Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Bookarnia „Hades” Spółka cywilna

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Bookarnia „Hades” Spółka cywilna"— Zapis prezentacji:

1 Bookarnia „Hades” Spółka cywilna
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany przez Klub Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS Narodowego Banku Polskiego.

2 Grupa realizująca projekt
Uczniowie: Iga Górska Ewa Guz Magdalena Pachulska Anna Zwierzycka Karolina Gelińska Patrycja Ładanaj Opiekun zespołu: Justyna Zabrodzka

3 Podstawowe informacje o spółce
Bookarnia „Hades” Spółka cywilna ul. 10 Lutego 5 Gdynia Wspólnicy spółki: Iga Górska, Ewa Guz, Magdalena Pachulska, Anna Zwierzycka, Karolina Gelińska, Patrycja Ładanaj. Wspólnicy zobowiązują się wnieść w formie wkładów: zł. Przedmiotem działalności spółki jest prowadzenie bookarni (wypożyczanie książek i sprzedaż kawy, herbaty, deserów).

4 Podział zadań w firmie PREZES Iga Górska
DYREKTOR DZIAŁU PRODUKCJI Ewa Guz DYREKTOR DZIAŁU MARKETINGU Magdalena Pachulska DYREKTOR DZIAŁU SPRZEDAŻY Anna Zwierzycka DYREKTOR DZIAŁU FINANSOWO-KSIĘGOWEGO Karolina Gelińska DYREKTOR DZIAŁU ADMINISTRACJI I KADR Patrycja Ładanaj

5 Cele działalności przedsiębiorstwa
Rozpowszechnianie czytelnictwa wśród młodzieży i dorosłych Zapewnienie atrakcyjnego sposobu spędzania wolnego czasu Maksymalizacja zysków Misją naszego przedsięwzięcia jest uśmiech na twarzy klienta czytającego ulubioną lekturę przy filiżance relaksującego napoju

6 Opis usługi Naszym klientom oferujemy spędzenie wolnego czasu w magicznym miejscu – bookarni „Hades”. Każdy kto przekroczy próg naszego lokalu poczuje się wyjątkowo – nasz personel zadba o to, aby przy filiżance ulubionej kawy, herbaty lub innego napoju poczytać sobie wybraną lekturę, opracowanie naukowe lub czasopismo. Do dyspozycji mamy następujące pozycje do wypożyczenia: Literaturę piękną, Opracowania naukowe, Encyklopedie Poradniki Nowości czytelnicze Czasopisma, prasę ogólnopolską i regionalną

7 Oferta bookarni „Hades”
Kawy: Piekielna kawa (z dodatkiem chilli, czerwonego pieprzu) 10 zł Szatan (mocna kawa sypana) 10 zł Lucyfer (kawa z gorzką czekoladą) 12 zł Mały Belzebub (espresso małe) 7 zł Raj na ziemi (kawa z laskami wanilii) 12 zł Gorące napoje: Wulkaniczna lawa (gorąca czekolada z piankami) 8 zł Grzeszna rozkosz (duża gorąca czekolada z bitą śmietaną i posypką) 13 zł Herbaty: Piekielne pobudzenie (herbata z guaraną) 7, 50 zł Diabelskie orzeźwienie (zielona herbata) 6 zł Szalone zioło (yerba mate) 10 zł Desery: Wezuwiusz (fontanna z czekolady z kawałkami owoców) 20 zł Zastygła lawa (mus czekoladowy z migdałami) 13 zł Pucharek Belzebuba (3 gałki lodów, owoce, posypka) Koktajle: Krwawa rozkosz (truskawkowy) 10 zł Szatański owoc (bananowy) 10 zł Zielone piekiełko (kiwi) 10 zł Wypożyczalnia książek i czasopism: 1 h wypożyczenia książki 1,50 zł ½ h wypożyczenia czasopisma 50 gr

8 Potencjalni nabywcy naszych usług
Młodzież w wieku lat Płeć: mężczyźni i kobiety Młodzież ponadgimnazjalna i studenci Nie posiadają własnych dochodów lub ich dochody są niewielkie Szukają lektur szkolnych, opracowań naukowych, Nie stać ich na kupno nowych książek, a te znajdujące się w bibliotece są trudno dostępne Dorośli w wieku 50 – 80 lat Płeć: mężczyźni i kobiety Emeryci Otrzymują stałe wynagrodzenie z tytułu emerytury lub renty Mają mnóstwo wolnego czasu Szukają nowości czytelniczych Z powodu niskich emerytur nie mogą pozwolić sobie na zakup nowych książek

9 Portret potencjalnego klienta
Mam 22 lata Spędzam ok. 40 h miesięcznie w czytelni Studiuję germanistykę Piję dziennie 3–6 kaw Otrzymuję 230 zł Mieszkam w woj. stypendium pomorskim Rodzice opłacają mi Czytam 5 – 7 książek akademik miesięcznie

10 Opis II etapu programu Określiliśmy rodzaj naszej działalności
Scharakteryzowaliśmy otoczenie rynku Doszliśmy do wniosku, że na lokalnym rynku brakuje miejsca, gdzie można poczytać książkę i wypić kawę Zdecydowaliśmy, że istniejącą lukę wypełni nasza bookarnia Doszliśmy do wniosku, że w mieście, gdzie zamierzamy prowadzić bookarnię nie ma podobnego miejsca Określiliśmy, że najbliższa konkurencja znajduje się w innym mieści oddalonym o 15 km Zebraliśmy informacje od sojuszników naszego projektu na temat wskaźników popytu i podaży na naszą usługę Określiliśmy rodzaj naszej działalności Opisaliśmy usługi, które chcemy oferować klientom Stworzyliśmy cennik usług Zdefiniowaliśmy cechy, które będą wyróżniać nasze usługi na rynku Zbieraliśmy informacje na temat grupy docelowej Przygotowaliśmy wzór ankiety i przeprowadziliśmy ją na terenie naszego miasta Przedstawiliśmy wyniki badań na wykresie i wyciągnęliśmy wnioski

