Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INTERAKTYWNE METODY INFORMOWANIA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INTERAKTYWNE METODY INFORMOWANIA"— Zapis prezentacji:

1 INTERAKTYWNE METODY INFORMOWANIA
I EDUKOWANIA SPOŁECZEŃSTWA NA PRZYKŁADZIE PROJEKTU RE:MIASTO Agnieszka Orłowska Justyna Skowronek Re:Miasto s.c.

2 GENEZA RE:MIASTA Niewystarczająca edukacja i informacja w związku ze zmianą ustawy o ucipwg Słaba siła przekazu (ograniczanie się do ulotki, plakatu, suchej informacji na stronie www), nieskutkująca zmotywowaniem ludzi do właściwego postępowania z odpadem Konieczność wzmocnienia przekazu = powiązanie z życiem codziennym, pokazanie konkretnych rozwiązań, drogi odpadu skutkujące wdrażaniem ustawowych wymogów a de facto zasady 3R.

3 CZYM JEST RE:MIASTO? Projekt RE:MIASTO jest inspirującą, wszechstronną i koncepcyjną odpowiedzią zarówno na wyzwania nowego systemu gospodarowania odpadami w Polsce, jaki i na potrzeby radykalnego ograniczania powstawania odpadów w społeczeństwie konsumpcyjnym. Re:Miasto to logiczne połączenie recyklingowych produktów, technologii i innowacji w postaci funkcjonującej struktury osadniczej, której fundamentem i spoiwem jest zasada 3R: REDUSE (ogranicz) – REUSE (uzyj ponownie) – RECYCLE (oddaj do odzysku = segreguj).

4 FORMUŁA RE:MIASTA Re:Miasto to przestrzeń targowa zaaranżowana w formę miasta, z zachowaniem jego struktury: ulic, zabudowań, przestrzeni publicznych oraz funkcji: mieszkalnych, usługowych i rekreacyjnych. W połączeniu z Kongresem SMART METROPOLIA zapewnia wielopłaszczyznową komunikację: np. samorząd lokalny – biznes, producent – klient, mieszkaniec – kreator przestrzeni publicznej – samorząd lokalny, biznes – artysta/designer – naukowiec.

5 CO ZYSKALIŚMY? nowa jakość edukacji ekologicznej, związanej z ograniczaniem powstawania odpadów i kształtowaniem postaw decydujących o stylu życia przyjaznym środowisku, praktyczna prezentacja technologii i rozwiązań „Re” i „Eko” w kontekście zielonych zamówień publicznych, stworzenie wielopłaszczyznowej komunikacji, stworzenie platformy współdziałania, opartego o ideę recyklingu i ekologii.

6 I EDYCJA RE:MIASTA 2013 rok Stoiska targowe pełniły rolę sklepów oraz punktów usługowych przy ulicy, a pozostałe obszary funkcjonalne i rekreacyjne były miejscami, w których uczestnicy konfrontowali się z ideą recyklingu i segregacji: Plac zabaw z palet i opon samochodowych (Re:Playground), meble miejskie z przetworzonego plastiku (Re:Skwer), prezentacje multimedialne / filmy o recyklingu i upcyklingu (Re:Kino), pokój zaaranżowany meblami i przedmiotami wykonanymi z niepotrzebnych rzeczy (Re:Wnętrze) warsztaty recyklingowe (Strefa Re:laksu) i działania upcyklingowe (Dom Kultury Recyklingu).

7 FOTORELACJA

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27 WNIOSKI Duże zainteresowanie formułą:
inspiracja zarówno samorządów lokalnych w kontekście zielonych zamówień publicznych jak i mieszkańców oddźwięk medialny – temat chętnie pokazywany (relacja TVN24 na żywo, informacje newsowe radiowe: RMF FM, Radio Gdańsk, Radio Eska, Magazyn Ekologiczny Radia Gdańsk, portale newsowe: trojmiasto.pl, trojmiasto.tv, naszemiasto.pl, mmtrojmiasto, gazeta.pl, portale branżowe: ekologia.pl, odpady.net, e-odpady.com, zielonalekcja.pl, logistyka-odzysku.pl, ekohabitat.pl, alenaturalnie.pl)

28 PLANY Kontynuacja projektu w nowych odsłonach– kolejne 3 lata
Umiejscowienie debat „odpadowych” Kongresu SMART METROPOLIA na terenie Re:Miasta Nacisk na zagadnienia: odzysk energii z odpadów, likwidacja składowisk Rozbudowanie Re:Miasta o kolejne aspekty ekologiczne: nowoczesny transport, OZE, zdrowy tryb życia

29 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Zapraszamy do współpracy


Pobierz ppt "INTERAKTYWNE METODY INFORMOWANIA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google