Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opiekunka naszej grupy : Pani Teresa Ruszczak

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opiekunka naszej grupy : Pani Teresa Ruszczak"— Zapis prezentacji:

1

2 Opiekunka naszej grupy : Pani Teresa Ruszczak

3 Warsztaty integracyjne
Spotkaliśmy się po wakacjach. Podsumowaliśmy dotychczasowe zajęcia projektowe. Zastanawialiśmy się , jakie kompetencje udało nam się rozwinąć i jak to wpłynie na nasze plany życiowe.

4 Umiejętność negocjacji, twórcze pomysły, kreatywność, talent artystyczny
W przyszłości animatorka Przyszła copywriter w imprez kulturalnych agencji reklamowej

5 Umiejętności organizacyjne, odpowiedzialność, energia w działaniu, przedsiębiorczość
Przyszła bizneswomen Przyszła właścicielka własnej firmy

6 Poczucie odpowiedzialności, opiekuńczość, cierpliwość, kompetencja
Przyszła księgowa lub Przyszła właścicielka żłobka administratorka lub przedszkola

7 Łatwość nawiązywania kontaktu, indywidualizm, pomysłowość
Przyszła ilustratorka Przyszła właścicielka lub fotograf-wolny strzelec sklepu lub sprzedawczyni

8 Umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, pomysłowość
Przyszła asystentka Przyszły przedstawiciel banku szefa lub firmy

9 Pracowitość, umiejętność wyszukiwania i przetwarzania informacji, konsekwencja w działaniu
Przyszły informatyk

10 NIEWIDZIALNA RĘKA RYNKU
Temat naszego projektu NIEWIDZIALNA RĘKA RYNKU

11 Zebraliśmy informacje o funkcjonowaniu gospodarki rynkowej

12 TRZY FILARY WOLNEGO RYNKU

13

14 Rodzaje Rynku

15 Według rodzaju dóbr będących przedmiotem obrotu
Rynek towarów Rynek dóbr konsumpcyjnych Rynek dóbr przemysłowych Rynek usług - obejmuje dobra które są konsumowane w trakcie ich produkcji, np.: usługi spedycyjne, bankowe Rynek finansowy - obejmuje obrót pieniądzem, środkami dewizowymi, akcjami, obligacjami, instrumentami pochodnymi, ubezpieczeniami. Rynek czynników produkcji (ziemi, pracy, kapitału)

16 Według zasięgu geograficznego
Lokalny - w bezpośrednim otoczeniu klienta Regionalny - do kontaktów między klientem a dostawcami dochodzi na większym terenie, np. powiatu, województwa Narodowy (krajowy) - funkcjonuje w obrębie państwa Międzynarodowy - prowadzone są transakcje pomiędzy przynajmniej dwoma państwami Światowy - dotyczy wymian dóbr i usług na obszarze całego świata

17 Czarny rynek Określenie obrotu nielegalnymi towarami i usługami. Nie należy go mylić z szarą strefą, która obejmuje obrót legalnymi usługami i towarami Przykładem czarnego rynku może być handel papierosami z przemytu.

18 Szara strefa Szara strefa (ang. grey market) – finansowy obszar zdrowej gospodarki państwa, którego dochody osiągane z produkcji niezakazanej przez prawo, są ukrywane w całości lub w części przed organami administracji państwowej, podatkowej, celnej itp. Jest nielegalnym obrotem legalnymi towarami i usługami. Nie należy jej mylić z czarnym rynkiem, który obejmuje nielegalne towary i usługi

19 PODAŻ Podaż to liczba lub ilość dóbr i usług oferowanych do sprzedaży po określonej cenie w określonym czasie.

20 Popyt Popyt określa ilość dóbr i usług jaką kupujący są w stanie nabyć. Poziom popytu zależny jest od dochodów konsumentów ich potrzeb i gustów, cen innych dóbr, którymi można dany towar zastąpić. Pewien wpływ na wysokość popytu mają także przewidywania konsumentów – jeśli np. spodziewają się podwyżki wynagrodzenia, to będą skłonni zapłacić za dany towar wyższą cenę lub kupić go „na zapas”.

