Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

UKS KAZIMIERZ NIEPOŁOMICKA SZKOŁA FUTBOLU SYSTEM SZKOLENIA 2014

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "UKS KAZIMIERZ NIEPOŁOMICKA SZKOŁA FUTBOLU SYSTEM SZKOLENIA 2014"— Zapis prezentacji:

1 UKS KAZIMIERZ NIEPOŁOMICKA SZKOŁA FUTBOLU SYSTEM SZKOLENIA 2014

2 „ Najlepsi trenerzy powinni pracować z dziećmi i młodzieżą ” FABIO CAPELLO

3 Spis treści : 1. Misja UKS Kazimierz - Niepołomicka Szkoła Futbolu 2. Podział i zasady systemu szkolenia 3. Podział na grupy szkoleniowe 4. Filozofia dziecięcego futbolu oraz wytyczne, charakterystyka i cele poszczególnych grup 5. Zadania trenera zgodne z systemem szkolenia 6. Budowa wzorcowego treningu oraz zakres treningowy dla poszczególnych grup

4 MISJA Naszym najważniejszym zadaniem jest promowanie oraz rozwijanie piłki nożnej wśród dzieci i młodzieży na terenie miasta poprzez budowanie odpowiednich warunków do nowoczesnego i kompleksowego szkolenia piłkarskiego z zachowaniem zasad fair play oraz edukacji szkolnej. Za podstawowy cel stawiamy sobie wysoki komfort treningu, zadowolenie dziecka z każdego treningu oraz doskonały kontakt z rodzicami swoich podopiecznych. Każde dziecko jest inne. Ma inne umiejętności, preferencje i potencjał. Naszym zdaniem piłka nożna to sport i zabawa dla każdego i wierzymy, że połączenie ćwiczeń ogólnorozwojowych, nauczanie podstaw gry w piłkę nożną poprzez gry i zabawy oraz rozrywki wśród rówieśników to najlepsza porcja ruchu dla każdego dziecka.

5 PODZIAŁ SYSTEMU SZKOLENIA
• ORGANIZACJA KLUBU • WSPÓŁPRACA KLUB - RODZICE • PSYCHOLOGIA SPORTU • EDUKACJA • PIŁKA NOŻNA • SELEKCJA

6 1. Jeden program szkolenia dla wszystkich trenerów .
ORGANIZACJA KLUBU 1. Jeden program szkolenia dla wszystkich trenerów . 2. Spotkania trenerów raz na dwa tygodnie . 3. Trener lub trenerzy przypisani do rocznika lub grupy . 4. Jednakowy szablon treningowy dla wszystkich trenerów . 5. Własne archiwum materiałów szkoleniowych . 6. Obowiązkowy strój klubowy zawodników i trenerów . 7. Analiza wideo meczu i sesji treningowej . 8. Stworzenie i prowadzenie młodzieżowej bazy danych . 9. Program sparingów bez presji wyników, zamiast gry w lidze .

7 WSPÓŁPRACA KLUB - RODZICE
1. Prawidłowa komunikacja z rodzicami . 2. Karą dla zawodnika powinien być brak meczu a nie treningu . 3. Strona internetowa jako podstawowy środek komunikacyjny . 4. Spotkania organizacyjne z rodzicami 4 razy w roku . 5. Należy zaangażować rodziców w działalność klubu . 6. Przedstawić swoją filozofię pracy z dziećmi . 7. Przestrzeganie regulaminu rodzica i regulaminu zawodnika . 8. Przedstawić różnice pomiędzy piłką nożną dorosłych a dzieci . 9. List do rodziców dotyczący odpowiedniego dopingu .

8 1. Zapewnić wszystkim przeżycie sukcesu w każdym treningu .
PSYCHOLOGIA SPORTU 1. Zapewnić wszystkim przeżycie sukcesu w każdym treningu . 2. Poprzez odpowiedni trening budowanie pewności siebie . 3. Obecność na treningach zawodników Puszczy Niepołomice . 4. Psychologiczne przygotowanie dzieci do realiów gry z presją . 5. Duża świadomość zawodników podczas wykonywania ćwiczeń . 6. Współpraca klubu z psychologiem sportowym . 7. Brak nazewnictwa pierwszej i drugiej drużyny . 8. Podejmowanie własnych decyzji i nauka przez próby i błędy. 9. Wspierać i wymagać indywidualnie od każdego dziecka.

