo, opiekun/ osoba prowadząca Bezpieczeństwo, pewność interesu Możliwość negocjacji Dodatkowe atrakcje Prezentacja, ekspozycja Estetyczny wygląd firmy, parking Współpraca z firmami z branży Normalizacja procedur Ćwiczenie IDEA! Management Consulting 2006

7 Co to jest benchmarking?
Knowledge In Action Adaptus PL Co to jest benchmarking? Kto jest najlepszy? Na ile jest dobry? Jak możemy osiągnąć ten poziom? Benchmarking to proces określania, kto jest najlepszy, kto wyznacza standardy oraz na czym polegają te standardy. W piłce nożnej benchmarkiem, czyli punktem odniesienia może być zwycięzca Ligi Mistrzów. W kategorii “Podbój świata” z jakich skorzystalibyśmy obiektywnych mierników, aby porównać Juliusza Cezara z Adolfem Hitlerem; Czyngis-chana z Napoleonem? Który z nich najlepiej uosabiał osiągnięcie tego celu? Robimy to samo w biznesie. Która organizacja sprzedaży jest najlepsza? Który dział najlepiej obsługuje klientów? Kto najtaniej organizuje produkcję? Jak możemy wyrazić liczbowo ten standard? IDEA! Management Consulting 2006

8 Ćwiczenie Ćwiczenie w małych grupach Standardy referencyjne firmy
Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie w małych grupach Standardy referencyjne firmy Z jaką firmą się porównujemy? Do jakiej branży chcemy należeć? Jakiej branży chcemy być częścią? Czy jakieś inne branże mogą być dla nas lepszym punktem odniesienia/ standardem referencyjnym/ WZORCEM w niektórych obszarach? Czego możemy dowiedzieć się z tych standardów? Ćwiczenie IDEA! Management Consulting 2006

9 Propozycja wartości po wprowadzeniu nowej, skutecznej strategii
Knowledge In Action Adaptus PL Propozycja wartości po wprowadzeniu nowej, skutecznej strategii Wysoki 2 Gwiazdki Względny poziom 1 Gwiazdka Innowacje w dziedzinie wartości Niski Estetyka Architek- toniczna Pomieszczenia jadalne Wygląd holu hotelowego Wielkość pokoi 24-godzinna recepcja Umeblowanie pokoi Jakość łóżek Higiena Cisza Cena Kluczowe elementy produktów, usług i dostawy IDEA! Management Consulting 2006

10 Jakie czynniki należy wyeliminować, które branża uważa za oczywiste?
Knowledge In Action Adaptus PL Proces innowacji w zakresie wartości 1. Ogólna lista kryteriów Przygotuj listę kryteriów ważnych dla klienta 2. Krótka lista kryteriów Przygotuj krótką listę kryteriów ważnych dla klienta 3. Wyeliminuj Jakie czynniki należy wyeliminować, które branża uważa za oczywiste? Praca domowa 4. Zredukuj Jakie czynniki należałoby zredukować znacznie poniżej standardu branży? 5. Podnieś Jakie czynniki należałoby zintensyfikować powyżej standardu branży? 6. Stwórz Jakie czynniki należy stworzyć, których nigdy nie oferowała branża? IDEA! Management Consulting 2006

11 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 1. Ogólna lista kryteriów Przygotuj listę kryteriów ważnych dla klienta IDEA! Management Consulting 2006

12 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 2. Krótka lista kryteriów Przygotuj krótką listę kryteriów ważnych dla klienta IDEA! Management Consulting 2006

13 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 3. Wyeliminuj Jakie czynniki należy wyeliminować, które branża uważa za oczywiste? IDEA! Management Consulting 2006

14 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 4. Zredukuj Jakie czynniki należałoby zredukować znacznie poniżej standardu branży? IDEA! Management Consulting 2006

15 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 5. Podnieś Jakie czynniki należałoby zintensyfikować powyżej standardu branży? IDEA! Management Consulting 2006

16 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 6. Stwórz Jakie czynniki należy stworzyć, których nigdy nie oferowała branża? IDEA! Management Consulting 2006

