Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szybki kurs pisania prośby o wsparcie finansowe

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szybki kurs pisania prośby o wsparcie finansowe"— Zapis prezentacji:

1 Szybki kurs pisania prośby o wsparcie finansowe
Czeski Cieszyn,

2 2011 Gymnázium s polským jazykem vyučovacím, Český Těšín
Gymnázium Blovice Soukromá podnikatelská škola Česká Lípa Gymnázium Josefa Kainara, Hlučín Gymnázium Dr. J. Pekaře, Mladá Boleslav Gymnázium Mnichovo Hradiště Gymnázium a SOŠ Orlová - Lutyně Hotelová škola Poděbrady Gymnázium Nad Alejí, Praha MŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí 2011

3 Podstawowe pytania i odpowiedzi
Kto wspiera realizację MG w RC? Ile lat przebiegają MG w RC? Ile projektów już zrealizowano? Kto organizuje MG w naszej szkole? Dla kogo? Kto otrzyma wsparcie finansowe? Ile? 5 323 Ja, Kl, Klh, Ze, Dą, Ła, Kot

4 Kto zasiada w komisji decydującej o dotacji? Co jest wynikiem MG?
Co uzyskuje szkoła? nowe spojrzenie na ucznia, nagłośnienie, świeże inicjatywy Czy mam sam również załatwić sponsora? Czy można się gdzieś inspirować? sny, marzenia, projekty zrealizowane wcześniej: Czy wypisanie projektu jest trudne? Czy warto się kłopocić?

5

6 Przebieg szkolnej kampanii projektowej
Od do rejestracja pomysłodawców (zemenemu: kierownik zespołu, kontakt, o czym projekt) Od do promocja projektów: Gazetka ścienna Ulotki Radiowęzeł prezentacja w łączniku ?????? GŁOSOWANIE studentów na najfajniejszy projekt

7 wypisanie projektu Formularz - www.gympol.cz/rozpalgwiazdę
Język - wypisanie po czesku , nazwa dwujęzycznie Forma oddania projektu 1x wydrukowany , w dużej kopercie (MG, podpis + nazwa) wysłanie pocztą elektroniczną, adres: Termin oddania projektu : , do godz 12:00

8 Próbujemy wypisać formularz o wsparcie finansowe
Jestem krukiem Wiemy, co chcemy realizować Wolę w grupie Szukamy pomysłu i wsparcia

9 Wolę w grupie? Burza mózgów (Brainstorming)
Grupowe (do 10 osób) generowanie pomysłów w celu rozwiązania problemu 4 zasady: • ilość rodzi jakość • odroczona krytyka • akceptacja pomysłów dziwnych i nietypowych • kombinowanie i rozwij. wcześniej zgłoszonych pomysłów wszystko należy zapisywać pracować w wcześniej ustalonym czasie połączyć w całość nadać nazwę działaniom

10 NAZWA: krótka, trafna, ciekawa, zajmująca, „seksowna“ z „medialną czapeczką“
Pomozte psím andělům Sixtýská kaple Grilovaná Mona Lisa Ráj na zemi pro 2 ? Nechceme se sjet, chceme lepší svět Dědo, babi, já Vás žeru zabijačka

11 Stručná charakteristika vašeho projektu O čem to vlastně bude?
Maks 10 zdań !!!! wykonać SWOT analizę - posegregowanie posiadanych informacji o danej sprawie na osobnej kartce i często do tego powracać S (Strengths) – mocne strony: co stanowi atut, przewagę, zaletę W (Weaknesses) – słabe strony: słabości, bariery, wady projektu O (Opportunities) – szanse: co stwarza szansę korzystnej zmiany T (Threats) – zagrożenia: co stwarza niebezpieczeństwo zmiany niekorzystnej

12 Co vlastně budete dělat?
Jaké jsou konkrétní cíle vašeho projektu? Co vlastně chcete, aby se stalo? 1-5 cílů Co vlastně budete dělat? vypište sled činností dobře promyslet !!! myšlenková mapa kdo , kde, s kým, časový průběh, zajištění prostor, zajištění techniky, odvozů, formu práce: workshopy, přednášky, výstavy, kvízy, soutěže, aukce, dotazníky, představení, natáčení, manifestace, sbírky, nahrávky, produkce, výroba, prodej, sběr, exkurze, úklid, vaření, závěrečná konference, vyhodnocování …..

