Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kobieta skutecznym Menadżerem

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kobieta skutecznym Menadżerem"— Zapis prezentacji:

1 Kobieta skutecznym Menadżerem
Materiały szkoleniowe

2 Test psychologiczny: CELE TESTU:
Określenie własnych predyspozycji do pracy w grupie Zbadanie słabych i mocnych stron Identyfikacja obszarów podlegających poprawie

3 Podstawowe składniki komunikacji
Elementy komunikacji Podstawowe składniki komunikacji Zastanów się ! Czy to wszystkie elementy komunikacji ? A może jest coś jeszcze … TAK? czy NIE? Akademia Przemawiania GOLDEN SPEECH, Bydgoszcz 2010

4 Podstawowe składniki komunikacji
Elementy komunikacji Podstawowe składniki komunikacji Kodowanie Czynność realizowana przez ludzki mózg, polegająca na przypisaniu poszczególnym słowom, konkretnych, zrozumiałych dla nadawcy znaczeń. Słowo „ręcznik” Znaczenie – grubszy materiał, służący do wycierania mokrego ciała Dekodowanie Proces, realizowany również przez ludzki mózg polegający na nadawaniu poszczególnym słowom znaczeń uważanych za słuszne przez odbiorcę komunikatu Znaczenie – niewielki kawałek materiału służący do wycierania wyłącznie twarzy i rąk. Kodowanie = dekodowanie !

5 1 2 3 4 Zadanie dla Ciebie Intencja Słowo Interpretacja
Elementy komunikacji Zadanie dla Ciebie Intencja Słowo Interpretacja Mowa ciała + głos 1 2 3 4 Umieść elementy widoczne z prawej strony w piramidzie zaczynając od tego, który Twoim zdaniem ma najmniejsze znaczenie w procesie komunikacji, a kończąc na tym, który w Twoim przekonaniu jest najbardziej istotny w komunikacji. Akademia Przemawiania GOLDEN SPEECH, Bydgoszcz 2010

6 Mój podział – porównaj Słowo Mowa ciała + głos Intencja Interpretacja
Elementy komunikacji Mój podział – porównaj Słowo Mowa ciała + głos Intencja Interpretacja Oto mój podział elementów komunikacji. Sprawdź, czy dokonałeś podziału tak samo. Jeśli NIE, dlaczego Twoim zdaniem powinno być inaczej? PODYSKUTUJ!

7 Podstawowe zadania managera
PLANOWANIE – rola Managera polegają na określeniu właściwych dla organizacji czy zespołu celów. Planowanie powinno być poprzedzone i opierać się na rzeczowej analizie a nie na przeczuciach i emocjach. ORGANIZOWANIE – czynność polegająca na koordynowaniu ludzkich i materialnych zasobów organizacji. Efektywność organizacji zależy od jej umiejętności gospodarowania zasobami dla osiągnięcia celów. Im bardziej będzie zintegrowana i skoordynowana praca organizacji, tym większe będą jej efekty.

8 Podstawowe zadania managera
PRZEWODZENIE - Określa w jaki sposób kierownicy kierują podwładnymi i wpływają na nich, doprowadzając do tego, by wykonywali potrzebne zadania. Przez wytworzenie odpowiedniej atmosfery ułatwiają podwładnym pełne wykorzystanie ich możliwości. Kontrolowanie – rola Managera polegająca na zapewnieniu i utrzymaniu właściwego kierunku rozwoju organizacji, zgodnego z wyznaczonymi wcześniej celami. Jeśli jakaś część organizacji podąża w złym kierunku, zadanie Managera polega na wykryciu źródła problemu, usunięci go i poprzez to poprawie sytuacji

9 Podstawowe zadania managera
MOTYWOWANIE – zadanie Managera polegające na właściwym zachęcaniu pracowników do jak najlepszego wykonania swojej pracy przez podwładnych. Motywacja może być finansowa lub pozafinansowa.

10 Kim są Mężczyźni? Czego nie lubią słuchać Kobiety?
1. Nie powinnaś się tak martwić. 9. No dobrze. Posprzątam w domu. Czy to Cię uszczęśliwi? 2. Ależ mówiłem co innego. 10. Jeżeli nie jesteś szczęśliwa, możemy się rozwieść. 3. To nie jest takie ważne. 11. Naturalnie, że mi na Tobie zależy. To po prostu śmieszne. 4. No przecież rozmawiamy. 12. Przecież było zupełnie inaczej. 5. Nie powinno być Ci przykro, nie o to mi chodziło. 6. Co Ty właściwie chcesz powiedzieć? 7. Nie powinnaś tego tak odbierać. 8. Jak możesz tak mówić? W ubiegłym tygodniu spędziłem z Tobą cały dzień i było bardzo fajnie.