9 1. Program edukacyjno-szkoleniowy „ Szkoła-Piłka-Zachowanie” .
EDUKACJA 1. Program edukacyjno-szkoleniowy „ Szkoła-Piłka-Zachowanie” . 2. W szatniach umieścić tablice z wynikami w szkole . 3. Współpraca z nauczycielami, dyrektorem szkoły . 4. Promować zawodników z dobrymi ocenami w szkole . 5. Zawodnicy mający złe oceny – brak udziału w meczach . 6. Raz w miesiącu z pomocą rodziców oceniać postępy w szkole . 7. Praca wg zasady „ dobry zawodnik to solidny uczeń ” . 8. Ocena zaangażowania na treningach oraz postawy fair play . 9. Godne reprezentowanie barw klubowych poza klubem .

10 1. Trenerzy pracują wg miesięcznych planów treningowych .
PIŁKA NOŻNA 1. Trenerzy pracują wg miesięcznych planów treningowych . 2. Nauczanie techniki w okresie 4 – 6 jednostek treningowych . 3. Nauczanie w podziale ; brak presji – średnia presja- 100% presji . 4. Wprowadzenie unifikacji nazewnictwa zwodów, gier itp . 5. Przeprowadzanie testów sprawności fizycznej . 6. Nauczanie zawodnika gry na różnych pozycjach . 7. System i styl gry zbieżny z seniorami Puszczy Niepołomice . 8. Nauczyć poprawnej techniki każdego zawodnika. 9. Specjalny program dla zawodników wolniej dorastających .

11 1. W naborze brak selekcji wśród zawodników .
SELEKCJA 1. W naborze brak selekcji wśród zawodników . 2. Później podział na 2 grupy: zaawansowaną i rekreacyjną . 3. W każdej grupie utworzenie miejsc dla bezpłatnych treningów . 4. Najlepsi zawodnicy powinni trenować ze starszymi zawodnikami. 5. Skauting wyróżniających się zawodników w regionie . 6. Prowadzenie naboru przez cały rok . 7. Zawodnicy słabsi fizycznie powinni trenować z młodszymi . 8. Podczas meczy obserwować zawodników innych drużyn . 9. Podczas treningów w grze końcowej podział na 2 grupy.

12 GRUPY SZKOLENIOWE Podział na grupy szkoleniowe:
1. 4 – 6 lat „ Lewandowski ” . 2. 7 – 8 lat „ Messi ” . 3. 9 – 10 lat „ Cristiano Ronaldo ”. Podział na grupy uzależniony jest od dwóch czynników: Wieku zawodnika Posiadanych umiejętności . Liczba trenerów podczas treningu: Jeden trener na 15 zawodników . Dwóch trenerów na 25 zawodników . Trzech trenerów na 30 zawodników .

13 FILOZOFIA DZIECIĘCEGO FUTBOLU
Piłka nożna dzieci w dużym stopniu różni się od piłki nożnej dorosłych. Głównym celem treningu z dziećmi powinna być radość dziecka, dobra zabawa i zwrócenie uwagi na jego zainteresowaniach i potrzebach. Problemem piłki dziecięcej jest gra gdzie najważniejszy jest wynik co powoduje dodatkową presję, która udziela się dzieciom biorąc pod uwagę, że już sam fakt uczestnictwa dziecka w meczu lub turnieju jest dla niego stresującą sytuacją. Trenerzy dla, których wynik jest najważniejszy czasami dodatkowo motywowani są oczekiwaniami rodziców, którzy mają nadzieję, że ich dziecko zawsze zwycięży. Trener powinien oceniany być przez pryzmat postępu edukacyjnego i sportowego czynionego przez wszystkie dzieci.

