Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH"— Zapis prezentacji:

1 ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH
KONFERENCJA GOSPODARCZA Nowe wyzwania dla MŚP w obliczu kryzysu gospodarczego ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH W ROZWOJU FIRMY Martyna Dąbrowska Human Partner Sp. z o.o Wałbrzych, 15 grudnia 2011 roku Konferencja jest organizowana w ramach projektu „Wsparcie rozwoju wałbrzyskich firm z sektora MŚP”

2 Social Media to nowy trend w przekazie informacji do wielu osób.
Social Media - definicja Social Media Marketing to wykorzystanie mediów społecznych do działań marketingowych. Służą temu wszelkie dostępne narzędzia internetowe i telekomunikacyjne. Najważniejszym elementem przekazu jest dzielenie się informacją, jak również jej komentowanie i interakcja z innymi użytkownikami. Social Media to nowy trend w przekazie informacji do wielu osób. „Dobrzy artyści kopiują. Wielcy artyści kradną”. Picasso

3 Rodzaje narzędzi internetowych Social Media
promocja firmy na portalach społecznościowych fora internetowe grupy dyskusyjne udostępnianie dźwięków, muzyki, video (youtube, picasa, myspace) komunikatory (gg, skype, VoIP) blogi, mikroblogi (blip, twitter) komentarze pod artykułami, zdjęciami, filmikami ing czat Źródło: .

4 Setki społeczności - miliony użytkowników
W internecie działa wiele platform Social Media. Do najważniejszych z nich należą: Facebook Goldenline Blip Twitter Youtube Profeo oraz bloggi Wśród często odwiedzanych przez MŚP jest biznes.net.

5 Obecność w mediach społecznościowych - zalety
wzrost rozpoznawalności firmy w sieci poznanie opinii Klientów nt. produktów czy usług wzrost popularności firmy oraz www lepsze pozycjonowanie firmy w Internecie wyróżnienie na tle konkurencji budowanie świadomości marki nawiązywanie nieformalnych relacji z Klientami - „Firma przyjazna Klientowi” wzrost zainteresowania firmą wśród potencjalnych Klientów skuteczna komunikacja z Klientami .

6 Fan Page na Facebook’u dotarcie do niszowych grup konsumentów
budowanie trwałych relacji i więzi z Klientem budowanie społeczności wokół marki, produktów uruchomienie tanim kosztem marketingu pantoflowego komunikacja "real time" z użytkownikami, potencjalnymi Klientami, np. komentarz, film, plik etc. dogłębna analiza demograficzna klientów, społeczności (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, etc.) możliwość publikacji ważnych wydarzeń firmowych, filmów możliwość podjęcia natychmiastowych działań w sytuacji kryzysowej .

7 Badania mówią same za siebie …
58% polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook („FEJS BÓG”), Blip, Twitter. 50% osób codziennie odwiedza swoje konto na Facebook’u . 43% użytkowników serwisów społecznościowych śledzi oficjalne profile w celu uzyskania najświeższych informacji. Źródło:

8 Bloguj Blog nie tylko pomaga firmie budować swój wizerunek, ale pozwala dotrzeć do klientów w bardziej bezpośredni sposób. Kluczowa kwestia - regularne publikowanie! Google Places Zarejestrowanie firmy w Google Places pozwoli na łatwiejsze znalezienie jej za pomocą wyszukiwarki. Lokalizacja biznesu będzie też wskazana w Google Maps. Źródło: socialmedia.pl

9 Publikuj reklamowe multimedia
YouTube udostępnia możliwość rozpowszechniania filmów reklamowych całkowicie za darmo. Kluczem do sukcesu jest zaproponowanie interesujących treści. Komunikaty prasowe Za każdym razem, gdy firma robi coś, co mogłoby zainteresować innych, warto skorzystać z możliwości, jakie daje komunikat prasowy. Wysyłając informacje do mediów unikaj nachalnej reklamy. Skup się na informacji! Źródło: socialmedia.pl

10 Employer branding w social media
W Polsce 80% pracodawców korzysta z portali społecznościowych, jako narzędzi wspierających procesy rekrutacyjne oraz budowania wizerunku pracodawcy. Korzyści: masowość i zasięg precyzyjne dotarcie do grupy docelowej łatwy kontakt z kandydatem pasywnym i wysoka jakość aplikacji zmniejszenie dystansu w komunikacji Źródło: Kandydat i firma w sieci, 2011

11 Ponad 50% użytkowników social media założyło swój profil, gdyż są otwarci na otrzymanie atrakcyjnych ofert pracy od pracodawców i chętnie je rozważą! W social media istnieją narzędzia rekrutacyjne, które pozwalają na dotarcie wyłącznie do kandydatów spełniających wymagania rekrutacji. GoldenLine: mailing selektywny, zaawansowana wyszukiwarka kandydatów Facebook: targetowane kampanie reklamowe o charakterze rekrutacyjnym Siłą kampanii reklamowych w social media jest precyzyjne targetowanie według wielu kryteriów, np.: branża, nazwa stanowiska, wykształcenie. Źródło: GoldenLine i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, 2011 .

