Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Inwestowanie nabiera smaku

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Inwestowanie nabiera smaku"— Zapis prezentacji:

1 Inwestowanie nabiera smaku
Pierwsza Publiczna Oferta Akcji Przedsiębiorstwa Produkcyjno Handlowego BOMI S.A.

2 Agenda profil Spółki perspektywiczny rynek mocna pozycja konkurencyjna
wyniki finansowe strategia rozwoju publiczna oferta akcji dlaczego warto zainwestować?

3 Profil Spółki

4 Profil Spółki jedna z największych sieci delikatesów w Polsce (21 obiektów) bogata oferta produktów (ok. 35 tys.) - dostosowana do preferencji klientów szeroka baza dostawców (ok. 600) - dywersyfikacja dostaw oraz bogactwo oferty znana marka lojalni klienci o ponadprzeciętnych dochodach najlepsze lokalizacje sklepów szybka ekspansja rynkowa kompetentna i doświadczona kadra zarządzająca sprawnie realizowana strategia rozwoju rosnąca sprzedaż i rentowność

5 Rozwój sieci sprzedaży – liczba delikatesów PPH BOMI S.A.
Historia Rozwój sieci sprzedaży – liczba delikatesów PPH BOMI S.A. Źródło: Emitent.

6 Perspektywiczny rynek

7 Rynek FMCG wartość rynku sprzedaży detalicznej w 2005 r ,7 mld zł * roczne tempo wzrostu rynku FMCG w Polsce - ok. 2,9 % Krajowy rynek detaliczny w 2005 r. - udział w sprzedaży artykułów spożywczych * Struktura rynku FMCG w Polsce w 2005 r.* supermarkety 34,20% hipermarkety 22,90% specjalistyczne sklepy spożywcze 22,40% dyskonty 12,70% inne 7,89% produkty spożywcze i napoje 36,30% pozostałe 63,70% * Datamonitor

8 Rynek FMCG Rynek delikatesów rozwija się w tempie około 22% rocznie. Prognozy wartości rynku sprzedaży detalicznej żywności w Polsce w latach Źródło: Datamonitor

9 Rynek delikatesów w Polsce
rosnąca zamożność społeczeństwa - wzrost zapotrzebowania na produkty z wyższej półki najważniejsze kryterium zakupu artykułów spożywczych jakość oferowanych produktów dobra lokalizacja sklepu produkty markowe postrzegane jako: bezpieczniejsze o lepszej jakości bardziej dostępne rosnące zainteresowanie kuchniami innych krajów i samodzielnym przyrządzaniem potraw – popyt na produkty egzotyczne, rzadko spotykane segment produktów premium - mniejsza wrażliwość na wahania koniunktury cena najważniejsza jedynie dla 20% konsumentów* akceptacja wyższej ceny ** *raport Wprost, XI 2006 r. **raport PricewaterhouseCoopers „From Sao Paulo to Shanghai – New consumer dynamics: The impact on modern retailing – Poland 2006/07”

10 Mocna pozycja konkurencyjna

11 Mocna pozycja rynkowa bardzo mocna pozycja na rynku delikatesów w Polsce wysoki udział w rynku sprzedaż w sieciach delikatesowych osiąga wartość 2 mld zł rocznie* udział sprzedaży PPH BOMI S.A. w rynku wynosi 19% Udział w rynku sprzedaży w sieciach delikatesowych w Polsce Ilość sklepów na koniec I kwartału 2007 r. Sklepy własne Sklepy franczyzowe PPH BOMI S.A. 19% pozostali 81% Źródło: Emitent Źródło: PMR Publications, 1Q 2007 * Rzeczpospolita, 9.XI.2006 r.

