Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Sieć delikatesów w Polsce”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Sieć delikatesów w Polsce”"— Zapis prezentacji:

1 „Sieć delikatesów w Polsce”
PIOTR I PAWEŁ ELEONORA WOŚ „Sieć delikatesów w Polsce”

2 Spis Treści Uzasadnienie mojego wyboru Pochodzenie
Krótko o Piotrze Pawle i Eleonorze Woś „Piotr i Paweł” w gospodarce Pomysł Początki Wdrażanie i rozwój Sukces Niepowodzenie Podsumowanie Źródła

3 Dlaczego wybrałam inwestycje Piotra i Pawła Wosiów ?
Uważam ,że biznes rodzinny jest bardzo ciekawą i dość rzadko spotykaną opcją na Polskim rynku. Zaciekawili mnie swoją historią; tym w jak szybki sposób rozszerzyli swoją działalność na całą Polskę Jak łatwo zjednali sobie serca klientów odgadując i zaspokajając ich potrzeby.

4 Pochodzenie - Matka powiedziała synom o licytacji atrakcyjnego lokalu przy ulicy Głogowskiej w Poznaniu. Tam otworzyli pierwszy, mały sklep spożywczy. Jego nazwa związana jest ze stolicą Wielkopolski. Piotr i Paweł to nie tylko imiona założycieli sieci, ale także święci patroni Poznania

5 Piotr Woś Prezes zarządu sieci supermarketów Piotr i Paweł * Piotr ma obecnie 46 lat. Na początku lat 90. był kierownikiem robót, robił też dyplom z budownictwa. Edukacja - inżynier poznańskiej Politechniki Praca: Piotr Woś pełni stanowisko prezesa zarządu, a na co dzień zajmuje się zgodnie ze strukturą organizacyjną marketingiem oraz działem personalno-organizacyjnym,

6 Paweł Woś Współwłaściciel sieci sklepów spożywczo-przemysłowych „Piotr i Paweł ” - Obecnie ma 40 lat Pierwsze pieniądze zarobił, kiedy miał niecałe 20 lat. Handlował owocami i warzywami. Na początku lat 90 pracował jako kucharz w hotelu Merkury. Edukacja: Z zawodu jest kucharzem Praca: Paweł Woś zastępuje brata i odpowiada za pracę departamentu technicznego. Nadzoruję prace związane z projektami architektonicznymi sklepów i dba o wyposażenie placówek oraz czuwa nad pracą departamentu kontroli i nadzoru.

7 Eleonora Woś Eleonora Stanisława Woś Jest matką Piotra i Pawła Wosiów
Obecnie jest Właścicielem sieci sklepów spożywczo-przemysłowych „Piotr i Paweł” Na początku lat 90 była zatrudniona w spółdzielni mieszkaniowej w Poznaniu Obecna praca Eleonora Woś zajmuje się sprawami związanymi ze szkoleniami pracowników oraz jakością obsługi klienta. - Zasiada jeszcze w radzie nadzorczej.

8 „Piotr i Paweł” w gospodarce
Na wyniki całej branży handlowej może wpłynąć zapowiadane przez ekonomistów pogorszenie się koniunktury gospodarczej w pierwszym półroczu 2013 roku. Receptą na trudne czasy, wynikające ze spowolnienia gospodarczego i nasilającej się konkurencji ze strony sklepów dyskontowych, ma być dynamiczny rozwój produktów pod marką własną „Piotr i Paweł” Sieć „Piotr i Paweł” znajduje się w wąskim gronie polskich firm, które rozwijają się dynamiczniej niż rynek i gospodarka.

