Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:"— Zapis prezentacji:

1

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 „Elektryk” ID grupy: 97/56 Opiekun: Joanna Kleemann Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Moja firma w Internecie- pomysł na szybki biznes Semestr/rok szkolny: semestr V rok szkolny 2011/2012

3 Określenie metod i narzędzi Internetu wspierających działalność firmy

4 Czym jest Internet? Dla młodych ludzi i nie tylko, Internet stanowi integralną część ich życia. Nie wyobrażają sobie rozrywki, komunikowania się ze znajomymi i członkami rodziny, bez korzystania z Internetu. Co więcej, jest to bogata baza wiedzy, w której można odnaleźć odpowiedź na każde w zasadzie pytanie, niezależnie od stopnia jego zaawansowania i dziedziny pochodzenia.

5 Czym jest Internet? Internet według wielu definicji podręcznikowych, jest siecią wzajemnie ze sobą powiązanych komputerów, jednakże oprócz czysto technicznych aspektów jego funkcjonowania, w skład globalnej sieci internetowej wchodzi szereg stron internetowych, wszelkiego rodzaju. Strony internetowe to sławne World Wide Web, czyli w skrócie www. One są definiowane jako multimedialna forma działania Internetu, umożliwiająca przekazywanie za pośrednictwem komputera osobistego tekstów, grafiki, zdjęć, filmów, ruchu, a także dźwięku.

6 Elektroniczny biznes Środek masowej komunikacji, jakim jest Internet stwarza ogromne możliwości w zakresie rozwoju wielu rodzajów działalności gospodarczej. To wcale nie tylko strony www należące do sklepów elektronicznych, ale też różne inne dziedziny. Elektroniczny biznes – czyli w skrócie e-biznes – obejmuje swoim zasięgiem również bankowość i szeroko rozumiane finanse, logistykę, komunikację, dystrybucję, szkolenia i tym podobne.

7 Elektroniczny biznes Generalnie rzecz biorąc, podstawową ideą przyświecającą takiej formie biznesu jest to, aby cała dokumentacja papierowa zastąpiona została elektroniczną. Obrót nimi również odbywa się także na drodze elektronicznej, natomiast jeżeli chodzi o kontakty pomiędzy uczestnikami takich transakcji i innych zdarzeń, to odbywają się one za pośrednictwem Internetu. Określenie takie, jak elektroniczny biznes nie odnosi się tylko i wyłącznie do wymiany handlowej, ale także do tego wszystkiego, co jest z nią związane, a zatem do nawiązywania kontaktów, wymiany informacji i tym podobne.

8 Elektroniczny biznes Biznes elektroniczny, e-biznes (ang. electronic business, e-business) – to (wprowadzony w 1995 roku przez IBM) według powszechnie obowiązującej definicji model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach internetowych. Pojęcie elektronicznego biznesu obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji, etc.

9 Elektroniczny biznes Biznes elektroniczny wykorzystywany jest przez coraz więcej podmiotów na rynku. Do podstawowych relacji pomiędzy najważniejszymi (pierwotnymi) podmiotami należą: B2B (business-to-business) – relacja "przedsiębiorstwo-przedsiębiorstwo" polega na realizacji procesów biznesowych pomiędzy dwoma firmami. B2C (business-to-consumer lub business-to-client) – relacja "przedsiębiorstwo-klient" to relacje realizujące transakcje między przedsiębiorstwami a konsumentami. Intra-business (intranet) – elektroniczny biznes wewnątrz przedsiębiorstwa polega na realizacji na drodze elektronicznej wewnętrznych procesów biznesowych przedsiębiorstwa.

10 Elektroniczny biznes Relacje typu:
C2C (consumer-to-consumer) – relacja "konsument-konsument" określa typ zależności biznesowych zachodzących pomiędzy końcowymi konsumentami dobra, czy usługi. B2P (business-to-public) – to obszar e-biznesu, który obejmuje relacje między przedsiębiorstwem, a jego makro otoczeniem (głównie społecznym). G2C (government-to-citizen) czyli komunikacja: instytucje publiczne-obywatel. G2B (government-to-business) – mówi o relacjach pomiędzy instytucjami publicznymi a biznesem (gospodarką). A2B (application-to-business) – relacja określająca rodzaj prowadzenia działalności biznesowej polegająca na wynajmowaniu programów, czy usług komputerowych firmom za pośrednictwem internetu.

