Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1."— Zapis prezentacji:

1 1

2 Generacja Y w organizacji –
w czym problem? 2

3 Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o. Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A. Grzegorz Turniak BNI Polska Sp. z o.o. 3

4 Dyskusja będzie podzielona na 4 części:
Kim są przedstawiciele ‘Generacji Y’ (wprowadzenie). Jacy są przedstawiciele ‘Generacji Y’? Jakie są ich cechy? Szanse i zagrożenia organizacji z przedstawicielami ‘Generacji Y’ na pokładzie. Co robić, aby nadążyć za zmianami? Pomysły na sukces organizacji bogatej w przedstawicieli ‘Generacji Y’? 4

5 Kim są przedstawiciele ‘Generacji Y’?
5

6 Na ich oczach następował rozwój nowych technologii.
Osoby urodzone w latach ‘80, dorastające w ‘90, rozpoczynające swoją karierę zawodową po roku 2000. Dorastające w świecie kapitalizmu, gospodarce wolnorynkowej, wysokim standardzie życia. Na ich oczach następował rozwój nowych technologii. Pierwsze pokolenie, dla którego nie ma ograniczeń terytorialnych w komunikacji. Wannabes, Screenagers, Millennials, etc. 6

7 Trochę historii…

8 Weterani, Kolumbowie, Silent Generation
Urodzeni 1920 – 1946 Weterani, Kolumbowie, Silent Generation Wydarzenia: II Wojna Światowa, Wielki Kryzys, New Deal, Złoty Wiek Radia i Kina Trendy: patriotyzm, katastrofizm, walka, odbudowa Znani przedstawiciele: Jan Paweł II, Krzysztof Kamil Baczyński, Władysław Bartoszewski, Zbigniew Herbert Muzyka ich młodości: Swing, Frank Sinatra, Mieczysław Fogg Cechy charakterystyczne: nieufni wobec zmian, preferują status quo, skłonni do gromadzenia oszczędności, powściągliwi w wydatkach Tu proponuję wyświetlić osobną tabelkę – tą z porównaniem generacji – nie wklejać jej do prezentacji, bo będzie mało czytelna. 8 8

9 Urodzeni 1946 – 1964 Baby Boomers
Wydarzenia: Dynamiczny rozwój gospodarczy, Telewizja, Polska Ludowa, Człowiek w Kosmosie Trendy: socrealizm, zimna wojna, hippisi, walka z reżimem Znani przedstawiciele: Stanisław Barańczak, Kazik Staszewski, Donald Tusk, Jan Borysewicz, Bill Gates Muzyka ich młodości: Rock’n’roll, Czerwone Gitary, Czerwono- Czarni, The Beatles, Rolling Stones, The Doors Cechy charakterystyczne: dobre samopoczucie, egocentryczni, o liberalnych poglądach, przekonani, że od życia należy im się wygoda i komfort

10 Urodzeni 1960 – 1980 Generacja X Wydarzenia: Upadek Muru Berlińskiego, Obalenie komunizmu, Watergate, AIDS Trendy: Solidarność, Punk Znani przedstawiciele: Edyta Bartosiewicz, Krzysztof Ibisz, Zbigniew Ziobro, Cezary Pazura, Mike Tyson, Eddie Murphy Muzyka ich młodości: Disco, Reggae, Michael Jackson, U2, Queen, Madonna, Lady Pank, Perfect Cechy charakterystyczne: introwertycy, skoncentrowani na swoich problemach, nie wiedzący do czego zmierzają, abnegaci, pracoholicy

11 Kim jest przedstawiciel polskiej Generacji X?
Czy w Polsce występuje zjawisko Generacji Y? 11 11

12 Badanie Ankietowe Przebadaliśmy osoby urodzone w latach 1979/1990 – potencjalnych przedstawicieli generacji Y. W badaniu pytaliśmy o stosunek do pracy, wykorzystując 4 pytania zamknięte z możliwością dopisania własnej odpowiedzi. Badanie ma charakter pilotażowy i jest wstępem do dalszych prac.

