Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM NA PRZYKŁADZIE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM NA PRZYKŁADZIE"— Zapis prezentacji:

1 WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM NA PRZYKŁADZIE
KLASTRA GRUPY ZDROWE ŻYCIE Autor: Bogdan Kępka Opracowanie graficzne: Aneta Ganeczko

2 BARIERY W CODZIENNEJ DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORCY
WZROST PRESJI KONKURENCYJNEJ STOPNIOWA UTRATA KONKURENCYJNOŚCI CENOWEJ SZUM IFORMACYJNY NIEWYSTARCZAJĄCY POTENCJAŁ SUROWCOWY, KADROWY ITP. BARIERA TECHNOLOGICZNA BARIERA FINANSOWA TRUDNOŚCI W ZDOBYWANIU NOWYCH RYNKÓW ZBYTU WYSOKIE KOSZTY FUNKCJONOWANIA FIRMY

3 STRATEGIA ROZWOJU PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH dla KLASTRA ZDROWE ŻYCIE
GRUPY PRODUCENTÓW surowce CENTRUM DYSTRYBUCJI PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH Z SORTOWNIĄ SIEĆ SKLEPÓW I STOISK ZDROWE ŻYCIE KONSUMENCI PRZETWÓRNIE wyroby przetworzone Wyroby przetworzone i konfekcja Wyroby przetworzone i konfekcja Akademie i Uczelnie Rolnicze (B+R) surowce wyroby przetworzone WYDAWNICTWA surowce Ośrodki Doradztwa Rolniczego (funkcja szkoleniowa) GIEŁDA TOWAROWA PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH surowce eksport/ import Stowarzyszenie „Zdrowe Życie” – zarządzanie, administrowania grupami STRATEGIA ROZWOJU PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH dla KLASTRA ZDROWE ŻYCIE Jednostki certyfikujące – certyfikacja gospodarstw i przetwórni źródło: opracowanie własne – B.Kępka

4 KORZYŚCI Z INICJATYWY KLASTROWEJ DLA PRZEDSIĘBIORSTWA
Długi okres wzrost atrakcyjności dostęp do wyspecjalizowanych zasobów wspólne projekty B+R nowe możliwości biznesowe poprzez specjalizację Średni okres branding wspólny marketing wspólne projekty nowe możliwości biznesowe zmiana nastawienia władz publicznych - lobbying Krótki okres informacja o otoczeniu inwentaryzacja możliwości nowe miejsce spotkań Slajd istotny – cel postrzeganie korzyści we właściwej (strategicznej) perspektywie Błędne myślenie – zbyt wysokie oczekiwania w krótkim okresie Wprowadzenie do filozofii low hanging fruits Przy pokazywaniu slajdu pokazujemy które z elementów zidentyfikowali uczestnicy!!! Uwagi ogólne Przedsiębiorcy klastra mogą osiągnąć szereg korzyści (potem zadanie z tego ujęcia) Zakres korzyści zależy w dużym stopniu od możliwości oddziaływania na różnorodne kategorie czynników W bliskim otoczeniu przedsiębiorstw – czynniki endogeniczne które można modyfikować w krótkim okresie Przy większych projektach mówimy o czynnikach semi-endogenicznych – możliwa zmiana w średnim bądź jedynie długim okresie Wreszcie czynniki egzogeniczne – których nie można zmodyfikować nawet w długim okresie / poza wpływem oddziaływania firmy czy nawet sektora: np. zaburzenia globalnego popytu, ceny ropy naftowej, ataki terrorystyczne, zamiana klimatyczna Prosimy o podkreślenie przy analizie casów zagranicznych konkretnych dynamicznych korzyści wynikających z funkcjonowania klastra tzn. wzrostu liczby podmiotów, zatrudnienia, nakładów na prace badawczo-rozwojowe, atrakcyjność inwestycyjna – inwestycje przez podmioty zewnętrzne oraz ogólny poziom konkurencyjności, wzrost udziałów w rynku.

5 KORZYŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTW WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W KLASTRZE:
WIĘKSZA SIŁA PRZEBICIA I ODDZIAŁYWANIA NIŻSZE KOSZTY ZAKUPU SUROWCA STABILIZACJA DOSTAW ORAZ SPRZEDAŻY (umowy długoterminowe) OBNIŻENIE KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSWA ZAPLECZE ZE STRONY KADRY PRACOWNICZEJ I DOZORU (współpraca z instytucjami, szkołami, ośrodkami szkoleniowymi itp.)

6 KORZYŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTW WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W KLASTRZE:
DOSTĘP DO NOWYCH TECHNOLOGII UPORZĄDKOWANY PRZEPŁYW INFORMACJI NA TEMAT RYNKU I KONKURECJI WZROST MOŻLIWOSCI WPROWADZANIA NOWYCH TECHNOLOGII I INNOWACJI, CO PROWADZI DO ROZWOJU ŁATWIEJSZY DOSTĘP DO NOWYCH RYNKÓW ZBYTU POWSTANIE NOWYCH RYNKÓW ZAKUPU

7 KORZYŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTW WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W KLASTRZE:
FINANSOWE WSPARCIE INNOWACJI: FUNDUSZE STRUKTURALNE dla KLASTRÓW PROGRAM OPERACYJNY INNOWACYJNA GOSPODARKA wdrażany na terenie całego kraju, współfinansowany ze środków europejskich

8 EFEKTY? PRODUKTY KLASTRA POD WSPÓLNĄ MARKĄ REGIONALNĄ
przetwory koncentraty owocowe marmolady jabłko prażone suszone owoce kandyzowane owoce dżemy powidła kompoty koncentraty warzywne owoce w syropie warzywa w zalewie Przeciery z warzyw i owoców świeże jabłka deserowe gruszki śliwy aronia wiśnia czereśnia borówka malina brzoskwinie pozostałe owoce i warzywa inne owoce mrożone owoce i warzywa zakonserwowane

9 KLASTER Dziękuję za uwagę Bogdan Kępka


Pobierz ppt "WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM NA PRZYKŁADZIE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google