Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wirtualny operator komórkowy

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wirtualny operator komórkowy"— Zapis prezentacji:

1 Wirtualny operator komórkowy
Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T) Piotr Michalski (O) Łukasz Chmielarski (F)

2 Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes
AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

3 Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes
AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

4 Potrzeby Wiodąca: potrzeba rzetelnej informacji a także: Ewolucja:
sprawny kontakt z przyjaciółmi / współpracownikami udział w wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych Ewolucja: chęć zamieszczania przygotowanych przez siebie treści i udostępniania ich innym

5 Rynek i jego otoczenie Ogromna liczba źródeł informacji, często o niskiej wartości merytorycznej Brak informacji obiektywnej (grupy interesów) Wzrost wartości informacji po określeniu i opisaniu kontekstu Moda na portale społecznościowe

6 Historia rozwoju segmentu
Pojawienie się tzw. opiniotwórczych dzienników W sieciach komórkowych aspekt informacyjny mało widoczny Brak na rynku zintegrowanej z siecią komórkową oferty informacyjnej Nagły i niespodziewany sukces Naszej-klasy.pl; mocna pozycja Grona

7 Źródła wzrostu Zapotrzebowanie na wysokiej jakości informacje na rynku profesjonalnym Wzrost segmentu oparty na stabilnym wzroście grupy produktów komplementarnych (popycie na produkty/usługi, przy powstawaniu których korzystano z dostarczanych przez nas informacji) Reklamy w portalu internetowym kierowane do właściwych grup odbiorców (wysoka skuteczność)

8 Grupa docelowa ludzie w wieku 25 – 40 lat
dobrze wykształceni i ciekawi świata intensywnie pracujący i niemający dużo wolnego czasu dobrze zarabiający mieszkający w większych miastach przeważnie nieużywający telefonu do zabawy a także (lub przede wszystkim) osoby, którym w pracy przydatne są dostarczane przez nas informacje (np. prawnicy, lekarze, ekonomiści itp.)

9 Komunikacja marketingowa
cel: zaprezentowanie marki, przedstawienie cech wyróżniających na tle konkurencji przesłanie I: korzystając z naszych usług będziesz podejmował zawsze dobre decyzje przesłanie II: twoja komunikacja z bliską ci grupą osób będzie dzięki nam szybsza i sprawniejsza

10 Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes
AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

11 Konkurencja Inni operatorzy MVNO
Fachowe czasopisma i Internetowe serwisy branżowe Operatorzy MNO Wyszukanie informacji wymaga czasu Brak podobnej oferty

12 Synergie Współpraca z zagranicznymi brokerami informacji
co-branding, patronat medialny Współpraca z firmami i placówkami kulturalnymi Patronat nad imprezami branżowymi

13 Produkty komplementarne
Internet oraz produkty z rynku telefonii komórkowej i PC Materiały powstałe z wykorzystaniem informacji dostarczonej przez naszą firmę

14 Ceny i koszty sprzedaży
Usługa typu postpaid – zróżnicowanie abonamentów według ilości minut, smsów i grup, do których można się zapisać Tańsze rozmowy i wiadomości do użytkowników wewnątrz grupy Możliwość wymiany punktów (za aktywne korzystanie z usług, staż w sieci itp.) na dostęp do płatnych artykułów Sprzedaż przez Internet – obniżenie kosztów sprzedaży

15 Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes
AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

16 Rozwiązania technologiczne
ITU – MVNO to operator oferujący usługi mobilne ale nie posiadający własnej sieci radiowej Wszystkie opcje dostępne w Polsce !!!

