Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm?"— Zapis prezentacji:

1 LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm?
Infrastruktura komunikacyjna Zarys zagadnień Q4 / 2008 Damian Hajduk

2 Lubuskie Trójmiasto – Infrastruktura Komunikacyjna
RAMOWY PLAN PREZENTACJI Lubuskie Trójmiasto [ L3M ] w Europie Środkowej – zarys uwarunkowań zewnętrznych: -> sieć drogowa -> sieć kolejowa -> Kolej Dużych Prędkości [ KDP ] 2020/30 szansą dla Polski zachodniej. Czy L3M ją wykorzysta? S-3 jako oś drogowa północ-południe. -> Cięciwa jest dużo krótsza od łuku, czyli, czy powstanie S-3a? Szybka Kolej L3M: - układ podstawowy wg planów do 2011 roku - proponowany rozwój w dalszych etapach Informacje dodatkowe :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

3 L3M w Europie Środkowej - drogi
CETC S3 II A12de II A2 A13de III A15de A38de Centralny S12 III A4de CETC R10cz - S3a CETC D10cz - S3 III A4 :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

4 L3M -Infrastruktura komunikacyjna
:01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

5 L3M w Europie Środkowej – koleje
CE 59 E 59 C-E 20 C-E 20 E 59 14/275 CE 59-1 C-E 59 :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

6 L3M w Europie Środkowej–Koleje Dużych Prędkości
2020 >2020 2030 :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

7 L3M -Infrastruktura komunikacyjna
L3M w REGIONIE :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

8 S-3 w LUBUSKIM TRÓJMIEŚCIE 24.09. 2008 S-22 Elbląg- Grzechotki 50,5 km
S-3 Sulechów Nowa Sól 44,0 km S-22 Elbląg- Grzechotki 50,5 km :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

9 LUBUSKIE TRÓJMIASTO – drogi magistralne
A 2 Gorzów Szczecin S 5 Leszno Kalisz Łódź Lublin A 13.de / A 38.de Gubin/Brody Cottbus-Leipzig Kassel Hr. Kralove Bratislava Wrocław A 4 LGOM A 18 / A 4.de Żary-Żagań Zgorzelec Liberec-Praha :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

10 LUBUSKIE TRÓJMIASTO – sieć kolejowa
BERLIN PARIS LONDON POZNAŃ ŁÓDŹ-WAWA MOSKWA Babimost Zbą.-Gorzów Rzepin-Frankfurt Wolsztyn Krosno O.-Gubin-(Brody) Wolsztyn WROCŁAW KRAKÓW LGOM Żary-Żagań :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna Koż.-Żagań Głogów

11 L3M -Infrastruktura komunikacyjna
:01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

12 Propozycje szczegółowe – kolej L3M
Jedna z koncepcji Szybkiej Kolei L3M [ Autor: P . Adam Fularz ] Obecnie jest w opracowaniu dokumentacja projektowa dla linii osi zasadniczej NOWA SÓL – ZIELONA GÓRA – SULECHÓW [z obw. Czerwieńska] Inwestor: Woj. Lubuskie/PKP PLK S.A. Planowana realizacja 1-szej linii: 2011 :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

13 L3M – kolej – propozycje szczegółowe
Szybka Komunikacja Szynowa L3M - z wykorzystaniem: Linii średnicowej CE-59 / 273 Linii nr 333 Czerwieńsk – Sulechów – Babimost z obejściem Czerwieńska Łącznica do Portu Lotniczego Babimost (IEG) jako terminalu lotniczego i stacji KDP w rozwidleniu Poznań / Wrocław <–> Berlin Torowiska kolei szprotawskiej PKP –> Wiśniowa -> Jędrzychów (?) Bocznicy do Portu Żeglugi Śródlądowej Nowa Sól Bocznicy do Portu Żeglugi Śródlądowej Z.Góra-Sulechów w Cigacicach Perspektywiczny rozwój w kier. dalszych ośrodków ( Żary-Żagań, Głogów, ...) Przystanek Las Zielonogórski dla obsługi rekreacji weekendowej i świątecznej Dalszy rozwój perspektywiczny [Zielona Góra]: Łącznica na Kisielińską Dzielnicę Mieszkaniową [ KDM ] Domknięcie do ringu na osi Pętla KDM – Os. Słowackiego - rozjazd w rej. skrzyżowania ul. Nowa / Lechitów / Browarna [?] Łącznica do Focus Parku po istniejącym torowisku Łącznice do Campusu B i Campusu A UZ – Linia Uniwersytecka Opcja: Kolej naziemna [ vide: plany aglomeracji górnośląskiej ] :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

14 Propozycje szczegółowe - pozostałe
Spójny system komunikacji rowerowej L3M zgodnie z zaleceniami raportu Inicjatywy „Ścieżki Rowerowe w Zielonej Górze” – oraz z dalszymi opracowaniami studyjnymi Centrum Komunikacji Zbiorowej L3M – Zielona Góra: PKP, SKS L3M, PKS, MZK, Przewoznicy prywatni, Terminal PKP Cargo, etc. Proponowana lokalizacja: ul. Dworcowa / Ułańska - niecka dworca PKS wraz z terenami dawnego Dworca Szprotawskiego - obecnie miniterminal Cargo - i przyległe tereny obsługi Inne lokalizacje: np. teren Północnej Strefy Przemysłowo-Składowej - w rejonie rozjazdu linii CE 59 i linii 356 ZG-Żary z włączeniem istniejącej bazy MZK przy ul. Chemicznej Wariant: dwie lokalizacje -> rozdzielenie funkcji Cargo i Centrum komunikacji Osobowej Centrum Obsługi Logistycznej L3M Stary Kisielin – tereny między S-3 a linią PKP i/lub Sulechów-Nowy Świat :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

15 Plac Powstańców Wielkoposkich Projekt 122 827
:01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

16 L3M -Infrastruktura komunikacyjna
Nowe połączenia w dobrej cenie: Promocja uwzględnia specyfikę lokalnych tras (...). Od 16 listopada (...) z nowej taryfy ucieszą się podróżujący m.in. na trasach: Kraków – Zakopane, (...) ZIELONA GÓRA – NOWA SÓL i Ostrów Wlkp. – Krotoszyn (...). Jednorazowy bilet promocyjny będzie ważny przez cały dzień w wagonach 2 klasy pociągów osobowych. Będzie można go kupić zarówno w kasie, jak i u konduktora. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg (...) :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna

17 Zintegrowana komunikacja szansą na rozwój Trójmiasta
Lubuskie Trójmiasto – Infrastruktura Komunikacyjna Zintegrowana komunikacja szansą na rozwój Trójmiasta Dziękuję za uwagę Damian Hajduk Q4 / 2008

18 L3M -Infrastruktura komunikacyjna
Żródła: B. Fitych: Oferta Inwestycyjna Lubuskiego Trójmiasta [ prezentacja ] Opracowania własne Niniejsza prezentacja dostępna pod adresem >>> :01 L3M -Infrastruktura komunikacyjna


Pobierz ppt "LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google