21 Obserwowaliśmy mechanizm rynkowy na przykładzie sprzedaży śliwek w sklepiku obok szkoły w miesiącu październiku.

22 Wykres sprzedaży śliwek
Wraz ze wzrostem ceny spadał popyt na śliwki. Należy jednak wziąć pod uwagę, że cena rosła, bo malała podaż śliwek w związku z końcem sezonu.

23 Poznaliśmy zasady działań marketingowych
Poznaliśmy zasady działań marketingowych. Zdobyte informacje potrzebne nam będą do zorganizowania promocji wybranych produktów.

24

25

26

27

28 WYWIAD Przeprowadziliśmy wywiad ze specjalistą od marketingu w sieci sklepów „Biedronka”. Dowiedzieliśmy się, dlaczego w sklepie zmienia się położenie towarów, czy promocje mają duży wpływ na wzrost sprzedaży oraz jaki rodzaj reklamy w sklepie jest najbardziej skuteczny. Mogliśmy także poradzić się, jak zorganizować promocję wybranych przez nas produktów.

29 Przeprowadziliśmy badania lokalnego rynku
Przeprowadziliśmy badania lokalnego rynku. Poznaliśmy wszystkie placówki handlowe i usługowe w naszej wsi. Zebraliśmy informacje o rodzajach produktów, ich podaży i sposobach promocji.

30 W sklepie spożywczym „Perła”

31 Wywiad w sklepie chemicznym „U Barana”

32 W kwiaciarni „Stokrotka”

33 Przygotowaliśmy zestawienie cen z wszystkich sklepów w formie „Koszyka Świątecznych produktów”

34 Poznawaliśmy prawa konsumenta

35

36 Kto występuje w obronie konsumenta
Federacja Konsumentów Stowarzyszenie Konsumentów Polskich Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Powiatowi Rzecznicy Praw Konsumenta

37

38

39 Światowy Dzień Konsumenta
Światowy Dzień Konsumenta - międzynarodowe święto obchodzone corocznie 15 marca.

40 Zorganizowaliśmy spotkanie z Rzecznikiem Praw Konsumenta powiatu kwidzyńskiego

41 Przygotowaliśmy poradnik dla klientów zawierający rady dotyczące bezpiecznych zakupów i warunków reklamacji

42 Przeprowadziliśmy ankiety wśród klientów

43 Gdzie najczęściej robi Pan/Pani zakupy?

44 W jakim sklepie w Ryjewie Pan/Pani najczęściej robią zakupy?

45 Dlaczego Pan/Pani robi zakupy w tym sklepie
Dlaczego Pan/Pani robi zakupy w tym sklepie? Proszę wykorzystać 2 odpowiedzi

46 Jak ocenia Pan/Pani profesjonalizm sprzedawców w skali 1-6

47 Co Pani/Pana zdaniem można by poprawić w obsłudze klienta?
Co poprawić Żeby nie sprzedawano dzieciom papierosów Być milszym dla klientów Mniej zaangażowania ze strony sprzedawców Mnie rozmów między sobą Większą uprzejmość oraz życzliwość Nic

48 Co zdarzyło się Panu/Pani reklamować towar kupiony w wybranym sklepie?

49 Czy z reklamacją były jakieś problemy?

50 Wnioski z ankiety Większość ankietowanych korzysta z zakupów w supermarketach mimo, że trzeba do nich dojechać ok. 15 km. Najpopularniejszym sklepem w Ryjewie jest „Groszek” Przyczyną, dla której ludzie wybierają sklep jest jego bliskie położenie oraz miła obsługa. Co dziwne, mniej istotną przyczyną jest niższa cena. Średnia ocena profesjonalizmu sprzedawców wynosi 4 w skali od 1 do 6. Jest to ocena dobra. Ludzie chcieliby być obsługiwani w miłej atmosferze i ten postulat wysuwają najczęściej. Część klientów reklamowała kupiony towar. Większość z nich nie miała z tym problemów.