13

14

15 KDO JE V PROJEKTOVÉM TÝMU? JAKÝ JE ČASOVÝ PLÁN VAŠEHO PROJEKTU ?
Kolik vás bude? Kdo to celé řídí? Rozdělení funkcí. Kdy a kolik na to budete potřebovat času? Promyslet zasazení tématu do vhodného ročního období, do harmonogramu školy i kulturních akcí města nebo institucí.

16 PRO KOHO JE URČEN ? – cílová skupina
Pro kolik lidí, odkud jsou, přijdou?, kolik mají let, proč to bude pro ně prospěšné…

17 KDE BUDE PROJEKT PROBÍHAT ?
třída, škola, město případně jeho část, region… Bude mít projekt dostatečnou odezvu okolí ?

18 Co všechno budete potřebovat, aby se vám to povedlo?
podpora, rady - od koho, převozy ,… Věci nemateriální povahy Věci materiální povahy kancelářský materiál, plakáty, míče, talíře, barvy, CD, motyky, ceny, audio-video techniku,…

19 Budete v činnosti pokračovat? i po skončení podpory T-Mobile?
Jakým způsobem? Jak dlouho? – udržitelnost projektu: web stránky tradice další ročníky s podobným zaměřením využití projektu v hodinách navázání spolupráce s …….. účelné využití případného zisku z projektu

20 ROZPOČET PROJEKTU kolik peněz budete potřebovat jednoduchá tabulka
Ve skupině přijděte na všechny možné náklady Přepište položky do tabulky, doplňte množstvím, odhadujte, počítejte vždy s malou rezervou Rozdělte si mezi sebe zjištění nákladů na pořízení těchto položek, každý, kdo je tím pověřen, doplní údaje do tabulky do dalšího setkání Na setkání padne částka, kolik bude projekt stát

21 Proście, próbujcie , nie wstydźcie się , Proście,…
o ile nie sróbujecie, niczego Wam nie dadzą. nie jest przegraną, porażką ani wstydem, jeżeli Wam odmówią. Darczyńca ma prawo powiedzieć NIE Jeżeli naprawdę w coś wierzysz i jesteś wytrwały, to sukces murowany! Bądźcie jak dzieci, one nie mają strachu przed opinią

22 repetitio est mater studiorum
Wytworzyć zdrowe grupy robocze (koordynator+ chętni) Dokładnie rozplanować czynności (logo, motto, hasło, maskotka…) Realizować spotkania robocze (+ zapisy zadań - co, kto, do kiedy) Konsultować (doradcy fachowi, rodzice, Ra, Ja, Kl, Klh, Ze, Dą, Ła, Kot ) Oddać ( , godz 12:00) + promocja pomysłu Przygotować się do zaprezentowania projektu przed komisją Komisja zasiada: luty 2011

23 Zaprezentowanie przed komisją
na jeden projekt 2 minuty odpowiedni język (polski) całokształt ogólnego wrażenia koordynatora (mirror!) komisja udziela punkty w kilku kategoriach wygłoszenie wyników do maks 3 dni

24 Zamiast pożegnania Zasada Pareto
Przykłady 20% klientów przynosi 80% zysków 20% kierowców powoduje 80% wypadków 20% powierzchni dywanu przypada na 80% zużycia 20% materiału zajmuje 80% egzaminu 20% ubrań nosimy przez 80% czasu 80% problemów sprawianych jest przez 20% uczniów Zastosowanie - Zasada pozwala wybierać priorytety ułatwia organizację czasu, przez co osiągamy maksymalne wyniki w minimalnym czasie. ułatwia organizację pracy w grupie, wg użyteczności i umiejętności jej członków.

25 ? umiem myślę mówię chcę Obwód zewnętrzny słyszę widzę odczuwam

26 odbij się. Zrealizuj marzenie, sen , wizję …
odbij się !!!!!! Zrealizuj marzenie, sen , wizję …!!!!! Wyskocz ponad codzienną szarość !!! Szczere życzenia powodzenia


Pobierz ppt "Szybki kurs pisania prośby o wsparcie finansowe"

Podobne prezentacje


Reklamy Google