Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PACMAN, czyli Project&Client Manager INSTRUKCJA OBSŁUGI Lipiec 2012

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PACMAN, czyli Project&Client Manager INSTRUKCJA OBSŁUGI Lipiec 2012"— Zapis prezentacji:

1 PACMAN, czyli Project&Client Manager INSTRUKCJA OBSŁUGI Lipiec 2012
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

2 Kluczowe funkcjonalności systemu (sprzedażowe)
AKTUALNOŚCI AKTYWNOŚCI ZESPOŁU PROJEKTY Dodawanie nowej oferty/wyceny Dodawanie nowego projektu z wygranej oferty/wyceny Dodawanie nowego kontaktu Projekty czekające na nadanie numeru przez Księgowość Brakujące dane do projektu (dane do uzupełnienia) Niezakończone projekty Baza danych na temat wszelkich aktywności: oferty/wyceny, projekty zespołu (w tym kluczowa technika, hasło, miejsce fieldu, wykorzystanie platformy) Dostęp do Plików w ramach aktywności/projektów zespołu oferty/wyceny/kwestionariusze/scenariusze Baza danych na temat realizowanych w zespole projektów Dostęp do Plików w ramach projektów zespołu ny/kwestionariusze/scenariusze Dostęp do Karty Projektu Weryfikacja wartości faktury przez Dział Księgowości nowość SPRZEDAŻ ZESPOŁU BAZA FIRM BAZA OSÓB Analizy dotyczące sprzedaży danego zespołu Analizy dotyczące sprzedaży dla danego Klienta Przykładowe analizy np. sprzedaż po miesiącach, kwartałach, typie badania, metodologii. Baza danych teleadresowych dotycząca firm – Nowego Klienta dodaje jedynie Administrator! Podział na klientów na Aktywnych/Nieaktywnych/Potencjalni/Partnerzy Baza danych dotycząca osób w ramach poszczególnych Klientów Wpisywanie przez Dział Mkt wszelkich aktywności PR’owych nowość BIBLIOTEKA TABELA SPRZEDAŻOWA PLIKI Wyszukiwarka projektów prowadzonych przez inne zespoły Możliwość przeglądania dokumentacji zgromadzonej w ramach innych projektów (przez szefów zespołów) Zestawienie sprzedaży wszystkich zespołów (widoczna tylko na spotkaniach Seniorów) Szablon wyceny ilościowej Szablon wyceny jakościowej dla Zespołu Badawczego Szablon wyceny jakościowej dla Działu Realizacji Badań

3 INSTRUKCJA OBSŁUGI: JAK JĄ CZYTAĆ?
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

4 Instrukcja do instrukcji…
Niniejsza instrukcja została przygotowana dla osób, które przeszły stosowne szkolenie, aby wspierać je w codziennej pracy. Dokument opisuje poszczególne zakładki zawarte w nowej bazie oraz ich funkcjonalności Dokument został podzielony na dwie części: Karta Projektu Pozostałe funkcjonalności Pacmana W razie jakichkolwiek problemów bądź trudności w korzystaniu z bazy zwróć się do ADMINISTRATORA. Jesteśmy po to, aby Ci pomóc!

5 Jeśli chcesz szybko przejść do interesującego Cię zagadnienia:
Część 1: Jak zrobić wycenę projektu badawczego? Jak przejść do Karty Projektu? Jak uzupełnić Kartę Projektu? Jak zamknąć projekt? Co zrobić jeśli pojawiły się dodatkowe koszty po nadaniu numeru? Co zrobić jeśli zmienia się kosztorys i wartość projektu po nadaniu numeru? Jak korzystać z Karty Projektu? Część 2: Jak wprowadzić nowego Klienta? Jak wprowadzić nową wycenę/ofertę? Jak wprowadzić nowy projekt? Jak wprowadzić kolejny nowy projekt dla wygranej wyceny/oferty? Co zrobić kiedy współdzielimy projekt z innym zespołem? Jak wprowadzić nowy Kontakt? Jak korzystać z tabeli Aktywności Zespołu? Jak korzystać z analiz sprzedaży danego zespołu? Jak korzystać z bazy firm? Jak korzystać z bazy osób? Jak korzystać z biblioteki? Słownik – kluczowe pojęcia Kontakt do Administratora

6 CZĘŚĆ 1: Karta Projektu INSTRUKCJA OBSŁUGI Lipiec 2012
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

7 INSTRUKCJA OBSŁUGI: JAK ZROBIĆ WYCENĘ?
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

8 https://mail.iqs-quant.com.pl/pacman/
Uruchamianie bazy Krok pierwszy: uruchom pacmana: I wpisz identyfikator i hasło NOVELLA, wg wzoru: Login: jkowalski Hasło: …. (to samo, które używasz do uruchomienia NOVELLA

9 Gdzie znaleźć szablony do wyceny?
Krok drugi: wybierz odpowiedni szablon wyceny: szablon wyceny ilościowej szablon wyceny jakościowej dla Zespołu Badawczego szablon wyceny jakościowej dla Działu Realizacji Badań W tym miejscu możesz ściągnąć interesujący Cię szablon W tym miejscu możesz ściągnąć interesujący Cię szablon W tym miejscu możesz ściągnąć interesujący Cię szablon

10 Jak uzupełnić szablon wyceny ilościowej?
Krok trzeci: uzupełnij plik wyceny ilościowej 1/3 Po włączeniu szablonu pamiętaj o aktywacji makr (plik aktualizuje się m.in. o kursy walut)

11 Jak uzupełnić szablon wyceny ilościowej?
Uzupełnij o wartości otrzymane od DRB Po włączeniu szablonu pamiętaj o aktywacji makr (plik aktualizuje się m.in. o kursy walut) Jak uzupełnić szablon wyceny ilościowej? Krok trzeci: uzupełnij plik wyceny ilościowej 2/3 Uzupełnij wszelkie dodatkowe pola, niezbędne do wyceny danego projektu badawczego, w tym taryfikator Uzupełnij wszelkie dodatkowe pola, niezbędne do wyceny danego projektu badawczego, w tym taryfikator