12 Ale … poprzez social media nie zatrudnimy osób, które pracują fizycznie W social media znajdziemy przede wszystkim kandydatów z wyższym wykształceniem, pracujących na stanowiskach managerskich. to inny sposób rekrutacji W porównaniu do portali pracy, w social media to rekruter podsyła ofertę kandydatowi i to on go wyszukuje z profili umieszczonych w serwisie.  mała ilość CV Rekrutując poprzez social media nie otrzymamy dużej ilości CV. Źródło: GoldenLine.pl

13 85% użytkowników serwisu GoldenLine wykorzystuje
Internet i serwisy społecznościowe wykorzystujemy nie tylko do komunikacji z naszymi znajomymi, ale też do budowania i rozwijania kontaktów zawodowych. 96%  studentów i absolwentów w wieku ponad 23 lata, informacje o pracodawcach sprawdza w Internecie. 85% użytkowników serwisu GoldenLine wykorzystuje go do pozyskiwania informacji o potencjalnym pracodawcy 32% Internautów równolegle szuka takich danych na Facebook’u oraz 23% w LinkedIn. Źródło: Kandydaci 2.0, 2011

14 BWA Pracodawcy Pracodawcy, aby przyciągać najlepsze talenty na rynku, powinni aktywnie Budować Wizerunek Atrakcyjnego Pracodawcy w sieci oraz wpleść do swojej komunikacji nowy kanał - serwisy społecznościowe. Social media stają się coraz bardziej opiniotwórcze, ważne więc, aby kandydaci mogli zetknąć się w nich z marką pracodawcy i uzyskać w nich rzetelne informacje o firmie. Respondenci za najbardziej wiarygodne źródła pozyskiwania opinii o obecnym pracodawcy uznali obecnych i byłych pracowników oraz znajomych a, wśród najmniej rzetelnych wymieniono strony kariery, oferty pracy i fora internetowe. 78% z nich odrzuciłoby ofertę pracodawcy, który ma złą opinię wśród znajomych. Źródło: Kandydaci 2.0, 2011

15 Budowa wizerunku w GoldenLine i na Facebook’u
„Świetne produkty wymagają równie świetnej oprawy” Steve Jobs „Przykładowe narzędzia to zakładka z ofertami pracy, aplikacje pozwalające na sprawdzenie własnych umiejętności zawodowych. Drugi obszar to bezpośredni kontakt z użytkownikami poprzez np. odpowiadanie na ich pytania czy komentarze umieszczane na forum. Tworząc profil pracodawcy w social media musimy pamiętać, iż nie powinna to być tablica ogłoszeniowa, tylko miejsce dialogu z kandydatami. To decyduje o skuteczności naszych działań wizerunkowych. Im więcej rozmawiamy z użytkownikami oraz wzbogacamy profil o materiały interaktywne, tym większa szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunku w oczach potencjalnych kandydatów i pozyskanie wartościowych pracowników.” Źródło: Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine, 2011

16 Jakie szanse dają MŚP media społecznościowe?
krótki czas reakcji jest sprzymierzeńcem mikro i małych firm crowdsourcing zamiast badań fokusowych relacje przez bezpośredni kontakt Potencjał mediów społecznościowych mogą wykorzystywać z powodzeniem zarówno małe firmy, jak i korporacje. W przypadku MŚP ich siłą jest nie imponująca strona na Facebook’u lub profesjonalne filmy reklamowe, ale możliwość lepszego wykorzystania osobistych akcentów, wyróżniających daną firmę. Źródło: socialmedia.pl

17 E-learning - zalety Wybrane narzędzia komunikacji sieciowej dla MŚP
możliwość pracy w dowolnym czasie i miejscu nieograniczona możliwość powtarzania wybranych testów i ćwiczeń możliwość pracy synchronicznej on-line i asynchronicznej off-line kontakt z lektorem natychmiastowa ocena postępów i wskazania dalszego rozwoju, personalizacja

