Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Co to jest GETBOL? CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Co to jest GETBOL? CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:"— Zapis prezentacji:

1

2 Co to jest GETBOL? CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:
Getbol to nazwa gry i zarazem dyscypliny sportowej, w pewnym sensie podobnej do futbolu. Futbol ma jednak długą historię, natomiast Getbol powstał w 2002 roku i tym samym zaliczany jest do grona najmłodszych na świecie dyscyplin sportowych. Getbol, podobnie jak futbol, polega na grze piłką, którą przemieszcza się po boisku za pomocą nóg. W przeciwieństwie jednak do futbolu, Getbol nie jest grą zespołową. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE: ● pojedynek „jeden na jednego” ● małe boisko ● dwa pola karne ● dwie małe bramki ● bardzo proste zasady gry ● krótki czas pojedynku ● częste zwroty akcji ● mały format – wielkie widowisko!

3 Miejsce do gry w GETBOL GETBOL w metrach i centymetrach:
Do zorganizowania meczu Getbola wystarczy niewielki obszar, wymiarami przypominający kort do tenisa ziemnego. Boisko wyznacza się dosłownie w kilka minut, w dowolnie wybranym miejscu, np. na sali gimnastycznej. Warto jednak dodać, że najprzyjemniej gra się w Getbol na trawie. GETBOL w metrach i centymetrach: ● linia boczna boiska – 19 m ● linia końcowa – 12,65 m ● grubość linii - od 5 do 10 cm ● pole karne – półkole o promieniu 1,50 m lub prostokąt 1,50 x 1,80 m ● środek boiska – koło o średnicy nie większej niż 15 cm

4 Bramki do gry w GETBOL ZAMÓWIENIA:
Światło bramki do Getbola stanowi prostokąt o wymiarach 40 x 65 cm W wyniku częstych i zarazem silnych uderzeń piłką, ta mała konstrukcja przyjmuje na siebie bardzo duże obciążenia. Dlatego też stworzenie niezwykle wytrzymałej, a przy tym lekkiej, łatwej w transporcie i do tego estetycznej bramki, było nie lada wyzwaniem. ZAMÓWIENIA: Aby uzyskać więcej informacji na temat bramek do Getbola (cena, zasady zamawiania itd.) należy wysłać a pod adres:

5 Stroje do gry w GETBOL ELEMENTY SKŁADOWE:
Jeżeli chodzi o strój getbolisty, czyli zawodnika grającego w Getbol, sędzia przed meczem zwraca uwagę przede wszystkim na to, żeby: ● strój nie zagrażał zdrowiu zarówno samego zawodnika, jak również zdrowiu zawodnika występującego przeciwko niemu, ● na stroju nie zostały umieszczone napisy bądź symbole, ogólnie uznawane jako obelżywe, niestosowne lub nieeleganckie. ELEMENTY SKŁADOWE: ● obuwie sportowe ● spodenki ● koszulka

6 Ogólne zasady gry oraz regulamin GETBOLA
W meczu Getbola udział biorą dwie osoby, gdzie jedna występuje przeciwko drugiej. W trakcie spotkania należy bronić dostępu do swojej bramki, a przy nadarzającej się okazji trzeba próbować trafić piłką do bramki rywala. Wygrywa ta osoba, która po zakończeniu meczu ma na swoim koncie więcej zdobytych goli. ● Obrońca nie może wbiegać na swoje pole karne. ● Atakujący również nie może wbiegać na pole karne rywala. ● Gol – sytuacja, w której piłka całym obwodem przekroczy linię bramki. REGULAMIN GETBOLA ● Autorem Regulaminu Gry Sportowej Getbol jest Przemysław Mielech. Regulamin został napisany w 2002 roku i stanowi własność firmy IGO. Regulamin jest chroniony przez międzynarodowe przepisy prawa autorskiego.

7 Niedozwolone zagrania w GETBOLU
Getbol jest grą bezkontaktową. Podobnie więc, jak w futbolu, rywala nie wolno kopać, odpychać, ani łapać rękami. To jednak nie wszystko W trakcie pojedynku zawodnicy nie mogą atakować siebie nawzajem poprzez tzw. wejście barkiem oraz nie mogą wykonywać ataku na piłkę przez zastosowanie techniki zwanej w futbolu „wślizgiem”. RZUT KARNY ZA: ● wejście „wślizgiem” ● wejście barkiem ● wejście ciałem ● kopnięcie przeciwnika ● odpychanie ● trzymanie ● łapanie Oprócz wyżej wymienionych zagrań niedopuszczalny jest również jakikolwiek inny kontakt, powodujący u drugiego zawodnika utratę równowagi.

