Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przedstawienie Oferty MBTI®

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przedstawienie Oferty MBTI®"— Zapis prezentacji:

1 Przedstawienie Oferty MBTI®
© Forid 2008

2 Instrument MBTI: Kto z niego korzysta?
Instrument MBTI® jest wykorzystywany w tysiącach organizacji w całej Europie, włączając: Szkoły zarządzania oraz biznesu takie jak Ashridge, INSEAD, Henley Management College Firmy konsultacyjne takie jak PWC, Deloitte, McKinsey & Co Korporacje między innymi: Microsoft, Shell, Coca Cola, Proctor & Gamble Akademie Medyczne, uniwersytety, organizacje charytatywne, kościoły, poradnie

3 Kto posiada prawa do MBTI?
Właścicielem MBTI jest firma CPP z USA Firma OPP® uzyskała prawa na terenie UK w 1990 roku W 2001 roku, firma OPP uzyskała wyłączność na terenie całej Europy. W 2008 roku, firma Forid uzyskała wyłączność na terenie Polski. Instrument MBTI został przetłumaczony na ponad 11 języków. Tylko w ostatnim roku firma OPP zainwestowała ponad 1 mln GBP w badania nad tym instrumentem

4 Cel MBTI Instrument MBTI pomaga w:
Poznaniu siebie, zrozumieniu w jaki sposób pasujesz do ram, które opisują różnice osobowościowe w pozytywny i konstruktywny sposób. Docenia ważne różnice między ludźmi i pozwala na zrozumienie w jaki sposób osoby o różnych typie osobowym mogą pracować razem w uzupełniający się sposób.

5 Zastosowanie Instrument MBTI pomoże tobie w zastosowaniu tej wiedzy do: Docenienia różnorodności Poprawy relacji pracowniczych Rozwinięcia stylu przywództwa Poprawy komunikacji Poprawy strategii rozwiązywania problemów Zarządzania zmianą

6 Cecha (Cattell) Mamy osobowość, ale bez wolnej woli
W danej sytuacji, twoje cechy osobowości zdeterminują twoje zachowanie Cechy osobowości są mierzalne

7 Typ (Jung) Twój typ osobowości jest wrodzony
Twój typ podsuwa preferowane zachowania w danej sytuacji Ale… my możemy wybrać aby skorzystać z niepreferowanego zachowania, jeżeli tylko chcemy.

8 Historia Indykator opiera się na teorii osobowości Szwajcarskiego psychologa Carla Junga Model został rozwinięty przez dwie osoby – nie psychologów, Briggs i Myers, które chciały dać jak największej liczbie osób dostęp do tych pomysłów Jest to jeden z niewielu modeli, opisujących osobowość w pozytywny sposób. Nie ma lepszego, czy gorszego typu, którym można być, każdy z typów osobowości ma swoje silniejsze i słabsze strony.

9 Badania Przed pierwszą publikacją narzędzia, poświęcono ponad 20 lat na jego badania. Do tej pory opracowano ponad 4000 badań i wskazano na silną rzetelność i wiarygodność kwestionariusza MBTI. Kwestionariusz MBTI cały czas jest udoskonalany i rozwijany. Jest on dostosowany do odpowiednich kultur i dostępny w wielu europejskich językach. Eksperci z różnym doświadczeniem napisali obszerną literaturę na jego temat, publikując setki praktycznych materiałów źródłowych, które są łatwo dostępne.

10 Czym jest preferencja? Podpisz się
A teraz to powtórz, pisząc drugą ręką

11 Koncepcja ‘preferencji’
“Naturalnie” “Prosto” “Płynnie” “Wygodnie” “Zajmuje mniej enegrii” “Nienaturalnie” “Trudno” “Jerky” “Dziwnie” “Żabiera więcej energii”

12 Podstawowe załążenia na temat typologii wg. Junga.
Kwestionariusz MBTI pozwala na określenie preferencji Preferencje nie są absolutes, każdy korzysta z wszystkich 8 Preferencje to nie umiejętności, preferencje MBTI nie dadzą informacji czy coś potrafisz, czy też nie. Nie ma lepszego czy gorszego typu, wszystkie 8 typów osobowości ma potencjał Najlepszym sędzią swojego typu jest dana osoba – w związku z tym korzystamy z nazwy ‘wskaźnik” psychologiczny a nie test.

13 Etyka Kwestionariusz MBTI powinien być wykorzystywany tylko do rozwoju. Kwestionariusz ten nie może być wykorzystany dla selekcji, ponieważ nic on nie mówi na temat zdolności czy możliwości Nie może być on wykorzystywany do selekcji ponieważ wyniki …. The MBTI questionnaire cannot be used for selection, because it tells you nothing about a person’s skills and abilities People should only be asked to share their MBTI type if they feel comfortable doing so – each individual owns their data and can choose to share it or not as they wish

14 The four dimensions of type
Extraversion XandX Introversion Sensing iNtuition Thinking Feeling Judging Perceiving Where you prefer to get and focus your ‘energy’ or attention What kind of information you prefer to gather and trust What process you prefer to use in coming to decisions How you prefer to deal with the world around you, your ‘lifestyle’

15 Terminology Extraversion/ Not about social confidence or
Introversion social skill Sensing Not the same as ‘sensitive’ Intuition Not ‘woman’s intuition’ Not ‘gut feeling’ Thinking Thinkers have feelings and emotions Feeling Feelers can think and are rational Not about emotion Judging Not ‘judgmental’ Perceiving Not ‘perceptive’ It is important to dispel layman’s meanings, and ensure that every preference is seen as equally valuable.

16 What MBTI courses do we run in the UK?
MBTI Qualifying 3+2 (5 days) MBTI Conversion (3 days) MBTI Refresher (1 day) MBTI Experience (1 day) MBTI Step II (2 days) MBTI & Teams (1 and 2 days) MBTI & Coaching (both 1 day) Type Dynamics in Action (2 days)

17 Let the MBTI framework help you to make a difference!
© OPP 2006 OPP Ltd, 15–17 Elsfield Hall, Elsfield Road, Oxford, OX2 8EP Cartoons by Tony Norris


Pobierz ppt "Przedstawienie Oferty MBTI®"

Podobne prezentacje


Reklamy Google