9 Pomysł i motywacja Historia sieci „Piotr i Paweł” rozpoczęła się w roku 1990, kiedy bracia Woś podejmowali decyzje o przyszłości zawodowej. Piotr - świeżo upieczony inżynier z poznańskiej Politechniki zaczynał pracę w zawodzie, natomiast Paweł zarabiał na życie jako kucharz w jednym z hoteli. Wspólnie z mamą Eleonorą postanowili porzucić dotychczasowe zajęcia, aby spróbować sił w biznesie. - Na rynku brakowało wszystkiego, ale wspólnie uznali, że najszybciej będzie rósł popyt na żywność. Stąd pomysł na market spożywczy oferujący asortyment, którego próżno było szukać w sklepach za czasów PRL-u

10 Początki (Krok po kroku)
Puste sklepowe półki rodzina Wosiów chciała zapełnić szeroką ofertą produktów. Ich mottem było stworzyć taki sklep, w jakim sami chcieliby kupować Zaczęli od: 1) znalezienia właściwego lokalu. Wybór padł na rodzinny Poznań i ulicę Głogowską. - Nie było to ścisłe centrum miasta, ale mieszkańcy zawsze robili tam zakupy. Informację o licytacji lokalu na osiedlu Łazarz znalazła Eleonora Woś. 2) Widząc potencjał miejsca szybko wyłożyli oszczędności na zakup nieruchomości. Tylko 1 tys. dol. stanowiły środki własne a brakujące 4 tys. dol. Pożyczyli w banku. 3) Na powierzchni 60 m2 wystartował pierwszy sklep spożywczy pod logo „Piotr i Paweł”, który wraz z założycielami zatrudniał 8 osób.

11 Wdrażanie Pierwszy sklep był czynny do 22.00.
Znalezienie dostawców, transport, rozliczenia, sprzedaż i obsługa pochłaniały założycieli supermarketu bez reszty. Rynek hurtowy dopiero się rodził, dlatego po towary bracia udawali się na giełdy owocowo-warzywne, do prywatnych producentów i dostawców. Część asortymentu importowana była także z Niemiec. Czasami nocowali w sklepie, bo do domu nie opłacało się wracać

12 Rozwój -W 1991 roku bracia otworzyli drugi market(pierwszy duży lokal o powierzchni 300 metrów kwadratowych). Supermarket powstał na poznańskim osiedlu Stare Zegrze i szybko stał się jednym z najbardziej popularnych w mieście. - 5 lat od startu firmy ruszył pierwszy sklep całodobowy. Ponownie okazało się to strzałem w dziesiątkę, a zarobione pieniądze „Piotr i Paweł” zainwestowali w kolejne sklepy oraz rozwój sieci franczyzowej. -Pierwszy sklep partnerski powstał w roku Partnerzy franczyzowi inwestowali swoje środki, a bracia zapewniali dostawy, know-how i markę. Rok 2000 to także cztery nowe sklepy. - Do roku 2009 powstało jeszcze 46 supermarketów, m.in. w we Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Płocku, Szczecinie, czy Warszawie. -Największe tempo rozwoju sieć nabrała w 2009 roku, otwierając 16 placówek. Od 2003 roku delikatesy „Piotr i Paweł” działają także w internecie, dowożąc do domów klientów zamówione produkty.

13 Sukces Szukanie dostawców wartościowych produktów opłaciło się. Market „Piotr i Paweł” jako jedyny w mieście zaoferował m.in. znane z telewizyjnych reklam batoniki Snickers. Markowe słodycze były prawdziwym hitem. Dziennie sprzedawały się tysiące sztuk. Asortyment sklepu wyróżniał go na tle osiedlowych średniaków, dlatego szybko zdobył zaufanie klientów. Po towar, który rozchodził się jak świeże bułeczki, przyjeżdżali mieszkańcy z odległych dzielnic stolicy Wielkopolski. Zachęcona sukcesem sklepu rodzina Wosiów ruszyła na dalszy podbój rynku. Udało się, bo w latach 90. nie było konkurencji. Do tego w Piotrze i Pawle kupić można było produkty przywożone z Berlina. Wielka popularność sklepu sprawiła, że bracia Wosiowie zdecydowali się otworzyć kolejne.

