Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak radzić sobie z różnicami w środowisku edukacyjnym?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak radzić sobie z różnicami w środowisku edukacyjnym?"— Zapis prezentacji:

1 Jak radzić sobie z różnicami w środowisku edukacyjnym?
Luc Pluymers

2

3

4 Wyjątkowość człowieka
Cud mózgu Rozwój i nauka Talenty Unikalny we wspólnym świecie (szkolnym)

5 Cud mózgu

6 Rozwój i nauka Konstruktywizm abstrakcyjny Zinternalizowana refleksja
Konkretny fenomenalizm Aktywny egocentryzm Stadium sensoryczno-motoryczne (0-2 lat) Stadium przed-operacyjne (2-7 lat) Stadium operacji konkretnych (7-11 lat) Stadium operacji formalnych (wiek dojrzewania – dorosłość) Enaktywny sposób poznania -> Ikoniczny sposób poznania -> Indukcyjny sposób poznania -> Hipotetyczno-dedukcyjny sposób poznania

7 Rozwój i nauka Dziecko w wieku przedszkolnym: nieświadoma nauka
- środowisko społeczne - naśladowcy - inna...ale normalna Dziecko w wieku szkolnym: zmuszone do nauki - strukturalne środowisko uczenia się - ustalone normy ° wiedza ° umiejętności, zdolności - ramy czasowe: rok szkolny - całkowicie inna... ale zgodna z normami

8 Pełny talentów ABY SELEKCJA BYŁA SPRAWIEDLIWA, KAŻDY MUSI PRZEJŚĆ TEN SAM TEST: PROSZĘ WEJŚĆ NA TAMTO DRZEWO

9 Pełny talentów Talenty pochodzą z: ° ogólnej zdolności,
° unikalnych zainteresowań uczniów, ° stylu uczenia się. Talenty pojawiają się... i przemijają. To, czego nie wykorzystujesz, tracisz.

10 Wyjątkowy versus szkolny
Uczniowie są różni ...więc są unikalni werbalne, pozawerbalne Rozwój społeczny Rozwój emocjonalny Talenty, zdolności Twórczy rozwój Hormonalny Wielozadaniowość, przeskakiwanie z czynności na czynność Zdolność uczenia się Płeć Upośledzenie procesu uczenia się Upośledzenie zachowania Standardy szkolne

11 Świadomość różnic Rozwój edukacji

12 Świadomość różnic Rozwój edukacji
Od kognitywizmu do konstruktywizmu Od celów do kompetencji Rozwój struktury edukacji

13 Świadomość różnic Rozwój edukacji
Od kognitywizmu do konstruktywizmu Oczekuję, że będziecie niezależnymi, odkrywczymi oraz krytycznymi myślicielami, którzy będą robić dokładnie to, co im powiem.

14 Od kognitywizmu do konstruktywizmu
Świadomość różnic Od kognitywizmu do konstruktywizmu Kognitywizm Behawioryzm + Wstępnie określone badanie zachowania, odtworzenie Wiedza + wpływ Konstruktywizm Wiedza + Zdobycie wiedzy Nauka + Proces Zachowanie + Własne zachowanie

15 Świadomość różnic Od celów do kompetencji
Wiedza Kompetencje Umiejętności Postawy Integracja WUP = osobista zdolność W U P Wynik uczenia się i procesów uczenia się Metapoznanie (i autorefleksja) 15

16 Świadomość różnic Od celów do kompetencji
Zwiększanie integracji W, U, P Zwiększenie wykorzystania kontekstów i sytuacji realistycznych Prowadzenie przez nauczycieli  prowadzenie przez uczniów Zwiększenie samodzielnej nauki ucznia Jasno określone i zorganizowane sytuacje uczenia się Autentyczne, złożone sytuacje uczenia się 16 16

17 Świadomość różnic Od celów do kompetencji
„Przepowiednia o samounieważnieniu" Każda próba zmiany sposobu nauczania zostanie zneutralizowana, jeśli nie będzie związku między nauczaniem i oceną. 17 17

18 Świadomość różnic Od celów do kompetencji
Cele Ewaluacja Lekcje Competention 1 Competentie 2 Competentie 3 Instrukcje umiejętności, narzędzia postawy wiedza proces uczenia 18 18 18

19 Świadomość różnic Od celów do kompetencji
Cele Ewaluacja Lekcje Competention 1 Competentie 2 Competentie 3 umiejętności, narzędzia postawy Wiedza proces uczenia Instrukcje 19 19 19 19

20 Świadomość różnic Od celów do kompetencji
Instrukcja Competention 1 Competentie 2 Competentie 3 wiedza postawy umiejętności, narzędzia proces 20 20 20 20 20

21 Struktura edukacji we Flandrii
Świadomość różnic Struktura edukacji we Flandrii Szósta klasa Szkoła podstawowa 12 lat Pierwsza klasa Rok A Rok B 13-14 lat Powołanie. Rok przygotowawczy GE TE AE VE Druga klasa 15-16 lat Trzecia klasa 17-18 lat 19 lat 21 21 21 21 21 21

22 Struktura edukacji we Flandrii
Świadomość różnic Struktura edukacji we Flandrii 4 rodzaje edukacji średniej GE TE AE VE 22 22 22 22 22 22 22

23 Świadomość różnic Struktura edukacji = struktura szkoły
Struktura edukacji we Flandrii Struktura edukacji = struktura szkoły Struktura edukacji Struktura szkoły GE 3 TE 3 AE 3 VE 3 GE 2 TE 2 AE 2 VE 2 Pierwszy etap 23 23 23 23 23 23 23 23