12 Jak uzupełnić szablon wyceny ilościowej?
Krok trzeci: uzupełnij plik wyceny ilościowej 3/3 W tym miejscu możesz wpisać zakładany poziom kosztów (uwzględniający narzuty na obsługę respondenta i zakup panelu w PL) Do ostatecznej wyceny użyj KALKULATORA: W tym miejscu zobaczysz rzeczywisty poziom kosztów (liczony m.in. do prowizji) Możesz też wpisać zakładaną wartość projektu (ile Klient jest w stanie zapłacić) aby wyliczyć poziom kosztów Uwzględnij współczynnik fluktuacji przy międzynarodowych projektach długoterminowych

13 Jak uzupełnić szablon wyceny ilościowej?
WAŻNE: Wyjątki w poziomie kosztów: Obsługa respondenta (kwoty powyżej 10 zł) & Zakup próby/panelu w Polsce - do wstępnej wyceny są liczone z 12% narzutem (w razie realizacji projektu w pacmanie uwzględnione zostaną rzeczywiste koszty badania) Amortyzacja platformy Wycena uwzględnia amortyzację platformy na poziomie 1000 zł Przekraczanie stawek w taryfikatorze: Wycena dopuszcza przekroczenie maksymalnej stawki określonej w taryfikatorze (będzie to jednak widocznie zaznaczone zarówno w wycenie, jak i później w pacmanie)

14 Jak uzupełnić szablon wyceny jakościowej?
Krok trzeci: uzupełnij plik wyceny jakościowej 1/3 Po włączeniu szablonu pamiętaj o aktywacji makr (plik aktualizuje się m.in. o kursy walut)

15 Jak uzupełnić szablon wyceny jakościowej?
Zacznij od wczytania pliku wyceny jakościowej od DRB Krok trzeci: uzupełnij plik wyceny jakościowej 2/3 Uzupełnij pozostałe dane niezbędne do wyceny danego projektu, w tym dotyczące realizacji badania przez zespół badawczy, jak i koszty taryfikatora

16 Jak uzupełnić szablon wyceny jakościowej?
Krok trzeci: uzupełnij plik wyceny jakościowej3/3 W tym miejscu możesz wpisać zakładany poziom kosztów (uwzględniający narzuty) W tym miejscu zobaczysz rzeczywisty poziom kosztów (liczony m.in. do prowizji) Możesz też wpisać zakładaną wartość projektu (ile Klient jest w stanie zapłacić) aby wyliczyć poziom kosztów Uwzględnij współczynnik fluktuacji przy międzynarodowych projektach długoterminowych

17 Jak uzupełnić szablon wyceny jakościowej?
WAŻNE: Wyjątki w poziomie kosztów: Produkty zakupione na badania (refaktura na Klienta), Tłumaczenia symultaniczne, Tłumaczenie transkrypcji, Tłumaczenie materiałów badawczych dostarczonych przez Klienta, Tłumaczenia inne, Transmisja badania on-line, Prace przygotowawcze, Produkty zakupione na badania liczone z 12% narzutem do wstępnej wyceny. Przekraczanie stawek w taryfikatorze: Wycena dopuszcza przekroczenie maksymalnej stawki określonej w taryfikatorze (będzie to jednak widocznie zaznaczone zarówno w wycenie, jak i później w pacmanie)

18 INSTRUKCJA OBSŁUGI: JAK PRZEJŚĆ DO KARTY PROJEKTU?
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

19 Jak przejść do Karty Projektu?
Krok pierwszy: dodaj nową ofertę/wycenę W tym miejscu możesz wprowadzić nową ofertę lub wycenę lub ofertę W tym miejscu możesz wprowadzić nową ofertę lub wycenę lub ofertę

20 Jak przejść do Karty Projektu?
Krok drugi: zmień status oferty na „wygrana” W przypadku wygrania zmień aktualny status oferty

21 Jak przejść do Karty Projektu?
Krok trzeci: uzupełnij kreatora projektu Uzupełnij wszelkie brakujące dane. W miejscu „Pliki” dodaj ostateczną wersję wyceny excel Po uzupełnieniu kreatora zostaniesz automatycznie przekierowany do Karty Projektu. Kliknij na tę ikonke aby przejść do Karty Projektu.

22 INSTRUKCJA OBSŁUGI: JAK UZUPEŁNIĆ KARTĘ PROJEKTU? Etap planowania
Etap ten uwzględnia wszelkie zaplanowane koszty do momentu nadania numeru przez Dział Finansowy Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

23 Jak uzupełnić Kartę Projektu?
Krok pierwszy: uzupełnij OPIS BADANIA 1/2: wpisz brakujące dane Uzupełnij wszelkie brakujące dane (jeśli uzupełnione wcześniej będą widoczne), Bardzo ważne: zaznacz badanie ilościowe czy jakościowe (warunkuje dalsze funkcjonalności)

24 Jak uzupełnić Kartę Projektu?
Krok pierwszy: uzupełnij OPIS BADANIA 2/2: wgraj wycenę DRB Poproś Dział Realizacji Badań o wgranie swoich kosztów

25 Jak uzupełnić Kartę Projektu?
Uzupełnij koszty taryfikatora. Aby to zrobić kliknij na ikonkę „UZUPEŁNIJ” Krok drugi uzupełnij KOSZTORYS 1/4: taryfikator UWAGA ! Na etapie planowania kosztów nie przypisujemy taryfikatora do konkretnych osób. Podział na osoby następuje dopiero przed zamknięciem projektu w FAZIE WYKONANIA.

