Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce"— Zapis prezentacji:

1 w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce
PR i marketing w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce Serdecznie witam w imieniu Pana Marka Kulesy – TOE, Pana Artura Zdybickiego – Polenergia i Pana Piotra Drożdżyka – BOT na tej części konferencji, która została poświęcona tematowi. Zaryzykuję stwierdzenie, że w dniu dzisiejszym Warszawa, 16 maj 2006 r.

2 Relacje na rynku energetycznym w Polsce
Dyrektywa UE w sprawie liberalizacji rynku energetycznego Rynek Władza ustawodawcza i wykonawcza Branża energetyczna Klient Warszawa, 16 maj 2006 r.

3 Rynek energetyczny w Polsce
2 x M Misja Manipulacja Warszawa, 16 maj 2006 r.

4 Program dla elektroenergetyki To będzie rewolucja 02.03.2006
Uskarbowienie Operatora Systemu Przesyłowego STOEN (RWE) GZE (VATTENFALL) PKE PGE (BOT) Enion Energia Pro Ł - 2 ŁZE Łódź Teren L 5 (WGE) RZE Energetyka Podkarpacka ENEA El. Kozienice Kopalnia Węgla Bogdanaka * ew. Z. El. Dolna Odra ENERGA PAK (50%) Kopalnie Węgla Brunatnego Z. El. Ostrołęka BOT PSE ENERGA Z. El. Dolna Odra ENEA PAK Warszawa, 16 maj 2006 r.

5 Projekt wysłano do 21 społecznych podmiotów opiniotwórczych
To będzie rewolucja Projekt wysłano do 21 społecznych podmiotów opiniotwórczych Odpowiedziało 7 podmiotów, z czego: - 6 negatywnie 1 neutralnie Wynik – wprowadzenie projektu zradykalizowanego w części najbardziej negowanej. Warszawa, 16 maj 2006 r.

6 Wydano zgodę na obrót energią 308 podmiotom gospodarczym
To będzie rewolucja Wydano zgodę na obrót energią 308 podmiotom gospodarczym 2. Nieczytelna ustawa i mnogość albo brak aktów wykonawczych 3. Programy energetyczne – czyli krótka historia niekompetencji w manipulacji rynkiem o wartości około 100 mld zł Warszawa, 16 maj 2006 r.

7 Rynek energetyczny w Polsce
7 x BRAK Brak upublicznienia opinii branżystów Brak informacji o stanowisku do proponowanych zmian zainteresowanych podmiotów Brak branżowych autorytetów Brak materiałów problemowych powodujących dyskusje ogólnospołeczną Brak przyjaznej „twarzy” branży Brak Public Relations Brak widocznej strategii marketingowej Warszawa, 16 maj 2006 r.

8 Źródła wiedzy o energetyce
Warszawa, 16 maj 2006 r.

9 Źródła wiedzy o energetyce
Warszawa, 16 maj 2006 r.

10 Źródła wiedzy o energetyce
Uwolniony prąd Sprzedawcy prądu skutecznie kuszą rabatami Wymiana liczników zablokuje rynek dla małych odbiorców TPA obniża koszty zakupu energii Trzy krótkie historie o oszczędzaniu Dzięki konkurencji prąd mógłby stanieć Rynek energii trochę bliżej odbiorców Towarowa Giełda Energii chce ożywić rynek terminowy Wieczory i weekendy za darmo Co trzeci Fin skorzystał na liberalizacji energetyki Rozliczenia grupowe nie wszystko uleczą Duży odbiorca oszczędza więcej Niespójne pomysły na rynek prądu Dwa milowe kroki ku wolnemu rynkowi prądu Wahania cen energii elektrycznej są nieuniknione Tańszy prąd także dla małych firm Wolność dotarła na Mokotów Brakuje jasnych odpowiedzi na proste pytania Na tańszy prąd trzeba jeszcze poczekać Megagrupy mogą skutecznie zablokować wolny rynek energii Prąd z importu nie zagrozi polskim producentom Więcej węgla dla energetyki Prywatyzacyjny zastój opóźnia konkurencję Gdzie jest najwięcej wolności na rynku energii Lokalny dyktat nie pozwala na konkurencję Kto zarabia na sprzedaży prądu Przejrzyste cenniki będą sprzyjać klientowi Warszawa, 16 maj 2006 r.

11 Znaki kojarzone z energetyką
Warszawa, 16 maj 2006 r.

12 Terminy stosowane w energetyce
Energia Kilowat i kilowatogodzina Moc przyłączeniową OSP Rezystancja Subsydiowanie krzyżowe lub skrośne Bilans energetyczny Konsolidacja pionowa i pozioma Prąd Elektrownia Przyłącze Kontakt Wtyczka Bezpiecznik Volt Dystrybucja Warszawa, 16 maj 2006 r.

13 Rozpoznawalność branży
Porażenie prądem Zagrożenie środowiska Monopol Warszawa, 16 maj 2006 r.

14 Czy branża energetyczna jest medialna? Język obrazu.
Warszawa, 16 maj 2006 r.

15 Czy branża energetyczna jest medialna ? Język przekazu.
Centralizacja czy liberalizacja – rzeczywistość w otwieraniu sektora elektroenergetycznego na konkurencję Niespójne pomysły na rynek prądu Rozliczenia grupowe nie wszystko uleczą Odbiorca energii i jego problemy. Relacje sprzedawca – odbiorca Rządowe megagrupy kontra odbiorcy Warszawa, 16 maj 2006 r.