11 Kim są Mężczyźni? Pan Naprawiacz i jego ideologia.
Najważniejsza sprawa to znaleźć rozwiązanie problemu Mężczyzna uważa, że pomaga Kobiecie, proponując jej gotowe i jego zdaniem skuteczne rozwiązanie. Mężczyzna nie rozumie, że Kobiecie potrzebne jest coś innego niż znalezienie sposobu wyjścia z kłopotu. Kiedy Kobieta potrzebuje współczucia, Mężczyzna proponuje rozwiązania

12 Kim są Mężczyźni? Życie w Męskim świecie:
Mężczyźni cenią siłę, kompetencje i osiąganie celów Każdy Pan chce uwidaczniać i rozwijać swoje kompetencje (kucharz, żołnierz, policjant – każdy z nich nosi odpowiedni, wyróżniający strój). Nie przykładają uwagi do książek o miłości i poradników psychologicznych – interesują ich wiadomości, pogoda i sport Mężczyzna skupia się przede wszystkim na samodzielnym „zdobywaniu goli”, osiąganiu własnych celów Niezależność jest symbolem siły i skuteczności

13 Kim są Kobiety? Czego nie lubią słuchać Mężczyźni?
1. Te talerze nie są wytarte. Po wyschnięciu zostaną plamy. 2. Tam jest dobre miejsce. Wycofaj! (samochód) 3. Ze swoimi znajomymi chcesz spędzać czas. A co ze mną? 4. Nie kładź tam tego, bo zginie. 5. Zadzwoń po hydraulika. On będzie wiedział, co z tym zrobić. 6. Dlaczego czekamy na wolny stolik? Nie zrobiłeś rezerwacji? 7. W Twoim biurze panuje wieczny bałagan. Jak Ty tu w ogóle możesz pracować? Kiedy wreszcie to posprzątasz? 8. Jedziesz za szybko. Zwolnij, jeśli nie chcesz dostać mandatu. 9. Te frytki są za tłuste. Dla Twojego serca to nie dobrze. 10. Znowu zapomniałeś przynieść to do domu. Następnym razem połóż to w takim miejscu, na które będziesz patrzył wychodząc. 11. Ta koszulka nie pasuje do spodni.

14 Kim są Kobiety? Domowy Komitet Naprawczy:
Kobieta wychodzi z założenia, że pomaga Mężczyźnie próbując go naprawić. Panie wychodzą z założenia, że mogą nie uzyskać tego czego chcą bez doradzania i krytykowania. Kobieta mam problem ze zrozumieniem, że Mężczyzna nie odrzuca jej uwag i próśb, ale sposób w jaki to robi. Kobieta, udzielając Mężczyźnie „dobrych rad” podważa w jego oczach, jego kompetencje i umiejętności.

15 Kim są Kobiety? Życie w Damskim świecie:
Dla Kobiet istotne jest piękno, miłość, porozumienie, związki Kobieta lubi spędzać czas z innymi Kobietami rozmawiając, omawiając swoje problemy itp.. Samopoczucie Kobiety często uzależnione jest od aktualnego stanu uczuć i jakości jej związku Kobiety nie noszą uniformów jeśli nie muszą. Cieszy je możliwość zmiany własnego wizerunku w zależności od dnia. Wśród Kobiet dawanie rad i sugestii jest oznaką zrozumienia i współczucia dla kogoś.

16 Style zarządzania wg. G. Hofstede
G. Hofstede wyodrębnił cztery grupy norm i wartości szczególnie silnie wpływających na zarządzanie, które określił jako wymiany kultury a wśród nich męskość – kobiecość. G. Hofstede definiuje społeczeństwo jako męskie, jeśli występuje znaczny podział ról społecznych według płci, i jako kobiece, jeśli podział ten jest stosunkowo niewielki.

17 Style zarządzania wg. G. Hofstede
Męskość determinują takie wartości społeczne jak sukces, pieniądze i przedmioty. W kulturach męskich występuje podział na role męskie i żeńskie, otwarte okazywanie ambicji, dominacja mężczyzn. W męskiej atmosferze zarządzania pracownicy odczuwają stresy. Rywalizacja o stanowisko i pozycje organizacyjną uważana jest jako sprawa naturalna. Kultura organizacyjna opiera się na przedsiębiorczości i inicjatywie, motywuje się pracowników by „dawali z siebie wszystko”. Często się zdarzają strajki, i protesty.

18 Style zarządzania wg. G. Hofstede
Kobiecość z kolei określana jest za pomocą takich pojęć jak troska o innych i jakość życia. W kulturach żeńskich dopuszcza się swobodne przyjmowanie ról kobiecych i męskich oraz podkreśla się wzajemną zależność płci. kobiecą atmosferę cechuje mniejszy stres u pracowników, integracyjna kultura organizacyjna, dominuje „miękki”, demokratyczny styl kierowania. Niechęć do rywalizacji o pozycje i stanowiska. Normy i wartości składające się na ten wymiar wywierają przede wszystkim wpływ na sposób motywowania pracowników .

19 Style zarządzania wg. G. Hofstede
MĘSKOŚĆ KOBIECOŚĆ mężczyzna musi być zdobywczy, kobiety mogą sprawować funkcje opiekuńcze człowiek nie musi zdobywać, funkcje opiekuńcze są co najmniej równie zaszczytne role społeczne związane z płcią są niezmienne człowiek jest ważniejszy niż role społeczne liczy się efekt ważna jest jakość życia żyje się po to, by pracować pracuje się po to, by żyć ważne są pieniądze i przedmioty ważni są ludzie i przyroda należy dążyć do niezależności ludzie są wzajemnie od siebie zależni

20 Style zarządzania wg. G. Hofstede
MĘSKOŚĆ KOBIECOŚĆ ambicja motywuje do działania służba innym jest motywacja do działania podziwia się tych, którzy osiągnęli sukces czuje się sympatię dla tych, którym się nie udaje duże jest wspaniałe małe jest piękne kto pierwszy ten lepszy spiesz się powoli mężczyźni są silni i agresywni mężczyźni i kobiety są łagodni i wrażliwi głównym atutem jest siła wdzięk osobisty jest ważnym atutem

21 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ! ! !


Pobierz ppt "Kobieta skutecznym Menadżerem"

Podobne prezentacje


Reklamy Google