17 Opracowanie inicjatyw strategicznych
Knowledge In Action Adaptus PL Opracowanie inicjatyw strategicznych Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy finansowej STATUS QUO ROZWÓJ Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy klienta STATUS QUO Ćwiczenie ROZWÓJ Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy procesów biznesowych STATUS QUO ROZWÓJ Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy nauki i wzrostu STATUS QUO ROZWÓJ IDEA! Management Consulting 2006

18 Perspektywy finansowej
Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy finansowej Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ IDEA! Management Consulting 2006

19 Perspektywy klienta Wynik inicjatyw strategicznych z
Knowledge In Action Adaptus PL ROZWÓJ STATUS QUO IDEA! Management Consulting 2006

20 Perspektywy procesów biznesowych
Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy procesów biznesowych Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ IDEA! Management Consulting 2006

21 Perspektywy nauki i wzrostu
Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy nauki i wzrostu Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ IDEA! Management Consulting 2006

22 Podziel się - Zbadaj potrzeby dotyczące wiedzy
Knowledge In Action Adaptus PL Podziel się - Zbadaj potrzeby dotyczące wiedzy Czas na grę Wybór strategicznych inicjatyw wiedzy Opracuj pomysły gromadzenia cennej wiedzy IDEA! Management Consulting 2006

23 Ćwiczenie grupowe – czas na grę
Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie grupowe – czas na grę Na planecie Vega był pojemnik na Zorę. Zora jest płynem umożliwiającym ludziom przeżycie. Twoim zadaniem jest określenie, którego dnia (zgodnie z kalendarzem Vegańskim), pojemnik będzie pełny. IDEA! Management Consulting 2006

24 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Odpowiedź - VEGA Objętość Kata wynosi –200 x 10 x 100 = peków (kutów) Czas: Jeden robotnik w ciągu dnia pracuje – 10 jemów –2 jemy (odpoczynek) = 8 jemów Wydajność jednego pracownika: W ciągu dnia pracy robotnik nalewa - 8 jemów x 300 kutów = kutów Wydajność wszystkich pracowników: Dziennie pracuje 8 robotników, razem nalewają – 8 x = kutów Liczba dni: Aby wypełnić objętość Kata Zorą potrzeba : = 10,41 dni roboczych Jaki to dzień? Zbiornik zostanie napełniony 11 dnia roboczego – który nazywa się Ru IDEA! Management Consulting 2006

25 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie grupowe Jak możemy rozwinąć i udoskonalić dzielenie się wiedzą w naszych firmach? IDEA! Management Consulting 2006

26 Opracowanie potrzeb związanych z wiedzą
Knowledge In Action Adaptus PL Opracowanie potrzeb związanych z wiedzą Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy finansowej STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy klientów Ćwiczenie STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy procesów biznesowych STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy nauki i wzrostu STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

27 Ćwiczenie w małych grupach
Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie w małych grupach Opracuj potrzeby związane z wiedzą na podstawie inicjatyw strategicznych. Określ, jakie masz potrzeby związane z wiedzą odnośnie każdej inicjatywy strategicznej. Wymień je na następnym slajdzie zgodnie z poniższą kolejnością: Finanse Klienci Procesy biznesowe Nauka i wzrost Określ ich priorytet pod względem: * znaczenia, * pilności oraz * wzrostu Ćwiczenie IDEA! Management Consulting 2006

28 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Wiedza w działaniu Adaptus PL Potrzeba wiedzy: Opis potrzeby wiedzy Jaki jest wpływ biznesowy z posiadania tej wiedzy? Jaka jest przydatność tej wiedzy? Trzeba wiedzieć: Milo wiedzieć: Priorytet: Wiedza ukryta: Wiedza jawna: Na ile złożona jest ta wiedza? Prosta: Złożony tekst: Złożone obliczenia: Kto będzie korzystał z tej wiedzy? Główni użytkownicy: Użytkownicy CC: Sporadyczni użytkownicy: Jak często trzeba aktualizować tę wiedzę? Osoba odpowiedzialna: Używał: Znalazł: Zaktualizował: IDEA! Management Consulting 2006

