Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sesja Informacji Zwrotnej

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sesja Informacji Zwrotnej"— Zapis prezentacji:

1 Sesja Informacji Zwrotnej
Tutaj Wstaw Swoje Logo/ Nazwę Firmy Myers-Briggs Type Indicator and MBTI® are registered trade marks of the Myers-Briggs Type Indicator Trust. OPP Ltd is licensed to use the trade marks in Europe.

2 Cel Instrument MBTI pomoże Tobie:
Dowiedzieć się więcej na temat siebie, zrozumieć gdzie pasujesz w strukturze opisującej różnice osobowości w pozytywny i konstruktywny sposób. Docenić istotne różnice między ludźmi i zrozumieć jak różne typy mogą razem współpracować w dopełniający siebie sposób .

3 Zastosowanie Wiedza wynikająca z poznania wskaźnika MBTI znajduje zastosowanie w: Docenieniu różnorodności Poprawie relacji zawodowych Rozwoju stylu lidera Poprawie komunikacji Rozwinięciu strategii rozwiązywania problemów Zarządzaniu zmianą Budowaniu zaufania w zespole

4 Historia Wskaźnik powstał w oparciu o teorię osobowości szwajcarskiego psychiatry Carl’a Jung’a. Model został rozwinięty przez dwie nie psycholożki, Briggs and Myers, których wizją było udostępnienie tych idei tak szeroko jak to możliwe Jest to jeden z niewielu modeli osobowości opisujący występujące między ludźmi różnice w pozytywny i konstruktywny sposób. Nie ma lepszych czy gorszych typów, każdy typ ma swoje silne strony jak i możliwe słabsze obszary. Katharine Briggs Isabel Myers

5 Badania Ponad 20 lat badań przed publikacją pierwszej wersji kwestionariusza MBTI. Badania i publikacje dostępne w liczbie ponad 4 000, dają silne wsparcie rzetelności i trafności kwestionariusza MBTI. Wskaźnik MBTI cały czas jest rozwijany i ulepszany. Publikowane wersje są dopasowane kulturowo. Wskaźnik jest dostępny w 12 Europejskich językach. Autorzy z bogatym i różnorodnym doświadczeniem piszą na temat wskaźnika, opublikowano setki praktycznych przystępnych publikacji oraz książek. Translation notes: Check number of European Languages now available and amend

6 Jaka jest Twoja Preferencja?
Podpisz się. Zrób to samo DRUGĄ ręką!

7 Koncepcja ‘Preferencji’
“Naturalnie” “Łatwo” “Płynnie” “Komfortowo” “Zabiera mniej energii” “Nienaturalnie” “Trudno” “Z wysiłkiem” “Dziwnie” “Zabiera więcej energii”

8 Podstawowe założenia teorii typów
Kwestionariusz MBTI wskazuje preferencje. Preferencje nie wykluczają się nawzajem: każdy z nas korzysta z wszystkich 8. Preferencje to nie umiejętności: preferencje MBTI nie mówią o tym co potrafisz a czego nie. Nie ma lepszych czy gorszych typów, wszystkie typy mają potencjał. To osoby potrafią najlepiej ocenić swój własny typ – dlatego kwestionariusz MBTI jest wskaźnikiem - NIE TESTEM.

9 Etyka Kwestionariusz MBTI powinien być wykorzystywany tylko w celach rozwojowych. Nie może być wykorzystywany do selekcji, ponieważ nie mówi nic na temat umiejętności czy zdolności danej osoby. Osoby powinny być poproszone o podzielenie się swoim typem MBTI tylko w sytuacji gdy czują się z tym komfortowo, każda osoba jest właścicielem swoich danych i może wybrać czy chce się nimi dzielić czy też nie.

10 Introversion (Introwersja)
Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) Extraversion XX Introversion (Introwersja) (Poznanie) Sensing iNtuition (Intuicja) (Myślenie) Thinking Feeling (Odczuwanie) (Osądzanie) Judging Perceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować „energię” lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój „styl życia”

11 Terminologia Extraversion/ To NIE umiejętności społeczne czy
Introversion zaufanie Sensing To NIE wrażliwość (sensitivity) Intuition To nie kobieca intuicja czy przeczucia Thinking T czują i mają emocje Feeling F myślą i są również racjonalne, tu nie chodzi o emocje. Judging Nie chodzi o osądzanie ! Perceiving Nie chodzi o spostrzegawczość Translation Notes: Country content experts need to check whether the words/issues are the same when the words are translated – are there other words that should be highlighted instead?

