Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Plan w dobie chaosu Dagmara Strzębicka Warszawa, 22.10.2014.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Plan w dobie chaosu Dagmara Strzębicka Warszawa, 22.10.2014."— Zapis prezentacji:

1 Plan w dobie chaosu Dagmara Strzębicka Warszawa,

2 Why Business Plans Are A Waste Of Time?
I would go to successful entrepreneurs and ask them for copies of their original business plan (…). There was only one problem with the book concept. Most of the business plans had nothing to do with what the businesses eventually became. People who said they were going to specialize in developing new computer hardware ended up in software, for example. Companies that started with the goal of serving the end consumer became specialists in helping distributors.  In a surprisingly high number of cases, what was in the business plan ended up having very little to do with what the (successful) company ultimately became. I never did the book. Paul B. Brown, Forbes

3 „Większość biznesplanów jest bezużytecznych w przygotowaniu przedsiębiorcy do realnego świata. Najczęściej biznes plan nie przetrwa pierwszego kontaktu z klientami„ Steve Blank

4 Zarządzanie w chaosie Wielkie wyzwanie naszej ery? Spowodować, by firmy zmieniły się dostatecznie szybko, aby przetrwały w świecie, który jest bardziej szalony i ryzykowny, niż kiedykolwiek.

5 Czy to na pewno jest chaos?

6 W ‚zarządzaniu w chaosie” nie chodzi o nie posiadanie planu, tylko o jego elastyczność.

7 Trzeba być równocześnie szpakiem i obserwatorem

8 obserwować rynek, by widzieć, jaki się zmienia
zmieniać się razem z nim a może nawet nadawać mu kształt

9 Biznes bez planu ciuciuBABKA  Kręcę się w kółko, może coś mi wpadnie
Biznesplan w starym stylu PANI z nawigacji „Skręć w lewo”, a tam drzewo Biznesplan w dobie chaosu Podróż z kompasem Wiem, gdzie azymut, ale idę tam, gdzie ładniejszy krajobraz

10 „Ślepa świnia trafi czasem na trufle, ale lepiej, żeby wiedziała, że ma ich szukać w dębowym lesie”.
David Ogilvy

11 Biznesplan da odpowiedź na pytania: czym jest mój dębowy las
Biznesplan da odpowiedź na pytania: czym jest mój dębowy las? Czy warto w niego wchodzić? Jaki on jest? jak się po nim poruszać? Jak jest duży? Ile musze wydać, żeby móc ruszyć na poszukiwanie? Co musze kupić? Ile muszę zabrać kapitału, zanim znajdę jakieś trufle? A może da nam jasną wskazówkę że nie warto wchodzić do tego lasu, a do innego.

12 Jak się przygotować do biznesplanu? Jakie dane zgromadzić?
Koszty początkowe/stałe Założenia do planu sprzedaży Wielkość i wartość rynku/strategia penetracji Polityka cenowa Pozycjonowanie/strategia Plan na generowanie sprzedaży/marketing Potrzebny kapitał

13 A gdy wywar jest gotowy to po rozum pójść do głowy… nie próbować wylać nie pić, tylko słońcem się pokrzepić 

14 Różnica optyki Nasz związek chemiczny w porównaniu do konkurencji ma 25% większą sprawność laboratoryjną. Nie jest ograniczony właściwościami materiału. Dzieje się tak dzięki odpowiedniej kombinacji cieczy jodowej. Nasz związek pozwala producentom ogniw zaoszczędzić 40% kosztów produkcji i zwiększy zdolności produkcyjne o 15%. Dzięki czemu osiągną większą marżę i staną się bardziej konkurencyjni.

15 Model biznesowy Model biznesowy opisuje przesłanki stojące za sposobem, w jaki organizacja tworzy wartość oraz zapewnia i czerpie zyski z tej wytworzonej wartości. Alexander Osterwalder, Yves Pigneur

16 Założenia sprzedażowe
To czy założenia zawarte w biznesplanie były dobre okaże się dopiero gdy biznes zacznie działać, to oczywiste. Nie znaczy to jednak, że można sobie wziąć wszystkie założenia z powietrza, wprowadzić do EXCEL’a i już jest plan na biznes. Tak niestety jest w większości biznesplanów które czytam. Nie wiem jak odbierać oszacowanie popytu na produkt w biznesplanie gdzie autor nie przeprowadził ani jednej rozmowy z potencjalnymi klientami. Tadeusz “TAD” Witkowicz

17 Konkurencja Nie my decydujemy o tym czy mamy konkurencję, a decydują o tym klienci. Klienci nie są zakochani w naszym pomyśle tak jak my i zawsze wybierają to co jest dla nich lepsze, wygodniejsze lub tańsze. Najprawdopodobniej mogą sobie radzić bez naszego, przebojowego nawet, produktu. Tadeusz “TAD” Witkowicz


Pobierz ppt "Plan w dobie chaosu Dagmara Strzębicka Warszawa, 22.10.2014."

Podobne prezentacje


Reklamy Google