Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi"— Zapis prezentacji:

1 Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi
w przestrzeni social media Andrzej Garapich, Sławek Pliszka Polskie Badania Internetu

2 Social media

3 Social media Blogi Blox Mikro blogi Blip RSS Google Reader Widżety 8fish Serwisy społecznościowe Goldenline Czaty Czat WP Fora Forum Gazeta Podcasty PR program 3 Dzielenie się wideo You Tube Dzielenie się zdjęciami Flickr Social media = aplikacje online, platformy i media, których głównym celem jest umożliwienie użytkownikom interakcji, współpracy oraz dzielenia się kontentem Universal McCann - Power to the people - Social Media Tracker Wave 3, marzec 2008

4 Top10 media społeczne i user generated content
nazwa użytkownicy (real users) odsłony czas [godz.] średni czas na użytkownika [godz:min:s] zasięg wśród internautów nasza-klasa.pl 09:17:39 69,63% youtube.com 03:48:10 55,14% wrzuta.pl 01:03:09 29,12% blog.onet.pl 00:27:56 23,61% blogspot.com 00:08:12 21,16% blox.pl 00:11:09 20,36% bloog.pl 00:10:17 19,79% chomikuj.pl 00:42:57 15,68% fotka.pl 03:48:51 15,64% peb.pl 00:22:07 13,99% Źródło danych: PBI, Megapanel PBI/Gemius, internauci w wieku 7+, VI 2009; kolor czerwony: witryny nieaudytowane

5 Ponad połowa badanych zarejestrowała się w serwisie e-commerce
W jakich serwisach posiadamy konta (niezależnie czy aktualnie korzystamy) 9 na 10 internautów w wieku ma profil w serwisie społecznościowym, konto pocztowe lub korzysta z komunikatora Ponad połowa badanych zarejestrowała się w serwisie e-commerce 37% internautów ma profil w więcej niż 10 serwisach Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063„ Czy posiadasz swoje konto (profil) w poniższych typach serwisów/usług? Zaznacz wszystkie właściwe odpowiedzi.”

6 Aktywności social i user generated content (ostatni miesiąc)
Internauci intensywnie korzystają z internetu do podtrzymywania relacji z innymi osobami i tworzenia contentu Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „Czy w ciągu ostatniego miesiąca wykorzystywałeś(aś) internet do… „

7 Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

8 Jakie informacje o sobie publikujemy w sieci?
Internet stał się przestrzenią bardzo publiczną; pełna anonimowość w sieci jest mitem. Pełne korzystanie z wielu serwisów (np. web2.0, e-commerce) nie jest możliwe bez podawania swoich danych. Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „ Które z poniższych informacji, danych o sobie udostępniłeś(-aś)/zamieściłeś(-aś) w internecie?”

9 Publikowanie wizerunku swoich bliskich
2/3 internautów opublikowało w sieci zdjęcia na których są ich znajomi (rodzina, znajomi, współpracownicy) Większość osób, przed publikacją zdjęcia pyta inne osoby o zgodę (49% osób w tej grupie pyta o zgodę „zawsze” lub „bardzo często) Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „Czy zdarzyło się, że zamieściłeś w internecie zdjęcia innej osoby/osób, które znasz osobiście? Jeśli tak, to jakich?”

10 (podstawa: 25% ogółu badanych)
Inni internauci odnoszą się do nas/ publikują materiały dotyczące nas Co czwarty internauta natrafił w internecie na materiały lub informacje dotyczące swojej osoby, opublikowane przez innych Na jakie materiały o sobie natrafili internauci? (podstawa: 25% ogółu badanych) Wśród nich, co trzecia osoba przynajmniej raz zwróciła się z żądaniem usunięcia takich materiałów (do autora zdjęcia/ wpisu lub do administratora serwisu) Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=263; „Jakiego rodzaju to były informacje, materiały?”