16 Wizerunek i zarządzanie informacją
Public Relations Wizerunek i zarządzanie informacją Warszawa, 16 maj 2006 r.

17 Istota działalności public relations Podstawa: dot
Istota działalności public relations Podstawa: dot. osób, które słyszały o public relations, N=268 Badania opinii publicznej w Polsce na zlecenie PRoto przeprowadzone przez GfK Polonia w listopadzie 2005 Warszawa, 16 maj 2006 r.

18 Rady dziennikarzy wg ankiety Agencji PRoto
• 64% dziennikarzy uważa, że pracownicy PR zbyt rzadko kontaktują się z nimi telefonicznie, • 44% uważa, że przedstawiciele firm zbyt rzadko kontaktują się z nimi w formie spotkań bezpośrednich, • 36% dziennikarzy twierdzi, że otrzymuje od firm zbyt mało materiałów prasowych, • 49% dziennikarzy stwierdza, że otrzymuje od firm zbyt mało zdjęć, • 31% dziennikarzy uważa, że materiały PR, które otrzymują, są za długie, • 75% dziennikarzy preferuje jako najwygodniejszą drogę kontaktu z firmami. Warszawa, 16 maj 2006 r.

19 Czego oczekują dziennikarze wg ankiety Agencji PRoto
Poprawności językowej Waga tematu informacji Aspektu promocyjnego informacji Aspektu wizualnego Załączników Dopasowania tematyki do charakteru medium Warszawa, 16 maj 2006 r.

20 Inny obraz energetyki Warszawa, 16 maj 2006 r.

21 Przez efekty Warszawa, 16 maj 2006 r.

22 Riley – „Prąd” Warszawa, 16 maj 2006 r.

23 Ostatecznie Warszawa, 16 maj 2006 r.

24 PR w energetyce Co zrobić? Warszawa, 16 maj 2006 r.

25 Recepta Stworzenie wśród kadry zarządzającej branżą potrzeby kontaktów
z mass-mediami Stworzenie strategii stałej obecności w mediach Stworzenie programu długotrwałych dobrych relacji z mediami Wykreowanie postaci szczególnych w branży Wykreowanie wiarygodnego rzecznika Zbudowanie pakietów problemowych skierowanych do różnych grup społecznych i zawodowych Czynne uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, oświatowych i sportowych – animacja a nie sponsoring. Warszawa, 16 maj 2006 r.

26 Branża w innych mediach
Jak tłumaczy TVP3 zasadę TPA ponad 14 milionom uprawnionych uczestnikom rynku ? Warszawa, 16 maj 2006 r.

27 Marketing na energetycznym wolnym rynku
Miejsce konsumenta na rynku energetycznym Warszawa, 16 maj 2006 r.

28 Wizerunek firmy Warszawa, 16 maj 2006 r.

29 Wizerunek firmy Warszawa, 16 maj 2006 r.

30 Wizerunek firmy Warszawa, 16 maj 2006 r.

31 Wizerunek firmy Aktywne upowszechnianie uproszczeń związanych z postrzeganiem logo firmy (marka handlowa i brand) Upowszechnianie wizerunku postaci ważnych w firmie (coaching medialny) Tworzenie wizerunku firmy aktywnej w życiu gospodarczym, społecznym, kulturalnym i sportowym. Inicjowanie akcji charytatywnych o szczególnym społecznym wydźwięku Sponsoring ważnych imprez kulturalnych i sportowych Warszawa, 16 maj 2006 r.

32 Konferencje i seminaria
Wizerunek firmy Strona internetowa Viral Blog Lobbing Konferencja prasowa Reklama Gazeta firmowa Ranking branżowy Konferencje i seminaria Warszawa, 16 maj 2006 r.

33 Organizacja rynku klienta
O tym, co może potrzebować klient decydują organizacje elektroenergetyczne. W próbach utworzenia rynku nie bierze udziału żadna organizacja konsumencka. Zamiast tworzenia autorskich strategii marketingowych, będziemy naśladować rozwiązania stosowane w innych krajach. Warszawa, 16 maj 2006 r.

34 Spodziewane oczekiwania klienta
Minimum formalności przy zmianie sprzedawcy Jedna usługa – jedna faktura Obniżenie ceny – alternatywne możliwości oszczędzania Ograniczenie prowizji związanej z opłata faktury Dostępność do bilingu Różnorodność systemów płatności Prognoza Post - paid Pre - paid Warszawa, 16 maj 2006 r.

35 Transformacja procesów obsługi klientów wg IBM
do zorientowanych na klienta Od zorientowanych na usługę… Nowe taryfy i usługi zgodne z wymogami klientów Indywidualna oferta dla klienta Poprawa jakości sprzedaży i obsługi klienta Niwelowanie kradzieży i obsługa „złych” dłużników Szybka i efektywna obsługa monterska Efektywne i elastyczne odczyty Warszawa, 16 maj 2006 r.

36 Usługi dodane Internet TV kablowa Telefonia Warszawa, 16 maj 2006 r.

37 PR i marketing w energetyce?
Warszawa, 16 maj 2006 r.

38 IDZIE NOWE ! Warszawa, 16 maj 2006 r.

39 Kontakt: Jacek Walski Tel.: 508-939-932 E-mail: jacek.walski@preda.pl
Warszawa, 16 maj 2006 r.


Pobierz ppt "w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce"

Podobne prezentacje


Reklamy Google