51 Podzieliliśmy się na 3 grupy
Podzieliliśmy się na 3 grupy. Każda z grup prowadziła własne badania rynku.

52 Anna Liedtke; Adrianna Glebko; Zuzanna Baranowicz; Abigail Dubiel.
Nasza grupa: Anna Liedtke; Adrianna Glebko; Zuzanna Baranowicz; Abigail Dubiel.

53 Oto produkty jakie wybraliśmy :
Soczki Szampony

54 Opis produktu: Szampon Timotei – Producent: Unilever Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Dimethiconol, Parfum, Plyquaternium-10, TEA-Dodecylbenzenesulfonate, Laureth-23, Benzophenone-4, BHT, Disodium EDTA, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol, Cucumis Sativus, Propylene Glycol, PPG-9, Aloe Barbadensis, Sodium Hydroxide, CI 42090, CI 47005

55 Soczek Frugo – Producent: Foodcare Skład: woda, sok winogronowy, cukier, sok cytrynowy, sok z czarnych porzeczek, sok wiśniowy, przetarte owoce pitahaya, karmel (barwnik), aromat naturalny.

56 Sposoby promocji produktu w sklepie:
Dobry punkt wystawienia towaru; Zareklamowanie go przez ekspedientkę; Duże plakaty o promocji;

57 Przeprowadziliśmy ankiety wśród klientów

58 Jakiego rodzaju, jakiej marki soczki wybiera Pani/Pan najczęściej?

59 Czym się Pani/Pan kieruje przy wyborze produktu?

60 Jakie sumy przeznacza Pani/Pan miesięcznie na zakup soczków?

61 Gdzie Pani/Pan najczęściej robi zakupy?

62 Wnioski z ankiety: Ankietowani najczęściej kupują Frugo;
Przy wyborze produktu kierują się głównie jakością; Miesięcznie na zakup soczków przeznaczają około 100 zł; Najczęściej kupują soczki w supermarketach.

63 Propozycja promocji Frugo!
Na kampanię reklamową: Każda przebrała się za inny kolor Frugo; Zabrałyśmy ze sobą kubeczki i przeprowadziłyśmy degustację; Polecałyśmy ludziom, żeby kupowali Frugo.

64 Nasza promocja Frugo!

65 W dniu promocji sprzedaż Frugo wzrosła o 14%.
Wnioski z promocji: W dniu promocji sprzedaż Frugo wzrosła o 14%.

66 Nasza grupa  Wiktoria Adamczyk Kamila Kosiecka Kamil Doercks Karol Wit

67 Oto nasz produkt i usługa;
PAPRYKA STRZYŻENIE WŁOSÓW

68 Opis produktu: Papryka czerwona - bogactwo beta-karotenu. W 70% zaspakaja dzienne zapotrzebowanie na tę prowitaminę. To cenne źródło witaminę C, która wzmacnia naszą odporność, a także pomaga w walce ze zmarszczkami. Dodatkowo papryka czerwona zawiera rutynę - idealną dla pań o kruchych naczynkach krwionośnych, które wzmacnia. Papryka zielona - jest niskokaloryczna, idealna dla pań dbających o figurę. Zawiera spore ilości kwasu foliowego (jeden strąk to 1/4 dziennego zapotrzebowania na tę witaminę), polecana przyszłym mamom. Jest także bogactwem witamy młodości - witaminy E. Papryka żółta, pomarańczowa - źródło luteiny i zeaksantyny, które potrafią unieszkodliwić wolne rodniki w siatkówce oka, a nam zapewnić dobry wzrok. Papryki wszystkich barw zawierają komplet witamin z grupy B i dużo związków mineralnych: wapnia, potasu, żelaza, magnezu, manganu i miedzi. Są też bogate w błonnik.