12 Introversion (Introwersja)
Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) Extraversion XX Introversion (Introwersja) (Poznanie) Sensing iNtuition (Intuicja) (Myślenie) Thinking Feeling (Odczuwanie) (Osądzanie) Judging Perceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować „energię” lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój „styl życia”

13 Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować „energię” lub uwagę
Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) Extraversion XX Introversion (Introwersja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować „energię” lub uwagę

14 Osoby, które preferują:
Extraversion Czerpią energię z zewnętrznego otoczenia: innych osób i doświadczeń. Koncentrują energię i uwagę na zewnątrz – w kierunku akcji Introversion Czerpią energię ze swojego wewnętrznego środowiska: przemyśleń i refleksji. Koncentrują energię i uwagę do środka - w kierunku refleksji

15 Ilustracja E I

16 Extraversion vs Introversion Charakterystyka Robić–Myśleć-Robić vs
Akcja vs Przegadać sprawy vs Ekspresyjny vs Interakcja vs Szerokość zainteresowań vs Introversion Myśleć-Robić-Myśleć Refleksja Przemyśleć sprawy Zachowawczy Koncentracja Głębokość zainteresowań

17 Analogia E I

18 Zastanów się… Jaki byłby Twój idealny weekend?
Jak komfortowo czujesz się sam, tylko w swoim towarzystwie? Jakie jest twoje hobby?

19 Jaka jest Twoja preferencja?
Podczas gdy wszyscy korzystamy z obu trybów działania, nie preferujemy ich w jednakowy sposób. Zastanów się i zaznacz na poniższej linii jak Ty oceniasz swoją preferencję. E ? I Translation notes: If A5 Report Booklet not available, this can be done on page in chapter 1 of User’s Guide. Klarownie Umiarkowanie Nie jestem pewien Umiarkowanie Klarownie

20 Gdyby tylko mógł, ogłosił by to przez megafon.
Słuchajcie wszyscy! Teraz zmykam do toalety, nie zajmie mi to za dużo czasu, ale natura wzywa – rozumiecie, słaby pęcherz, mój wiek i takie tam. Zaczniemy zaraz jak tylko wrócę – pewnie za 2 minuty. Gdyby tylko mógł, ogłosił by to przez megafon.

21 To bardzo miło ze strony tych pań, że zaprosiły nas na obiad i pozwoliły skorzystać z Jacuzzi. Myślę, że jest to niezbyt uprzejme aby przerwać im czytanie tych interesujących wierszy i poematów, by zapytać co podadzą na obiad. Myślę, że nas…

22 Introversion (Introwersja)
Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) Extraversion XX Introversion (Introwersja) (Poznanie) Sensing iNtuition (Intuicja) (Myślenie) Thinking Feeling (Odczuwanie) (Osądzanie) Judging Perceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować „energię” lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój „styl życia”

23 Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz
Cztery Wymiary Typu (Poznanie) Sensing XX iNtuition (Intuicja) Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz

24 Osoby które preferują:
Sensing Preferują informacje pochodzące z 5 zmysłów Zwracają uwagę na to co rzeczywiste Cenią praktyczne zastosowanie iNtuition Preferują informacje pochodzące ze skojarzeń Zwracają uwagę na to co może być Cenią wyobraźnię i wgląd

25 Ilustracje S N

26 Sensing vs Charakterystyka iNtuition Fakty vs Pomysły Detale vs
Realistyczny vs Tu i teraz vs Praktyczny vs Precyzyjny vs iNtuition Pomysły Duży obrazek Wyobrażony Przewidując przyszłość Teoretyczny Symboliczny

27 Co widzisz? S N Widzi detale Widzi wzorzec Potem wzorzec Potem detale

28 Zastanów się… Jakiej informacji potrzebujesz zanim wyruszysz w nieznane? Jak będziesz składał meble z IKEA? Czy lubisz korzystać z metafor i analogii, czy raczej mówić i nazywać rzeczy „po imieniu”?

29 Jaka jest Twoja preferencja?
Podczas gdy wszyscy korzystamy z obu trybów działania, nie preferujemy ich w jednakowy sposób. Zastanów się i zaznacz na poniższej linii jak Ty oceniasz swoją preferencję. S ? N Translation notes: If A5 Report Booklet not available, this can be done on page in chapter 1 of User’s Guide. Klarownie Umiarkowanie Nie jestem pewien Umiarkowanie Klarownie

30 No nie, Mamusiu ! To nie jest zamek księżniczki, to po prostu pudło w którym przywieźli nam telewizor ! Też tak myślałem.