26 Jak uzupełnić Kartę Projektu?
Krok drugi: uzupełnij KOSZTORYS 2/4: taryfikator Wgraj koszty taryfikatora z wyceny excel (patrz dół strony otworzonej po kliknięciu ikonki). W przypadku jeśli projekt nie był wyceniany poprzez szablon wyceny excel konieczne jest ręczne uzupełnianie wszelkich pozycji. Jeśli jedno z działań (np. oferta) będzie realizowana przez dwie osoby należy zaznaczyć POWIĄZANIE poprzez wstawienie tej samej cyfry przy dwóch pozycjach

27 Jak uzupełnić Kartę Projektu?
Krok drugi: uzupełnij KOSZTORYS 3/4: pozostałe koszty zespołu badawczego Uzupełnij POZOSTAŁE KOSZTY ZESPOŁU BADAWCZEGO. Aby to zrobić kliknij na ikonkę „UZUPEŁNIJ”

28 Jak uzupełnić Kartę Projektu?
Krok drugi: uzupełnij KOSZTORYS 4/4: pozostałe koszty zespołu Wgraj koszty pozostałe zespołu z wyceny excel (patrz dół strony otworzonej po kliknięciu ikonki). W przypadku jeśli projekt nie był wyceniany poprzez szablon wyceny excel konieczne jest ręczne uzupełnianie wszelkich pozycji.

29 Jak uzupełnić Kartę Projektu?
Krok trzeci: uzupełnij ELEKTRONICZNĄ KARTĘ BADANIA Zespoły ilościowe: Zespoły jakościowe: Dołącz odpowiedni plik ze schematem badania Uzupełnij niezbędne dane

30 Na zakończenie … POPROŚ O NADANIE NUMERU
Jak uzupełnić Kartę Projektu? Jeśli uzupełniłeś wszelkie dane w OPISIE BADANIA oraz KOSZTORYSIE (taryfikator + pozostałe koszty zespołu) + ELEKTRONICZNĄ KARTĘ BADANIA oznacza to, że badanie może ruszyć w zakładanym kształcie i uwzględniłeś wszelkie koszty z nim związane. Możesz teraz poprosić Dział Finansowy o NADANIE NUMERU. Pamiętaj! Od tego czasu nie będziesz mógł zmienić planowanych kosztów badania. Poziom kosztów zostanie „zamrożony” i do niego będą porównywalne koszty rzeczywiste po zamknięciu danego projektu. Wyjątek od tej reguły stanowi sytuacja kiedy zmienia się zarówno kosztorys, jak i wartość projektu. W takim przypadku konieczne jest skierowanie prośby do Działu Finansowego o zdjęcie numeru celem aktualizacji danych. Na zakończenie … POPROŚ O NADANIE NUMERU Poproś Dział Finansowy o nadanie numeru poprzez naciśnięcie tej ikony.

31 INSTRUKCJA OBSŁUGI: JAK ZAMKNĄĆ PROJEKT W KARCIE PROJEKTU
INSTRUKCJA OBSŁUGI: JAK ZAMKNĄĆ PROJEKT W KARCIE PROJEKTU? Etap wykonania Etap ten uwzględnia wszelkie koszty poniesione w ramach danego projektu badawczego Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

32 Jak zamknąć Kartę Projektu?
Krok pierwszy: uzupełnij WYKONANIE TARYFIKATORA 1/2 Przed zamknięciem projektu uzupełnij w KOSZTORYSIE TARYFIKATOR – WYKONANIE DO ROZLICZENIA Aby to zrobić kliknij na ikonkę „DOSTĘP”

33 Jak zamknąć Kartę Projektu?
Krok pierwszy: uzupełnij WYKONANIE TARYFIKATORA 2/2 POBIERZ Z POZYCJI PLANOWANYCH i następnie uzupełnij brakujące pola WPISZ ILOŚĆ jeśli dotyczy >1 (np. jeśli pisałeś np. 2 raporty) Dopasuj do czynności odpowiednią OSOBĘ (wybór spośród wcześniej zaznaczonych osób – biorą udział w projekcie)

34 Jak zamknąć Kartę Projektu?
Jeśli w trakcie realizacji badania pojawiły się dodatkowe koszty, nie uwzględnione we wcześniejszym planowaniu, uzupełnij w KOSZTORYSIE tabelkę „DODATKOWE KOSZTY” (kwota + opis) Jeśli w trakcie realizacji badania pojawiły się dodatkowe koszty, nie uwzględnione we wcześniejszym planowaniu, uzupełnij w KOSZTORYSIE tabelkę „DODATKOWE KOSZTY” (kwota + opis) Krok drugi: uzupełnij DODATKOWE KOSZTY (niezaplanowane)

35 Jak zamknąć Kartę Projektu?
Krok trzeci: ZAMKNIJ PROJEKT ZAMKNIĘCIE PROJEKTU NASTĘPUJE MAX 2 MIESIĄCE PO WYSTAWIENIU OSTATNIEJ FAKTURY DLA KLIENTA. Aby zamknąć projekt każda ze stron, tj. zespół badawczy, dział realizacji badań i dział finansowy zobowiązane są potwierdzić zakończenie wszelkich rozliczeń poprzez kliknięcie ikonki zaznaczonej poniżej. Aby zamknąć projekt wybierz odpowiednią ikonkę Aby zamknąć projekt wybierz odpowiednią ikonkę Aby zamknąć projekt wybierz odpowiednią ikonkę

36 INSTRUKCJA OBSŁUGI: CO ZROBIĆ JEŚLI POJAWIŁY SIĘ DODATKOWE KOSZTY PO NADANIU NUMERU?
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

37 Gdzie wpisać dodatkowe koszty po nadaniu numeru (niezaplanowane wcześniej)?
Dostęp do danej Karty Projektu możliwy jest poprzez tabelę PROJEKTY lub/i AKTYWNOŚCI zespołu W tym miejscu należy wpisać wszelkie dodatkowe, niezaplanowane koszty w ramach badania (wartość + opis) Po nadaniu numeru w kosztorysie pojawi się dodatkowa kolumna „Dodatkowe koszty”. Uzupełnij ją jeśli na etapie realizacji dojdą niezaplanowane wcześniej koszty (osobno DRB i ZB). Koszty zaplanowane w FAZIE PLANOWANA po nadaniu numeru dostępne są jedynie w formie podglądu (nie możesz ich modyfikować).

