Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Blogi i fora – dlaczego warto?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Blogi i fora – dlaczego warto?"— Zapis prezentacji:

1 Blogi i fora – dlaczego warto?

2

3 Rok 2013… ROKIEM MOBILE??? ROKIEM BLOGOSFERY!

4 Rok 2013 przełomowy dla polskiej blogosfery
4 4

5 Kto chce współpracować z blogerami?

6 Dlaczego ? Są różnorodni Są kolorowi Są wyraziści Są pasjonatami
Im się chce! Są pomysłowi Są autentyczni, są sobą Znają i szanują swoich czytelników Nie boją się krytyki

7 „BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI
„BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI Źródło: Raport Blogosfera 2012, Hatalska.com 7 7

8 Dziś blog… ..to coś więcej:
Raport do pobrania:

9 Zaangażowanie Liczba fanów: 1 049 640 Zaangażowanie: 0,5%
Źródło: Pierwszy raport badający aktywność największych polskich blogerów w mediach społecznościowych

10 Prawie 10 MLN polskich Internautów czyta blogi!
* Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska

11 34% czytelników blogów kupuje produkt pod wpływem informacji z bloga.
* Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska

12 >> Case studies Nissan Micra BRANŻA MOTORYZACJA
Wyjazd na Fashion Week w Łodzi Nissanem Micra, relacja z pobytu oraz wrażenia z użytkowania samochodu Udział wzięły: Jemerced, Charlize Mystery CEL: Promocja samochodu marki Nissan Micra Podkreślenie atutów auta Czas trwania: 7 dni

13 >> Case studies SONY X PERIA BRANŻA ELEKTRONICZNA CEL:
Prezentacja nowego telefonu Sony X PERIA S Przeprowadzenie testów telefonu przez znanych i wpływowych blogerów. Czas trwania: 2 tygodnie Udział wzięli: Alice Point, Charlize Mystery, AK74, Fashionelka, Bloo90fashion, Street Fashion in Krakow EFEKTY KAMPANII: Łącznie 25 różnorodnych wpisów o wynikach testu telefonu Czytelnicy blogów, którzy wzięli udział w akcji otrzymali wiarygodną recenzję produktu Ponad 114 tysięcy odwiedzin wpisów w ciągu 2 tygodni Telefon otrzymał pozytywne opinie – podkreślano jego design, jakość zdjęć i filmów, wielkość i rozdzielczość aparatu, dźwięk, często porównywano go do Apple Dodać nazwę branży 13 13

14 >> Case studies ROCA BRANŻA WYPOSAŻENIE WNĘTRZ CEL:
Wypromowanie konkursu na popularnych blogach wnętrzarskich. Zwiększenie rozpoznawalności nowych rozwiązań funkcjonalnych armatury łazienkowej firmy Roca. Promocja produktu w oparciu o przykłady jego zastosowania. Czas trwania: miesiąc Udział wzięli: Apetyczne wnętrze, Blok pełen wnętrz, Piękne wnętrza, Home and Design, Wyjątkowe Wnętrze, Arch.blox.pl, Babeczkaa.blox.pl EFEKTY KAMPANII: Cykl merytorycznych publikacji na 7 blogach o tematyce architektury wnętrz i designu. Około 500 autorskich projektów zgłoszonych w konkursie na serwisie Klienta. Zaprezentowanie na blogach estetycznych zdjęć aranżacji łazienek prezentujących zastosowanie 14 14

15 Możliwości współpracy
Obszary współpracy z blogosferą obejmują: Artykuły sponsorowane, Testy produktów lub sprzętu, Konkursy przeprowadzane na blogach, Promocje konkursów Klienta, Eventy z udziałem blogerów lub dla blogerów, Inicjacje akcji charytatywnych i społecznych na blogach.

16

17 MIEJSCE WYMIANY OPINII
Czym jest Forum? SPOŁECZNOŚĆ LUDZIE O PODOBNYCH ZAINTERESOWANIACH BAZA WIEDZY Do zmiany, forma slajdu. MIEJSCE WYMIANY OPINII PYTNIA I ODPOWIEDZI

18 Popularność forów dyskusyjnych
50% internautów przed podjęciem decyzji zakupowej, wyszukuje informacje o produktach i usługach na serwisach, forach i blogach** 70% użytkowników ufa rekomendacjom na forach dyskusyjnych** Ponad 9 MLN polskich internautów czyta fora dyskusyjne* Fora dyskusyjne zajmują trzecią pozycję w kategorii serwisów social media (za serwisami społecznościowymi i blogami)* *Źródło: MegaPanel PBI/ Gemius, 2012 **Badanie efektu ROPO GFK i Google dla Deutsche Bank u z 2010r 18

19 FORUM = MIEJSCE KSZTAŁTOWANIA OPINII O TWOIM PRODUKCIE
Do zmiany, forma slajdu.

20 Fora – dobre praktyki Każda firma ma prawo reagować na krytykę użytkowników i odpowiadać na ich zarzuty Reklama ukryta jest często zgłaszana przez użytkowników i usuwana przez moderatorów Reklama na forum musi być wyraźnie oznaczona 20

21 > Ekspert – wyróżnienie na forum
specjalista w danej dziedzinie udziela się na forum tematycznym odpowiada na zapytania użytkowników związane z tematem wokół marki nie promuje marki, lecz buduje jej wizerunek ekspercki forum dobierane jest indywidualnie do poruszanego tematu

22 Ambasador marki Ambasador: osoba promująca markę
udziela się na wielu forach tematycznych może zakładać nowe wątki prezentuje produkty firmy, opowiada o zaletach wyróżnienie wątków, w których bierze udział ambasador (w nagłówku forum) Nazwa ambasadora oznaczona jest kolorem

23 Obecność na forach - pozostałe możliwości
billboard Reklama banerowa Testy konsumenckie Konkursy Ankiety Wątki sponsorowane skyscraper  rectangle

24 >> Case study Klient: Blend-a-Med Cel:
wzmocnienie eksperckiego wizerunku marki Blend-a-Med podkreślenie edukacyjnego charakteru akcji Klienta Miejsce: Forum „Zdrowe zęby” Działania: udzielanie porad użytkownikom przez eksperta Instytutu Blend-a-med Oral-B dr hab. n. med. Ewa Iwanicka-Grzegorek sponsoring forum „Zdrowe zęby” (doublebillboard, halfpage)

25 Fora w naszym portfolio
UU PV UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU 122 016, PV 287 896 UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU 4 639, PV 80 302  UU 10 805, PV 22 557 UU 12913, PV

26 Blogi i fora – dlaczego warto?
Precyzyjne dotarcie z przekazem do wybranej grupy docelowej Jakościowe i angażujące treści budujące duży zasięg. Kształtowanie opinii konsumentów poprzez bezpośredni kontakt z nimi. Gromadzenie opinii o produktach i poznanie preferencji konsumentów. Budowanie lojalności marki poprzez dialog z klientem Wzmocnienie wizerunku marki jako eksperta Utrzymanie dobrego PR-u 26 26

27 Glossy Sociall - o nas 

28 Zapraszamy do współpracy


Pobierz ppt "Blogi i fora – dlaczego warto?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google