Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rafal Lukawiecki, Project Botticelli

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rafal Lukawiecki, Project Botticelli "— Zapis prezentacji:

1 Microsoft Solutions Framework (MSF) i Microsoft Operations Framework (MOF)
Rafal Lukawiecki, Project Botticelli Prezentacja częściowo oparta o materiały szkoleniowe MOC oraz promocyjne prezentacje Microsoft – za zgodą.

2 Cele Zrozumieć typowe problemy organizacyjne przeszkadzające w produkcji oprogramowania oraz jego wsparciu operacyjnym Zrozumieć jak ramy pracy opublikowane przez Microsoft pozwalają usunąć te przeszkody

3 Plan sesji Typowe problemy Cykl życia oprogramowania
Microsoft Solutions Framework Microsoft Operations Framework

4 Typowe ilości porażek w IT
Trudności i „wyzwania” Sukces Porażka 28% 46% 26% Projekty tworzenia oprogramowania (The Standish Group)

5 Korzenie porażek Oddzielenie celu od funkcji
3/26/2017 Korzenie porażek Oddzielenie celu od funkcji Oddzielenie biznesu od technologii Brak wspólnego języka i procesu Niezdolność pracy zespołowej Procesy nieelastyczne na zmiany Rozwiązanie? Dobra i przetestowana rama pracy! “When projects fail, it’s rarely technical.” Jim Johnson, The Standish Group Średnie przekroczenie kosztów 189% Projekty zrestartowane: 94% Przekroczenie czasu: 222% Średnio dostarczona funkcjonalność: 61% Standish Group

6 Modele życia IT Microsoft Solutions Framework
3/26/2017 Modele życia IT Microsoft Solutions Framework Planuj Operuj Buduj Wdróż Microsoft Operations Framework

7 Czym jest rama pracy (framework)?
W odróżnieniu od metodologii, rama pracy to zestaw „narzędzi” czyli dobrych metod pracy Czy to dobre? Tak, bo ramy łatwiej się używa, są elastyczniejsze i mniej ograniczające Tak, bo się dobrze łączą z metodologiami, (jak RUP, Prince 2, itd.) Nie, bo musisz wybierać czego w nich nie używać 

8 MSF i MOF Microsoft Solutions Framework Microsoft Operations Framework
Stworzona w 1991, ostatnie duże zmainy w 1999 i na początku 2003 Do tworzenia oprogramowania i wdrażania infrastruktur Microsoft Operations Framework Stworzona w 1999 w oparciu o dojrzały ITIL (IT Infrastructure Library) Odświeżona w grudniu 2002 Do zarządzania etapem wsparcia operacyjnego systemów informatycznych

9 MSF – Microsoft Solutions Framework

10 Czy MSF działa? Tak, o ile wybierzesz właściwe jego elementy, które będą potrzebne Twemu projektowi i zespołowi Duże projekty stworzone w użyciem MSF i (Aris Corp, teraz Ciber) Wdrożenie Microsoft Exchange i SMS dla użytkowników w VAA (Veteran Affairs Administration) w USA (Aris Corp teraz Ciber) Visual Studio, Office 2000, Office XP, Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003

11 Elementy kluczowe MSF Model Zespołu Model Procesu Jakość
3/26/2017 Elementy kluczowe MSF Czas Zasoby Zakres Model Zespołu Model Procesu Jakość Zarządzanie Ryzykiem

12 Model zespołu w MSF Współzależne i współpracujące role
Każdy członek ma jasne cele i zadania Współdzielone zarządzanie projektem Nie 6 osób! Development Program Management Testing Product Management Release Management User Experience

13 MSF Model procesu w MSF Deployment Complete Release Readiness Approved
Vision/Scope Approved MSF Scope Complete Project Plans Approved

14 Codzienny Build Codziennie budujemy i zespalamy cały produkt w formie wykonywalnej Publiczny codzienny build to: Świetny sygnał że zespół funkcjonuje Sposób by uwidocznić rozwój produktu Bicie serca procesu wytwarzania

15 Ciągły proces testowania
3/26/2017 Ciągły proces testowania Wypuszczenie RTM Release Readiness Release Candidates S T A B I L Z N G Zero-Bug Release Stabilność Produktu Beta Test Specification Complete/Alpha Scope Complete D E V L O P I G N Internal Release n (Alfa, Pilot) Internal Release ... Internal Release 2 Project Plan Approved Internal Release 1 Test Plan

16 Windows XP Daily Cycle

17 MOF – Microsoft Operations Framework

18 3/26/2017 MOF, Microsoft i Świat Microsoft bezwzględnie chce pomóc klientom lepiej operować systemami opartymi o ich i inne technologie… …w sposób oparty na doświadczeniach przemysłu …udokumentowanych w IT Infrastructure Library (ITIL) …które Microsoft pomaga rozwijać.