11 Modele e-biznesowe Elektroniczna witryna i sklep internetowy (e-shop) – to najprostszy z prezentowanych modeli biznesowych, służy do promowania firmy, jej towarów czy usług, czasem połączony jest ze sklepem internetowym. Elektroniczne zaopatrzenie– czyli elektroniczne składanie ofert i zaopatrywanie w towary i usługi. W przypadku towarów transport odbywa się już w formie tradycyjnej. Elektroniczne centrum handlowe (e-mall) – odmiana sklepów internetowych, w najprostszej formie składa się z wielu elektronicznych sklepów (prowadzonych przez niezależne podmioty). Współpraca między nimi może być rozszerzona o wspólne metody płatności, dostawy towarów itp. Aukcja elektroniczna (e-auction) – w podstawowym zakresie oferuje elektroniczne mechanizmy prowadzenia licytacji. Aukcje elektroniczne są najczęściej odpowiednikami aukcji prowadzonych w sposób tradycyjny. Ze względu na ogromne możliwości Internetu istnieje wiele odmian aukcji elektronicznych, np. aukcja odwrócona.

12 Modele e-biznesowe Wirtualna społeczność (virtual community) – bardziej zjawisko internetowe wykorzystywane przez niektóre firmy w swojej działalności niż model biznesowy. Platforma współpracy (collaboration platform) – dostarcza narzędzia i środowisko informatyczne umożliwiające współpracę między firmami. Platforma taka najczęściej prowadzona jest przez niezależną firmę, która wynajmuje ją innym podmiotom gospodarczym. Integrator i dostawca usług łańcucha wartości (value-chain integrator) – ten model biznesowy koncentruje się na integracji całego łańcucha wartości w pierwszym wypadku oraz dostarczaniu specyficznych usług z łańcucha wartości (np. elektroniczne płatności) w przypadku drugim. Pośrednictwo informacji (information brokerage) – firmy tego typu oferują usługę wyszukiwania i dostarczania firmom pożądanych przez nie danych (informacji). Przykładowo może tu chodzić o wyszukiwanie informacji w sieci, czy tworzenie profili klientów. Usługi zaufania (trust services) – jest to podobny do poprzedniego model biznesowy dostarczający specyficznych informacji, gwarantujących zaufanie w procesach biznesowych pomiędzy stronami sieci, najczęściej w postaci wydawania lub potwierdzania certyfikatów autentyczności.

13 SEO SEO to search engine optimization, czyli optymalizacja stron WWW pod kątem wyszukiwarek internetowych. Z grubsza chodzi o to, żeby optymalizowana strona znalazła się dla wybranego słowa kluczowego jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, przez co będzie częściej wybierana przez użytkowników. Trzeba jednak pamiętać, że SEO to tylko część, jeden z ważnych elementów marketingu w wyszukiwarce internetowej, czyli SEM (search engine marketing).

14 3 kroki do udanego e-biznesu
To jak duży sukces odniesie biznes internetowy zależy od 3 poniższych punktów. Rewelacyjny pomysł Staranna realizacja aplikacji internetowej Zniewalający marketing

15 Udany e-biznes najistotniejsze korzyści, niesie ze sobą Internet:
działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku (więc 5 razy częściej niż zwykły biznes) informacje dostępne są natychmiast użytkownicy mają do dyspozycji wyszukiwarkę dzięki, której mogą wybierać z pośród mnóstwa źródeł informacji

16 Dyrektorzy, wolne zawody Robotnicy wykwalifikowani
Klient e-biznesu Studenci/uczniowie Wszyscy internauci – 23,3% E-klienci – 22,6% Pracownicy umysłowi Wszyscy internauci – 17,8 % E-klienci – 18,6 % Dyrektorzy, wolne zawody Wszyscy internauci – 15,7 % E-klienci – 19,6 % Robotnicy wykwalifikowani Wszyscy internauci – 17, 2% E-klienci – 15,5 %

17 Wybór e-sklepu

18 Zalety e-biznesu

19 Wady e-biznesu Brak możliwości zapoznania się z towarem przed zakupem – 56% Ryzyko otrzymania wadliwego towaru – 49% Opóźnienie dostawy – 26% Ryzyko transakcji – 26% Problemy z reklamacją – 18%

20 Analiza potrzeb rynku i wypracowanie wstępnych założeń dla nowej firmy

21 Co sprzedajemy? Oczekiwania klienta:
towar, który nie wymaga dostawy do klienta konwencjonalnymi metodami, a więc w rezultacie, co pozwala na to by klient otrzymywał to natychmiast, kiedy tego potrzebuje. sprzedaż towarów, które można dostarczyć drogą elektroniczną.

22 Co sprzedajemy? Towary zgodne z oczekiwaniami klienta: programy
e-booki w postaci plików PDF publikacje elektroniczne ścieżki dźwiękowe pluginy do popularnych programów wszelkiego rodzaju usługi.

23 Co sprzedajemy? Nasz e-biznes opierał się będzie na zarabianiu na płatnym dostępie do zawartości lub usług. Ludzie szukają w Internecie informacji. Tak więc najlepszy sposób zarabiania w Internecie to płatny dostęp do treści. Nasze źródło materiałów musi być najwyższej jakości i skupiać się na konkretnej branży.

