Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polka na budowie Prezentacja wyników badania

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polka na budowie Prezentacja wyników badania"— Zapis prezentacji:

1 Polka na budowie Prezentacja wyników badania
Monika Mychlewicz Xella Polska sp. z o.o.

2 Kobiety chcą więcej 2008 rok – badanie Boston Consulting Group na kobiet z 22 krajów świata 2009 rok – książka pt. Women want more: potencjał nabywczy kobiet jest już dwa razy większy niż wspólny potencjał takich gigantów światowych, jak Chiny i Indie, a niebawem – w 2014 roku - osiągnie wysokość 28 bilionów dolarów Już dziś kobiety podejmują ponad 80% decyzji zakupowych. To one zwykle kontrolują wydatki na różnego rodzaju produkty i usługi: 94 proc. wydatków na wyposażenie domu 92 proc. wydatków na wakacje 91 proc. wydatków na zakup domu lub mieszkania 60 proc. wydatków na zakup samochodu 51 proc. wydatków na zakup sprzętu elektronicznego 2

3 SILKA i YTONG a kobiety Kobiety kontrolują w 91 proc. wydatki na zakup domu lub mieszkania

4 Polka na budowie – wnioski z badań
Kobiety aktywnie budują! Polki są mocno zaangażowane w proces budowy domu, gdyż ma to dla nich znaczenie emocjonalne (rodzina, domowe ciepło, „bycie na swoim”). Kobiety skutecznie zdobywają wiedzę na tematy związane z budownictwem i szybko uczą się fachowego słownictwa, które jest im potrzebne. Coraz więcej kobiet samodzielnie podejmuje decyzję o wyborze projektu domu, a także materiałów, z jakich zbudowany jest dom

5 Metodologia badań Badanie Instytut Badania Opinii Homo Homini
Dom Badawczy Maison Data 13-17 grudnia 2010 22-23 listopada 2010 Próba 38,3 proc. respondentek, które obecnie są w trakcie budowy domu 34,7 proc., które budowały dom w ciągu dwóch ostatnich lat 27 proc. takich, które planują taką budowę w najbliższych dwóch latach kobiety, które były aktywnie zaangażowane w proces budowy swojego domu kobiety, które miały udział w procesie decyzyjnym dotyczącym wyboru materiałów budowlanych do wznoszenia ścian Metodologia Metoda telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Metoda zogniskowanych wywiadów fokusowych (FGI).

6 Kim jest budująca Polka?
44,4% ankietowanych kobiet mieszka na wsi 22,7% w średniej wielkości mieście 18,6% w małym mieście 10,2% zamieszkuje duże miasto 4% pochodzi z metropolii*

7 Co dla Polek oznacza słowo dom?
Własny dom jest dla współczesnych Polek tematem wzbudzającym silne emocje Budując dom pokłada się w nim nadzieję na „lepsze życie”

8 Jak często Polki odwiedzają budowę swojego domu?
Polki w trosce o swój wymarzony dom, deklarują, że odwiedzają budowę (prawie) każdego dnia.

9 Problemy Polek na budowie
54,2% respondentek przyznało, że napotkało problemy związane z budową domu. Trudności najczęściej spotykały kobiety mieszkające na wsi (58,7 proc.). Im większa miejscowość zamieszkania, tym problemy były rzadziej spotykane. Tylko 34,4% kobiet z metropolii napotykało trudności.

10 Problemy na budowie a wykształcenie
Respondentki spontanicznie zapytane o źródło problemów związanych z budową domu wskazały trudności komunikacyjne z fachowcami (19,8%). Tylko 8% respondentek, jako odpowiedź podało niepoważne traktowanie na budowie. Trudności komunikacyjne z fachowcami stosunkowo najczęściej deklarowały kobiety z wykształceniem wyższym:

11 Kto wybiera projekt domu?
Decyzja odnośnie projektu domu najczęściej jest podejmowana wspólnie przez kobietę i jej partnera (58%).

12 Kto wybiera materiały do budowy ścian domu?
Decyzja odnośnie materiałów do budowy ścian domu podejmowana jest najczęściej przez mężczyznę Jednak aż 10% kobiet deklaruje, że materiał na ściany wybiera sama

13 Czynniki decydujące o wyborze materiałów budowlanych
Wybierając materiały do budowy domu respondentki kierują się przede wszystkim energooszczędnością – jest ona najważniejsza dla ponad 74% badanych.

14

15 SILKA i YTONG dla budujących kobiet
Marki SILKA i YTONG będą wspierać kobiety w codziennych zmaganiach związanych z budową własnego wymarzonego domu. SILKA i YTONG będą doradzać kobietom i pomagać im w lepszej orientacji w branży budowlanej i zdobyciu pewności siebie w tematach, które je interesują. Już wkrótce ruszy odświeżona i zaktualizowana strona www z poradami oraz słowniczkiem terminów budowlanych dla kobiet, które są w trakcie lub dopiero planują budowę domu.

16


Pobierz ppt "Polka na budowie Prezentacja wyników badania"

Podobne prezentacje


Reklamy Google