38 INSTRUKCJA OBSŁUGI: CO ZROBIĆ JEŚLI ZMIENIA SIĘ KOSZTORYS I WARTOŚĆ BADANIA PO NADANIU NUMERU?
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

39 Jak zmienić kosztorys i wartość projektu po nadaniu numeru?
Etap negocjacji z Klientem Do czasu nadania numeru zarówno kosztorys, jak i wartość projektu można modyfikować dowolną ilość razy. Prośbę o nadanie numeru wysyłamy do Działu Finansowego dopiero wtedy, kiedy jesteśmy przekonani, że projekt rusza w ostatecznie ustalonym kształcie, a zatwierdzona kwota za badanie i dokonana kalkulacja jest poprawna i ostateczna. Etap zatwierdzenia projektu Jeśli w trakcie realizacji badania zmieniają się założenia, a co za tym idzie zmienia się kosztorys i wartość projektu należy skierować się bezpośrednio do DZIAŁU FINANSOWEGO Z PROŚBĄ O ZDJĘCIE NUMERU. Zdjęcie numeru na określony czas umożliwi stosowną aktualizację. Po dokonaniu zmiany ten sam numer zostanie ponownie nadany do danego projektu badawczego i zostanie zamrożony nowy kosztorys i cena za badanie. Etap realizacji projektu

40 INSTRUKCJA OBSŁUGI: JAK KORZYSTAĆ Z KARTY PROJEKTU?
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

41 Karta Projektu – ogólne założenie
MONITOROWANIE KOSZTÓW OD KOSZTÓW ZAPLANOWANYCH PO ZREALIZOWANE (przez Dział Realizacji Badań i Zespół badawczy) Plan Koszty zaplanowane Przebieg Koszty realizowane (zmiany, dodatki) Zakończenie Koszty zrealizowane Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS Zespół badawczy Zespół badawczy Zespół badawczy wpisywane wpisywane Księgowość FIX Dział Realizacji Dział Realizacji Dział Realizacji

42 Jak monitorować koszty?
Podgląd kosztów możliwy jest w OPISIE BADANIA (dół strony) Wszelkie zaplanowane koszty w ramach danego projektu badawczego Aktualnie poniesione wydatki (wg stanu faktur) – ściągane z systemu księgowego FIX Ostateczny poziom kosztów po zamknięciu projektu przez wszystkie strony: ZB, DRB, DF.

43 Jak dostać się do wybranej Karty Projektu?
Dostęp do danej Karty Projektu możliwy jest poprzez tabelę PROJEKTY lub/i AKTYWNOŚCI zespołu

44 CZĘŚĆ 2: Dodatkowe funkcjonalności w ramach Pacmana INSTRUKCJA OBSŁUGI Lipiec 2012
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

45 INSTRUKCJA OBSŁUGI: AKTUALNOŚCI
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

46 Po zalogowaniu się do bazy automatycznie znajdziesz się w zakładce „Aktualności”

47 Zakres tematyczny Funkcje Realizacja Prośba o dodanie nowego Klienta Informacja na temat wysłanych ofert i wycen przez dany zespół Kreator nowych ofert/wycen Prośba o dodanie nowego Klienta (firmy) do Administratora Sytuacja: Realizacja projektu dla zupełnie nowego Klienta (firmy) Dodanie nowej osoby do bazy ze strony Klienta (firmy) 1) W przypadku Kiedy chcesz dodać nowego Klienta lub nową osobę kliknij przycisk „Dodaj nową osobę”, lub „Dodaj nowego Klienta” 2) Możliwość zmiany statusu ofert wysłanych przez dany zespół na: wygrana, przegrana, rezygnacja z badania. Klient postanowił zrealizować badanie (wygrana), Klient wybrał inną agencję (przegrana) Klient zrezygnował lub zawiesił badanie (rezygnacja z badania) 1) Aby zmienić status wysłanej oferty lub wyceny wybierz odpowiedni opis z rozwijającej się listy: 3) Możliwość dodania nowej oferty lub wyceny. Klient poprosił o wycenę/ofertę sami (bez briefu) wysyłamy ofertę lub wycenę do Klienta 1) Aby dodać nową ofertę lub nową wycenę kliknij przycisk „Dodaj nową ofertę” lub „Dodaj nową wycenę” i postępuj wg dalszych instrukcji (szczegóły na kolejnej stronie)

48 Jak wprowadzić nowego Klienta/nową osobę?
W tym miejscu możesz wysłać prośbę o dodanie nowego Klienta (firmy) lub osoby przypisanej dla danego Klienta (firmy)

49 Uzupełnij dane teleadresowe w pustych polach
Wprowadź szacowaną wartość wyceny/oferty

50 W tym miejscu możesz zmienić status wysłanej oferty lub wyceny
Jak wprowadzić nową ofertę/wycenę? W tym miejscu możesz wprowadzić nową wycenę lub ofertę W tym miejscu możesz zmienić status wysłanej oferty lub wyceny W tym miejscu znajduje się spis wysłanych ofert i wycen przez dany Zespół

51 Wybierz Klienta po krótkiej lub długiej nazwie
Wprowadź tematykę lub (jeśli ją znasz) właściwą nazwę oferty/wyceny, którą potem będziesz używał w projekcie Zaznacz odpowiednie techniki Zmień datę wysłania jeśli jest inna niż data wpisywania oferty/wyceny (data wpisuje się automatycznie) Wprowadź szacowaną wartość wyceny/oferty Dodaj pliki związane z opracowaniem oferty lub wyceny W razie potrzeby dodaj komentarz

