Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Oferta sieci AdProfile

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Oferta sieci AdProfile"— Zapis prezentacji:

1 Oferta sieci AdProfile
Audience Network

2 Plan prezentacji Czym jest AdProfile? Trendy w Polsce i w Europie
Narzędzia AdProfile Jak powstaje profil nugg.ad Jak budowany jest profil użytkownika Dostępne formy reklamowe Modele emisji Oferta AdProfile Retargeting i retargeting predykcyjny Podsumowanie

3 Czym jest AdProfile? Nowa sieć reklamowa typu Audience Network.
Sieć, w której kupowane są profile demograficzne i behawioralne, a nie miejsca emisji. AdProfile to nowa sieć reklamy targetowanej behawioralnie, którą wydzieliliśmy ze struktur IDMnet. Wykorzystując naszą wiedzę i wieloletnie doświadczenie związane z targetowaniem behawioralnym i retargetingiem, stworzyliśmy osobną markę, pod którą skupiamy wszystkie produkty bazujące na technologii predykcyjnego targetowania behawioralnego. AdProfile umożliwia emisję kampanii reklamowej targetowanej na zainteresowania odbiorcy komunikatu. Dla nas liczy się to, co użytkownik lubi i tematyka, jaką się interesuje a nie strona, którą aktualnie przegląda.  Analizujemy zachowania użytkowników, segmentujemy ich i przypisujemy do odpowiednich profili. Zastosowanie targetowania behawioralnego zwiększa skuteczność prowadzonych działań marketingowych, zarówno ukierunkowanych na zwiększenie sprzedaży jak i na wzrost świadomości marki.

4 Czym jest AdProfile? Audience Network AdProfile to sieć typu audience network. Dostarczamy dotarcie do konkretnych profili użytkowników. Behavioral targeting Targetowanie w oparciu o to co ktoś oglądał, ile czasu spędził na stronie, czym się interesuje. Retargeting Docieranie z przekazem reklamowym do osób, które były na stronie i były zainteresowane konkretnym produktem lub usługą. AdProfile to nowa sieć reklamy targetowanej behawioralnie, którą wydzieliliśmy ze struktur IDMnet. Wykorzystując naszą wiedzę i wieloletnie doświadczenie związane z targetowaniem behawioralnym i retargetingiem, stworzyliśmy osobną markę, pod którą skupiamy wszystkie produkty bazujące na technologii predykcyjnego targetowania behawioralnego. AdProfile umożliwia emisję kampanii reklamowej targetowanej na zainteresowania odbiorcy komunikatu. Dla nas liczy się to, co użytkownik lubi i tematyka, jaką się interesuje a nie strona, którą aktualnie przegląda.  Analizujemy zachowania użytkowników, segmentujemy ich i przypisujemy do odpowiednich profili. Zastosowanie targetowania behawioralnego zwiększa skuteczność prowadzonych działań marketingowych, zarówno ukierunkowanych na zwiększenie sprzedaży jak i na wzrost świadomości marki.

5 Trendy w Polsce i w Europie
Źródło: Raport strategiczny IAB Polska „Internet 2010” W Europie wydatki na targetowanie behavioralne sięgają już nawet 24%. W Polsce wydatki na taką formę kupowania kampanii bardzo dynamicznie rosną z roku na rok, choć nadal stanowią niewielki udział. W roku 2011 będzie to 3% wydatków, rok później 2012 już 6% a w 2013 ma być 8%. Przekładając to na liczby możemy stwierdzić, że w roku 2011 na reklamę behawioralnie wydamy około 40 mln zł. W Europie wydatki na targetowanie behawioralne to już 24%.

6 Narzędzia AdProfile Wykorzystujemy sprawdzone i wypróbowane narzędzia i technologie: predykcyjne targetowanie behawioralne technologia nugg.ad