29 Ustalanie priorytetów potrzebnej wiedzy
Knowledge In Action Adaptus PL Ustalanie priorytetów potrzebnej wiedzy Znaczenie (Wysokie, Średnie, Niskie) Jaki jest wpływ na wyniki firmy, na ludzi, bezpieczeństwo, koszty, klientów, wydajność, reputację, itp. ma brak aktualizacji tej wiedzy? Pilność (Wysoka, Średnia, Niska) Jeśli nie będziemy optymalizować tej wiedzy, kiedy działanie w optymalny sposób stanie się dla nas trudne, kosztowne lub niemożliwe? Wzrost (Wysoki, Średni, Niski) Jaki wpływ na nasze wyniki w czasie będzie miał brak aktualizacji tej wiedzy? IDEA! Management Consulting 2006

30 Perspektywy finansowej
Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy finansowej Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

31 Perspektywy klienta Wynik inicjatyw strategicznych z
Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

32 Perspektywy procesów biznesowych
Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy procesów biznesowych Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

33 Perspektywy nauki i wzrostu
Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy nauki i wzrostu Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

34 Strategiczne zarządzanie wiedzą
Knowledge In Action Strategiczne zarządzanie wiedzą Adaptus PL Wiedza w działaniu W działaniu Organizacja wiedzy Operacyjne Badanie potrzeb związanych z wiedzą Tworzenie inicjatyw strategicznych Strategiczne Opisz wyzwanie Operacyjne zarządzanie wiedzą Wiedza zaczyna się rozwijać, począwszy od podstawowych jednostek wiedzy, zwanych danymi, które stanowią fakty, obserwacje, zdarzenia oraz informacje wejściowe”. Dane są nieustannie tworzone lub zbierane z różnych źródeł i środowisk”. Kiedy dane umieszczone są w kontekście, stają się informacją, a „kiedy są powiązane ze znaczeniem, stają się wiedzą”. Na wyższym poziomie, kiedy wiedza jest wzmocniona intuicją, może prowadzić do mądrości lub zrozumienia biznesowego, które z kolei mogą przynieść wyniki biznesowe. Stanowią one ostateczny cel większości przedsięwzięć. Ten proces tworzy operacyjne zarządzanie wiedzą. Strategiczne zarządzanie wiedzą Kiedy pytamy się o korzyści Zarządzania wiedzą, odpowiedź może nam przynieść strategiczne zarządzanie wiedzą. Punktem wyjścia do niego jest przeprowadzenie oceny biznesowej, stworzenie planu strategicznego, oraz ustalenie celów biznesowych. Wyznacza się w ten sposób kierunek dla celów zarządzania wiedzą, prowadząc do ukierunkowanego poszukiwania odpowiedniej wiedzy i danych. Proaktywne Aktywne Reaktywne IDEA! Management Consulting 2006

35 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Dzień 2 Wiedza w działaniu część II Druga część szkolenia z zarządzania wiedzą dla małych i średnich przedsiębiorstw IDEA! Management Consulting 2006

36 Informacja zwrotna z poprzedniego dnia
Knowledge In Action Adaptus PL Informacja zwrotna z poprzedniego dnia 1. 2. 3. 4. 5. Wnioski: IDEA! Management Consulting 2006

37 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Program drugiego dnia Wiedza w działaniu Dokumentacja wiedzy Jak zbudować kulturę wiedzy Zastosowania wiedzy w działaniu Wnioski dotyczące wiedzy w działaniu Przygotowanie do dalszych działań IDEA! Management Consulting 2006

38 Zorganizuj – Organizacja wiedzy
Knowledge In Action Adaptus PL Zorganizuj – Organizacja wiedzy Zasady 8S w zarządzaniu wiedzą Wprowadzenie do narzędzia diagnostycznego 8S Ćwiczenie grupowe wykorzystujące narzędzie 8S IDEA! Management Consulting 2006