18 E-learning - wady kosztowna inwestycja
wysoki koszt opracowania i konserwacji treści szkoleniowych konieczność adaptacji sieci korporacyjnej do wymagań e-kursów. brak koniecznych umiejętności obsługi komputera utrudnia lub wręcz uniemożliwia efektywne szkolenie znaczny odsetek osób nie kończy e-kursów ryzyko negatywnego wpływu na kulturę organizacyjną faktu zastąpienia (części lub wszystkich) szkoleń tradycyjnych e-learningiem Źródło: Treści szkolenia w formule on-line. Podręcznik dla uczestników szkolenia stacjonarnego Akademii PARP, 2010

19 Blended learning - zalety
wyrównanie poziomu wiedzy uczestników szkoleń tradycyjnych, dzięki ich wcześniejszemu uczestnictwu w szkoleniach e-learningowych utrwalanie i sprawdzanie wiedzy zdobytej podczas szkoleń tradycyjnych, poprzez odpowiednie działania po szkoleniu, w formie elektronicznych powtórek i testów większa elastyczność w planowaniu działań i programów szkoleniowych w związku z możliwością łatwej modyfikacji i aktualizacji elektronicznych materiałów szkoleniowych

20 Hiszpania, Francja, Wielka Brytania …. a Polska?
79% pracowników uczestnicy w szkoleniach! W Anglii w 2010 r. badani pracownicy zadeklarowali, że średnio byli na 6h szkoleń a w Hiszpanii 13h. 37% pracowników jest uczestnikami szkoleń typu - blended learning wzrost z 31% w 2010 r. - coaching / mentoring wzrost z 35% do 43% - e-learning (wszystkie rodzaje) wzrost z 42% do 44% szkolenia tradycyjne spadek z 92% do 91% Źródło: Cegos 2011 learning trends survey draft, 2011

21 Jakie formy nauczania stosowane będą w MŚP w 2014 roku?
92% ekspertów uważa, że blended learning nie straci na popularności i będzie najczęściej wykorzystywaną formą szkoleń. Na 2. miejscu uplasował się mobile learning, aż 76% ekspertów tak twierdzi. Na 3. miejscu social learning - spadek z miejsca 2. w 2010 r. Źródło: Institut für Medien- und Kompetentzforschung, 2011

22 Webinar To wydarzenie, które odbywa się tylko w Internecie. Uczestnicy spotykają się za pomocą aplikacji, która umożliwia interakcję, między prowadzącym a uczestnikami. Webinar trwa ok. 1h, odbywa się cyklicznie i ma na celu przekazanie uczestnikom partii wiedzy. Webinar jest wydarzeniem, o określonym czasie i na żywo. “web” i “seminar” to nic innego jak seminarium. Programy: Adobe Connect 8, GoToWebinar, Spreed, ClickWebinar Źródło:

23 Warsztaty online charakteryzują się tym, że: - grupa jest mała (do 12 osób) - cele to przekazanie i przećwiczenie określonych treści - duża interakcja Programy: Adobe Connect 8, Spreed, ClickMeeting Transmisja online dotyczy wydarzenia odbywającego się w fizycznym miejscu, które jest transmitowane do Internetu. Tym miejscem może być sala konferencyjna. Dzięki aplikacjom okno transmisji video można umieścić na fanpage. Programy: Transmisje Online, justin.tv, LivingMedia Web konferencja wydarzenie w stylu telekonferencji, ale z wykorzystaniem internetowej aplikacji. To takie spotkanie online, gdzie kilka osób jednocześnie dyskutuje na jakiś temat a materiał jest upubliczniany.

24 Web spotkanie (spotkanie online): materiał nie jest upubliczniany
Web spotkanie (spotkanie online): materiał nie jest upubliczniany. Programy: GoToMeeting, ClickMeeting, Spreed, Flashmeeting, WebexMeet Webcast: produkcja, transmisja i dostarczenie prezentacji zawierających video, dźwięk oraz tekst poprzez przeglądarkę internetową (youtube, vimeo, vzaar, brightcove, videocms) PRZEDSIEBIORCO! Narzędzia są różnorodne i warto się zastanowić czego właściciwie POTRZEBUJESZ, a potem sprawdzić, które odpowiadają firmie! Źródło:

25 Dziękuję za uwagę! Martyna Dąbrowska Human Partner Sp. z o.o. ul. Moniuszki 1-3 Wałbrzych


Pobierz ppt "ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google