7 Jak powstaje profil nugg.ad?
Analiza przeglądanych treści Dzięki plikom cookie możemy analizować przeglądane treści (np. osoby zainteresowane kupnem samochodu) Zbieranie danych ankietowych Emisja ankiet z pytaniami o demografię do wąskiej grupy użytkowników Zwiększenie zasięgu Rozszerzenie zebranych danych na profile które zachowują się w sieci podobnie (bliźnięta statystyczne) Metodologia budowania profilu opiera się na danych zebranych na podstawie informacji nt sposobu poruszania się użytkowników po internecie, wzbogaconych o informacje zebrane z ankiet emitowanych do pewnej części użytkowników. Trzy podstawowe kroki budowania profilu: 1. "Cookies" przechowywane na komputerach użytkowników witryn czy portali dostarczają danych o tym, jakie przeglądali treści (mierzenie ruchu) 2. Losowa próba użytkowników poddawana jest badaniu ankietowemu na temat ich zainteresowań, demografii i stylu życia (badania ankietowe). 3. Pozyskane dane są estymowane - online i w czasie rzeczywistym - na wszystkich użytkowników (predykcyjne targetowanie). Proces ten pozwala na tworzenie kompleksowych profili użytkowników, zawierających zarówno dane o zainteresowaniach produktowych, dane demograficzne, o stylu życia, jak i informacje o treściach stron odwiedzanych przez użytkowników w sieci. Budowanie profili predykcyjnych Dane pozyskane z ankiet estymowane są na całą populację użytkowników poprzez tworzenie tzw. "bliźniąt statystycznych": Użytkownicy, którzy nie brali udziału w badaniu ankietowym "odziedziczają" brakujące dane w ich profilu od ankietowanych użytkowników, którzy przeglądali najbardziej podobne treści online.

8 Jak budujemy profil? Klikane reklamy Zachowania online Szukane frazy Przeglądane treści Dane ankietowe Klikane sekcje Każdy profil powstaje w oparciu o zagregowane dane pochodzące od wszystkich wydawców i sieci, którzy korzystają z technologii nugg.ad. Dzięki takiemu rozwiązaniu AdProfile dysponuje zarówno bardzo dobrze dobranymi profilami biznesowymi jak i profilami niebiznesowymi. Profile użytkowników powstają w oparciu o dane ze wszystkich sieci korzystających z technologii nugg.ad

9 Każdy profil to dane Te 72 różne kryteria podzielone są na 3 grupy: kryteria demograficzne, kryteria związane z zainteresowaniami i kryteria przeglądanych witryn. Każde z nich można w dowolny sposób łączyć z innymi, tak aby ostateczna kombinacja dawała odpowiedni rezultat. Dane demograficzne Zainteresowania Przeglądane witryny W sumie to 72 różne kryteria, które można dowolnie ze sobą łączyć.

10 Formy reklamowe Dostępne są wszystkie formy zasięgowe:
Billboard/Double BB/ Triple BB, Rectangle Skyscraper Wideboard Toplayer Floor Ad Flyfooter

11 Modele emisji reklamy Emisja zasięgowa Emisja pakietowa
Użytkownicy o określonym profilu wyszukiwani są na wszystkich witrynach zrzeszonych w sieci IDMnet. Emisja pakietowa Użytkownicy o określonym profilu wyszukiwani są na specjalnie wyselekcjonowanych stronach sieci IDMnet, które kontekstowo pasują do treści reklamy. Dostępne są dwa modele emisji reklam. Pierwszy rodzaj to emisja zasięgowa, w której reklamy pokazują się na wszystkich witrynach zrzeszonych w sieci IDMnet. Drugi rodzaj to emisja pakietowa, w której reklamy pokazują się osobom pasującym do zdefiniowanego profilu, ale dodatkowo tylko na zdefiniowanych uprzednio witrynach.

12 Oferta AdProfile Profile zdefiniowane Profile niestandardowe
Pakiet dodatkowych narzędzi: retargeting retargeting predykcyjny Na ofertę AdProifle składają się zarówno gotowe profile, dzięki którym można docierać do różnych grup celowych – od biznesmenów, przez młodzież, a na młodych rodzicach skończywszy, jak również oferujemy możliwość stworzenia dowolnego profilu w oparciu o 72 różne kryteria behawioralne i demograficzne. Ponadto oferujemy kampanie retargetowane i retargeting predykcyjny, dzięki którym można podnosić skuteczność kampanii i tworzyć specjalne grupy docelowe.

