Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Akcja wyborcza „od drzwi do drzwi”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Akcja wyborcza „od drzwi do drzwi”"— Zapis prezentacji:

1 Akcja wyborcza „od drzwi do drzwi”
Najskuteczniejsza kampania wyborcza - nie tylko w USA i W.Brytanii, ale także w Polsce

2 Zasady prowadzenia akcji
Celem wszystkich działań podejmowanych w czasie kampanii jest wygranie wyborów. Kampania „drzwi w drzwi” dzieki osobistemu kontaktowi odgrywa zasadniczą rolę w planowanych działaniach. Dzięki tym spotkaniom zgromadzimy też wiedzę pożyteczną w następnych kampaniach. Każda osoba uczestnicząca w tej akcji musi mieć świadomość jej znaczenia dla sukcesu wyborczego. Musi także być przygotowana na potencjalne zagrożenia z nią związane.

3 Gdzie prowadzimy akcję?
W miastach, miasteczkach i na wsiach. Wszędzie, gdzie znajdują się nasi wyborcy Każde skupisko mieszkańców jest dobre do działań tego typu ale zaczynamy od dużych osiedli Odwiedzamy po kolei wszystkie mieszkania i domy w danym rejonie.

4 Jak prowadzimy akcję? Rozmowy prowadzone są przez wolontariuszy którzy odwiedzają mieszkania i domy wyborców Należy unikać sytuacji, w których ktoś chodzi samodzielnie, tak ze względów bezpieczeństwa jak i względów wizerunkowych Osoby prowadzące rozmowy powinny być zaopatrzone w identyfikatory. Musimy unikać wątpliwości, kim jesteśmy. Akcja musi być koordynowana aby nie chodzic 2 razy w te same miejsca Co 2 dni odprawy woluntariuszy-zbieramy uwagi

5 Scenariusz spotkania

6 Każde spotkanie musi zacząć się od przedstawienia celu wizyty
„Dzień dobry, reprezentuję(my) Marszałka Bronisława Komorowskiego, kandydata w nadchodzących wyborach prezydenckich. Czy zamierza Pan/Pani wziąć udział w wyborach prezydenckich?”

7 Nie Tak Dziękujemy, zostawiamy ulotkę (chyba, że rozmówca zdecydowanie odmawia). Możemy zawsze powiedzieć: - „gdyby Pan/Pani jednak zmienił(a) zdanie – proszę rozważyć głosowanie na naszego kandydata - „Proszę przyjąć ulotkę naszego kandydata” Jeżeli spotkaniu towarzyszy miła atmosfera – prosimy o dane teleadresowe rozmówcy. Nigdy nachalnie, gdyż część deklaracji może mieć charakter zbywający – „powiem im, co chcą usłyszeć, żeby już sobie poszli”.

8 Jeżeli rozmówca sam deklaruje głosowanie na Bronisława Komorowskiego możemy zaproponować mu udział w kampanii wyborczej lub przynajmniej poprosić o przekazanie ulotki znajomym, rodzinie, którzy także mogliby poprzeć naszego kandydata. W takim wypadku możemy zostawić większą ilość ulotek (nigdy jednak nie większą ilość niż 5-10 szt. – zawsze istniej prawdopodobieństwo, że ktoś je wyrzuci).

9 Jeżeli w którymkolwiek momencie spotkania nasz rozmówca stwierdzi zdecydowanie, że nie będzie głosował na B. Komorowskiego: nie wchodzimy z nim w dyskusję - nie ma czasu na dyskusje z przeciwnikami Możemy jedynie przekazac mu ulotkę nawet na zasadzie: „może po zapoznaniu się z ulotką zdecyduje się Pan/Pani głosować na Marszałka Bronisława Komorowskiego” (jak zostawimy ulotkę to kto wie - może rodzina się zdecyduje?)

10 Jeżeli rozmówca zacznie pytać nas o kandydata – koncentujmy się na najważniejszych informacjach
Należy wybrać 3 najważniejsze cechy (w zależności od oceny rozmówcy, np. ze względu na wiek). Więcej punktów z reguły nie warto przytaczać, ponieważ nie zostaną one zapamiętane.