12 efektywność działania
Mocna pozycja rynkowa know how rozbudowana sieć sprzedaży możliwości kapitałowe rozpoznawalna marka efektywność działania

13 Efektywny model biznesu
wysoka specjalizacja – koncentracja na rynku delikatesów bogata oferta produktów spożywczych w segmencie premium, ściśle dostosowana do preferencji klientów – 35 tys. bezkonkurencyjna na rynku gama asortymentu cena odpowiadająca wysokiej jakości produktów konkurowanie jakością towarów oraz obsługi zaufanie klientów do BOMI jako najdłużej działających w Polsce wielkopowierzchniowych sklepów delikatesowych duża lojalność klientów: ludzie o ponadprzeciętnych dochodach, ceniący jakość, szeroki wybór towarów – w tym egzotycznych, trudno dostępnych produktów oraz profesjonalną obsługę programy lojalnościowe (rabaty, karty rabatowo-kredytowe Nordea, konkursy)

14 Efektywny model biznesu
wielowymiarowy wzrost: wzrost sprzedaży detalicznej poprzez rozbudowę sieci delikatesów stały wzrost efektywności działania - zwiększanie sprzedaży na m2 zwiększanie rentowności działania (efekty skali) Liczba delikatesów BOMI Powierzchnia sprzedaży detalicznej (m2) Źródło: Emitent Źródło: Emitent

15 Efektywny model biznesu
bezpieczeństwo: zdywersyfikowana struktura dostawców - ok. 600 szeroka sieć sprzedaży - rozproszenie ryzyka lokalizacyjnego obszar ekskluzywnych produktów - stabilny poziom sprzedaży, także w przypadku wahań koniunktury wysokie bariery wejścia dla konkurencji: efekt pioniera rynkowego kapitałochłonność know how wypracowane relacje z partnerami

16 w realizacji strategii
Kompetentny zespół Zarząd Spółki: Stanisław Okonek – Prezes Zarządu Mieczysław Cierpisz – Wiceprezes Zarządu Krzysztof Pietkun – Wiceprezes Zarządu Rada Nadzorcza: Grzegorz Leszczyński – Przewodniczący RN Piotr Dziabas – Wiceprzewodniczący RN Marian Pełka – Członek RN Marek Jarociński – Członek RN Piotr Derlatka – Członek RN umiejętności i doświadczenie skuteczność w realizacji strategii zaangażowanie kapitałowe w Spółkę Kluczowa kadra zarządzająca PPH BOMI S.A. - zespół fachowców o dużym doświadczeniu w obszarze branży handlu detalicznego oraz finansów.

17 Rozwój sieci sprzedaży
Sieć sprzedaży PPH BOMI S.A. w 2007 r. Istniejące delikatesy:* Gdańsk (7) Warszawa (5) Gdynia (3) Bydgoszcz (1) Katowice (1) Legnica (1) Legionowo (1) Malbork (1) Słupsk (1) Otwarcia planowane na 2007 r.: Gdańsk (1) Gorzów Wielkopolski (1) Kraków (1) Rzeszów (1) Sopot (1) Stan na: VII 2007r.

18 Wzrost powierzchni sprzedaży w latach 2006-2009 (m2)
Strategia rozwoju intensywny rozwój sieci sprzedaży pod względem powierzchni i zasięgu: - 21 obiektów (VII 2007 r.)  48 obiektów w 2009 r. - łączna powierzchnia m2 (IV 2007 r.)  m2 w 2009 r. - preferowana powierzchnia sklepu od m2 do 2500 m2 - preferowane duże miasta powyżej 70 tys. mieszkańców lub lokalizacje podmiejskie - najbardziej atrakcyjne lokalizacje w miastach: centra i galerie handlowe, nowe osiedla mieszkaniowe jednolity design sklepów - wzmocnienie identyfikacji marki BOMI Delikatesy zwiększanie efektywności działania poprzez wdrożenie rozwiązań informatycznych wspierających zarządzanie sprzedażą rozważenie możliwości ekspansji zagranicznej Wzrost powierzchni sprzedaży w latach (m2) Źródło: Spółka 18

19 Wyniki finansowe

20 Sprzedaż podwojenie przychodów latach 2004 - 2007
rozwój ekstensywny (zwiększanie liczby placówek) rozwój intensywny (rosnąca efektywność działania) Sprzedaż PPH BOMI S.A. (w tys. zł) Źródło: Emitent.