24 Świadomość różnic Struktura edukacji = struktura szkoły
Struktura edukacji we Flandrii Struktura edukacji = struktura szkoły Struktura edukacji Struktura szkoły Gimnazjum 24 24 24 24 24 24 24 24

25 Gimnazjum Autentyczne Autonomiczne
Pomoc wszystkich absolwentów szkół podstawowych Obszerna podstawowa edukacja średnia Silnie strukturalny wybór doradztwa w kwestii studiów Odkładanie wyboru studiów do wieku 14 lat Zróżnicowana oferta pakietów opcjonalnych (teortycznych + technicznych) Autonomiczne Niewłączone do szkół wyższych Własny zespół personelu i kierownictwa

26 Pomoc wszystkich absolwentów szkół podstawowych
Gimnazjum Pomoc wszystkich absolwentów szkół podstawowych Przebieg A: 92% Normalny program nauczania Certyfikowany (szkoła podstawowa) Maksymalnie 24 uczniów w klasie Rozpoczęcie od poziomu: koniec szóstej klasy Materiały szkoleniowe = cele Zintegrowana edukacja (specjalne potrzeby)  2 etapy GE, TE, AE, (VE) Przebieg B: 8% Zaburzony program nauczania Niecertyfikowany (szkoła podstawowa) Szkoły o specjalnych potrzebach Maksymalnie 12 uczniów w klasie Rozpoczęcie od poziomu: koniec czwartej klasy Materiały szkoleniowe = narzędzia Zintegrowana edukacja (specjalne potrzeby)  2 etapy VE

27 Obszerna edukacja podstawowa
Gimnazjum Obszerna edukacja podstawowa 27/32 ogólnych przedmiotów (matematyka, języki, technika, religia, historia, w-f, muzyka, sztuka, ...) 5/32 pakietów zorientowanych na teorię i praktykę W oparciu o zainteresowania ucznia Żaden z tych pakietów nie jest wstępnym wyborem studiów w 2. etapie

28 Gimnazjum Łacina sprytny bah..szkoła pilny matematyka angielski
Klasy mieszane Heterogeniczny Homogeniczny łacina matematyka języki … Łacina sprytny bah..szkoła pilny matematyka angielski dysleksja allochtoon zmotywowany dziewczyny chłopiec Łacina sprytny bah..szkoła pilny matematyka angielski dysleksja allochtoon zmotywowany dziewczyny chłopiec Łacina sprytny bah..szkoła pilny matematyka angielski dysleksja allochtoon zmotywowany dziewczyny chłopiec

29 Gimnazjum Klasy mieszane Pozytywny wpływ na motywację
Osiągnięcie nie jest konkurencją Brak piętnowania Koedukacja Więcej czasu dla rozwoju indywidualnego Uczenie, coaching WSZYSCY uczniowie zyskują! Ale ... szczególnie zyskują ci uczniowie, którzy nie są "tacy bystrzy." Sytuacja społeczno-autentyczna

30 Gimnazjum Zróżnicowanie w klasie
Model "Podstawowy - kontynuacja - rozwój" Podstawowe poziomy oceny Lekcje Zadania Podstawowa wiedza autorefleksji Powtarzać: podstawowy Pogłębianie Kontynuacja Rozwój Interaktywne metody Trwałe umiejętności samooceny, postawy 30

31 Gimnazjum U1 U2 Metody dydaktyczne PRACE NAPRAWCZE PODSTAWOWY SR
POZIOM PRACY PODSTAWOWY

32 Obserwować/słuchać/naśladować
Gimnazjum Metody dydaktyczne Im więcej sposobów nauczania wykorzystujesz, tym większa liczba uczniów, do których docierasz Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem. Konfucjusz Słuchać Czytać Obserwować/słuchać Obserwować/słuchać/naśladować Rozmawiać o Działać/ćwiczyć Wyjaśniać/uczyć

33 Gimnazjum Metody dydaktyczne Szkoła podstawowa Kąt Klasa Umowa Grupa
Osoba Rówieśnik Samodzielne prowadzenie …. Wyższa szkoła średnia

34 Gimnazjum Doradztwo Nauczyciel przedmiotu Wychowawca
Indywidualne doradztwo dla ucznia: system korepetycji dla uczniów Dodatkowe lekcje wyrównawcze Dodatkowe lekcje pomagające w "pracy domowej" Zintegrowane udzielanie korepetycji Dodatkowa pomoc dla początkujących (imigrantów)

35 Gimnazjum Pozytywna orientacja Ocena + sprawozdania = narzędzia
w funkcji poszczególnych procesów uczenia kierowanie uczniem kopalnia informacji 1. Jaki poziom uczeń osiąga? 2. Co uczeń robi dobrze? 3. Jaki kierunek nauki jest najbardziej z tym zgodny? 4. Jakich rad powinien udzielić doradca klasowy?

36 Wniosek Wskaźnik sukcesu uczniów jest wysoki.
Tylko kilkoro porzuciło szkołę; uczniowie czują się swobodnie. Przepaść między uczniami uczniami zamożnymi i z rodzin ubogich jest zmniejszona. Mniej jest zakupów szkolnych.

37 "Jeśli myślisz rok naprzód - zasiej ziarno;
jeśli myślisz dziesięć lat naprzód – zasadź drzewo; lecz jeśli myślisz sto lat naprzód - ucz ludzi." Konfucjusz


Pobierz ppt "Jak radzić sobie z różnicami w środowisku edukacyjnym?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google