Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Internet – informacje Część 2/4

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Internet – informacje Część 2/4"— Zapis prezentacji:

1 Internet – informacje Część 2/4
Małe i Średnie Przedsiębiorstwo w Internecie

2 Plan dnia Podsumowanie poprzedniego dnia (9.00-9.30)
Informacje o Internecie w Polsce ( :00) Informacja w Internecie cz. I (10:00-11:15) Źródła informacji Źródła vs. Narzędzia Badania Eyetracking Serwisy ogólno-biznesowe Przerwa kawowa (11:15-11:30) Informacja w Internecie cz. II (11:30-12:45) Serwisy specjalistyczne Serwisy administracji publicznej Biznesowe serwisy społecznościowe Przerwa obiadowa(12:45-13:45) Informacja w Internecie cz. III (13: ) Fora Dyskusyjne Platformy transakcyjne Porównywarki cen Przerwa kawowa ( :30) Informacja w Internecie cz. IV ( :00) Agregatory RSS Przyszłość informacji w Internecie 5 min

3 Podsumowanie dnia poprzedniego
Ilu Polaków korzysta z Internetu? Jaka jest najpopularniejsza usługa w Internecie? Proszę wymienić 2 sposoby korzystania z poczty internetowej. Proszę wymienić adresy przynajmniej dwu wyszukiwarek. Jaki komunikator najlepiej sprawdza się w komunikacji głosowej? Jak nazywa się najpopularniejszy polski komunikator? 1. 9,3 mln 2. WWW – 34,3 % 3. Program pocztowy (np.: Outlook expres), lub Webmail (przez stronę internetową) 4. np.: szukaj.onet.pl search.yahoo.com 5. Skype 6. Gadu-Gadu

4 Internet w Polsce

5 Penetracja Internetu w Europie
Źródło: Internet World Stat Listopad 2005

6 Penetracja Internetu w Unii Europejskiej
W którym roku dogonimy Hiszpanię ? 2007 Źródło: Internet World Stat Grudzień 2005

7 Liczba internautów w krajach Unii Europejskiej
Źródło: Internet World Stat Grudzień 2005

8 Liczba internautów w Polsce
Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

9 Kim są internauci?

10 Kobiety czy mężczyźni? Zadać pytanie czy jest więcej kobiet czy mężczyzn Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

11 Jaki odsetek stanowią osoby powyżej 25 lat?
Powszechnie uważa się że internet to ludzie młodzi. A jak Państwo uważaja? Jaki procent internautów skończył 24 lata ? Ponad połowa !!! Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

12 Internauci to ludzie wykształceni
Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

13 Jaki procent Internautów nie ma żadnych dochodów?
źródło: SMG/KRC Net Track, IV Q 2005,

14 Ponad 60% internautów jest czynnych zawodowo
Taki udział osób posiadających dochody wiąże się z faktem iż ponad 60% internautów jest czynnych zwodowo. źródło: SMG/KRC Net Track, IV Q 2005,

15 Dla jakiego procenta Internautów jest on najważniejszym medium?
Tylko !!!

16 Czy Internet uzależnia?

17 Jaki procent internautów korzysta z niego codziennie ?

18 Jaki procent polskich Internautów robi zakupy za pośrednictwem Internetu ?

19 Dla jakiego procenta Internet jest podstawowym źródłem informacji?

20 Formy dostępu do Internetu

21 Stałe łącze a częstotliwość korzystania z Internetu
Im więcej stałych łączy, tym większe znaczenie świata wirtualnego Sposób dostepu do internetu jest bardzo ważny z perspektywy częstotliwości korzystania z tego medium , a tym samym ma wpływ na ilość potrzeb jakie sa zaspakajane w świecie wirtualnym. Źródło: SMG/KRC Net Track, grudzień 2005, (dane 3. miesięczne rolowane),

22 Rozwój stałego dostępu do Internetu w Polsce
Przyszłość rysuje się obiecująco  Dlatego bardzo budujące są prognozy wzrostu popularności stałych łaczy w naszym kraju ... Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

23 Informacja w Internecie

24 Źródła informacji Informacje prywatne Informacje biznesowa
serwisy informacyjne serwisy hobbystyczne serwisy rozrywkowe serwisy społecznościowe Informacje biznesowa To jest temat dzisiejszego dnia 1 min

