Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Świadome i umiejętne korzystanie ze współczesnych środków audiowizualnych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Świadome i umiejętne korzystanie ze współczesnych środków audiowizualnych."— Zapis prezentacji:

1 Świadome i umiejętne korzystanie ze współczesnych środków audiowizualnych

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17 TELEWIZJA PRZYJACIEL CZY ZŁODZIEJ CZASU?

18 DOBRE STRONY TELEWIZJI
pozwala zobaczyć wszystko, co się wydarzyło nawet w najbardziej oddalonych krajach (świat przychodzi do domu)

19 DOBRE STRONY TELEWIZJI
umożliwia podróże bez wiz i dewiz

20 DOBRE STRONY TELEWIZJI
rozbudza zainteresowania i ciekawość

21 DOBRE STRONY TELEWIZJI
pozwala nauczyć się wielu nowych rzeczy

22 DOBRE STRONY TELEWIZJI
dostarcza rozrywki, przez co ubarwia nieco życie, często zbyt monotonne i szare

23 DOBRE STRONY TELEWIZJI
stanowi ucieczkę od codziennych kłopotów

24 DOBRE STRONY TELEWIZJI
pozwala lepiej sobie coś wyobrazić

25 DOBRE STRONY TELEWIZJI
wiele relacji jest przekazywanych na żywo, co daje wrażenie bezpośredniego uczestnictwa w nich

26 ZŁE STRONY TELEWIZJI pogrąża człowieka w świecie fikcji, przez co traci on kontakt z realnym światem

27 ZŁE STRONY TELEWIZJI jej oglądanie powoduje przyrost paru kilogramów, gdyż widz odpoczywa biernie

28 ZŁE STRONY TELEWIZJI pokazuje głównie piękne i zadbane gwiazdy filmowe, o nienagannej figurze, co może być powodem wielu kompleksów

29 kształtuje tylko wzrokowca, a nie uczy słuchać
ZŁE STRONY TELEWIZJI kształtuje tylko wzrokowca, a nie uczy słuchać

30 ZŁE STRONY TELEWIZJI człowiek przyzwyczaja się do widoku złych rzeczy, np. scen zabijania i przemocy

31 ZŁE STRONY TELEWIZJI zabija życie rodzinne, gdyż ludzie wolą oglądać telewizję zamiast rozmawiać

32 wypełnia nie tylko czas wolny
ZŁE STRONY TELEWIZJI wypełnia nie tylko czas wolny

33 serwuje rozrywkę nie zawsze dostosowaną do wieku widzów
ZŁE STRONY TELEWIZJI serwuje rozrywkę nie zawsze dostosowaną do wieku widzów

34 kreuje modę i sposoby zachowań takie same dla wszystkich
ZŁE STRONY TELEWIZJI kreuje modę i sposoby zachowań takie same dla wszystkich

35 Reklama Reklama

36 Reklama Reklama - cóż to takiego? Według encyklopedii to rozpowszechnianie pewnych informacji za pomocą napisów, plansz, ogłoszeń w środkach masowego przekazu.

37 Reklama Widzimy lub słyszymy ją prawie wszędzie: w telewizji, radiu, prasie, w internecie, na ulicach, na stadionach podczas imprez sportowych.Takich miejsc można by wymienić więcej.

38 Reklama Reklama wmawia nam, że życie może być przyjemne i wygodne tylko wówczas, gdy zakupimy dany towar. Na przykład taki szampon „Elseve", ile ma pożytku!

39 Reklama

40 Jakie stosuje metody? Oto niektóre z nich!
Reklama Reklama to specyficzny rodzaj perswazji (sztuka przekonywania kogoś do własnych racji). Jakie stosuje metody? Oto niektóre z nich!

41 Reklama Przede wszystkim - pomysł. Najlepiej zwięzły i zrozumiały slogan (utarty zwrot), miła muzyka, głos narratora, gra słów, językowy paradoks (sprzeczna myśl), czasem wytarty frazes (słowo bez pokrycia)

42 Reklama Nie brak ludowych mądrości, czasem rapowanie słów, efekt rymu. Miło kojarzy się młodość, dobra zabawa wśród przyjaciół, sielanka

43 Reklama Bardzo ważnym elementem strategii reklamowej są opakowania i ich kolory. Kolor znaczy czasem więcej niż słowa.

44 Reklama Na przykład pomarańczowy wzbudza radość i łaknienie, nastraja optymistycznie. Żółty rozświetla, przypomina słońce, symbolizuje szczęście i zadowolenie. Czekoladki, kawy, herbaty w granatowych opakowaniach wydają się towarem luksusowym i drogim

45 Reklama Towary są reklamowane przez znanych sportowców, gwiazdy filmowe, idoli muzycznych, którzy są sowicie opłacani za sprawianie wrażenia, iż używają tych samych produktów w życiu codziennym

46 Reklama Jako eksperta używa się tłum ożywionych klientów- zadowolonych z produktu. Jedna osoba może się mylić, ale skoro wielu tak uważa, to musi być prawda...

47 Reklama A Wy, czy przyjmujecie reklamę bezkrytycznie? Nie pozwólmy aby kształtowała nasze gusta i zachowania , odbierała własną myśl i osobowość!

48 Choć reklamę doceniamy, ujarzmić się jej nie damy!
!!! Choć reklamę doceniamy, ujarzmić się jej nie damy!

49 Małgorzata Bartosiewicz , Małgorzata Rozwadowska
Koniec Dziękujemy za uwagę Opracowały: Małgorzata Bartosiewicz , Małgorzata Rozwadowska oraz uczniowie SOSW


Pobierz ppt "Świadome i umiejętne korzystanie ze współczesnych środków audiowizualnych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google