24 Biznesplan Długofalowy i całościowy plan działalności organizacji gospodarczej lub realizacji przedsięwzięcia gospodarczego, który sporządzony jest w oparciu o kompleksową ocenę sytuacji strategicznej firmy. Plan stanowi dokument, w którym zawarte są cele organizacji lub przedsięwzięcia, sposób osiągnięcia opisanych celów oraz niezbędne zasoby przeznaczone do ich realizacji. Jest to narzędzie, które w jasny i czytelny sposób przedstawia i wyjaśnia cele i strategie firmy.

25 Analiza SWOT Analiza czynników wewnętrznych i zewnętrznych wpływających na przewagę konkurencyjną organizacji lub jej określony proces, produkt lub usługę.

26 Analiza SWOT – silne strony
potencjalny klient pochodzi z całej Polski w bardzo szerokim przedziale wiekowym natychmiastowy dostęp do towaru w odróżnieniu od sklepów fizycznych w dużej większości nie trzeba gromadzić zapasów towaru prosta, krótka i łatwa do zapamiętania nazwa sklepu ciekawa oferta bądź konkurencyjne ceny profesjonalna identyfikacja wizualna wzrost poziomu sprzedaży przyspieszenie procesów biznesowych

27 Analiza SWOT – słabe strony
stałe poszukiwanie dostępu do nowych materiałów żmudna i bezustanna praca nad SEO czyli pozycją sklepu internetowego w najpopularniejszych przeglądarkach takich jak Google, najczęstszym powodem nie kupowania przez Internet jest to iż zainteresowany nie może sprawdzić towaru przed zakupem

28 Analiza SWOT – szanse na start firmy nie jest potrzebne dużo pieniędzy , przemyślane i profesjonalne stworzenie sklepu gwarantuje iż klient będzie wracał, przemyślana, konsekwentna kampania reklamowa, brak stałych kosztów (czynsz, prąd) ze względu na prowadzenie działalności w domu, coraz to szerszy dostępu społeczeństwa do Internetu, zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne

29 Analiza SWOT - zagrożenia
stała rywalizacja z konkurencją na wysokim poziomie porównywanie cen z innymi sklepami internetowymi ryzyko utraty zaufania do branży e-commerce, w wyniku działalności oszustów, ryzyko koniunktury gospodarczej (słabnący popyt wewnętrzny), ryzyko zmiennych przepisów prawnych i podatkowych, ryzyko związane z bezpieczeństwem danych, uzależnienie od jakości usług ze strony dostawców łącz internetowych , brak możliwości wypróbowania, czy oględzin zakupywanego towaru

30 Jak zaczynamy? E-biznes jest idealny do tego, by stać się przedsiębiorcą, bo nie wymaga od razu pełnego zaangażowania. Jeżeli nie masz całego dnia wolnego, ale znajdziesz kilka godzin w tygodniu możesz zacząć już teraz. Nie musimy od razu stawiać wszystkiego na jedną kartę – ryzyko na początku jest naprawdę niewielkie, a kosztem jest tylko Twoja praca.

31 Jak zaczynamy? Przedsiębiorca XXI wieku swoją przygodę z biznesem rozpoczyna oczywiście w Internecie, odwiedzając stronę epuap.gov.pl Jest to elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, za pośrednictwem której obywatele mogą załatwić sprawy urzędowe nie wychodząc z domu. Na stronach ePUAP można pobrać formularz CEIDG-1, czyli wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, który zastąpił dotychczasowy wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej (sławne „Jedno okienko”). Nowy formularz jest jednocześnie zgłoszeniem podmiotu do urzędu statystycznego (który nadaje firmie numer REGON), urzędu skarbowego (gdzie firma uzyska swój NIP) oraz do ZUS-u lub KRUS-u.

32 Jak zaczynamy? W wybranym banku należy złożyć wniosek o otwarcie rachunku z załączonym dokumentem potwierdzającym prowadzenie działalności gospodarczej lub spółki prawa handlowego, założenie konta bankowego jest niezbędne m.in. dla płatników VAT. Konieczne jest wypełnienie formularzu dostępnego w Urzędzie Skarbowym lub na stronie internetowej i wnieść opłatę w wysokości 170 zł. Wniosek musi być złożony przed dniem wykonania pierwszej czynności opodatkowanej.

33 Jak zaczynamy?

34 Po załatwieniu wszystkich spraw formalnych rozpoczynamy swój pierwszy, jednoosobowy e-biznes 

35 Bibliografia http://www.hyperon.pl/elektroniczny-biznes
K. Garbacik, M. Żmiejko „ Czas na przedsiębiorczość” PWN, Warszawa- Łódź 2008r.

36


Pobierz ppt "DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google