31 Joe jest trochę zniechęcony, mimo gigantycznej liczby różnych skeczy i kreatywnych pomysłów, które prezentuje, nadal otrzymuje najwięcej braw za ten stary numer z ciastem kremowym.

32 Introversion (Introwersja)
Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) Extraversion XX Introversion (Introwersja) (Poznanie) Sensing iNtuition (Intuicja) (Myślenie) Thinking Feeling (Odczuwanie) (Osądzanie) Judging Perceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować „energię” lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój „styl życia”

33 Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji
Cztery Wymiary Typu (Myślenie) Thinking XX Feeling (Odczuwanie) Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji

34 Osoby, które preferują:
Thinking Preferują podejmowanie decyzji w oparciu o logikę i w obiektywny sposób. Łatwo dostrzegają błędy i krytykują. Wychodzą z sytuacji aby ją ‘beznamiętnie’ przeanalizować. Feeling Preferują podejmowanie decyzji w oparciu o wartości i osobiste przekonania. Łatwo okazują uznanie i dochodzą do porozumienia. Wchodzą w sytuacje aby ‘ważyć’ ludzkie wartości i motywy.

35 Ilustracja T F Podejmują decyzje przez „wyjście” z problemu – tak aby być obiektywnymi. Podejmują decyzje przez „wejście” w problem, aby być współ - czującymi.

36 Thinking vs Feeling Charakterystyka
Prowadzeni przez efektxxxxx przyczynowo skutkowy vs Analiza logiczna vs Szukają prawdy obiektywnej vs Kryteria bezosobowe vs Krytyka vs Koncentracja na zadaniu vs Feeling Prowadzeni przez osobiste wartości Rozumienie punktu widzenia innych osób Szukają harmonii Sytuacje osobiste Chwalenie Koncentracja na relacji

37 Analogy T F Poszukiwanie Prawdy Poszukiwanie Harmonii

38 Zastanów się… Co byś zrobił/ zrobiła, gdyby twój przyjaciel został okradziony? Pomyśl o swojej ostatniej ważnej decyzji, co brałeś/aś pod uwagę: za i przeciw, czy raczej to, co czułeś/aś, że powinieneś/naś zrobić? Jak reagujesz na krytykę?

39 Jaka jest Twoja preferencja?
Podczas gdy wszyscy korzystamy z obu trybów działania, nie preferujemy ich w jednakowy sposób. Zastanów się i zaznacz na poniższej linii jak Ty oceniasz swoją preferencję. T ? F Translation notes: If A5 Report Booklet not available, this can be done on page in chapter 1 of User’s Guide. Klarownie Umiarkowanie Nie jestem pewien Umiarkowanie Klarownie

40 Myślę, że konieczne będzie zasięgnięcie drugiej opinii
Porady i Krytyka Myślę, że konieczne będzie zasięgnięcie drugiej opinii Pytaj o nasze zniżki w zakupie hurtowym

41 Tak wiem, kochała Pani bardzo swojego kanarka, ale ten biedny kotek zapewne był tak bardzo głodny…
Translation notes: If deemed culturally inappropriate, then a replacement cartoon will need to be produced.

42 Introversion (Introwersja)
Cztery Wymiary Typu (Ekstrawersja) Extraversion XX Introversion (Introwersja) (Poznanie) Sensing iNtuition (Intuicja) (Myślenie) Thinking Feeling (Odczuwanie) (Osądzanie) Judging Perceiving (Obserwacja) Skąd preferujesz czerpać i na czym koncentrować „energię” lub uwagę Rodzaj informacji, które gromadzisz i którym ufasz Preferowany sposób oceniania informacji i podejmowania decyzji W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój „styl życia”

43 Perceiving (Obserwacja)
Cztery Wymiary Typu (Osądzanie) Judging XX Perceiving (Obserwacja) W jaki sposób działasz w świecie zewnętrznym, jaki jest twój „styl życia”

44 Osoby które preferują:
Judging Preferują przeżyć życie w zaplanowany i zorganizowany sposób Podoba im się dochodzenie do konkluzji i bycie stanowczym Unikają stresującego pośpiechu na ostatnią chwilę. Perceiving Preferują przeżyć życie w spontaniczny i adaptujący sposób. Podoba im się utrzymywanie wszelkich opcji otwartych i bycie ciekawym. Czerpią energię z presji ostatniej chwili.