52 Jak wprowadzić nowy projekt?
Aby rozpocząć wprowadzenie nowego projektu zmień status wysłanej wcześniej oferty lub wyceny na „wygrana” i postępuj według dalszych instrukcji

53 Wybierz Klienta po krótkiej lub długiej nazwie spośród listy
Wprowadź nazwę projektu Wybierz (najlepiej) jedno słowo kluczowe najlepiej opisujące projekt Wybierz kluczowe techniki badawcze spośród listy (przynajmniej jedna) Wybierz typ badania: ilościowe lub jakościowe (wybieramy jedno, które jest w przewadze) Jeśli realizacja filedu poza Polską wprowadź odpowiednie kraje z listy Dodaj badaczy realizujących projekt, także z innych zespołów jeśli projekt jest łączony Zaznacz „Tak” jeśli projekt jest realizowany na platformie on-line lub „Nie” jeśli projekt nie jest realizowany na platformie Załącz pliki projektowe Wpisz datę przewidywanego fakturowania projektu Wpisz wartość projektu

54 Co zrobić kiedy współdzielimy projekt z innym zespołem?
Nie ma potrzeby tworzyć zupełnie nowej oferty. Dodajemy wtedy nowy projekt z istniejącej wygranej oferty/wyceny Zakres tematyczny Funkcje Realizacja Informacja na temat ostatnich 5 projektów (5 wygranych wycen lub ofert) Kreator dodatkowych projektów Możliwość dodania nowego – kolejnego - projektu z wygranej już oferty/wyceny (w przypadku kiedy wygrana wycena/ oferta daje możliwość realizacji kolejnego , dodatkowego projektu - wtedy nie ma potrzeby wpisywania nowej oferty/wyceny) W przypadku kiedy projekt jest współdzielony pomiędzy dwoma zespołami Sytuacja: Klient postanowił zrealizować jeszcze jedno, dodatkowe badanie do tego, które zostało już w systemie zaznaczone jako wygrana Jedno badanie zostaje rozdzielone pomiędzy dwa różne zespoły Aby dodać nowy projekt z wygranej oferty/wyceny kliknij przycisk „Dodaj nowy projekt” i postępuj według dalszych instrukcji

55 Jak wprowadzić kolejny nowy projekt dla wygranej wyceny/oferty
Jak wprowadzić kolejny nowy projekt dla wygranej wyceny/oferty? PROJEKTY WSPÓŁDZIELONE W tym miejscu możesz dodać kolejny nowy projekt z wygranej oferty/wyceny

56 Zakres tematyczny Funkcje Realizacja Informacja na temat projektów czekających na nadanie numeru przez Dział Księgowy Możliwość dodania numeru do projektu przez Dział Księgowy Po stronie Działu Księgowego

57 W tym miejscu zobaczysz projekty czekające na nadanie numeru
W tym miejscu możesz dodać nowy numer (tylko Dział Księgowości)

58 Zakres tematyczny Funkcje Realizacja Informacja na temat ostatnich 5 kontaktów z Klientem w ramach danego zespołu Kreator nowych kontaktów Możliwość dodania nowego kontaktu z Klientem Sytuacja: Spotkanie ogólne/Prezentacja ogólna dla Klienta Prezentacja narzędzi dla Klienta Aby dodać nowy kontakt kliknij „Dodaj nowy kontakt” i postępuj według dalszych instrukcji

59 W tym miejscu możesz dodać nowy kontakt z Klientem
Jak wprowadzić nowy kontakt z Klientem? W tym miejscu możesz dodać nowy kontakt z Klientem W tym miejscu zobaczysz wszystkie wprowadzone ostatnio kontakty przez dany zespół badawczy

60 Wybierz Klienta po krótkiej lub długiej nazwie z listy
Wybierz spośród listy typ kontaktu: ogólne spotkanie/prezentacja narzędzi Wprowadź krótki opis kontaktu Wprowadź datę kontaktu W razie potrzeby dodaj komentarz Naciśnij „Utwórz kontakt” aby zakończyć wprowadzanie danych

61 INSTRUKCJA OBSŁUGI: AKTYWNOŚCI
Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

62 Aby przejść do „Aktywności” kliknij tutaj

63 Zakres tematyczny Funkcje Realizacja
Zestawienie informacji na temat aktywności i projektów danego zespołu Możliwość: przeglądania uzupełniania modyfikacji podejmowanych przez Zespół aktywności (wycen/ofert) oraz realizowanych projektów Sytuacja: Istnieje konieczność przejrzenia podejmowanych przez zespół aktywności, realizowanych projektów Istnieje konieczność uzupełnienia informacji o realizowanych przez dany zespół aktywnościach/projektach Istnieje konieczność modyfikacji danych o realizowanych przez dany zespół aktywnościach/projektach Aby przeglądać/uzupełnić/zmodyfikować przejdź do odpowiedniej zakładki: badacz, krótka nazwa Klienta, nazwa aktywności itd.)