39 Strategiczne zarządzanie wiedzą
Knowledge In Action Adaptus PL Strategiczne zarządzanie wiedzą Znajdź Opisz wyzwanie Zastosuj Wiedza w działaniu Stwórz inicjatywy strategiczne Podziel się Zbadaj potrzeby związane z wiedzą Zorganizuj wiedzę IDEA! Management Consulting 2006

40 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action 8S w zarządzaniu wiedzą Adaptus PL S zukanie S amodyscyplina S ystem S przęganie S tandardyzacja S ortowanie S przątanie S ystematyka a IDEA! Management Consulting 2006

41 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Szukanie Szukanie. Szukanie łatwiejszych sposobów pozyskiwania wiedzy Wyszukiwarki Wyszukiwanie elektroniczne Bazy danych Oprogramowanie baz danych Wyszukiwanie ręczne Ręczna organizacja, ułatwiająca wyszukiwanie S zukanie IDEA! Management Consulting 2006

42 Wiedza w firmie Firma Logistyka Rachunek zysków i strat Produkty
Knowledge In Action Wiedza w firmie Adaptus PL Firma Rachunkowość finansowa Logistyka Rachunek zysków i strat Produkty Wykształcenie pracowników Badania zadowolenia Zakupy Obsługa klientów Działanie (realizacja zadań) Doświadczenie pracowników Kluczowe Czynniki Sukcesu Kontrola jakości Wiedza o klientach Inicjatywy strategiczne Sprzedaż Marketing Zamówienia Założyciel/ Właściciele Zapasy Reklamacje Strona internetowa Segmentacja Technologia Badania i rozwój Informacja podatkowa Intranet System zarządzania wiedzą Kluczowe wskaźniki wyników IDEA! Management Consulting 2006

43 Świat zarządzania wiedzą
Knowledge In Action Adaptus PL Świat zarządzania wiedzą Statystyki UE Firmy medialne Wyszukiwarki internetowe Firmy konsultingowe Stowarzyszenia branżowe Wydawcy informatorów Strony internetowe Firmy referencyjne Firmy medialne Komercyjne bazy danych Izby biznesowe Wydawnictwa Nowe technologie Inne branże Bezpośrednia konkurencja Potencjalni klienci Inne rynki Firmy konferencyjne Zasoby naturalne Dostawcy Firma Klienci Użytkownicy końcowy Statystyki publiczne Firmy badawcze Trendy lokalne i globalne Akty prawne i władze Udziałowcy Pracownicy Społeczeństwo Mystery Shopper Programy MBA Biblioteki publiczne Firmowe strony internetowe Kluby biznesowe Sieci biznesowe Serwisy informacyjne Statystyki urzędowe Uczelnie wyższe Biblioteki internetowe Stowarzyszenia klientów Organizacje handlowe IDEA! Management Consulting 2006

44 Badanie zadowolenia klientów
Knowledge In Action Adaptus PL Badanie zadowolenia klientów Myśląc o firmie X, widzi ją Pan/-i jako dostawcę: ……………………….. Jakiego typu usługi firma X dostarczyła Panu/-i w przeszłości? Jak ocenia Pan/-i swój poziom zaufania do możliwości firmy X wspierania Pana/Panią jako klienta? Czy możemy wprowadzić jakieś zmiany w naszej organizacji, aby lepiej zaspokoić Pana/-i potrzeby? Jak często korzysta Pan/-i z tego typu usług? Czy firma X potrafi określić potrzeby Pana/-i organizacji? Czy wdrożył/-a Pan/-i rekomendacje firmy X? Jaki wpływ miała ta usługa na Pana/-i organizację? Jaką wartość przynosi ta usługa Pana/-i organizacji? Czy Firma X zapewniła Panu/-i pomoc, której Pan/-i potrzebuje? Czy zarekomendował(a)by Pan/-i tę usługę znajomym? Czy skorzystał(a)by Pan/-i z tego typu usługi ponownie? Dlaczego pierwotnie wybrał/-a Pan/-i usługi firmy X? Czy ogólnie rzecz biorąc jest Pan/-i zadowolony/-a z usług firmy X? IDEA! Management Consulting 2006