14 RÓŻNICE MIĘDZY PIŁKĄ NOŻNĄ DOROSŁYCH A FUTBOLEM DZIECI
TEMAT PIŁKA NOŻNA DOROSŁYCH PIŁKA NOŻNA DZIECI TRENING UKIERUNKOWANY NA WSPÓŁZAWODNICTWO NAUKA POPRZEZ GRY RADOŚĆ I ZABAWĘ CEL SPORTOWY ZWYCIĘSTWO MISTRZOSTWO RADOŚĆ Z UPRAWIANIA SPORTU SUKCES KOŃCOWY WYNIK MECZU DOŚWIADCZENIA Z GRY DLA WSZYSTKICH DZIECI TABELA NAJWAŻNIEJSZA NIEWAŻNA TRENER OCENIANY PRZEZ KOŃCOWY WYNIK OCENIANY PRZEZ POSTĘP DZIECI

15 CHARAKTERYSTYKA ZAWODNIKA GRUPA „ LEWANDOWSKI ”
1. Umie się skoncentrować tylko na chwilę . 2. Rozumie proste zasady, pokazane w prosty sposób . 3. Grają zawsze indywidualnie, nie podają piłki do kolegów . 4. Stale są w ruchu, szybko się męczą i szybko odzyskują siłę . 5. Uwielbiają biegać, gonić innych, skakać, przetaczać się . 6. Każdy mały sukces zachęca ich do dalszego trenowania . 7. Entuzjazm do zajęć czerpią od trenera . 8. Posiadają dużą ciekawość życia, zadają wiele pytań . 9. Mają rozbudowany świat fantazji, bajek, gier komputerowych .

16 CO NAS MOŻE SPOTKAĆ W PRACY ? GRUPA „ LEWANDOWSKI ”
1. Większość zawodników płacze gdy tylko się uderzy . 2. Po rozpoczęciu meczu wszyscy będą się znajdować blisko piłki . 3. Niektórzy zawodnicy złapią piłkę w ręce i jest to naturalne . 4. W trakcie treningu należy kilka razy zawiązać im sznurowadła. 5. Gdy wydarzy się coś obok, stracą zainteresowanie treningiem . 6. Trzeba przypominać im o potrzebie pójścia do toalety . 7. Oprócz bramkarza nie mają przypisanej pozycji na boisku . 8. Mają dosyć ograniczoną koordynację ruchową. 9. Posiadają bardzo różne poziomy wytrzymałości .

17 JAK ROZSĄDNIE SZKOLIĆ ? GRUPA „ LEWANDOWSKI ”
1. W każdym treningu jak najwięcej kontaktów z piłką. 2. Przygotować na trening jak najwięcej różnych gier i zabaw. 3. Unikać długich przestojów w zajęciach . 4. Każde dziecko powinno opuszczać zajęcia zadowolone . 5. Należy zaplanować przerwy, aby dzieci mogły się napić . 6. Zachęcać dzieci do podejmowania własnych decyzji. 7. W zabawach używać postaci z bajek i gier komputerowych . 8. W treningu stosować małe gry 3 x 3 lub 4 x 4. 9. W grach używać dużych bramek aby padało dużo goli .

18 WYTYCZNE I CELE W WIEKU 5 LAT . GRUPA „ LEWANDOWSKI ”
1. Wszechstronne formy aktywności motorycznej. 2. Profilaktyka wad postawy. 3. Fascynacja piłką nożną . 4. Radość z gier i zabaw . 5. Zwiększenie poziomu sprawności ogólnej. 6. Rozwój i ukierunkowanie osobowości dziecka . 7. Poznanie piłki jako przyboru w grze w różny sposób. 8. Wzmocnienie całego ciała poprzez zabawę. 9. Nauka prawidłowej techniki biegu .

19 WYTYCZNE I CELE W WIEKU 6 LAT . GRUPA „ LEWANDOWSKI ”
1. Wszechstronne formy aktywności motorycznej . 2. Profilaktyka wad postawy. 3. Fascynacja piłka nożną . 4. Radość z gier i zabaw . 5. Podstawy przyjęcia piłki podeszwą stopy. 6. Podstawy przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy. 7. Podstawy podania piłki podeszwą stopy. 8. Podstawy podania piłki wewnętrzną częścią stopy. 9. Podstawy prowadzenia piłki po linii prostej .