21 Wyniki finansowe 15-krotny wzrost wielkości zysku netto w okresie wzrost efektywności działania, poprzez: efekt skali (wzrost obrotów przy względnie stałych kosztach oraz poprawa warunków zakupu) zoptymalizowanie indeksów towarowych (dziś ok. 35 tys.) 2007P 2006 2005 2004 EBITDA 26 764 15 347 8 006 4 869 Zysk operacyjny 22 653 12 745 4 721 2 186 Zysk netto 18 242 9 989 3 189 1 221 Źródło: Emitent.

22 Bilans Podstawowe dane bilansowe PPH BOMI S.A. (w tys. zł)
aktywa trwałe 16 014 14 703 14 656 aktywa obrotowe 57 861 41 637 32 148 aktywa razem 73 875 56 340 46 804 kapitał własny 17 614 9 373 6 184 zobowiązania 56 261 46 967 40 620 Struktura bilansu PPH BOMI S.A. (%) rzeczowe aktywa trwałe 18,52 22,31 26,82 zapasy 39,49 51,95 44,62 kapitał własny 23,84 16,64 13,21 zobowiązania krótkoterminowe 70,90 75,69 82,72 zobowiązania długoterminowe 3,70 4,23 2,88 Źródło: Emitetnt.

23 Analiza wskaźnikowa 2006 2005 2004 rentowność netto 2,64 1,03 0,44
2006 2005 2004 rentowność netto 2,64 1,03 0,44 rentowność sprzedaży 23,11 22,32 22,72 ROA 13,52 5,66 2,61 ROE 56,71 34,02 19,74 wskaźnik rotacji aktywów 5,1 5,5 5,9 wskaźnik obrotu zapasów 28 35 okres spływu należności 10 7 8 okres spłaty zobowiązań 50 51 wskaźnik bieżącej płynności 1,1 0,98 0,83 wskaźnik płynności szybkiej 0,55 0,29 wskaźnik natychmiastowy 0,35 0,14 0,12 wskaźnik zadłużenia długoterminowego 3,7 4,2 2,9 wskaźnik zadłużenia kapitałów własnych 319 501 657 wskaźnik ogólnego zadłużenia 76,2 83,4 86,8 Źródło: Obliczenia DM IDMSA na podstawie danych Emitenta.

24 Analiza wskaźnikowa - porównanie
Podstawowe wskaźniki operacyjne (stan na r.) BOMI Alma Market NG2 Gino Rossi Emperia Holding Monnari rentowność netto 2,64 3,24 13,28 8,12 1,66 12,11 ROA 13,52 7,89 22,09 7,26 3,71 20,24 ROE 56,71 13,46 29,01 14,12 6,55 41,33 wskaźnik rotacji aktywów 5,1 2,44 0,89 2,23 1,67 wskaźnik obrotu zapasów 28 25 92 125 24 77 okres spływu należności 10 45 36 65 19 okres spłaty zobowiązań 50 59 48 133 108 wskaźnik ogólnego zadłużenia 76,2 41,3 23,8 48,6 43,3 51,0 wskaźnik bieżącej płynności 1,10 1,33 2,88 1,60 0,95 1,04 wskaźnik natychmiastowy 0,35 0,14 0,21 0,16 0,08 0,12 Źródło: Obliczenia DM IDMSA na podstawie danych Emitenta.

25 Wskaźniki rynkowe porównywalnych spółek (18.07.2007 r.)
Analiza wskaźników rynkowych Atrakcyjne wskaźniki rynkowe wobec notowanych na GPW spółek, porównywalnych pod względem modelu sprzedaży, docelowej grupy odbiorców lub podobieństwa branży. Wskaźniki rynkowe porównywalnych spółek ( r.) Wskaźniki rynkowe PPH BOMI S.A.* P/BV P/E Alma Market 5,45 42,2 Emperia Holding (Eldorado) 5,00 61,7 Gino Rossi 5,01 47,6 CCC 14,77 47,9 Monnari 6,07 36,3 Średnio 7,26 47,1 Cena emisyjna 18 zł 23 zł BVPS 3,87 4,42 EPS 1,01 P/BV 4,65 5,2 P/E 17,81 22,75 Źródło: DM IDMSA Źródło: DM IDMSA *Na 2007P, przy założeniu objęcia wszystkich oferowanych akcji Emitenta.