8 GETBOL - gra dla każdego!
Zalecany wiek na rozpoczęcie przygody z grą Getbol, to ukończone 7 lat. I choć górna granica wieku nie istnieje, w chwili obecnej Getbol największą popularnością cieszy się wśród dzieci i młodzieży. Szczególną sympatię gra ta budzi wśród osób, które nad pracę zespołową przedkładają indywidualizm. Podział zawodników na 6 GRUP WIEKOWYCH 1. uczniowie I i II klasy szkoły podstawowej - grupa trampkarzy młodszych 2. uczniowie III i IV klasy szkoły podstawowej - grupa trampkarzy 3. uczniowie V i VI klasy szkoły podstawowej - grupa trampkarzy starszych 4. uczniowie I i II klasy gimnazjum - grupa juniorów młodszych 5. uczniowie III kl. gimnazjum i I kl. szkoły średniej – gr. juniorów starszych 6. osoby w wieku od 18-ego roku życia - grupa seniorów REGULAMIN GETBOLA A UROK PAŃ ● Obecnie dość często podczas turniejów Getbola nie stosuje się podziału na rozgrywki męskie i rozgrywki żeńskie. Oznacza to, że przeciwko zawodnikowi niejednokrotnie występuje zawodniczka, co dodatkowo wpływa na atmosferę widowiska.

9 Piknik z GETBOLEM  KRYTERIUM ZDOBYWANIA EMBLEMATÓW
Proste zasady gry stanowią dla dzieci i młodzieży znakomitą zachętę do czynnego włączenia się w różnego rodzaju rozgrywki Getbola. A udział w takich rozgrywkach, to doskonały sposób na zdrowe, a zarazem emocjonujące spędzenie czasu. Przy okazji, za określoną liczbę zwycięstw, będzie można zdobywać emblematy. emblemat ZIELONY - dla początkujących emblemat POMARAŃCZOWY - dla średnio zaawansowanych emblemat CZERWONY - dla zaawansowanych emblemat NIEBIESKI – dla bardzo dobrych emblemat CZARNY – dla najlepszych KRYTERIUM ZDOBYWANIA EMBLEMATÓW ● System wynagradzania zawodników emblematami zostanie wprowadzony za kilka miesięcy. Obowiązujące w tej kwestii zasady będzie można znaleźć na naszej stronie internetowej pod adresem:

10 Pierwszy TURNIEJ Pierwszy na świecie turniej Getbola rozpoczął się
dnia 16 czerwca 2003 r. i trwał 6 tygodni. Uczestnicy turnieju mieli do dyspozycji 11 boisk – dwa w Opolu i po jednym boisku w każdym mieście powiatowym na terenie województwa opolskiego. Największą frekwencję zanotowano w Brzegu – zagrało tam 178. zawodników. Ogólnie czynny udział w turnieju wzięło 946 osób (!), głównie dzieci i młodzież.

11 Kolejne TURNIEJE W październiku 2004 roku
w Opolu odbyła się impreza pod nazwą „GETBOL - I Mistrzostwa Polski". Wystąpili w niej zawodnicy z grupy seniorów, czyli w wieku powyżej 18 lat. W finale zwyciężył Sebastian Rzymski z woj. zachodniopomorskiego, który pokonał Jakuba Mrowińskiego z woj. łódzkiego wynikiem 7:3. W czerwcu 2006 roku w Krośniewicach koło Łodzi odbyła się impreza pod nazwą „GETBOL – I Mistrzostwa Polski Juniorów”. W październiku 2006 roku w Opolu odbyła się impreza pod nazwą „GETBOL – I Mistrzostwa Europy”. W ten sposób narodziły się imprezy dla piłkarzy amatorów, które następnie organizowane były cyklicznie, każdego kolejnego roku. W 2012 roku w rozgrywki Getbola zaangażowali się piłkarze zawodowi. Ich poczynania można było śledzić w telewizyjnym programie rozrywkowym pod nazwą „GETBOL ELITA”.