25 Co Państwo robicie, żeby znaleźć informację w Internecie ?
Wyszukiwarka Serwis ogólno-tematyczne Serwisy specjalistyczne Serwisy administracji publicznej Platformy transakcyjne Fora dyskusyjne Porównywarki produktów 2-3min

26 Źródła vs. Narzędzia Źródła Narzędzia Serwisy ogólno-biznesowe
( ) Serwisy specjalistyczne ( ) Serwisy administracji publicznej Biznesowe serwisy społecznościowe Fora dyskusyjne pl.biznes Platformy transakcyjne Narzędzia Wyszukiwarka Porównywarki produktów Agregatory RSS – katalog – aplikacja – web 2-3 minuty

27 Specjalizacja a użyteczność
2 Im bardziej specjalistycznej informacji potrzebujemy tym lepszym źródłem sa serwisy temayczne , a nie portale. Świadczy o tym porównanie ilości osób odwiedzający sekcje tematyczne na portalach i niezależne serwisy tematyczne. Jedynie w w zakresie ogólnych informacji i publicystyki portale są częściej traktowane jako lepsze źródło informacji. Źródło: Megapanel Gemius/PBI, marzec 2006

28 Jak Państwo szukacie informacji na stronie internetowej ?
Czytam wszystko, co jest na stronie głównej Korzystam z wyszukiwarki na stronie Korzystam z menu Korzystam z mapy strony CTRL+F 2 min Zanim przejdziemy do omówienia tych poszczególnych metod posługiwania się stronami WWW chcielibyśmy opowiedziec o bardzo świerzym i ciekawym badaniu dotyczącym korzystania ze stron www.

29 Na czym polega eyeTracking
Komputerowa analiza ruchu oczu w czasie rzeczywistym Wyliczanie pozycji wzroku względem obrazu Nałożenie aktualnej pozycji oka na rejestrowany obraz 2 min Bezinwazyjne Naturalne warunki badania Bardzo duża precyzja

30 Sprzęt badawczy - Tobii 1750
Najnowocześniejszy na rynku eyetracker 3 generacji W pełni zautomatyzowany proces przeprowadzania badania Bardzo duża dokładność pomiaru i elastyczność pracy Zautomatyzowany proces generowania wyników Otwarte środowisko programistyczne umożliwiające rozbudowę programu badawczego Możliwość eksportu danych do innych programów (excell) 1 min

31 Jak wygląda badanie 2 min Schemat przeprowadzenia badania

32 Wyniki badania HotSpot (gorące punkty)
Mapa HotSpot pokazuje, które miejsca były najczęściej oglądane (czerwone). Przykładowe badanie przeprowadzone na jednej osobie na stronie głównej 1 min

33 Wyniki badania Mapa fiksacji
Mapa fiksacji pokazuje kolejne miejsca, w których zatrzymywał się wzrok, połączone linią Przykładowe badanie przeprowadzone na jednej osobie na stronie głównej 30 sec

34 Metodologia komplementarna
Badania fokusowe Eyetracking Badania użyteczności 30 sec Badania eksperckie

35 Schemat audytu użyteczności
1 min Metodologia komplementarna

36 Przewaga badań ET Mierzy spontaniczne reakcje i zachowania
Wyniki są oparte na danych pomiarowych Nie odwołuje się do relacji słownych Umożliwia uzyskanie ważnych informacji niemożliwych do uzyskania innymi drogami Stanowi uzupełnienie innych badań 1-2 min

37 Zastosowanie eyetrackingu
Ergonomia aplikacji Skuteczność kreacji reklamowych Użyteczność layoutów stron www Logistyka informacji na stronie ( dotarcie do oferty ) Poprawność redakcji tekstów Skuteczność spotów wideo 1 min

38 Przykładowy projekt badawczy

39 Ocena strony Skanowanie pierwotnej wersji strony 1 min

40 Zmiany Strona po wprowadzeniu zmian 30 sec

41 Wyniki badania Skanowanie strony po wprowadzeniu zmian 1 min

42 Raport 47 % wzrost ilości obszarów, które były oglądane.
176% wzrost liczby użytkowników, którzy w ogóle przewinęli stronę. 50% użytkowników przewinęło stronę do końca. Poprzednio nikt. 3-krotny wzrost pozytywnego wrażenia w stosunku do stron konkurencji. 2 min