17 Mały budżet – mała elastyczność
I. Service Provider Korzystamy ze środowiska MVNE u operatora Skupiamy się na marketingu i zdobywaniu użytkowników Istnienie/dodanie/modyfikacja usług zależna od MNO Utrzymaniem technicznym sieci zajmuje sie MNO II. Enhanced Service Provider Korzystamy ze środowiska MVNE u operatora, ale mamy własną platformę do ratingu i billingu Potrzebny jest nam dział obsługi klienta Większa elastyczność jeśli chodzi o usługi, możliwość zastosowania platformy z Oracle Application Server

18 Duży budżet – duża elastyczność
III. Mobile Virtual Network Operator Własne elementy sieci GSM MSC np.: NOKIA, NORTEL SMSC np.: LOGICA, COMVERSE, NOKIA MMSC np.: NOKIA, OPENWAVE, ERICSSON GGSN np.: NOKIA, ERICSSON Opłaty za interkonnekt i roaming wewnętrzny Całkowita dowolność w dodawaniu platform usługowych Zdecydowanie najdroższe rozwiązanie

19 Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes
AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

20 Alokacja zasobów MNO MVNO MY vs NASZ STARSZY BRAT NASZ INTERES
-infrastruktura -korzystanie z wiedzy specjalistów NASZ INTERES -”nasi ludzie” w szeregach MNO MNO MVNO IT PROJEKT POK JAKOŚĆ TECHNIKA SPRZEDAŻ MARKETING

21 Przepływ informacji NOWY PROJEKT DBAŁOŚĆ O JAKOŚĆ USŁUG PROJEKT
SPRZEDAŻ 4 2 3 MARKETING 1 IT TECHNIKA PROJEKT DBAŁOŚĆ O JAKOŚĆ USŁUG 2 JAKOŚĆ 3 1 4 POK TECHNIKA

22 Łańcuch Dostawcy-Odbiorcy- Konkurencja
JAKOŚĆ INFORMACJI W OFERCIE INNYCH MVNO KONKURENCJA BACZNE ŚLEDZENIE STRATEGII INNYCH DOSTAWCY ODBIORCY TESTOWI ABONENCI BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTA NOWE FUNKCJONALNOŚCI PRZYCHODY Z REKLAM – STRATEGICZNY DOSTAWCA AGRESYWNA REKLAMA

23 Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes
AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

24 Potencjał rynku Wartość rynku 41,5 mln abonentów Grupy użytkowników
pracujący 91 %, młodzież i dzieci 63%, emeryci 32 % miasto 72 %, wieś 53% Profil docelowego segmentu Dlaczego ten segment ? aktywność zawodowa, wysokie zarobki, skierowanie na jakość a nie na cenę, brak czasu :) Wartość docelowego segmentu 4,7 mln abonentów

25 Udział konkurencji w rynku (1)
Konkurencja: PTK – 34%, Polkomtel – 32%, PTC – 31%, P4 – 2%, MVNO – 0,2% Podział rynku:

26 Udział konkurencji w rynku (2)
Firmy infobrokerskie: Polska: infopoint.pl, infobrokering.pl, interSID.pl Świat: Association of Independent Information Professionals (AIIP) słabo rozwinięte usługi dla klientów indywidualnych brak informacji na temat udziału w rynku Portale społecznościowe: nasza-klasa.pl 7,2 mln uzytkowników grono.net 1,1 mln użytkowników zróżnicowanie grup silna pozycja i marka na rynku

27 Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes
AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

28 Podsumowanie Szanse: uczestnictwo w rynku technologii mobilnych oraz internetowych zróżnicowana od reszty operatorów oferta dystrybucja własnego contentu, videostreamingu skala działalności małe bariery wejścia na rynek / wyjścia z rynku wpływ silnej marki operatora udostępniającego infrastrukturę

29 Podsumowanie Ryzyka: wynegocjowanie jak najlepszych warunków z istniejącymi już telekomami brak ugruntowanej marki mniejsza skala działalności oznacza większe koszty operacyjne malejący wzrost penetracji rynku małe bariery wejścia na rynek / wyjścia z rynku współzależność od sukcesu i innowacji technologicznych MNO

30 Podsumowanie Co gwarantuje sukces?
oferowanie usług o profilach komplementarnych w stosunku do oferty operatora udostępniającego infrastrukturę budowanie marki poprzez najlepszą na rynku ofertę nowe kanały dystrybucji Wyróżnienie się od reszty operatorów Prostota korzystania MyMobile Szybkość wprowadzania innowacji Niskie koszty

31 Podsumowanie MNO MyMobile ? ? ?

32 Pytania ?


Pobierz ppt "Wirtualny operator komórkowy"

Podobne prezentacje


Reklamy Google