Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1."— Zapis prezentacji:

1 1

2 2

3 zwiększa ilość odwiedzin zwiększa średni czas przebywania w serwisie
CEL Marketing internetowy czyli pozyskiwanie wartościowego ruchu dla twojego serwisu który: zwiększa ilość odwiedzin zwiększa średni czas przebywania w serwisie zwiększa ilość leadów buduje wizerunek poprawia rozpoznawalność marki generuje odpowiedni zwrot z inwestycji (ROI) 3

4 MARKETING INTERNETOWY
Marketing internetowy to: - display - marketing - SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach - WOMM, czyli marketing szeptany - buzz marketing, czyli marketing wirusowy - affiliate marketing, czyli marketing afiliacyjny - guerilla marketing, czyli marketing partyzancki 4

5 CO SIĘ LICZY? Na podstawie raportu Forbes z 2009 roku, marketerzy uznali za najskuteczniejszy (największe ROI przy budżetach do 1 mln $) 5 5 5 5

6 Jak klient reaguje na reklamę?
6

7 PRECYZJA 87% populacji używa wyszukiwarki jako podstawowego narzędzia znajdowania stron internetowych 7

8

9 Czym jest SEM? SEM – to ogół działań promocyjnych w wyszukiwarkach, na który składa się: SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie i optymalizacja stron w naturalnych wynikach wyszukiwania PPC (linki sponsorowane), czyli reklamy wyświetlające się nad wynikami wyszukiwania lub po prawej stronie, płatne zazwyczaj od ilości przekierowań poprzez kliknięcie w boks reklamowy. SERM (Search Engine Reputation Management), czyli dbanie o wizerunek w wyszukiwarkach 9

10 Linki sponsorowane (PPC)
Zalety: - szybkość, kampanię można uruchomić w ciągu minut, wstrzymać/wznowić w kilka minut - pełna kontrola nad budżetem - możliwość stałej optymalizacji kampanii podczas jej trwania (słowa kluczowe, treść boksów) 10

11 Linki sponsorowane (PPC)
Wady: - opłata za każde kliknięcie - rośnie konkurencja, rośnie koszt jednego kliknięcia 11

12 Linki sponsorowane (PPC)
Możliwości: - ustalanie budżetu dziennego, miesięcznego, dla całej kampanii - ustalenie maksymalnej ceny za kliknięcie - ustalanie dni i godzin wyświetlania reklamy - ustalenie lokalizacji wyświetlania reklamy 12

13 Adwords to również reklama kontekstowa. - boksy reklamowe - banery
- video - Google Widget 13

14 Ciekawostki 14

15 Tomasz Broda, Kierownik Działu Komunikacji w Internecie, Polkomtel SA
„Marketing w wyszukiwarkach to obowiązkowy element każdego planu mediowego. Bardzo doceniamy jego rolę i mierzalność zainwestowanych pieniędzy. Ten rok będzie dla nas czasem nieco innej alokacji inwestycji w komunikację w internecie, a SEM będzie grał jeszcze większą rolę.” Tomasz Broda, Kierownik Działu Komunikacji w Internecie, Polkomtel SA 15

16 Pozycjonowanie i optymalizacja Search Engine Optimization

17 - zazwyczaj najtańsza forma reklamy
Zalety SEO - zazwyczaj najtańsza forma reklamy - marketing „niejawny” - internauta wierzy wyszukiwarce - bardzo precyzyjne targetowanie – internauta dostaje to czego szuka - łatwa ocena opłacalności na podstawie statystyk 17

18 - wymaga czasu i cierpliwości
Wady SEO - wymaga czasu i cierpliwości - jest podatne na zmiany i błędy algorytmu - brak gwarancji sukcesu 18

19 Optymalizacja serwisu
Optymalizacja stron – dostosowanie (zoptymalizowanie) treści i kodu strony internetowej lub całego serwisu (witryny), pod określonym kątem. Optymalizację strony można podzielić na optymalizację kodu i optymalizację treści. źródło:Wikipedia.org 19

20 - indywidualne meta tagi dla każdej podstrony
Optymalizacja treści - indywidualne meta tagi dla każdej podstrony - „content is king” - dużo treści w serwisie - częste aktualizacje treści - dobrze przygotowane menu - mapa strony w HTML'u

21 - maksymalne wykorzystanie CSS'a - minimum kodu, maksimum treści
Optymalizacja kodu - żadnych ramek - minimum tabel - maksymalne wykorzystanie CSS'a - minimum kodu, maksimum treści - najważniejsze dane na szczycie kodu

22 - przekierowanie permanentne 301 - „przyjazne linki”
Optymalizacja kodu - przekierowanie permanentne 301 - „przyjazne linki” - strona błędu 404 - prawidłowe linkowanie wewnętrzne Źle: Dobrze: Źle: Dobrze:

23 „Jako najbardziej efektywną metodę promocji w Internecie przebadane firmy wskazały skuteczne pozycjonowanie oraz łatwość wyszukania firmy w wyszukiwarkach (35 proc. odpowiedzi)” 23

24 Pozycjonowanie to nie magia

25 - zwiększenie świadomości marki - sprzedaż bezpośrednio przez stronę
Pozycjonowanie Pozycjonowanie to proces polegający na systematycznym zwiększaniu ilości linków zewnętrznych. Do czego służy SEO: - zwiększenie świadomości marki - sprzedaż bezpośrednio przez stronę - do stworzenia bazy potencjalnych klientów (zebranie danych teleadresowych) - generowania lead'ów (wypełnienie formularza, kontakt telefoniczny) - do pozyskiwania klientów dla swoich dystrybutorów - w celu informacyjnym i edukacyjnym - skierowania ruchu do konkursu, gry

26 Przykładowy schemat pozycjonowania
Serwisy branżowe Artykuły i linki sponsorowane Katalogi polskie i zagraniczne Strona Klienta Blogi branżowe Serwisy tematyczne Mini serwisy Blogi produktowe Artykuły tematyczne Katalogi polskie i zagraniczne

27 Schemat pozycjonowania
żródło:adam.krywko.pl 27

28 - opłata za efekt (określone pozycje, ruch, konwersje) - abonament
Metody rozliczeń - opłata za efekt (określone pozycje, ruch, konwersje) - abonament - abonament + opłata za efekt - opłata za consulting

29 „Kampanie SEM dobrze wpisują się w oczekiwania reklamodawców, którzy decydują się na lokowanie budżetów marketingowych w produkty reklamowe precyzyjnie dające się zmierzyć oraz charakteryzujące się wysokim zwrotem z inwestycji (ROI).” Kinga Nurska Brief nr 117/6 29

30 SERM – reputacja w wyszukiwarkach

31 JAKOŚĆ ? ? ? 44% osób spośród tych, które (w ostatnim miesiącu) obejrzały reklamę produktu czy usługi opublikowaną w prasie, poszukuje dodatkowych informacji o reklamowanej ofercie. 67% konsumentów z tej grupy szuka tychże informacji w Internecie 31

32 Jak można stracić?

33 Ilu klientów można stracić?
Ponad osób wpisuje frazę link4 lub link 4 w Google miesięcznie.

34 Oetker kontra Kominek 34

35 Nasza oferta SERM: Polega na zapełnieniu pierwszej strony wyników wyszukiwania po wpisaniu nazwy marki informacjami świadczącymi o jakości marki, przykładowo: - informacje o wygranych konkursach, - artykuły prasowe świadczące o wysokiej jakości produktu, - tematy z for internetowych, na których są pozytywne opinie o marce/produkcie. - materiałów przygotowanych przez dział Public Relations - hasła w Wikipedii, bazach firm (PKT, PF)

36 „75% firm uważa, że 'sieciowe nieistnienie' to przede wszystkim ograniczanie sobie możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Pozostałe 25% brak obecności w Internecie utożsamia z budowaniem złego wizerunku firmy.” Raport z badań portalu firmy.net 36

37 Dziękuję za uwagę. Marek Błyszczek SEO/SEM Specialist
37

38 - 10-30 sekund w TVN (30 sekund w prime kosztuje 40 000 PLN)‏
Porównanie kosztów Przykładowy budżet 2000 PLN * 12 miesięcy = PLN Za tę samą cenę: sekund w TVN (30 sekund w prime kosztuje PLN)‏ sekund w Radio Zet (30 sekund w prime kosztuje PLN) - ¼ strony w National Geographic Polska (cena PLN)‏ - 1-2 dni emisji reklamy w dużym portalu (Onet, Interia, Wp)

39 Synergia SEO+PPC wówczas 1+1=3 Liczba kliknięć w „organiczne” hasła brandingowe wzrasta o 50% jeżeli prowadzone są dziłąnia PPC [Nielsen] Obecność w wynikach organicznych i płatnych równocześnie daje 92% kliknięć więcej w stosunku do samych dziłań PPC [iCrossing] Źródło: Prezentacja Macieja Gałeckiego z Bluerank

40 „Mówię to wielu moim klientom: wyszukiwarka internetowa to nowa strona główna dla marek i firm. 80% wykorzystania internetu rozpoczyna się od wyszukiwarki i coraz większa liczba klientów widzi w nich najefektywniejszą formę marketingu” Neil Eatson z AKQA. 40


Pobierz ppt "1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google