11 Bronisława Komorowskiego
Najważniejsze atuty Bronisława Komorowskiego Doświadczony polityk: Poseł na Sejm RP od 1991 r., Wiceminister i Minister Obrony Narodowej, następnie Wicemarszałek Sejmu RP. - Od 2007 Marszałek Sejmu. 10 kwietnia w związku z tragiczną śmiercią Lecha Kaczyńskiego przejął obowiązki głowy państwa. Od najmłodszych lat działacz opozycji demokratycznej w latach PRL. Wielokrotnie aresztowany i sądzony za działalność opozycyjną, internowany w stanie wojennym. Otrzymał wyrok skazujący od sędziego Andrzeja Kryże, Wiceministra Sprawiedliwości w Rządzie PiS. Ojciec rodziny, posiada pięcioro dzieci wychowanych w patriotycznym duchu, dobry mąż, praktykujący katolik.

12 Ankiety Przy dobrym przyjęciu sporządzamy krótką notatkę. Dzięki temu budujemy bazę danych sympatyków na następne wybory.   W notatce zaznaczamy adres, telefon, oraz praktyczne informacje np. chce się zapisać do PO, chce wywiesić plakaty w swoich sklepach itp.. Może się okazać, że w trakcie rozmów pojawiły się ciekawe i użyteczne informacje – np. na temat plotek rozpowszechnianych na temat naszego kandydata. Należy je zapisać i przekazać do sztabu

13 Sytuacje nietypowe Najlepiej, gdy dany teren obsługuje kilka osób (zespołów) jednocześnie. W razie potrzeby mogą sobie przyjść z pomocą. Każde dziwne zachowanie ze strony rozmówcy powinno skutkować natychmiastowym zakończeniem rozmowy! Pamiętajcie – bezpieczeństwo jest najważniejsze. Nigdy nie wchodzimy do domów wyborców! Niezależnie od tego z kim mamy do czynienia, my musimy być profesjonalni i kulturalni do końca! ZAWSZE! Nie wolno na chamstwo odpowiadać chamstwem. Jeżeli ktoś obrzuci nas wyzwiskami, naszym OBOWIĄZKIEM jest kulturalnie podziękować i odejść. Każda wizyta idzie na konto B. Komorowskiego i PO.

14 Bezpieczeństwo Chodząc po domach nie łamiemy prawa – kampania wyborcza jest legalna i chroniona prawem! Wchodzimy jawnie i oficjalnie, zawsze się przedstawiamy że reprezentujemy kandydata w wyborach prezydenckich! Każda grupa wolontariuszy powinna mieć przynajmniej jeden telefon komórkowy, aby móc wezwać pomoc. Policja ma obowiązek ochraniać działania związane z wyborami. W sytuacjach kryzysowych zawsze można się do niej zwrócić z prośbą o pomoc.

15 Rady praktyczne zawsze bądź uśmiechnięty, miły i kulturalny - również wobec przeciwników! staraj się zawsze zostawić ulotki kiedy otwierają Ci drzwi zrób pół kroku do tyłu nie przekonuj przeciwników, choć bardzo byś się starał i tak ich nie przekonasz, a w tym samym czasie zjednałbyś dwóch niezdecydowanych staraj się skracać wizytę do minimum /max 2 minuty/ W przypadku domofonów – dzwonimy po kolei do momentu, aż ktoś nas wpuści (ale nie do wszystkich naraz!). Informujemy że przynieśliśmy „informacje wyborcze” lub „materiały wyborcze”. Nie oszukujemy że przynieśliśmy gazetki z Auchan czy Lidla!

16 Pamiętaj o celach akcji
mamy zdobyć jak najwięcej głosów dla naszego kandydata zachęcamy do głosowania ! pozyskujemy niezdecydowanych tworzymy wizerunek PO i B. Komorowskiego rozpoznajemy lokalne problemy budujemy bazy danych mobilizujemy sympatyków i pozyskujemy nowych członków – budowa struktur

17 Dziękuję za uwagę. Powodzenia !


Pobierz ppt "Akcja wyborcza „od drzwi do drzwi”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google