Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak uczę programowania?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak uczę programowania?"— Zapis prezentacji:

1 Jak uczę programowania?
Joanna Śmigielska XIV LO im. Stanisława Staszica W Warszawie

2 O szkole Profile i rozkład godzin w 3_letnim cyklu kształcenia:
Matematyczno-informatyczny Matematyczno-fizyczny Matematyczny

3 Grupa i cele Klasy nie informatyczne – 18 godzin nauki programowania w 1 semestrze klasy pierwszej Zachęcić do dalszego uczenia się samodzielnego lub na kółkach Rozpocząć przygotowanie do matury nie przygotowuję do olimpiady

4 Język C++ (C z wybranymi elementami C++)
Podstawowe typy danych: int, float, char, klasa string Typy złożone: tablice Instrukcje: warunkowa: if iteracyjne: for, while, do while Czytanie i wypisywanie danych strumieniami cin i cout zamiast printf i scanf

5 Na co zwracać uwagę? Czytelność kodu Znaczące nazwy zmiennych
Komentarze - przed ważnymi fragmentami programu, co przechowują ważne zmienne Testowanie - wypisywanie częściowych wyników przykład programu ucznia - nominaly.cpp

6 Skąd biorę zadania na podstawy programowania
Mistrzostwa Wielkopolski w Programowaniu Zespołowym (zadania próbne) Zadania z OIG I etap

7 Typowe zadanie Opis zadanie Specyfikacja wejścia Specyfikacja wyjścia
Przykład

8 Zadania na podstawy programowania – na co zwracać uwagę uczniom
Zrozumienie treści i problemu Czytanie danych i wypisanie wyniku zgodne ze specyfikacją Przekierowanie wejścia / wyjścia podczas testowania Działanie automatycznej sprawdzarki

9 Zadania na podstawy programowania – jakie?
Proste zadania, których jedyną trudnością jest zrozumienie treści, a rozwiązanie ogranicza się do elementarnych operacji np. odjęcia dwóch liczb Przykłady zadań i rozwiązań uczniów: jablka.pdf - jab.cpp skladka.pdf - skl.cpp

10 Zadania na podstawy programowania – jakie?
Zadania, które po przeanalizowaniu na „kartce” redukują się do kilku przypadków np. dla podanego n znaleźć ostatnia cyfrę 2n lub znaleźć ostatnią cyfrę n! Przykład zadania i rozwiazania ucznia: autobusy.pdf - aut.cpp

11 Problemy algorytmiczne
Minimum, maksimum Liczby pierwsze - sito Eratostenesa Problem wyszukiwania – liniowe, binarne Problem flagi holenderskiej Problem sortowania – przez wybór, przez wstawianie, bąbelkowe

12 Dlaczego warto uczyć programować?
Programowanie to nie wiedza tajemna – pomaga rozwiązywać problemy Algorytmika to nie bułka z masłem

13 Problem 1 Wykonano dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie pewnych dwóch liczb naturalnych. Analizując zapis, w którym literą P oznaczona cyfrę parzystą, a literą N - nieparzystą, oraz wiedząc, że PP i NP po lewej stronie każdej równości to ta sama para liczb, znajdź te liczby. PP : NP = P PP + NP = PP PP - NP = NP PP * NP = NNP matematyka.cpp – rozwiązanie ucznia

14 Problem 2 Napisanie programu rozwiązującego proste łamigłówki sudoku to jest takie, do których rozwiązania wystarcza analiza pojedynczych kolumn, wierszy lub kwadratów. sudoku.cpp – rozwiązanie ucznia

15 Warto uczyć programowania na TI w klasach o profilach ścisłych.


Pobierz ppt "Jak uczę programowania?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google