14 Klucz do sukcesu -Według prezesa Piotra Wosia, to obserwacja klientów pozwala zrozumieć, co nowego powinno pojawić się na półkach. Ważna jest też ekipa. Nie mogą to być nadąsane panie. Dlatego w firmie regularnie przeprowadzane są szkolenia, a później sprawdzane rezultaty. -Mają strategię równomiernego, organicznego rozwoju. Otwierają średnio nowych sklepów rocznie i takie tempo rozwoju starają się realizować. -"Zawsze chcieliśmy tworzyć takie sklepy, w których sami chcielibyśmy kupować" - tym mottem kierują się od początku działalności właściciele sklepów "Piotr i Paweł", dlatego na pierwszym miejscu jest Klient - czyli wiedza o Jego potrzebach, stworzenie Mu możliwości olbrzymiego wyboru wysokiej jakości produktów w sklepach o przyjaznym klimacie i fachowej obsłudze, zapewnienie Mu warunków do wygodnej samoobsługi oraz klimat zakupów - czyli dbałość o wystrój, kolorystykę i odpowiednio dobrane oświetlenie a także staranne szkolenie personelu

15 Niepowodzenie Bracia Wosiowie mają na koncie także nietrafioną inwestycję. Pod koniec roku 2008 na stacjach paliw Shell pojawiły się sklepy pod marką Piotr i Paweł Express. Według Piotra Wosia nowy format sklepu miał być dopełnieniem strategii sieci. Oczekiwania były duże, ale rynek szybko zweryfikował plany firmy. Rok od debiutu sieci na stacjach Shell Wosiowie zrezygnowali z rozwoju tego projektu koncentrując się wyłącznie budowie tradycyjnych placówek.

16 Piotr i Paweł obecnie • W chwili obecnej sieć "Piotr i Paweł"
• 22 lata doświadczeń polskiej firmy z siedzibą w Poznaniu, • sklepów w 51 miastach,(12 w Poznaniu, 5 x Warszawa, Warszawa Janki, Pniewy, Zielona Góra, Stargard Szczeciński, Grodzisk Wlkp., 2 x Głogów, 5 x Wrocław, Jarocin, 2 x Kalisz, Tczew, 3 x Szczecin, Środa Wlkp., Katowice, Oborniki Wlkp., Sieradz, 2 x Leszno, 4 x Gdańsk, 3 x Płock, 2 x Białystok, Pabianice, Chrzanów, Legnica, Koszalin, Lubin, Gniezno, Radom, Trzcianka, Piotrków Trybunalski, 3 x Grudziądz, Olsztyn, 2 x Rzeszów, Józefosław, 2 x Łódź, Brwinów, Kielce, Inowrocław, Luboń k/Poznania, Swarzędz, 3 x Toruń, 2 x Bydgoszcz, 2 x Piła, Strzelce Krajeńskie, 2 x Gorzów Wielkopolski, Drezdenko, Złotów, Słubice, Suchy Las k/ Poznania, Bielsko-Biała, Konin.) • Średnia powierzchnia handlowa to metrów kwadratowych, • produktów marki własnej Piotr i Paweł: produkty „Zawsze jakość”, „Codzienne zakupy” oraz Spiżarnia Smaków • W ofercie 1 placówki od do produktów, • Sklepy czynne 7 dni w tygodniu, • 2 Magazyny logistyczne w Gądkach pod Poznaniem oraz w Błoniach pod Warszawą • Zatrudnia pracowników • Obrót mln 1352 – 2009r • Obrót mln 1581 – 2010r • Obrót mln 1687 – 2011r • Obrót mln 1842 – 2012r W roku 2013 sieć planuje otworzyć 10 kolejnych sklepów i swój 100 sklep

17 Podsumowanie „Piotr i Paweł” – to jedna z największych w Polsce sieci delikatesów, stworzona przez Eleonorę Woś i jej synów, Piotra i Pawła. Założona w 1990r. W 2012 sieć miała 90 sklepów, w tym 30 franczyzowych, w 51 miastach Polski z główną siedzibą w Poznaniu, przy ul. Tatrzańskiej 1/5 Od 2003 prowadzi sprzedaż w internecie. Slogan sieci brzmi: Z miłości do świeżości.

18 Prezentację wykonała: Monika Olenderek kl.Ib
Źródła: Google, Wikipedia wolna encyklopedia


Pobierz ppt "„Sieć delikatesów w Polsce”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google