11 Opis II etapu programu Badania marketingowe
Badanie „zza biurka” – zbieranie danych statystycznych na temat grup docelowych: studentów i emerytów w woj. pomorskim Badanie w terenie – przeprowadzenie wywiadów ulicznych oraz ankiet na terenie naszego miasta Opis II etapu programu

12 Wypowiedzi benificjentów
Co to jest bookarnia? Czy lubi Pan czytać książki, czasopisma przy filiżance ulubionej kawy? Czego brakuje Pani zdaniem w tradycyjnej kawiarni?

13 Opis II etapu programu Wyniki badań
Ankieta została przeprowadzona wśród mieszkańców naszego miasta. Przebadanych zostało 120 osób, w tym: 83 kobiety i 37 mężczyzn Grupa wiekowa od 14 do 63 lat 20% z wykształceniem wyższym, 33% z wykształceniem zawodowym, 37% z wykształceniem średnim i 10% z wykształceniem podstawowym Średni dochód od 120 zł do 2300 zł ANKIETA Kobieta Mężczyzna Wiek: …………………………………………. Wykształcenie: ………………………….. Średni dochód: …………………………… Jak często czyta Pan/Pani książki? raz w tygodniu raz w miesiącu raz w roku wcale 2. Ile wydaje Pan/Pani miesięcznie na zakup książek lub czasopism? do 10 zł od 11 do 25 zł od 26 do 50 zł powyżej 50 zł Ile jest Pan/Pani w stanie zapłacić za filiżankę dobrej kawy? do 5 zł od 6 do 10 zł powyżej 10 zł 4. Jak spędza Pan/Pani wolny czas? uprawiam sport oglądam telewizję czytam książki lub czasopisma inaczej (jak?)…………………………

14 Co nam się udało zrealizować?
Nasza grupa bardzo zżyła się ze sobą. Spędziliśmy razem mnóstwo czasu, przygotowując ulotki reklamowe, ankiety, nagrywając film reklamowy czy projektując logo. Każda decyzja wymagała akceptacji grupy, więc opanowaliśmy do perfekcji sztukę negocjacji. (Magdalena Pachulska) Tak bardzo zaangażowałam się w pracę nad projektem, że uwierzyłam, iż naprawdę prowadzimy bookarnię! Wszystko starałyśmy się robić perfekcyjnie, jakby to była prawdziwa firma, przynosząca nam zyski. (Ewa Guz) Dużo nauczyłam się podczas realizacji projektu. Wiem, jak założyć własną działalność gospodarczą, na czym polega strategia marketingowa, jak tworzy się portret potencjalnego klienta. (Iga Górska)

15 Pomysł na prezentację Prezentację multimedialną na temat firmy planujemy pokazać podczas Dni Otwartych w naszej szkole. Będą wtedy obecni uczniowie klas VI wszystkich szkół podstawowych z Redy i okolic oraz ich rodzice. Liczymy także na obecność władz miasta i powiatu oraz lokalnej telewizji. Zaprezentujemy również naszą piosenkę reklamową oraz rozdamy każdemu z uczestników ulotkę z adresem i logiem bookarni „Hades”.

16 Nasze działania Gdzie? W szkole (dyskusje, rozmowy, negocjacje, burza mózgów) Przy komputerze (zbieranie informacji o US, ZUS, UG, szukanie danych statystycznych, tworzenie logo firmy, obróbka zdjęć, opracowanie wyników badań) W terenie (przeprowadzenie ankiet, nagranie filmu, wywiady) Sojusznicy Nasi rodzice (wskazówki, dobre rady) Dyrekcja szkoły (udostepnienie pracowni komputerowej, wypożyczenie kamery video) Pani bibliotekarka (pokazanie księgozbioru, omówienie nowości czytelniczych, podział literatury ze względu na gusta czytelników) Właścicielka pobliskiej kawiarni (pomoc w określeniu cen napojów, szybki kurs kelnerski – „obsługa tacy”)

17 Nasze działania reklamowe
Hasło reklamowe „Książka, herbatka, kawa – w bookarni zawsze jest zabawa” Nasze usługi planujemy zareklamować w regionalnej telewizji jako 30-sekundowy spot reklamowy emitowany 5 razy dziennie przez okres 2 tygodni. Dodatkowo zamierzamy wydrukować 5 tysięcy ulotek w formacie A6, które zostaną rozprowadzone na terenie województwa pomorskiego

18 Bibliografia Zdjęcia: pochodzą z prywatnych zbiorów autorów,
cliparty pobrano ze strony Literatura: Kompendium przedsiębiorczości, Warszawa 2008, Z. Makieła, T. Rachwał, Podstawy przedsiębiorczości. Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego, profilowanego i technikum, Warszawa 2004, Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, pod red. J. Lichtarskiego, Wrocław 1997, E. Nojszewska, Podstawy ekonomii, Warszawa 1995,

19 Dziękujemy za uwagę!


Pobierz ppt "Bookarnia „Hades” Spółka cywilna"

Podobne prezentacje


Reklamy Google