20 CHARAKTERYSTYKA ZAWODNIKA GRUPA „ MESSI ”
1. Są ciągle w ruchu – skaczą, drapią się, kołyszą itp. 2. Łatwo się obrażają i długo pamiętają negatywne uwagi. 3. Potrzebują wielu pochwał i gry bez presji na wynik. 4. Brakuje im poczucia zmęczenia, często opadają z sił. 5. Nie potrafią obiektywnie ocenić swoich umiejętności . 6. Nie potrafią się skoncentrować przez całe zajęcia. 7. Zaczynają naśladować piłkarskich idoli. 8. Cechuje ich duża wrażliwość i mała pewność siebie. 9. Uwielbiają rywalizację z rówieśnikami.

21 CO NAS MOŻE SPOTKAĆ W PRACY ? GRUPA „ MESSI ”
1. Są bardziej posłuszni niż dzieci w wieku 4 – 6 lat. 2. Często wystarczą 2 – 3 zdania by zrozumieli uwagi trenera. 3. Zaczynają rozumieć zasady gry i częściej podają do kolegów. 4. Po upadkach najczęściej wstają i szybko o nich zapominają. 5. Nietypowe wydarzenia poza boiskiem będą ich rozpraszały. 6. Wybór zespołów przez trenera pokaże kto się z kim przyjaźni. 7. Niektórzy zawodnicy będą chcieli iść spać w stroju klubowym. 8. Ich układ kostny szybko rośnie, co powoduje brak koordynacji. 9. Cechuje ich częsta zmiana nastrojów.

22 JAK ROZSĄDNIE SZKOLIĆ ? GRUPA „ MESSI ”
1. Kształtować dyscyplinę, cierpliwość i działanie w grupie. 2. Zachęcać do stosowania nieszablonowych zwodów i trików. 3. Stosować wyłącznie pozytywne oceny i normy. 4. Akcentować w zajęciach ćwiczenia koordynacyjne z piłką. 5. Stosować w treningu różnego rodzaju piłki. 6. Przed treningiem pozwolić się dzieciom wyszumieć. 7. Należy zachęcać dzieci do trenowania także w domu. 8. W treningu stosować małe gry 1 x 1 lub 2 x 2. 9. Przypominać, aby dbały o sprzęt sportowy.

23 WYTYCZNE I CELE W WIEKU 7 LAT . GRUPA „ MESSI ”
1. Wszechstronne formy aktywności motorycznej . 2. Wielostronna i kreatywna koordynacja ciała z piłką. 3. Podstawowe zadania koordynacyjne na drabince. 4. Nauczanie prowadzenia piłki ze zmiana kierunku biegu. 5. Nauczanie przyjęcia wewnętrzna częścią stopy i podeszwą . 6. Nauczanie podania wewnętrzna częścią stopy i podeszwą. 7. Podstawy prowadzenia piłki slalomem. 8. Doskonalenie prawidłowej techniki biegu. 9. Nauczanie zwodów: inside cut, outside cut, step on.

24 WYTYCZNE I CELE W WIEKU 8 LAT . GRUPA „ MESSI ”
1. Wszechstronne formy aktywności motorycznej. 2. Zwiększenie poziomu sprawności ogólnej. 3. Nauczanie ćwiczeń koordynacyjnych na drabince. 4. Doskonalenie prowadzenia piłki ze zmiana kierunku biegu. 5. Doskonalenie przyjęcia wewnętrzna częścią stopy i podeszwą . 6. Doskonalenie podania wewnętrzna częścią stopy i podeszwą. 7. Nauczanie prowadzenia piłki slalomem. 8. Doskonalenie prowadzenia piłki różnymi częściami stopy. 9. Nauczanie zwodów: scissors, side step, step over.

25 CHARAKTERYSTYKA ZAWODNIKA GRUPA „ CRISTIANO RONALDO ”
1. Potrafią coraz więcej przewidywać podczas gry. 2. Duże różnice między zawodnikami w zakresie umiejętności. 3. Zawodnicy są bardziej kreatywni podczas gry . 4. Zaczynają rozumieć niektóre zagadnienia taktyczne. 5. Objaśnienia dla nich powinny być krótkie i jasne. 6. Często są bardzo zmotywowani podczas treningu. 7. Coraz częściej zaczynają odczuwać presję z zewnątrz. 8. Uwielbiają rywalizację z kolegami podczas gier i zabaw. 9. Są bardziej odpowiedzialni, dbają o swój sprzęt sportowy.