26 Publiczna oferta akcji

27 Konstrukcja oferty Oferowanych będzie:
w ramach Puli Podstawowej: – w ramach Transzy Inwestorów Instytucjonalnych do objęcia akcji serii J – w ramach Transzy Otwartej dla Inwestorów Indywidualnych do objęcia akcji serii J w ramach Puli Dodatkowej: – w ramach Transzy Inwestorów Instytucjonalnych akcji oferowanych przez Sprzedających – w ramach Transzy Inwestorów Indywidualnych akcji oferowanych przez Sprzedających Do obrotu na rynku oficjalnych notowań planuje się wprowadzić: akcji zwykłych na okaziciela serii A pierwszej emisji, akcji zwykłych na okaziciela serii B, akcji zwykłych na okaziciela serii F2, akcji zwykłych na okaziciela serii G, akcji zwykłych na okaziciela serii H, akcji zwykłych na okaziciela serii I, od do akcji zwykłych na okaziciela serii J, od do praw do akcji zwykłych na okaziciela serii J. Przewidywana wartość oferty – 98,9 mln zł Cena emisyjna szacowana w przedziale od 18 zł do 23 zł.

28 Struktura akcjonariatu
Akcjonariat PPH BOMI S.A. przed emisją Akcji serii J Akcjonariat PPH BOMI S.A. po emisji Akcji serii J Źródło: Emitent.

29 Cele emisji Plany inwestycyjne na lata 2007-2009
Ogółem 121 mln zł, z tego: 105 mln zł - uruchomienie działalności handlowej w 30 nowych lokalizacjach 3 mln zł - promocja wizerunku marki BOMI Delikatesy 8 mln zł - modernizacja istniejących placówek 5 mln zł - wprowadzenie najnowszej generacji systemów informatycznych ds. zarządzania siecią Finansowanie inwestycji 43,7 mln zł (36%) ze środków pochodzących z emisji akcji serii J 77,3 mln zł (64%) ze środków własnych i z obcych źródeł finansowania

30 Harmonogram oferty Harmonogram oferty:
Book – building: lipca 2007, do godziny 14.00 Zapisy: lipca 2007 Przydział akcji: do 6 sierpnia 2007 Oferującym Akcji serii A, B, F2, G, H, I i J oraz praw do Akcji serii J jest Dom Maklerski IDMSA

31 Dlaczego warto zainwestować?
dynamicznie rosnący, perspektywiczny rynek delikatesów efektywny model biznesowy Spółki mocna pozycja na rynku dynamiczny wzrost sieci sprzedaży wysoka rentowność i rosnąca sprzedaż kompetentny, doświadczony Zarząd wysokie bariery wejścia dla konkurencji

32 PPH BOMI S.A. www.bomi.pl Dom Maklerski IDMSA www.idmsa.pl
Gdynia , ul. Gryfa Pomorskiego 71 tel. (+48 58) , fax: (+48 58) Dom Maklerski IDMSA Kraków , Mały Rynek 7 tel. (+48 12) , fax: (+48 12) Niniejsza prezentacja ma wyłącznie charakter promocyjny. Informacje o publicznej ofercie akcji zostały opublikowane w prospekcie emisyjnym dostępnym w wersji elektronicznej na stronie internetowej Spółki oraz Oferującego

33 Inwestowanie nabiera smaku
Pierwsza Publiczna Oferta Akcji Przedsiębiorstwa Produkcyjno Handlowego BOMI S.A.


Pobierz ppt "Inwestowanie nabiera smaku"

Podobne prezentacje


Reklamy Google