45 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 8S – System System zarządzania wiedzą Osobistą Własne wspomnienia Drukowaną Dokumenty w formie papierowej Elektroniczną W postaci komputerowej Jakiego rodzaju system(y) wykorzystujecie obecnie? Jakiego rodzaju system jest Twoim zdaniem najbardziej przydatny? IDEA! Management Consulting 2006

46 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Sortowanie Wybór i koncentracja na informacji, która Dodaje wartość Taką jak: Wiedza Wiedza operacyjna potrzebna w działalności biznesowej Mądrość Optymalizacja procesów firmowych Wyniki biznesowe Doskonalenie wyników biznesowych S ortowanie We often archive everything not to loose anything. But when we want to find knowledge we have got a hard time, as there are too many data, to much information and not structured enough. That’s why we should try to think over what we safe, and try to sort out the right knowledge by asking ourselves: 1. Is this knowledge going to be usefull in our normal operations? 2. Is this knowledge going to make us wiser and help us to optimize our way of working? 3. Is this knowledge going to help us to improve our business results. If you can not say partly yes to any of the 3 questions, there is a big risk that you will safe information or knowledge which will never be used. IDEA! Management Consulting 2006

47 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Systematyka Porządkowanie i przechowywanie wiedzy Organizowanie wiedzy w plikach lub systemach papierowych lub elektronicznych Oznaczanie wiedzy, dzięki czemu łatwo ją znaleźć Udostępnianie Dbanie, aby najczęściej wykorzystywana wiedza była bardziej dostępna dla pracowników S ystematyka IDEA! Management Consulting 2006

48 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Sprzątanie Sprzątanie. Dbanie, by wiedza była właściwa i zaktualizowana Oczyszczone prawidłowo wprowadzone dane, informacje i wiedza Działające zaktualizowane i skoordynowane w czasie informacje Gotowe do użycia Gotowe do wykorzystania bez dodatkowej edycji lub konieczności organizowania, itp. S przątanie IDEA! Management Consulting 2006

49 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Standaryzacja Standaryzacja. Metoda służąca ustaleniu standardów zastosowania pierwszych 5S. Wprowadzanie Zasady wprowadzania wiedzy Proces Metoda wprowadzania wiedzy Wynik Organizacja wiedzy ułatwiająca łatwe wykorzystanie S tandaryzacja IDEA! Management Consulting 2006

50 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Samodyscyplina Samodyscyplina. Wytworzenie nawyku stałej kontroli systemu Aktualność Czy wiedza jest aktualna i sprawia, że wiemy więcej? Potrzeba Czy nadal – i jak często –potrzebujemy tej wiedzy? Rozwój Czy nasze potrzeby się zmieniły, na tyle, że trzeba zaktualizować i rozwinąć posiadaną wiedzę? S amodyscyplina IDEA! Management Consulting 2006

51 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Sprzęganie Dzielenie się wiedzą. Udostępnianie wiedzy w atrakcyjny sposób Wizualizacja Przedstawianie wiedzy w atrakcyjny sposób Angażowanie Zachęcanie do dzielenia się wiedzą i angażowanie użytkowników Prezentacja Prezentacja wiedzy w miejscach, w których będzie widoczna dla wszystkich S przęganie IDEA! Management Consulting 2006

52 Zastosuj Wiedzę w działaniu
Knowledge In Action Adaptus PL Zastosuj Wiedzę w działaniu Zarządzanie zmianami Angażowanie i upełnomocnianie Budowanie kultury wiedzy 360-stopniowa wymiana danych Dalsze kroki po szkoleniu Plan wdrożenia zarządzania wiedzą w Twojej firmie IDEA! Management Consulting 2006

53 IDEA! Management Consulting 2006
Jedyną stałą na świecie jest... Knowledge In Action Adaptus PL ZMIANA Zmiana to jedno z największych wyzwań stojących przed współczesnymi firmami Nie możesz powstrzymać fal ale możesz nauczyć się po nich surfować...! IDEA! Management Consulting 2006