13 Pytanie 1: Czym jest dla Ciebie Praca?
89% badanych zaznaczyło odpowiedź – “Zapewnia mi środki do życia” 4,5% badanych zaznaczyło odpowiedzi – “Daje mi prestiż” “Jest odskocznią od problemów osobistych” Pytanie 2: Czego oczekujesz od pracodawcy, co musi on zapewnić abyś był/a zadowolony/a? 71% badanych zaznaczyło odpowiedź “Odpowiednie wynagrodzenie” 2% badanych zaznaczyło odpowiedzi – “Możliwość telepracy” “Samochód służbowy”

14 Badani korzystali również z możliwości udzielenia własnych odpowiedzi:
1. Czym jest dla Ciebie praca?: “miejsce integracyjne, życie towarzyskie” 2. Co zdecyduje o ewentualnej zmianie pracodawcy? “odległość od miejsca zamieszkania” 3. Jakie Cechy wyróżniają Cię jako pracownika? „umiejący pracować w grupie” “dokładność, sumienność” „nastawienie na współpracę”

15 Czy w Polsce istnieje Generacja Y?
51% ankietowanych wykazywało przewagę cech Generacji X 29,5% ankietowanych wykazywało przewagę cech Generacji Y 19,5% ankietowanych nie wykazało przewagi żadnej z Generacji

16 Podsumowanie: 1. Potencjalni przedstawiciele Generacji Y wykazują zdecydowaną przewagę cech Generacji X – 51% do 29,5% 2. Dla Potencjalnych przedstawicieli Generacji Y najważniejsze jest odpowiednie wynagrodzenie zapewniające środki do życia, jest to również główne kryterium decydujące o ewentualnej zmianie pracodawcy 3. Głównymi cechami charakteryzującymi osoby badane jest: - Pracowity, w nominalnych godzinach pracy - Ambitny, oczekujący jasnej ścieżki kariery

17 Jacy są przedstawiciele ‘Generacji Y’?
Jakie są ich cechy? 17

18 Są mobilni i otwarci na zmiany Żyją „szybko”
Cechy Generacji Y: Są mobilni i otwarci na zmiany Żyją „szybko” Potrzebują dużej stymulacji, aby się nie nudzić (obraz, dźwięk, ruch) Tworzą wirtualne społeczności (Nasza Klasa, Golden Line) Doskonale znają się na nowych technologiach i komunikują się za ich pomocą (sms, , skype, komunikatory typu gadu-gadu, 3G)‏ Mają łatwy dostęp do informacji i edukacji Grają w gry komputerowe Żyją w 2 światach – wirtualnym i realnym 18

19 Co jeszcze charakteryzuje tych młodych ludzi? Jakimi są pracownikami?
Czy są zdolni do samodzielności? 19

20 Które pokolenie jest bardziej pożądane przez pracodawcę – X czy Y?
20

21 Szanse i zagrożenia organizacji z przedstawicielami ‘Generacji Y’ na pokładzie
21

22 Kreatywność, innowacyjność Otwartość Mobilność
Szanse? Kreatywność, innowacyjność Otwartość Mobilność Zaangażowanie, energia, ambicje Znajomość nowych technologii, szybkie uczenie się Łatwość dotarcia do informacji Nastawienie zadaniowe Ważna jest reputacja firmy Ważna jest dobra atmosfera w zespole 22

23 Niska zdolność do odraczania gratyfikacji Wielkie oczekiwania
Zagrożenia? Niska lojalność Niska zdolność do odraczania gratyfikacji Wielkie oczekiwania Wyższe aspiracje niż umiejętności Konflikt międzygeneracyjny Wysokie potrzeby konsumpcyjne 23

24 Co robić, aby nadążyć za zmianami?
Pomysły na sukces organizacji bogatej w przedstawicieli ‘Generacji Y’ 24

25 Inwestycje w miękki HR Programy stażowe Ciekawe systemy motywacyjne, dostosowane do wieku pakiety socjalne (np. karnety sportowe, kino, imprezy integracyjne) Zapewnienie pracownikom równowagi między pracą a życiem prywatnym Nowe formy wynagradzania (np. systemy kafeteryjne) Telepraca, wykorzystanie nowych technologii Szkolenia Jasne cele – wyzwania, nowe zadania (np. awanse poziome), wsparcie pracowników w rozwijaniu ich potencjału, umiejętności Dopasowanie pracownika do firmy, zespołu

26 WNIOSKI

27 Dziękujemy za uwagę! Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o.
Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A. Grzegorz Turniak BNI Polska Sp. z o.o. 27


Pobierz ppt "1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google