Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy"— Zapis prezentacji:

1

2 Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Przyjaźni ID grupy 96/12_MP-G2 Kompetencja Grupa matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy Budowa cząsteczkowa materii Rok szkolny 2009/2010

3 Rozwój przez kompetencje ...

4 Robimy prezentacje ; ]

5 Wypróbowujemy nowy sprzęt

6 Matematyka ; ]

7 Pola i obwody figur geometrycznych

8 P=a2 Ob=4a P=a.b Ob=2a+2b P=a.h /2 Ob=a+b+c P= (a+b) . h /2 Ob=a+b+c+d

9 ROMB *Figura plaska *Ma wszystkie boki równe. *Przekątne przecinają się pod kątem prostym . P=e.f / 2 TRAPEZ *Jedna para boków równoległych *Czworokąt, w którym żadna para boków nie jest równoległa. P=(a+b).h /2

10 P=πr2 V=Pp.H=πr2H Dodatkowe informacje; *Średnica=2 . promień *Koło= okrąg + wnętrze *Dł.okręgu =Ob. Koła *Kreska ułamkowa zastępuje nawias

11 Graniastosłupy ;]

12 *Figury o dwóch takich samych podstawach.
*Dzielimy je na Proste (jego kąty maja 90 stopni ) i pochyłe . V=Pp.H PROSTY POCHYŁY

13 Zamiana 1l na m3 1l=1dm3 1l=1dm3(10cm )=1000cm3

14 Dzielenie przez zero jest nie możliwe ! 5 : 0 = *wynik nie istnieje *
Pamiętaj ! Dzielenie przez zero jest nie możliwe ! 5 : 0 = *wynik nie istnieje *

15 Chemia

16 Nasze doświadczenia

17 Doświadczenie nr 1 Probówka: 51 ml <- denaturat
Probówka: 52 ml <- woda Po zmieszaniu dwóch substancji powinno być 103 ml. Jednak ich objętość zmalała i wyniosła 80 ml.

18 Doświadczenie nr 2 Kasza: 50 ml + Mąka: 50 ml
Powinno wynosić 100 ml, a wyniosła 80 ml.

19 Robimi doswiadczenia ; ]

20 Wnioski -Ciecze mieszające się <woda , denaturat > podobnie jak mąka i kasza zbudowane są z ziarenek ,które nazywamy cząsteczkami. Cząsteczki o mniejszych rozmiarach zajęły miejsca pomiędzy cząsteczki o większych rozmiarach . Cząsteczki różnych substancji mają różne wielkości .

21 Słowniczek : ] DYFUZJA - Samorzutne wnikanie cząsteczek jednaj substancji miedzy cząsteczki drugiej . Występowanie jej świadczy o cząsteczkowej budowie materii i nieustannym ruchu cząsteczek. HIPOTEZA - Zdanie, które stwierdza spodziewaną relację między jakimiś zjawiskami, propozycja twierdzenia naukowego, które zakłada możliwą lub oczekiwaną w danym kontekście sytuacyjnym naturę związku.

22 Cząsteczka, inaczej molekuła - obojętne elektrycznie indywiduum chemiczne, złożone z więcej niż jednego atomu, które są ze sobą trwale połączone wiązaniami chemicznymi. Materia - w potocznym rozumieniu ogół obiektywnie istniejących przedmiotów fizycznych poznawalnych zmysłami. W fizyce termin "materia" stosowany jest w kilku różnych, opisanych w artykule znaczeniach.

23 Od czego zależy dyfuzja ?!
Od stanów skupienia substancji. Od rodzajów substancji . Od temperatury .<Im wyższa temperatura tym szybciej zachodzi dyfuzja >

24 Przykłady dyfuzji ; *Mieszanie kolorowej farbki w wodzie .
*Zapach perfum roznoszący się w pomieszczeniu . *Zalanie wrzątkiem torebki herbaty. *Mieszanie manganianu potasu w wodzie .

25 Ruchy Browna Ruchy Browna to chaotyczne ruchy cząstek w płynie (cieczy lub gazie), wywołane zderzeniami zawiesiny z cząsteczkami płynu. cząsteczki tłuszczu na mleku pyłek kwiatowy na wodzie mgła rozpylone w powietrzu perfumy krople tuszu na wodzie

26 Jakie rodzaje termometrów wyróżniamy ?
*Elektryczny . *Rtęciowy . <zamarza w -39°C > *Alkoholowy Rodzaje skal termometrów . * Celsjusza * Kelwina * Rankine'a * Réaumura * Rømera * Fahrenheita

27 Zamiana stopni Celsjusza (t) na stopnie Kelvina (T)
T=t+273°

28 Demokryt z Abdery (460-379 r. p. n
Demokryt z Abdery ( r. p.n.e) Jego teoria opierała sie na wierze że nic nie może zmieniać się w zupełnie coś innego. Robert Brown Wszystkie drobne ciała zawieszone w wodzie wykonują podobne chaotyczne ruchy. Nie był on pierwszym, który zauważył to zjawisko, ale pierwszy podkreślił jego powszechne występowanie i wykluczył życie jako przyczynę. Dzięki niemu zagadnienie to zostało przeniesione z biologii do fizyki. Nosi ono obecnie nazwę ruchów Browna.

29 Właściwość fizyczna - cecha substancji, z wyłączeniem właściwości chemicznych, czyli ujawniających się w reakcjach chemicznych.  Właściwość chemiczna - cecha substancji, którą można zaobserwować podczas reakcji chemicznej. Przykłady właściwości chemicznych to toksyczność, palność czy reaktywność. Właściwość chemiczna stanowi kontrast dla właściwości fizycznej

30 Biologia

31 Lekcja z mikroskopem ; ]

32

33 Szkiełka mikroskopu

34 A tak pracujemy .

35 Przedstawiamy informacje na plakatach

36 Dzięki "Rozwój przez kompetencje" rozwiniemy nasze umiejętności

37


Pobierz ppt "Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy"

Podobne prezentacje


Reklamy Google