43 Serwisy o tematyce ogólno-biznesowej
Polecamy: Serwisy dedykowane Serwisy w ramach gazet „offline” Sekcje biznesowe na portalach 1min Wracając do sposobów poszukiwania informacji na stronie www omówimy to na przykałdzie jednaego z popularnych serwisów ogólno-biznesowych

44 Kolejność 1 1 Menu Zwracamy uwagę, że współczesne serwisy mają często menu umieszczone w dwu miejscach. Tradycyjnie na górze, lub z boku, oraz dodatkowe menu z wylistowanymi najważniejszymi elementami danej sekcji umieszczone w ramce na gdzieś na stronie. 2 min

45 Kolejność 2 2 Wyszukiwarka
Z reguły znajduje się w górnym, prawym rogu strony. Niestety, w wyszukiwarki różnią się skutecznością, w skutek czego nie zawsze pozwalają odnaleźć poszukiwane treści, nawet jeśli znajdują się ona na danym serwisie. 2 min

46 Kolejność 3 3 Mapa serwisu
Link do mapy serwisu znajduje się na górnej belce strony lub w jej stopce. 3 1 min 3

47 3 Mapa serwisu Dobrze przygotowana mapa serwisu pozwala szybko zorientować się w jego strukturze, a tym samym znaleźć umiejscowienie poszukiwanej informacji. 30 sec

48 Ćwiczenie Znajdź kalkulator ryczałtu samochodowego Bankier Money Onet
Money Onet ??? Interia 15 min

49 Serwisy specjalistyczne
Polecamy: Podatki Prawo HR Budownictwo i nieruchomości 1 min

50 Informacja płatna vs. darmowa
W świecie Internetu „biznesowego” coraz częściej dostęp do treści lub usług jest płatny. Często na serwisach płatnych można jednak znaleźć pożyteczne informacje dostępne za darmo. Darmowa treść kodeksu pracy Płatne treści i porady 4 min - Na koniec puszczamy multimedialną prezentację e-prawnika

51 Ćwiczenie Znajdź pracownika na serwisie 5 min

52 Serwisy administracji publicznej
Polecamy: Urzędy centralne Urzędy lokalne Agencje rządowe Instytucje unijne 1 min Serwisy rządowe to z reguły dobry przykład jak utrudnić znalezienie potrzebnej informacji na stronie www – (mapa serwisu na

53 e-urząd – fikcja czy fakt ?
1 min Serwisy rządowe to z reguły dobry przykład jak utrudnić znalezienie potrzebnej informacji na stronie www – (mapa serwisu na

54 Przedsiębiorca a e-państwo
Zakładanie firmy Zmiana wpisu do EDG Rozliczenia z ZUS e-inspektorat.zus.pl KRS online 5 min Pokazujemy te poszczegołne serwisy żeby udowodnić ze jest to możliwe (pokazać zakładanie firmy wypełniając poszczególne pola), w przypadku KRS online pokazac serwis online i powiedzieć, że to jest rozwiązanie dostarczane przez firmę prywatną a nie instytucję rządową

55 Biznesowe serwisy społecznościowe
Zasada sześciu stopni oddalenia „Każdy człowiek na ziemi może się skontaktować z dowolnym innym człowiekiem poprzez łańcuch nie więcej niż 5 pośredników.” Teoria ta została sformułowana po raz pierwszy w 1929 roku przez węgierskiego pisarza Frigyesa Karinthy, a w 2001 roku potwierdzona przez internetowy eksperyment przeprowadzony przez Uniwersytet Columbia w USA. 2 min Ta teoria legła u podstaw stworzenia koncepcji społeczności internetowych UWAGA: zapoznać się z artykułem