45 Ilustracja J P

46 Judging vs Perceiving Charakterystyka Zaplanowany vs Zorganizowany vs
Kontrolujący vs Ustrukturyzowany vs Perceiving Spontaniczny Elastyczny Nieskrępowany Płynący z prądem

47 Anegdota J P

48 Zastanów się… W jaki sposób robisz zakupy?
Jak rezerwujesz swoje wakacje? Jeżeli jutrzejsze zajęcia byłyby odwołane, co byś zrobił/a?

49 Jaka jest Twoja preferencja?
Podczas gdy wszyscy korzystamy z obu trybów działania, nie preferujemy ich w jednakowy sposób. Zastanów się i zaznacz na poniższej linii jak Ty oceniasz swoją preferencję. J ? P Translation notes: If A5 Report Booklet not available, this can be done on page in chapter 1 of User’s Guide. Klarownie Umiarkowanie Nie jestem pewien Umiarkowanie Klarownie

50 W nawiązaniu do mojego planu, zostało mi jeszcze 7 minut i 30 sekund do mojej sesji spontaniczności, kilka notatek i będę przygotowany do tego, co powiedzieć. Ten facet chyba jest jedynym, jakiego znam, który planuje własne spontaniczne reakcje.

51 Witam na pokładzie samolotu 236 Warszawa Londyn
Witam na pokładzie samolotu 236 Warszawa Londyn. Powinniśmy lądować na lotnisku Heathrow za 10 minut, ale, poczekajcie, pogoda w Barcelonie jest o wiele lepsza, Lecimy ! Paliwa powinno wystarczyć.

52 Co mówi Kwestionariusz MBTI
Teraz zobaczysz w jaki sposób odpowiedziałeś na pytania zawarte w kwestionariuszu MBTI. Wynik preferencji dla wybranych liter analogicznie podobnie opisuje ‘klarowność’ wyboru preferencji: „Klarownie”, „Umiarkowanie” czy „Nie jestem pewien”. Jeżeli różni się to od tego jak myślałeś o sobie wcześniej, porozmawiaj z kwalifikowanym praktykiem MBTI, który może pomóc Tobie w wybraniu „typu najlepszego dopasowania”.

53 Typ Najlepszego Dopasowania
To jest ten typ MBTI, o którym Ty myślisz, że najlepiej Ciebie opisuje. Aby się upewnić, przeczytaj całostronicowy opis swojego typu najlepszego dopasowania w książce „Wprowadzenie do Typu”. Pamiętaj, to Ty znasz swój typ najlepiej! Nie martw się, nawet jeżeli nadal nie jesteś pewien – wiele osób potrzebuje dłuższej refleksji i zastanowienia zanim określi swój prawdziwy typ.

54 Zastosowanie Poznałeś strukturę, która pozwala myśleć o osobowości w nowy sposób. Możesz zacząć zastanawiać się, jak inni postrzegają Ciebie ! Pamiętaj, nie ma lepszych czy gorszych typów. Znajomość preferencji MBTI może pomóc Ci we współpracy z innymi, zredukowaniu poziomu konfliktu, poprawieniu komunikacji, wypracowaniu strategii wpływania na innych, czy podejmowaniu lepszych decyzji. A jak Ty z niej skorzystasz?

55 Wprowadzenie do Typu (Pakowana po10) Isabel Briggs Myers
Dostępna w 11 Europejskich Językach Translation notes: Insert graphic of local language version. Check number of languages currently available. Code: MB0076 PL

56 Chcesz wiedzieć więcej?
Przeczytaj książkę „Wprowadzenie do Typu” Poproś kwalifikowanego praktyka MBTI, aby powiedział Tobie więcej na temat dynamiki typu, to pozwoli zrozumieć Ci, jak możesz reagować w sytuacjach stresowych i jak typ może rozwinąć się w trakcie Twojego życia. Jest wiele książek i aplikacji dostępnych zarówno przez OPP Ltd oraz w księgarniach.

57 Powodzenia ! Let the MBTI framework help you to make a difference!
…I to koniec zestawu slajdów dotyczących przekazywania grupowej sesji informacji zwrotnej. Powodzenia ! Let the MBTI framework help you to make a difference! © OPP 2006 OPP Ltd, 15–17 Elsfield Hall, Elsfield Road, Oxford, OX2 8EP Cartoons by Tony Norris


Pobierz ppt "Sesja Informacji Zwrotnej"

Podobne prezentacje


Reklamy Google