54 Ludzka reakcja na zmianę
Knowledge In Action Adaptus PL + - Czas IDEA! Management Consulting 2006

55 Ludzka reakcja na zmianę
Knowledge In Action Adaptus PL Zaangażowanie Upełnomocnianie + - Czas IDEA! Management Consulting 2006

56 IDEA! Management Consulting 2006
Buduj zaangażowanie Knowledge In Action Adaptus PL Zaangażowanie + - Ludzie podejmują pełną odpowiedzialność za plany, z którymi się utożsamiają a nie za plany, z którymi utożsamiają się ich menedżerowie. Pozwól pracownikom przejąć odpowiedzialność za Twoją wizję i strategie oraz przełożyć je na działania na ich poziomie pracy Zacznij od góry, budując zaangażowanie menedżerów Buduj zaangażowanie wszystkich pracowników za pomocą programów wewnętrznych IDEA! Management Consulting 2006

57 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Rozwijaj upełnomocnienie Tworzenie „nowych sposobów wyrazu” oraz „jasnego kierunku”, który upełnomocni pracowników do wdrażania inicjatyw związanych z efektywnością i wydajnością + - Upełnomocnienie Przykłady nowych sposobów wyrazu: Wizja oraz kierunek strategiczny firmy Wartości i normy zachowań oraz postaw w firmie System zarządzania wiedzą Wspólne stanowisko przywódcze Procesy postępowania w przypadku problemów oraz projektów Zasady i wartości dotyczące komunikacji oraz spotkań Osobisty rozwój pracowników Rozwój pracowników w całej firmie IDEA! Management Consulting 2006

58 Uzyskaj zaangażowanie Kierownictwa i wyznacz szerokie cele
Knowledge In Action Adaptus PL Stwórz wizję oraz wytyczne Innowacje w zakresie wartości Strategia Wyznacz kierunek począwszy od samej góry Uzyskaj zaangażowanie Kierownictwa i wyznacz szerokie cele Jak powiązać wizję z pracownikami w dole organizacji? Przewodzenie zmianom Doskonalenie procesów Udoskonal zarządzanie operacyjne Doskonalenie procesów organizacyjnych Zarządzanie wiedzą Powiąż pracę bezpośrednio z procesami biznesowymi i udoskonaleniami Szkolenia pracowników Zaangażuj pracowników na niższych szczeblach Zaangażowanie wszystkich pracowników IDEA! Management Consulting 2006

59 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL IDEA! Management Consulting 2006

60 Ćwiczenie w małych grupach
Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie w małych grupach Zakwestionuj własne założenia Ewa i Krzysztof leżą martwi i nadzy na podłodze w sypialni a w pokoju są porozrzucane odłamki szkła i jest rozlana woda Wokoło chodzi kot, jakby nic się nie stało Na dworze leje deszcz Znajdź rozwiązanie/ rozwikłaj opowieść przy jak najmniejszej liczbie i najbardziej prawdopodobnych wyjaśnieniach założeń. IDEA! Management Consulting 2006

61 360-stopniowa wymiana danych
Knowledge In Action Adaptus PL 360-stopniowa wymiana danych Głos klienta Głos udziałowców Głos dostawców Głos pracowników Głos społeczeństwa Technologia branżowa Konkurencja Inne firmy Trendy IDEA! Management Consulting 2006

62 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Ocena 360 stopni Co chcielibyście wiedzieć o Klientach Potencjalnych klientach Dostawcach Konkurencji Pracownikach Firmach z innych branż Opracuj pytania w małych zespołach i podziel się pomysłami IDEA! Management Consulting 2006