26 CO NAS MOŻE SPOTKAĆ W PRACY ? GRUPA „ CRISTIANO RONALDO ”
1. Zaczynają rozumieć większość reguł gry. 2. Podczas gry starają się udowodnić, że są lepsi od kolegi. 3. Coraz częściej podają do partnerów z drużyny. 4. Podczas gry może dochodzić do ostrych starć. 5. Podczas treningu będą chcieli sami wybierać składy drużyn. 6. Ćwiczenia techniczne będą się starali wykonać jak najszybciej. 7. Niektórych bardziej interesują swoje modne nowe buty niż gra. 8. Bardzo przeżywają porażkę i mogą płakać po przegranym meczu. 9. Podczas gry wybierają decyzje, które według nich są najlepsze.

27 JAK ROZSĄDNIE SZKOLIĆ ? GRUPA „ CRISTIANO RONALDO ”
1. Trener powinien zmieniać pozycje, na których grają zawodnicy. 2. W ciekawych formach nauczać podstaw techniki. 3. Podczas gry końcowej częsta zmiana bramkarza. 4. W sytuacjach konfliktowych może decydować wyliczanka. 5. Powtarzanie ćwiczeń powinno być w sposób dynamiczny. 6. Wyjaśniać dlaczego ćwiczenie wykonują tak a nie inaczej. 7. Należy objaśniać ćwiczenia językiem zrozumiałym dla dzieci. 8. Ważne aby trener nie wywierał na nich dodatkowej presji. 9. Stosować na przemian małe gry 3 x 3, 4 x 4 i rzadziej 5 x 5.

28 WYTYCZNE I CELE W WIEKU 9 LAT . GRUPA „ CRISTIANO RONALDO ”
1. Wszechstronne formy aktywności motorycznej. 2. Zwiększenie poziomu sprawności ogólnej. 3. Nauczanie ćwiczeń koordynacyjnych na drabince. 4. Doskonalenie prowadzenia piłki slalomem . 5. Przyjęcie i podanie wewnętrzną częścią stopy - średnia presja . 6. Przyjęcie i podanie podeszwą - średnia presja. 7. Podstawy gry głową. 8. Podstawy przyjęcia kierunkowego. 9. Nauczanie zwodów: u - turn, hook turn, v - turn .

29 WYTYCZNE I CELE W WIEKU 10 LAT . GRUPA „ CRISTIANO RONALDO ”
1. Wszechstronne formy aktywności motorycznej. 2. Zwiększenie poziomu sprawności ogólnej. 3. Doskonalenie ćwiczeń koordynacyjnych na drabince. 4. Doskonalenie prowadzenia piłki slalomem - na czas. 5. Przyjęcie i podanie wewnętrzną częścią stopy - 100% presji . 6. Przyjęcie i podanie podeszwą - 100% presji. 7. Nauczanie gry głową. 8. Nauczanie przyjęcia kierunkowego - średnia presja. 9. Nauczanie zwodów: high wave, pull spin, twist off .

30 ZADANIA TRENERA ZGODNE Z SYSTEMEM SZKOLENIA
1. Przygotowywanie treningów na szablonie klubowym. 2. Udział w spotkaniach trenerów ( min. raz na 2 tygodnie ). 3. Udział w szkoleniach wewnętrznych i ogólnodostępnych . 4. Przygotowywanie i aktualizowanie klubowej bazy danych . 5. Prowadzenie treningu wg przyjętego systemu szkolenia. 6. Pomoc w organizowaniu turniejów, meczów i festynów . 7. Współudział przy późniejszej selekcji zawodników. 8. Prowadzenie treningów w sposób entuzjastyczny . 9. Pielęgnowanie pozytywnej współpracy z rodzicami .

31 ZADANIA TRENERA PODCZAS TRENINGU
1. Wspólne rozpoczęcie i zakończenie treningu z dziećmi. 2. Dać dzieciom możliwość wypowiedzenia się i zadawania pytań. 3. Unikanie monotonnych ćwiczeń i długich przerw. 4. Używanie gwizdka tylko wtedy gdy jest to konieczne. 5. Prowadzenie treningu wg zasady „ omów-pokaż-daj wykonać ”. 6. Nie podpowiadać, gdy dziecko jest przy piłce. 7. Tłumaczyć tylko następne zadania, nie cały trening. 8. Być aktywnym podczas treningu i brać w nim udział. 9. Być wzorem w każdej sytuacji.