12 Struktura ORGANIZACYJNA
Do końca 2005 roku powstało w Polsce 27 Getbol Klubów i 5 Getbol Związków Regionalnych. Przedstawiciele zarejestrowanych klubów i związków wspólnie zabiegali o to, aby jak najszybciej powołać do życia Polski Związek Getbola. ZWIĄZKI REGIONALNE Getbola : 3 1. Getbol Związek Południowo-Wschodni 2. Getbol Związek Mazowiecko-Podlaski 3. Getbol Związek Północny 4. Getbol Związek Zachodni 5. Getbol Związek Wielkopolski 6. Getbol Związek Śląski 7. Getbol Związek Dolnośląski 8. Getbol Związek Małopolski 9. Getbol Związek Łódzki 10. Getbol Związek Opolski * na czerwono – związek zarejestrowany BIUROKRACJA GÓRĄ ● W 2006 roku Minister Sportu, Pan Tomasz Lipiec, w oficjalnym piśmie, odrzucił wniosek o uruchomienie procedur, umożliwiających rejestrację Polskiego Związku Getbola. W uzasadnieniu podał, że struktury Getbola powinny podlegać pod PZPN.

13 Popularyzacja GETBOLA
Do 2011 roku wszystkie organizowane w Polsce turnieje Getbola przeznaczone były dla amatorów. Przełom nastąpił w 2012 roku, kiedy to do udziału w sportowym programie telewizyjnym pod nazwą „GETBOL ELITA” zgłosiło się 18 zawodowych piłkarzy. Program, pokazujący turniej Getbola, a w nim pojedynki ww. piłkarzy, postanowił poprowadzić jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich celebrytów, były bramkarz reprezentacji Polski - Radosław Majdan. Wiosną 2012 roku program był transmitowany na żywo przez Polską Telewizję TVR i od razu pobił w tej stacji wszystkie rekordy oglądalności. Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia kolejnych programów (z Getbolem w tle) dla piłkarzy amatorów z różnych grup wiekowych. CEL POPULARYZACJI ● Najważniejszym celem, jaki postawili sobie działacze Getbola, jest wprowadzenie gry Getbol do grona dyscyplin olimpijskich.

14 GETBOL w mediach ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY ● www.getbol.com
Pierwsze, bardzo pozytywne, artykuły na temat Getbola pojawiły się w opolskiej prasie w lipcu 2003 roku. Zaraz po ich publikacji Getbolem zainteresowały się kolejne media, tym razem ogólnopolskie. O narodzinach nowej dyscypliny sportowej poinformowało Radio Zet, Radio RMF FM oraz TV PULS. W październiku 2004 roku TVP3 z Opola zdecydowała się objąć patronat medialny nad imprezą "GETBOL - I Mistrzostwa Polski". Relacje z tego turnieju pokazała TVP1 i TVP2. Od tego czasu relacje z turniejów Getbola coraz częściej pojawiały się w mediach, zarówno tych lokalnych, jak i ogólnopolskich. Część z nich można znaleźć na stronie wpisując w wyszukiwarkę hasło GETBOL. Twórca Gry Sportowej Getbol, Przemysław Mielech, urodził się 7 lutego 1972 roku w Suwałkach. Jako dziecko trafił do Opola i związał się z tym miastem na stałe. Pierwsze poważne doświadczenia zawodowe zdobył jako przedstawiciel handlowy w firmach: E.Wedel S.A. oraz Cafe Prima S.A. Od 1999 r. pracował jako Dyrektor w branży ubezpieczeniowej, kolejno w: PTE Skarbiec-Emerytura S.A., TUnŻ Royal PBK S.A., KU Filar-Życie S.A. oraz TU Signal Iduna Polska S.A. W 2002 roku zrezygnował z posady pracownika najemnego i całkowicie zaangażował się w propagowanie Getbola. Informacje dodatkowe: żonaty, dwóch synów. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego (studiował filozofię). Weteran wojny w Jugosławii, gdzie przez rok służył jako saper w siłach pokojowych ONZ. ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

15


Pobierz ppt "Co to jest GETBOL? CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google