Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)"— Zapis prezentacji:

1 Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Gorzów, 5 maj 2014 Jacek Jeremicz, Karl-Heinz Boßan. 1

2 Potencjał w transporcie do i z Polski
11 Potencjał w transporcie do i z Polski Szczecin Gorzów Wlkp. Cele: Rozbudowa infrastruktury Poprawa oferty przewozowej Wspólna taryfa Poznań Rund 15 Millionen Menschen reisen jährlich von Berlin-Brandenburg nach Polen. Bahnanteil der Großstädte: zwischen 2% und 7%. SPNV: Mängel in der Schieneninfrastruktur und zu wenig Angebot Fernverkehr in Polen im schlechten Zustand Wrocław 2 2

3 Potoki ruchu pasażerskiego w przewozach do Polski (BERLIN-GORZÓW)
4 kolejowe przejścia graniczne RB 26 (Berlin-Gorzów) najbardziej rozbudowana oferta w ruchu regionalnym najbardziej rozbudowana oferta w ruchu dalekobieżnym Quelle: INTERREG 3

4 Czego potrzebują biznesmeni?
Punktualność i niezawodność Krótkie czasy przejazdu Rozkład jazdy dopasowany do potencjalnych terminów spotkań Czego potrzebują turyści? Niezawodne połączenia Skomunikowane rozkłady jazdy Atrakcyjne ceny Czego potrzebują pracownicy? Niezawodne połączenia Duża częstotliwość obsługi linii w godzinach szczytu i dobre skomunikowanie z innymi środkami trasnportu publicznego Atrakcyjne ceny 4

5 Linia Berlin – Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – EUIG-IGOB
Konieczne działania: Stworzenie dodatkowych połączeń bezpośrednich Lepsze uzgodnienia dotyczące połączeń w Kostrzynie Lepsza oferta taryfowa Vision bezieht sich auf das Jahr 2020. Werte beziehen sich auf Studie der Universität Stettin. Co osiągnięto? 16 par pociągów co godzinę z Berlina-Lichtenberg do Kostrzyna 9 par pociągów z Kostrzyna do Gorzowa Wlkp. Przejście graniczne o największej liczbie pasażerów – około 900 osób dziennie Wzrost liczby podróżnych o około 30% w porównaniu z rokiem 2006 Stan obecny Wielkości docelowe Czas podróży 130 min. 100 min. Pary pociągów Połączenia z przesiadką 9 połączeń bezpośrednich (doc. do Piły) Podróżni (dzień) 11.000 15.000 5

6 Wspólny bilet Gorzów Wlkp. – Berlin – Gorzów Wlkp.
1. 26 czerwca 2008 r. – porozumienie na czas nieokreślony. 2. 30 listopada 2009 r. – porozumienie dodatkowe dotyczące biletów grupowych. Efekty przedsięwzięcia: w okresie od stycznia do grudnia 2013 roku, na podstawie porozumienia PR z VBB, sprzedano bilety na trasie Gorzów Berlin. 6

7 Wspólny bilet Gorzów Wlkp. – Berlin – Gorzów Wlkp.
Cena wspólnego biletu na całą trasę kształtuje się następująco: 1. Oferta dla pojedynczego pasażera: Jednorazowy – 11,70 Euro *, Całodzienny – 23,40 Euro **, 2. Oferta grupowa (do 5 podróżnych): Jednorazowy – 35 Euro*, Całodzienny – 70 Euro**. * w strefie taryfowej Berlin AB, bilet jednorazowy uprawnia do przejazdu środkami komunikacji miejskiej do celu podróży w dniu ważności podanym na bilecie ** cena obejmuje również bilet na komunikację miejską w strefach taryfowych A i B, tam i z powrotem. 7

8 Wyniki sondy przeprowadzonej między 24, a 28 marca 2014 r.
Gazeta Lubuska - udział wzięło 272 respondentów, z czego blisko 90% zadeklarowało korzystanie z przejazdu. Radio Gorzów - ponad 80% z 270 uczestniczących było gotowych skorzystać z nowego pociągu. Moje Miasto Gorzów – 67 % respondentów wskazało godzinę 9:00 jako najdogodniejszą dla podróżnych porę przyjazdu pociągu do Berlina. Ponadto pocztą elektroniczną – dotarło 67 deklaracji chęci skorzystania z oferty DB. 8

9 Dziękujemy za uwagę! Jacek Jeremicz, Karl-Heinz Boßan. 9


Pobierz ppt "Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google