64 Jak korzystać z tabeli Aktywności Zespołu?
Opis funkcjonalności i korzystania z poszczególnych kolumn znajdziesz na kolejnych slajdach

65 Zakres tematyczny Funkcje Realizacja Zestawienie informacji na temat badaczy zaangażowanych w daną aktywność lub/i projekt Identyfikacja osoby obsługującej dany projekt (wyszukiwanie projektów przez osoby) Aby wyszukać wpisz imię/nazwisko i wciśnij enter Dodawanie/zmienianie osób (w razie potrzeby) Aby zmodyfikować wybierz właściwą osobę spośród członków zespołu lub wszystkich pracowników i postępuj według dalszych instrukcji

66 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu wpisz imię i/lub nazwisko i naciśnij enter. Jeśli chcesz anulować wyszukiwanie naciśnij krzyżyk. Jeśli chcesz uzupełnić/dokonać modyfikacji kliknij na „dodaj” lub kliknij na wpisane wcześniej osoby i wybierz właściwe osoby spośród osób z Twojego zespołu lub wszystkich pracowników

67 Zakres tematyczny Funkcje Realizacja Zestawienie informacji na temat firm, które obsługuje dany zespół w ramach aktywności i projektów Identyfikacja firmy na rzecz której podejmowana jest aktywność/projekt (wyszukiwarka przez firmę) Aby wyszukać wpisz krótką i długą nazwę firmy lub NIP i wciśnij enter. Zmiana Klienta (spośród dostępnych w bazie) Aby zmodyfikować wybierz właściwą firmę spośród Klientów zespołu lub wszystkich innych Klientów i postępuj według dalszych instrukcji

68 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu wpisz nazwę Klienta (firmy) i naciśnij enter. Jeśli chcesz anulować wyszukiwanie naciśnij krzyżyk. Jeśli chcesz uzupełnić/dokonać modyfikacji kliknij na wpisaną wcześniej firmę i wybierz spośród firm dostępnych w bazie (Klienci Twojego Zespołu lub Wszyscy Klienci). Jeśli firmy tam nie ma wypełnij formularz z prośbą o dodanie nowego Klienta (dostępny w zakładce Aktualności)

69 Zakres tematyczny Cel Realizacja Zestawienie informacji względem nazw aktywności i projektów Identyfikacja nazwy aktywności/projektu (wyszukiwarka przez nazwę) Aby wyszukać wpisz nazwę i wciśnij enter. Zmiana Nazwy Aby zmodyfikować wybierz właściwą nazwę i postępuj według dalszych instrukcji

70 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu wpisz nazwę i naciśnij enter
Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu wpisz nazwę i naciśnij enter. Jeśli chcesz anulować wyszukiwanie naciśnij krzyżyk. Jeśli chcesz uzupełnić/dokonać modyfikacji kliknij na wpisaną wcześniej nazwę i następnie wpisz właściwą w odpowiednie pole. Jeśli chcesz uzupełnić/dokonać modyfikacji kliknij na wpisaną wcześniej nazwę i wpisz właściwą w odpowiednie pole.

71 Zakres tematyczny Cel Realizacja Zestawienie informacji względem dat poszczególnych aktywności i projektów Identyfikacja daty aktywności/projektu (wyszukiwarka przez datę) Aby wyszukać wciśnij „filtr” , wybierz datę i wciśnij „filtruj”. Jeśli chcesz anulować wyszukiwanie naciśnij krzyżyk. Zmiana Daty Aby zmodyfikować wybierz właściwą datę i postępuj według dalszych instrukcji

72 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij filtr i następnie zakreśl interesujące Cię daty
Jeśli chcesz /dokonać modyfikacji kliknij na wpisaną wcześniej datę i zaznacz właściwą w odpowiednich polach (dzień, m-c, rok) Jeśli chcesz /dokonać modyfikacji kliknij na wpisaną wcześniej datę i wpisz właściwą w odpowiednie pole.

73 Zakres tematyczny Cel Realizacja Zestawienie informacji względem wartości aktywności/ projektu Identyfikacja wartości aktywności/projektu (wyszukiwarka przez wartość) Aby wyszukać wciśnij „filtr” i wybierz odpowiedni zakres wartości (0-50 tys, tys etc) lub w celu sortowania kliknij na nawę kolumny. Zmiana Wartości Aby zmodyfikować wybierz właściwą wartość i postępuj według dalszych instrukcji

74 Jeśli chcesz sortować kliknij na nazwę kolumny
Po wybraniu „filtr” wybierz interesujący Cię zakres z listy Jeśli chcesz /dokonać modyfikacji kliknij na wpisaną wcześniej wartość wpisz właściwą w odpowiednie pole. Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij filtr

75 Zakres tematyczny Cel Realizacja Zestawienie informacji względem typu aktywności Identyfikacja typu aktywności (wyszukiwarka przez ofertę, wycenę, kontakt, projekt) Aby wyszukać wciśnij „filtr” i wybierz odpowiedni typ aktywności spośród dostępnych z listy

76 Po wybraniu „filtr” wybierz interesujący Cię typ aktywności
Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij „filtr”

77 Zakres tematyczny Funkcje Realizacja Zestawienie informacji względem statusu aktywności Identyfikacja danego statusu aktywności: wygrana, przegrana, wysłana, rezygnacja Identyfikacja statusu kontaktu: Spotkanie ogólne/rozmowa, Prezentacja narzędzi (wyszukiwarka przez wybrany status) Aby wyszukać wciśnij „filtr” i wybierz spośród dostępnych statusów

78 Po wybraniu „filtr” wybierz odpowiedni status aktywności
Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij „filtr”

79 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o projekcie względem firmy, która wystawi fakturę za dany projekt Identyfikacja firmy – wystawcy faktury za dany projekt Aby wyszukać wybierz „filtr” i nazwę firmy spośród wchodzących w skład Grupy IQS Zmiana firmy Aby uzupełnić/zmodyfikować naciśnij „dodaj” lub wcześniej wybraną firmę i wprowadź zmianę według dalszych instrukcji

80 Po wybraniu „filtr” wybierz interesującą Cię firmę
Jeśli chcesz uzupełnić/ dokonać modyfikacji kliknij na „dodaj” lub wpisaną wcześniej firmę i następnie odznacz właściwą Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij „filtr”

81 Zestawienie informacji o projekcie względem numeru badania
Zakres Cel Realizacja Zestawienie informacji o projekcie względem numeru badania Identyfikacja numeru badania Uzupełnianie numeru badania – tylko Dział Księgowości Aby przeglądać wpisz numer/początek numeru badania i naciśnij enter. Jeśli chcesz anulować wyszukiwanie naciśnij krzyżyk. Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu wpisz numer badania i naciśnij „enter”