13 Profile zdefiniowane Ludzie biznesu Managerowie Przedsiębiorcy
Bizneswoman Inwestorzy

14 Profile zdefiniowane Budujący i urządzający Budujący Urządzający
wnętrza Planujący ogród

15 Profile zdefiniowane Kupujący Poszukujący Szukający AGD lub RTV
nieruchomości Szukający AGD lub RTV Motofani

16 Profile zdefiniowane Ona i on Kobieta glamour Pasjonaci

17 Profile zdefiniowane Ona i on Nastolatki Prawdziwy facet Młodzi
rodzice

18 Poszukujący informacji
Profile zdefiniowane Zdrowie Poszukujący informacji medycznych Zdrowo odżywiający się

19 Profile zdefiniowane Styl życia Globtroterzy Gadżeciarze Sportsmeni

20 Profile zdefiniowane Styl życia Trendsetterzy Kibice i sportowcy
Kinomani

21 Profile zdefiniowane Łącznie oferujemy 23 zdefiniowane profile:
Ludzie Biznesu Managerowie Przedsiębiorcy Bizneswoman Inwestorzy Budujący i urządzający Budujący Urządzający wnętrza Planujący ogród Kupujący Poszukujący nieruchomości Poszukujący AGD i RTV Motofani Ona i on Kobieta glamour Pasjonaci Nastolatki Prawdziwy facet Młodzi rodzice Zdrowie Poszukujący informacji medycznych Zdrowo odżywiający się Hobby i styl życia Globtroterzy Gadżeciarze Sportsmeni Trendsetterzy Kibice i Sportowcy Kinomani

22 Profile niestandardowe
Możliwość stworzenia dowolnego profilu na podstawie 72 różnych kryteriów Płeć Wiek Uroda Elektronika Status zawodowy Wykształcenie Moda Finanse Dochód osobisty Dochód gospodarstwa Żywność i napoje Dom i ogród Możliwość dowolnego łączenia zmiennych demograficznych i behawioralnych pozwala tworzyć różne profile dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta i każdej kampanii – korzystając tylko z 3 zmiennych w każdym nowoutworzonym profilu, możemy stworzyć różnych profili! Wielkość gospodarstwa Dzieci Lifestyle i wypoczynek Podróże i samochody

23 Retargeting – co to jest?
Oznaczanie użytkownika wykonującego określoną czynność, a następnie dotarcie do niego z nowym komunikatem. Retargeting jest wyjątkowym rozwiązaniem, dzięki któremu można do raz oznaczonego użytkownika (przez plik cookie) można docierać z nowym, innym komunikatem. Jest to doskonałe narzędzie do podnoszenia efektywności kampanii i zwiększania zainteresowania marką.

24 Retargeting – możliwości
Oznaczać można dowolne aktywności użytkownika w Internecie: Obejrzenie reklamy Kliknięcie w reklamę Wejście na stronę lub określoną sekcję/podstronę Wypełnienie formularza Dokonanie zakupu

25 Retargeting – dlaczego warto?
Retargeting jest najskuteczniejszą metodą na zwiększenie zainteresowania marką Wzrost zainteresowania brandem w wyszukiwarkach w ciągu czterech tygodni od emisji kampanii reklamowych w US wg Media Placement Strategy, marzec 2010* *Nie uwzględniono kampanii video, mobile oraz social media; źródło: comScore and ValueClick Media, „When Money Moves to Digital, Where Should It Go?” Wrzesień 2010

26 Retargeting – dlaczego warto?
Ponadto retargeting zwiększa ilość odwiedzin na stronie docelowej Wzrost wizyt na stronie docelowej w ciągu czterech tygodni od emisji kampanii reklamowych w US wg Media Placement Strategy, marzec 2010 *Nie uwzględniono kampanii video, mobile oraz social media; źródło: comScore and ValueClick Media, „When Money Moves to Digital, Where Should It Go?” Wrzesień 2010

27 Retargeting – jak to działa?
Oznaczając pliki cookie użytkowników strony klienta można docierać do nich na pozostałych stronach naszej sieci z kampanią behawioralną.

28 Retargeting predykcyjny
Narzędzie umożliwiające powiększenie grupy retargetowanej w oparciu o technologię bliźniąt statystycznych. Docieramy wówczas do wszystkich osób posiadających podobny profil behawioralny, co osoby oznaczone do retargetowania. Retargeting predykcyjny jest rozszerzeniem możliwości tradycyjnego retargetingu. Dzięki niemu można dotrzeć nie tylko do już oznaczonych użytkowników, ale również do wszystkich, którzy mają podobny do nich profil. Takie rozwiązanie umożliwia poszerzenie grupy zebranej w retargetingu i stworzenie indywidualnego profilu w oparciu o zachowania tych użytkowników.

29 Retargeting predykcyjny
Badając profil użytkownika na wybranej stronie, można wyszukać w sieci osoby o podobnym profilu behawioralnym.

30 Podsumowanie Kampanie behawioralne emitowane z wykorzystaniem najnowszej technologii. Pakiet nowoczesnych narzędzi umożliwiających jeszcze precyzyjniejsze docieranie do wybranych użytkowników. Profesjonalne doradztwo w zakresie planowania, wykonania i optymalizacji kampanii reklamowych.

31 Dziękuję za uwagę Łukasz Skawiński head of AdProfile
tel


Pobierz ppt "Oferta sieci AdProfile"

Podobne prezentacje


Reklamy Google