Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Reklama społeczna Co to jest?.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Reklama społeczna Co to jest?."— Zapis prezentacji:

1 Reklama społeczna Co to jest?

2 Definicja reklamy społecznej
To rodzaj reklamy. Celem takiej reklamy jest wywołanie zmian społecznie pożądanych. Dlaczego kampanie społeczne są trudniejsze niż promocja produktu czy marki? Przewodnicząca Rady Fundacji Komunikacji Społecznej, dr Dominika Maison, pisze: „Celem większości reklam komercyjnych jest zachęcenie konsumenta do zmiany używanej marki na inną (...). Taka zmiana nie jest zazwyczaj głęboką zmianą postawy (...). Zupełnie inaczej wygląda to w reklamach społecznych, które najczęściej starają się wpływać na silniejsze i bardziej stabilne postawy. Często ich celem jest zmiana postawy na przeciwną (...).”

3 Fundacja Komunikacji Społecznej
Data założenia: 12 marca 1999 Fundacja ta stawia sobie za cel promocję i rozwój reklamy społecznej i marketingu społecznego. Misją organizacji społecznej, a więc również jej celem marketingowym, jest optymalizacja możliwości zapobiegania danemu problemowi lub łagodzenia jego skutków w przyszłości. Zorganizowane akcje, czyli kampanie społeczne: - Program Przeciwdziałania Przymuszonej Prostytucji (2004) - Znak ma znaczenie ( ) - Kampania "Tata i ja" w ramach programu "Być rodzicem" (2004) - Bliżej siebie, dalej od narkotyków (2004) - Merry Ferry czyli "Zdrowy biznes, udana kariera" (2005) - Kobieta a HIV (2005) - Zawsze mogę przestać (1999) - Zepsuj humor bandycie (2001) - Porządnie poza rządem (2001)

4 Billboard: „Znak ma znaczenie”

5 Reklama w prasie: Kampania „Tata i ja” w ramach programu „Być rodzicem”

6 „Kobieta a HIV” plakat kampanii

7 Dwa typy reklam społecznych
I typ: przestrzega lub skłania do podjęcia działań dla własnego dobra, np. kampania Płytka wyobraźnia to kalectwo ostrzegająca przed nieostrożnym skakaniem do wody w nieznanych miejscach. II typ: usiłuje skłonić odbiorcę do udzielenia pomocy lub działania dla dobra innych, np. akcja Pomoc powodzianom.

8 Konstrukcja reklamy społecznej
Reklama społeczna ma za zadanie: 1) wywołać określone uczucia, np. lęk, strach 2) pokazać możliwości zlikwidowania ich przyczyny 3) prezentować sposób rozwiązania problemu

9 Konstrukcja reklamy społecznej
1. zagrożenie: wypadek 2. przyczyna: pijany kierowca 3. rozwiązanie: nie prowadzić pojazdów pod wpływem alkoholu

10 Pytanie do uczniów: Co wiesz o programie „Pajacyk”?


Pobierz ppt "Reklama społeczna Co to jest?."

Podobne prezentacje


Reklamy Google