69 Kto kupuje najczęściej produkt?

70 Sposoby promocji produktu/usługi w sklepie/salonie:
PAPRYKA- towar wyłożony jest w skrzynkach na półce. STRZYŻENIE WŁOSÓW- plakaty na ścianach w salonie ,[dla stałych klientów promocje]

71 Wykres popytu i podaży papryki w ciągu 3 miesięcy:

72 Wyniki naszej ankiety 

73

74

75

76

77

78

79

80 Wnioski z ankiety: Wśród ankietowanych połowa z nich kupuje paprykę,
Przy wyborze produktu większość kieruje się jakością, Ankietowani przeznaczają od 5-10 zł. miesięcznie na zakup, Wszyscy pytani kupują paprykę w sklepach w Ryjewie, Większość pytanych stwierdziło że wybiera zakład fryzjerski z powodu miłej obsługi, Ankietowani ocenili profesjonalizm obsługi na poziomie dostatecznym, Ankietowani zwrócili uwagę na niedostateczną czystość zakładu.

81 Propozycja promocji papryki!
Na kampanię reklamową papryki przygotowaliśmy: Ulotki w kształcie papryki z jej właściwościami Przepisy na dania z papryki Plakat reklamowy

82

83 Wnioski z promocji: W dniu promocji sprzedaż papryki wzrosła o 10%. Nasza promocja okazała się skuteczna 

84 Nasza grupa Uczestnicy: Katarzyna Kroll Dominik Błaszków
Ewelina Brodecka Maja Kucharska

85 Badane produkty:

86 Opis produktów Proszek „Ariel” - producent: Procter & Gamble
- skład: od 5-15% anionowe środki powierzchniowo czynne, <5% kationowe środki powierzchniowo czynne, niejonowe środki powierzchniowo czynne, fosforany, mydło, zeolity, enzymy, kompozycja zapachowa, mothylpropional, heksyl, cinnamal. Chipsy „Lay’s” - producent: Frito-Lay - skład: ziemniaki, olej roślinny (w tym 32% słonecznikowego w mieszance olejów roślinnych), preparat aromatyzujący o smaku śmietankowego serka ze szczypiorkiem, cebula, wzmacniacz smaku (glutaminian munosowy), głanylan disolowy, cukier, glukoza, multodekstryna, pietruszka, aromaty (zawierają białka mleka, śmietankę), serwatka w proszku (z mleka), przyprawy, zioła, pieprz i sól

87 Sposób prezentowania produktu w sklepie:

88 Oto wyniki naszej ankiety

89 Jakiego rodzaju/jakiej marki wybiera Pan/Pani proszek najczęściej?

90 Czym się Pan/Pani kieruje przy wyborze produktu?

91 Gdzie pan/Pani robi najczęściej zakupy?

92 Wnioski z ankiety - Proszek
Najczęściej kupowanym proszkiem jest Ariel Przy wyborze produktu klienci kierują się ceną Wg naszej ankiety mieszkańcy Ryjewa częściej kupują proszek w tutejszych sklepach

93 Kto kupuje najczęściej chipsy Lay’s

94 Wnioski z ankiety - Chipsy
Mieszkańcy Ryjewa najczęściej kupują chipsy w tutejszych sklepach. Częściej kupują je młodsi. Często wybierają Lay’sy i StarChipsy

95 Akcja promocyjna Nasza grupa przygotowała akcję promocyjną chipsów Lay’s. Przygotowaliśmy plakaty z hasłami reklamowymi i ulotki. Przygotowaliśmy degustację różnych smaków chipsów w sklepie „Groszek”

96

97 Wnioski z akcji promocyjnej
W wyniku naszej akcji promocyjnej sprzedaż chipsów w dniu promocji wzrosła do 12%

98 Rozdaliśmy pracownikom szkoły oraz seniorom z Klubu Seniora pakieciki informacyjne z życzeniami świątecznymi:

99 Na zakończenie żart rysunkowy z „Polityki”

100


Pobierz ppt "Opiekunka naszej grupy : Pani Teresa Ruszczak"

Podobne prezentacje


Reklamy Google