82 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o projekcie względem PAŃSTWA - miejsca realizacji badania Identyfikacja miejsca realizacji fieldu badawczego Aby wyszukać wpisz nazwę kraju i naciśnij „enter”. Jeśli chcesz anulować wyszukiwanie naciśnij krzyżyk. Zmiana miejsca realizacji fieldu Aby uzupełnić/zmodyfikować naciśnij „dodaj” lub wcześniej wybrany kraj i wprowadź zmianę według dalszych instrukcji

83 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu wpisz nazwę szukanego kraju i naciśnij „enter”. Jeśli chcesz anulować wyszukiwanie naciśnij krzyżyk. Jeśli chcesz zmodyfikować kliknij na „dodaj” lub nazwę wpisanego już kraju i wybierz odpowiedni kraj

84 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o projekcie względem rodzaju badania – ILOŚCIOWE/JAKOŚCIOWE Identyfikacja rodzaju badania (wybieramy jeden, ten który przeważa pod względem wartości projektu: ilościowy lub jakościowy) Aby wyszukać kliknij „filtr” i odznacz odpowiedni typ Zmiana rodzaju badania Aby uzupełnić/zmodyfikować naciśnij „ustaw” lub wcześniej wybrany typ kraj i wprowadź zmianę według dalszych instrukcji

85 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu zaznacz odpowiedni rodzaj badania

86 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o projekcie względem kluczowego HASŁA identyfikującego projekt Identyfikacja kluczowych słów charakteryzujących projekt Aby wyszukać kliknij „filtr” i odznacz odpowiednie słowo Zmiana słowa kluczowego Aby uzupełnić/zmodyfikować naciśnij „ustaw” lub wcześniej wybrane słowo i wprowadź zmianę według dalszych instrukcji

87 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij „filtr” i odznacz interesujące Cię słowo
Jeśli chcesz zmodyfikować kliknij na „dodaj” lub nazwę wpisanego już słowa i wybierz odpowiednie hasło z listy

88 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o projekcie względem kluczowej TECHNIKI wykorzystanej w realizacji badania Identyfikacja technik wykorzystywanych przy realizacji projektu Aby wyszukać kliknij „filtr” i odznacz odpowiednie słowo Zmiana technik Aby uzupełnić/zmodyfikować naciśnij „ustaw” lub wcześniej wybrany typ kraj i wprowadź zmianę według dalszych instrukcji

89 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij „filtr” i odznacz interesujące Cię techniki
Jeśli chcesz zmodyfikować kliknij na „dodaj” lub nazwę wpisanej już techniki i wybierz odpowiednią technikę z listy

90 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o projekcie względem wykorzystania PLATFORMY ON-LINE Identyfikacja projektów z wykorzystaniem platformy on-line Aby wyszukać kliknij „filtr” i odznacz „tak” dla projektów z wykorzystaniem platformy i „nie” dla projektów bez wykorzystania platformy Zmiana względem wykorzystania platoformy on-line Aby uzupełnić/zmodyfikować naciśnij „ustaw” lub wcześniej wybrany typ i wprowadź zmianę według dalszych instrukcji

91 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij „filtr” i odznacz „tak” dla projektów z wykorzystaniem platformy i „nie” dla projektów bez wykorzystania platformy Jeśli chcesz zmodyfikować kliknij na „ustaw” lub wcześniejsze zaznaczenie i wybierz właściwy zakres: „tak” lub „nie”

92 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o projekcie względem wystawionej faktury Identyfikacja projektu względem wartości faktury Zmiana wartości faktury – tylko przez Dział Księgowy (po zafakturowaniu tylko ta wartość będzie się liczyła do ogólnej tabeli sprzedaży) Aby przeglądać zaznać interesujący Cię zakres wartości

93 Jeśli chcesz wyszukać w tym miejscu naciśnij „filtr” i następnie wybierz odpowiedni zakres wartości

94 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o dokumentach związanych z daną aktywnością/projektem Identyfikacja rodzajów dokumentów związanych z daną aktywnością/projektem Aby przeglądać zaznacz odpowiednią literkę”O” dla ofert, „R” dla raportów, „K” dla kwestionariuszy, „S” dla scenariuszy Uzupełnianie dokumentacji (oferty, raporty, kwestionariusze, scenariusze, inne) Aby dodać wciśnij przy odpowiednim typie dokumentu „dodaj”

95 Jeśli chcesz dodać kliknij na „dodaj” i następnie „dodaj” przy odpowiednim rodzaju pliku, który zamierzasz dodać Jeśli chcesz przeglądać odpowiedni plik związany z daną aktywnością/projektem naciśnij odpowiednią literkę: „O” – oferty „R” – raporty „K” – kwestionariusz „S” – scenariusze „I” - inne

96 INSTRUKCJA OBSŁUGI: SPRZEDAŻ ZESPOŁU
Analizy dotyczące sprzedaży danego zespołu Analizy dotyczące sprzedaży dla danego Klienta INSTRUKCJA OBSŁUGI: SPRZEDAŻ ZESPOŁU Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

97 Aby przejść do „Sprzedaży Zespołu ” kliknij tutaj

98 Zestawienie informacji o sprzedaży w ujęciu miesięcznym i kwartalnym
Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o sprzedaży w ujęciu miesięcznym i kwartalnym Identyfikacja aktualnej sprzedaży Zespołu w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku Identyfikacja podejmowanych przez Zespół aktywności, projektów, kontaktów w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku Aby przeglądać możesz prześledzić kolejne kolumny/wiersze lub skorzystać z wyszukiwarki Jeśli chcesz wyszukać wpisz interesującą Cię wartość/liczbę w okno wyszukiwarki w ramach danej kolumny Jeśli chcesz szeregować od najmniejszej do największej lub na odwrót kliknij na nazwę kolumny