56 Biznesowe serwisy społecznościowe
Definicja Społeczności internetowe zaspakajają naturalne potrzeby współpracy z innymi ludźmi, a także wymiany doświadczeń, informacji czy zainteresowań. Umożliwiają skuteczną realizację celów rozrywkowych i zawodowych. Rewolucyjne tempo ich rozwoju daje podstawy, by twierdzić, że mamy do czynienia z następną generacją witryn internetowych i kolejnym etapem w historii globalnej sieci. Zastosowania Poszukiwanie partnerów handlowych Poszukiwanie wsparcia specjalistów Poszukiwanie pracy Poszukiwanie pracowników 2 min Należy omówić całą istotę serwisów społecznościowych, uwzględniając Web 2.0 jako zjawisko, oraz omówić faktyczne korzyści wynikające z przynależności do danej społeczności

57 Biznesowe serwisy społecznosciowe
Polecamy Międzynarodowe (angielskojęzyczne) Międzynarodowe (wielojęzyczne) Polskie 30 sek Serwisów społecznościowych zaczyna być coraz więcej, jednak tylko część z nich ma charakter biznesowy. Naszym zdaniem przedstawione przykłady są obecnie najbardziej reprezentatywne dla idei serwisów społecznościowych.

58 Zasada działania Rejestracja Poszukiwanie znajomych
Poszukiwanie ludzi z branży Przyłączanie się do grupy 10 min Trenerzy pokazuja jak wykonac powyśze czynności.

59 Ćwiczenie Zarejestrować się w serwisie...
Zaprosić pozostałych uczestników zajęć do swojej „sieci”. 15 min

60 Fora dyskusyjne Jak znaleźć Serwisy tematyczne Katalogi forów
Katalogi forów Wyszukiwarki forów 5 min Wejść na serwis tematyczny i pokazać forum, kolejno wchodzić na pozostałe typu

61 Platformy transakcyjne
Aukcje Bazy ogłoszeń Giełdy towarowe Giełdy ofert Giełdy inwestorów Katalogi firm Katalogi giełd 2 min

62 Ćwiczenie Znajdź dostawcę lub klienta dla swojej firmy. 15 min

63 Porównywarki cen Definicja Przykłady
Serwisy internetowe oferujące możliwość porównania produktów oferowanych przez sklepy internetowe pod kątem ich parametrów technicznych oraz cen. Przykłady 5 min

64 Zasady posługiwania się porówywarkami
Wybór kategorii produktu Wybór produktu lub jego parametrów Wybór sklepu wg ocen użytkowników Wykorzystanie wyszukiwarki na serwisie 5 min Omówić na przykładzie ceneo.pl

65 Ćwiczenie Znajdź najtańszą drukarkę HP Officejet 6210.
Znajdź najtańszy telewizor LCD 37”. 15 min

66 Agregatory RSS Katalogi kanałów RSS
Oprogramowanie instalowane na komputerze Przeglądarki internetowe 2 min

67 Tworzenie własnego portalu
Rejestracja w Usuwanie niepotrzebnych treści Dodawanie kanałów Opcjonalnie narzędzia 10 min Trenerzy pokazują jak to robić

68 Ćwiczenie Stworzyć własną stronę w Google zasilaną RSS: Wiadomości
Biznes Rozrywka Jakieś hobby Każda tematyka ma być zasilana z innego serwisu. 20 min Grupy tworzą własne portale RSS,

69 Przyszłość informacji w Internecie

70 Dystrybucja informacji
1650 1912 2005 1935 1992 @ 5 min Na tym slajdzie mówimy o ewolucji dystrybucji informacji na przestrzeni dziejów i tego jak w ostatnim czasie nowe technologie WEB 2.0 zminiły relacje pomiedzy dostawca a odbiocą. Pierwsza gazeta codzienne 1650 – Lipsk (źródło wikipedia) Pierwsza stacje radiowe w USA 1912 Pierwsza stacja telewizyjna w Niemczech Narodziny internetu w USA Pierwsze Serwisy WEB 2.0 – opowiedzieć czym jest WEB 2.0 – lektura (

71 Przykłady Dziennikarstwo społeczne Rekomendacje treści Blogi biznesowe
Rekomendacje treści Blogi biznesowe mediacafepl.blogspot.com 15 min Pokazanie przykładów i omówienia działania

72 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Internet – informacje Część 2/4"

Podobne prezentacje


Reklamy Google