63 Badanie zadowolenia klientów
Knowledge In Action Adaptus PL Badanie zadowolenia klientów Myśląc o firmie X, widzi ją Pan/-i jako dostawcę: ……………………….. Jakiego typu usługi firma X dostarczyła Panu/-i w przeszłości? Jak ocenia Pan/-i swój poziom zaufania do możliwości firmy X wspierania Pana/Panią jako klienta? Czy możemy wprowadzić jakieś zmiany w naszej organizacji, aby lepiej zaspokoić Pana/-i potrzeby? Jak często korzysta Pan/-i z tego typu usług? Czy firma X potrafi określić potrzeby Pana/-i organizacji? Czy wdrożył/-a Pan/-i rekomendacje firmy X? Jaki wpływ miała ta usługa na Pana/-i organizację? Jaką wartość przynosi ta usługa Pana/-i organizacji? Czy Firma X zapewniła Panu/-i pomoc, której Pan/-i potrzebuje? Czy zarekomendował(a)by Pan/-i tę usługę znajomym? Czy skorzystał(a)by Pan/-i z tego typu usługi ponownie? Dlaczego pierwotnie wybrał/-a Pan/-i usługi firmy X? Czy ogólnie rzecz biorąc jest Pan/-i zadowolony/-a z usług firmy X? IDEA! Management Consulting 2006

64 Ćwiczenie - sondowania opinii
Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie - sondowania opinii Informacje zwrotne dla wszystkich firm Podziel się subiektywną lub obiektywną opinią o firmie Zapisz ją i przekaż Właścicielowi firmy jako rekomendację IDEA! Management Consulting 2006

65 Dalsze kroki po szkoleniu
Knowledge In Action Adaptus PL Dalsze kroki po szkoleniu Plan wdrożenia zarządzania wiedzą w Twojej firmie Wdrożenie zarządzania wiedzą z zastosowaniem coachingu z udziałem trenerów Przygotowanie planu działań służącego wdrożeniu zarządzania wiedzą IDEA! Management Consulting 2006

66 Plan wdrożenia zarządzania wiedzą w Twojej firmie
Knowledge In Action Adaptus PL Plan wdrożenia zarządzania wiedzą w Twojej firmie Zarządzanie wiedzą to narzędzie strategiczne Decydujące znaczenie ma zaangażowanie wszystkich pracowników Przygotuj listę najważniejszych obszarów wdrożenia zarządzania wiedzą Kontynuuj rozwój zainicjowany podczas warsztatów Pomyśl łatwych wygranych Obszarów, w których pracownicy mogą łatwo dostrzec korzyści Nawiąż bezpośrednio do kwestii biznesowych Po sukcesie początku spraw, aby zarządzanie wiedzą stało się sprawą codzienną PWP – Przede Wszystkim Prostota IDEA! Management Consulting 2006

67 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Wdrożenie zarządzania wiedzą z zastosowaniem coachingu z udziałem trenerów Omów i wybierz obszary, w których chcesz otrzymać coaching Zadbaj o przygotowanie odpowiednich informacji oraz wiedzy przed sesją coachingu Omów pomysły coachingu z coachami i uzgodnij plan coachingu IDEA! Management Consulting 2006

68 IDEA! Management Consulting 2006
Knowledge In Action Adaptus PL Dyskusja ogólna Jakie korzyści osiągniesz dzięki zastosowaniu Zarządzania wiedzą? Jakie przeszkody przewidujesz, jeśli chodzi o wdrożenie ZW w Twojej organizacji? IDEA! Management Consulting 2006

69 Dyskusja w małych grupach
Knowledge In Action Adaptus PL Dyskusja w małych grupach Przygotuj plan działań służących wdrożeniu zarządzania wiedzą w Twojej firmie: IDEA! Management Consulting 2006

70 Wiedza to energia nie zapomnij jej naładować
Knowledge In Action Adaptus PL Wiedza to energia nie zapomnij jej naładować IDEA! Management Consulting 2006

71 Dziękujemy i życzymy powodzenia!!!
Knowledge In Action Adaptus PL Dziękujemy i życzymy powodzenia!!! Agnieszka Kupniewska Tomasz Jurewicz z firmy IDEA! Management Consulting IDEA! Management Consulting 2006


Pobierz ppt "IDEA! Management Consulting 2006"

Podobne prezentacje


Reklamy Google