19 Ulepszyć się da! DMR, firma koncernu Fujitsu, zbadała 70 firm (30% z ponad pracowników) i odkryła, że coroczne regularne koszta wspierania informatyki można zmniejszyć o nawet 65% po 4 latach. Typowe ulepszenia procesów prowadziły do redukcji kosztów operowania IT o $770 na użytkownika na rok. (Źródło: DMR Consulting, a Fujitsu company (2001). IT Service Effectiveness Survey)

20 MOF i ITIL IT Infrastructure Library (ITIL)
3/26/2017 MOF i ITIL IT Infrastructure Library (ITIL) Dobre metody pracy (best practices) w zarządzaniu i obsłudze informatyki Niezależne od technologii Zaprojektowane by je dopasowywać do potrzeb MOF nie zastępuje ITIL ale jest jego adaptacją zgodną z zaleceniami, dopasowaną dla organizacji używających technologii Microsoft IT Infrastructure Library Wskazówki dla technologii Microsoft Microsoft Operations Framework (MOF)

21 3/26/2017 MOF jest dostępny jako... Pracując ze swymi partnerami, Microsoft stworzył dla Microsoft Operations Framework: Wskazówki i wiedzę Operations guides (podręczniki obsługi operacyjnej) dla: Windows, Exchange, SQL Server, SMS, MOM Serwisy Szkolenia Trzy świetne kursy MOC Gotowe rozwiązania

22 IT Infrastructure Library (ITIL)
3/26/2017 IT Infrastructure Library (ITIL) Sponsorowane przez brytyjską agencję Central Computer & Telecommunications Agency (CCTA), teraz Office of Government Commerce (OGC) Początki we wczesnych latach 90-tych ITIL jest zbiorem najlepszych metod pracy i doświadczeń przedsiębiorst polegających na informatyce

23 3/26/2017 ITIL – więcej... Oficjalnie „sprzedawany” (książki) przez The Stationery Office (TSO) w UK Grupa użytkowników to słynne IT Service Management Forum (ITSMF) Organizacje powinny dopasować ITIL przed jego implementacją MOF tego przykładem, nie jest 100% ITIL Niezależny od platformy

24 Modele MOF Model Ryzyka Model Procesu Model Zespołu 3/26/2017 Identify
Communication Operations Partner Security Release Infrastructure Support Changing Operating Supporting Optimizing Readiness Review Approved SLA Identify 1 Analyze 2 Plan 3 Control 5 Track 4 Retired Risks List Risk Assessment Document Top n Model Ryzyka Model Procesu Model Zespołu

25 Przegląd Gotowości Release
3/26/2017 Model procesu w MOF Cykl z 4 fazami Zarządzanie oparte o ryzyko Unikamy wielu potencjalnie kosztownych błędów Zmiany Operacje Wsperianie Optymizcja Przegląd Gotowości Release Akceptacja Release Przegląd SLA Przegląd Operacyjny

26 Proces: Faza Zmian Changing Quadrant
3/26/2017 Proces: Faza Zmian Changing Quadrant Changing Release Readiness Review Approved Service Management Functions Zarządzanie zmianami Zarządzanie konfiguracją Zarządzanie wdrażaniem Wprowadź nowe serwisy, technologie, systemy, aplikacje, sprzęt i procesy

27 Proces: Faza Operacji Operating Quadrant
3/26/2017 Proces: Faza Operacji Operating Quadrant Operating Operations Review Service Management Functions Zarządzanie systemem Administracja serwisami directory Job scheduling (wsady) Administracja siecią Zarządzanie drukarkami Zarządzanie bezpieczeństwem Śledzenie i sterowanie procesem Zarządzanie przechowalniami danych Wykonuj codzienne zadania efektywnie i skutecznie

28 Proces: Faza Wspierania Supporting Quadrant
3/26/2017 Proces: Faza Wspierania Supporting Quadrant Supporting SLA Review Service Management Functions Zarządzanie incydentami Zarządzanie problemami Oddział obsługi Szybko rozwiązuj incydenty, problemy i inne zapytania

29 Proces: Faza Optymalizacji Optimizing Quadrant
3/26/2017 Proces: Faza Optymalizacji Optimizing Quadrant Optimizing Service Management Functions Zarządzanie poziomem serwisów (service level) Zarządzanie dostępnością i niezawodnością Zarządzanie wydajnością i pojemnością Zarządzanie finansowe Przygotowanie na katastrofy Zarządzanie siłą roboczą Przygotuj zmiany które zoptymalizują koszta obsługi informatycznych systemów, wydajność, niezawodność i dostępność

30 Model Zespołu w MOF Komunikacja Operations Partner Security Release
3/26/2017 Model Zespołu w MOF Komunikacja Operations Partner Security Release Infrastruc-ture Support Opisuje Jak stworzyć zespół obsługi IT Zadania i wymagane zdolności dla ról Jakościowe cele skutecznych zespołów Wskazówki dla rozporoszonych środowisk

31 Proces zarządzania ryzykiem
3/26/2017 Proces zarządzania ryzykiem Już nie-ryzyka Risk Assessment Document Priorytety exposure 3. Plany 5. Steruj 2. Analiza 1. Znajdź Zdania o ryzyku 4. Śledź Dokument (lub baza) oszacowania ryzka uwidacznia ten process i pomaga planować pracę i unikać problemów

32 Kolejne kroki... MSF w www.microsoft.com/msf
MOF samo-ocena w itsolutions/mof/moftool/default.asp Odwiedź Zatrudnij experta z doświadczeniem z MCS lub od partnerów

33 Więcej URL na potem... Active Directory Operations Guide
Security Operations Guide for Exchange 2000 Server Security Operations Guide for Windows 2000 Server Microsoft Operations Manager 2000 Operations Guide Microsoft Systems Management Server 2.0 Product Operation Guide MOF Self-Assessment tool The Windows 2000 Operations Guide Series Patterns and practices books:

34 Podsumowując Najtypowsze problemy utrudniające tworzenie dużego oprogramowania i obsługę oddziałów informatyki są związane z ludźmi i procesami Ramy takie jak MSF i MOF rozwiązują wiele z tych problemów Nikt nie może sobie pozwolić by zignorować te duże oszczędności i ulepszenia


Pobierz ppt "Rafal Lukawiecki, Project Botticelli "

Podobne prezentacje


Reklamy Google