32 BUDOWA WZORCOWEGO TRENINGU GRUPA „ LEWANDOWSKI ”
1 FAZA WYSZUMIENIA SIĘ – OK. 5 MINUT 2 PRZYWITANIE – TRENER I ZAWODNICY SIADAJĄ NA ZIEMI 3 ZABAWA BIEŻNA BEZ PIŁEK 4 ZABAWA BIEŻNA BEZ PIŁEK LUB Z PIŁKAMI 5 ZABAWA BIEŻNA Z PIŁKAMI + PANOWANIE NAD PIŁKA 6 ZABAWA Z PIŁKAMI + STRZAŁ DO BRAMKI 7 DOWOLNA GRA KOŃCOWA – 3 X 3 LUB 4 X 4 BEZ BRAMKARZY 8 POŻEGNANIE – TRENER I ZAWODNICY SIADAJĄ NA ZIEMI

33 ZAKRES TRENINGOWY GRUPA „ LEWANDOWSKI ”
FORMUŁA 40% + 30% + 30% 40 % 30 % 30 % WSZECHSTRONNE SZKOLENIE RUCHOWE POPRZEZ GRY I ZABAWY CELE ZORIENTOWANE NA PIŁKĘ NOŻNĄ POPRZEZ GRY I ZABAWY MINI PIŁKA NOŻNA, MAŁE GRY NA RÓŻNE BRAMKI, GRY 3X3 LUB 4X4

34 ZAKRES TRENINGOWY GRUPA „ LEWANDOWSKI ”
WSZECHSTRONNE SZKOLENIE RUCHOWE POPRZEZ GRY I ZABAWY CELE ZORIENTOWANE NA PIŁKĘ NOŻNĄ POPRZEZ GRY I ZABAWY MINI PIŁKA NOŻNA, MAŁE GRY NA RÓŻNE BRAMKI, GRY 3X3 LUB 4X4 PROSTE RUCHY MOTORYCZNE PROSTE ZADANIA Z PIŁKĄ GRY NA MAŁE BOISKA BIEGANIE, SKOKI TURLANIE SIĘ KOMBINACJE RUCHOWE Z PIŁKĄ DUŻO GOLI W MECZACH RÓŻNE FORMY BERKÓW KOORDYNACJA Z PIŁKĄ CZĘSTY KONTAKT Z PIŁKĄ

35 BUDOWA WZORCOWEGO TRENINGU GRUPA „ MESSI ”
1 FAZA WYSZUMIENIA SIĘ – OK. 5 MINUT 2 PRZYWITANIE – TRENER I ZAWODNICY SIADAJĄ NA ZIEMI 3 ZABAWA BIEŻNA BEZ PIŁEK 4 ZABAWA BIEŻNA Z PIŁKAMI 5 ZABAWA BIEŻNA Z PIŁKAMI + PANOWANIE NAD PIŁKA 6 PANOWANIE NAD PIŁKĄ + STRZAŁ DO BRAMKI 7 DOWOLNA GRA KOŃCOWA – 3 X 3 LUB 4 X 4 BEZ BRAMKARZY 8 POŻEGNANIE – TRENER I ZAWODNICY SIADAJĄ NA ZIEMI

36 ZAKRES TRENINGOWY GRUPA „ MESSI ”
FORMUŁA 30% + 30% + 15% + 25% 30 % 30 % 25 % 15 % WSZECHSTRONNE SZKOLENIE RUCHOWE POPRZEZ GRY I ZABAWY CELE ZORIENTOWANE NA PIŁKĘ NOŻNĄ POPRZEZ GRY I ZABAWY SPECJALISTYCZNY TRENING TECHNIKI, NAUKA GRY OBIEMA NOGAMI MINI PIŁKA NOŻNA, MAŁE GRY NA RÓŻNE BRAMKI, GRY 3X3 LUB 4X4