99 Zestawienie informacji o sprzedaży po Klientach zespołu
Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o sprzedaży po Klientach zespołu Identyfikacja aktualnej sprzedaży Zespołu po Klientach w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku Identyfikacja podejmowanych przez Zespół aktywności, projektów, kontaktów po Klientach w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku Aby przeglądać możesz prześledzić kolejne kolumny/wiersze lub skorzystać z wyszukiwarki Jeśli chcesz wyszukać wpisz interesującą Cię wartość/liczbę w okno wyszukiwarki w ramach danej kolumny Jeśli chcesz szeregować od najmniejszej do największej lub na odwrót kliknij na nazwę kolumny

100 Zestawienie informacji o sprzedaży Top 5 Klientów
Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie informacji o sprzedaży Top 5 Klientów Identyfikacja aktualnej sprzedaży Zespołu dla Top 5 Klientów Identyfikacja podejmowanych przez Zespół aktywności, projektów dla Top 5 Klientów Aby przeglądać możesz prześledzić kolejne kolumny/wiersze lub skorzystać z wyszukiwarki Jeśli chcesz wyszukać wpisz interesującą Cię wartość/liczbę w okno wyszukiwarki w ramach danej kolumny Jeśli chcesz szeregować od najmniejszej do największej lub na odwrót kliknij na nazwę kolumny

101 INSTRUKCJA OBSŁUGI: BAZA FIRM
Baza danych teleadresowych dotycząca firm – Nowego Klienta dodaje jedynie Administrator! Podział na klientów na Aktywnych/Nieaktywnych/Potencjalni/Partnerzy INSTRUKCJA OBSŁUGI: BAZA FIRM Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

102 Aby przejść do „Baza firm” kliknij tutaj

103 Jak korzystać z bazy firm? Zakres tematyczny Funkcja Realizacja
Zestawienie informacji o firmach, z którymi Grupa IQS lub/i spółki pokrewne realizowały projekty bądź zamierzają realizować Identyfikacja firmy (wyszukiwarka danego Klienta) Aby wyszukać kliknij „filtr” i odznacz odpowiedni typ Identyfikacja rodzaju Klienta (Potencjalny, Aktualny, Nieaktywny, Partner) Aby uzupełnić/zmodyfikować naciśnij „ustaw” lub wcześniej wybrany typ kraj i wprowadź zmianę według dalszych instrukcji Jeśli chcesz wyszukać skorzystaj z wyszukiwarki w danej kolumnie

104 INSTRUKCJA OBSŁUGI: BAZA OSÓB
Baza danych dotycząca osób w ramach poszczególnych Klientów Wpisywanie przez Dział Mkt wszelkich aktywności PR’owych INSTRUKCJA OBSŁUGI: BAZA OSÓB Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

105 Aby przejść do „Baza osób” kliknij tutaj

106 Zestawienie danych na temat osób w poszczególnych firmach
Zakres tematyczny Funkcja Realizacja Zestawienie danych na temat osób w poszczególnych firmach Identyfikacja osób po stronie Klienta Aby przeglądać możesz prześledzić kolejne kolumny/wiersze lub skorzystać z wyszukiwarki Jeśli chcesz wyszukać skorzystaj z wyszukiwarki w danej kolumnie Jeśli chcesz wyszukać skorzystaj z wyszukiwarki w danej kolumnie

107 INSTRUKCJA OBSŁUGI: BIBLIOTEKA
Wyszukiwarka projektów prowadzonych przez inne zespoły Możliwość przeglądania dokumentacji zgromadzonej w ramach innych projektów BIBLIOTEKA INSTRUKCJA OBSŁUGI: BIBLIOTEKA Instrukcja obsługi nowej bazy Klientów Grupy IQS

108 Aby przejść do „Biblioteka” kliknij tutaj

109 Zakres tematyczny Funkcja Realizacja
Zestawienie danych o wszelkich aktywnościach i projektach poszczególnych zespołów Wymiana informacji i możliwość przeszukiwania aktywności i projektów realizowanych przez inne zespoły Możliwość przeglądania dokumentacji związanej z aktywnościami i projektami innych zespołów (uprawnienia tylko dla Seniorów) Aby przeglądać możesz skorzystać z filtrów w poszczególnych kolumnach lub wyszukiwarek Jeśli chcesz wyszukać skorzystaj z wyszukiwarki w danej kolumnie. Jeśli chcesz anulować wyszukiwanie naciśnij krzyżyk. Jeśli chcesz wyszukać skorzystaj z wyszukiwarki w danej kolumnie

110 Słownik – kluczowe pojęcia
Aktywność: wycena i oferta. Za wycenę należy rozumieć kalkulację kosztów dla Klienta. Za ofertę należy rozumieć pełną ofertę projektu badawczego. Projekt – realizowane badanie, poprzedzone wysłaną wyceną lub ofertą. Kontakt – kontakt z Klientem w postaci ogólnego spotkania lub prezentacji narzędzi Klient Aktywny – Klient, który realizował przynajmniej jeden projekt z Grupą IQS lub/i spółką pokrewną w przeciągu ostatniego roku. Klient Nieaktywny – Klient, który realizował przynajmniej jeden projekt z Grupą IQS lub/i spółką pokrewną dalej niż rok temu. Klient Potencjalny – Klient, który nie realizował jeszcze projektów z Grupą IQS lub/i spółką pokrewną Partner – firma, z którą współpracuje z Grupą IQS w ramach innych niż badawczych obszarach Tabelka sprzedażowa – ogólne zestawienie sprzedaży, tabela prezentowana na spotkaniach Seniorów.

111 W razie potrzeby pomogą Ci:
Piotr Jaszke Aneta Jaworska Urszula Kwiatkowska


Pobierz ppt "PACMAN, czyli Project&Client Manager INSTRUKCJA OBSŁUGI Lipiec 2012"

Podobne prezentacje


Reklamy Google