37 ZAKRES TRENINGOWY GRUPA „ MESSI ”
WSZECHSTRONNE SZKOLENIE RUCHOWE POPRZEZ GRY I ZABAWY CELE ZORIENTOWANE NA PIŁKĘ NOŻNĄ POPRZEZ GRY I ZABAWY SPECJALISTYCZNY TRENING TECHNIKI, NAUKA GRY OBIEMA NOGAMI MINI PIŁKA NOŻNA, MAŁE GRY NA RÓŻNE BRAMKI, GRY 3X3 LUB 4X4 ROZGRZEWKA W FORMIE ZABAW KOORDYNOWANIE CIAŁA I PIŁKI MAŁE GRUPY ĆWICZĄCYCH WŁASNE PRZEPISY GRY ZABAWY BIEŻNE, WYŚCIGI RZĘDÓW PODEJMOWANIE SWOICH DECYZJI POJEDYNKI X 1 KREATYWNA GRA WSZYSTKICH ĆWICZENIA NA REAKCJE ZADANIA Z PIŁKAMI W RUCHU STRZAŁY Z PIŁKI PO PROWADZENIU ZMIANA POZYCJI NA BOISKU

38 BUDOWA WZORCOWEGO TRENINGU GRUPA „ CRISTIANO RONALDO ”
1 FAZA WYSZUMIENIA SIĘ – OK. 5 MINUT 2 PRZYWITANIE – ZAWODNICY USTAWIAJĄ SIĘ NA LINII ŚRODKOWEJ 3 ROZGRZEWKA Z PIŁKAMI 4 ZABAWA BIEŻNA Z PIŁKAMI 5 PANOWANIE NAD PIŁKA W FORMIE DYNAMICZNEJ 6 PANOWANIE NAD PIŁKĄ + STRZAŁ DO BRAMKI 7 DOWOLNA GRA KOŃCOWA – 3 X 3, 4 X 4 LUB 5 X 5 Z BRAMKARZAMI 8 POŻEGNANIE – ZAWODNICY USTAWIAJA SIĘ W KOLE + OKRZYK KLUBOWY

39 ZAKRES TRENINGOWY GRUPA „ CRISTIANO RONALDO ”
FORMUŁA 15% + 35% + 25% + 25% 35 % 25 % 25 % 15 % WSZECHSTRONNE SZKOLENIE RUCHOWE POPRZEZ GRY I ZABAWY CELE ZORIENTOWANE NA PIŁKĘ NOŻNĄ POPRZEZ GRY I ZABAWY SPECJALISTYCZNY TRENING TECHNIKI, NAUKA GRY OBIEMA NOGAMI MINI PIŁKA NOŻNA, MAŁE GRY NA RÓŻNE BRAMKI, GRY 3X3 LUB 4X4

40 ZAKRES TRENINGOWY GRUPA „ CRISTIANO RONALDO ”
WSZECHSTRONNE SZKOLENIE RUCHOWE POPRZEZ GRY I ZABAWY CELE ZORIENTOWANE NA PIŁKĘ NOŻNĄ POPRZEZ GRY I ZABAWY SPECJALISTYCZNY TRENING TECHNIKI, NAUKA GRY OBIEMA NOGAMI MINI PIŁKA NOŻNA, MAŁE GRY NA RÓŻNE BRAMKI, GRY 3X3 LUB 4X4 GRY Z UŻYCIEM RÓŻNYCH PIŁEK ZADANIA W PARACH NAUKA TRIKÓW I ZWODÓW RÓŻNE RODZAJE BRAMEK ĆWICZENIA Z OBSERWACJĄ TORY PRZESZKÓD Z PIŁKAMI PODANIA, PRZYJĘCIA PIŁKI CIEKAWE GRY W PRZEWADZE ZABAWY Z PIŁKĄ BERKI, WYŚCIGI WZMACNIANIE CZUCIA PIŁKI PROWADZENIE PIŁKI MAŁE TURNIEJE WEWNĘTRZNE

41 PAMIĘTAJ ! Tylko praca z pasją i zaangażowaniem przynosi oczekiwane efekty.


Pobierz ppt "UKS KAZIMIERZ NIEPOŁOMICKA SZKOŁA FUTBOLU SYSTEM SZKOLENIA 2014"

Podobne prezentacje


Reklamy Google