11 Stosowanie ograniczeń związanych z danymi w swoim profilu
Czy internauci stosują graniczenia dot. danych? (użytkownicy serwisów społecznościowych) 92% 4 na 10 osób nigdy nie stosuje lub tylko czasami ograniczenia związane z podawanymi w profilu informacjami Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=966 i n=886

12 Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

13 Czy sprawdzamy, co internet „mówi” o naszej osobie?
Sprawdzanie w internecie informacji na temat własnej osoby Czy sprawdzamy, co internet „mówi” o naszej osobie? 73% Google jest podstawowym narzędziem do wyszukiwania informacji o nas samych Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=1063 i n=777.

14 Dlaczego sprawdzamy co internet „mówi o nas”?
Głównym powodem, dla którego sprawdzamy co internet „mówi o nas” jest ciekawość (87%) Czasami również po to, aby móc prostować nieprawdziwe informacje (25%) lub reagować na negatywne komentarze pod naszym adresem (17%) 21% badanych internautów natrafiło w internecie na negatywne wypowiedzi/ materiały o sobie Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „ Czy kiedykolwiek spotkałeś(aś) się w internecie z…”

15 Na ile da się kontrolować to, co piszą o nas inni?
Jak uważasz, na ile łatwo jest kontrolować/śledzić to, w jaki sposób inni piszą o nas w internecie? 58% Ogromna liczba miejsc w sieci i kosztochłonność sprawia, że trudno jest efektywnie śledzić pojawiające się informacje o swojej osobie Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=612

16 Czy starasz się budować w internecie obraz (wizerunek) Twojej osoby?
Czy świadomie budujemy swój wizerunek w sieci? Czy starasz się budować w internecie obraz (wizerunek) Twojej osoby? 37% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=394

17 93% Nazwisko czy nick? Z jakich serwisów korzystamy?
Zarządzanie swoją tożsamością online. Spójność tożsamości czy wygoda? Nazwisko czy nick? Z jakich serwisów korzystamy? W jaki sposób zarządzamy swoimi nickami? 93% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=1054 i n=777.

18 „W serwisach społecznościowych mogę pokazać kim naprawdę jestem…”
Jesteśmy świadomi ograniczeń dotyczących profili „W serwisach społecznościowych mogę pokazać kim naprawdę jestem…” „Na podstawie profili w serwisach można sobie wyrobić zdanie o człowieku…” Tak=39% Nie=52% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=966

19 Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

20 Aktywności online wśród członków rodziny
Internet staje się powszechnym narzędziem komunikacji z najbliższymi/ członkami rodziny Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „Czy ktoś z Twojej najbliższej rodziny/ najbliższych…”

21 Internet, jako narzędzie do komunikowania się z najbliższymi
Czy przynajmniej od czasu do czasu wykorzystujesz internet do komunikowania się z członkami rodziny? 93% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=1027

22 W jaki sposób komunikujemy się z najbliższymi?
, komunikatory i SMS to nadal najpopularniejsze formy kontaktu przez internet między bliskimi 81% zapytanych uważa, że komunikowanie się przez internet ma pozytywny wpływ na ich życie rodzinne Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1027; „W jaki sposób utrzymujesz kontakt z członkami rodziny przez internet?” (wskaźnik: w ciągu ostatniego miesiąca)

23 Pozytywny wpływ komunikowania się przez internet na relacje
Komunikowanie się przez internet nie sprawia, że członkowie rodziny mniej rozmawiają/kontaktują się poza internetem Zdaniem większości zapytanych, komunikowanie się przez internet sprawia, że kontakt jest częstszy, bliższy oraz pozwala na częstsze dzielenie się zdjęciami czy relacjami. Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1027; „Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?”

24 Chętnie odpowiem na pytania 
Dziękuję za uwagę Chętnie odpowiem na pytania 

25 Dane kontaktowe Polskie Badania Internetu Sp. z o.o.  al. Jerozolimskie 65/79, lok   Warszawa  tel. (022) , fax (022) Więcej informacji o Nas na:

26 Współpracujemy m.in. z: Realizuje na zlecenie PBI badanie Megapanel PBI/Gemius. Współpraca przy edukowaniu rynku i popularyzowaniu medium internetowego. Współpraca przy konferencjach promujących internet. Dostawca monitoringu newsów oraz agregator wpisów na blogach. Dostawca profesjonalnych narzędzi do prowadzenia badań online. Dostawca danych strukturalnych (Net Track) do badania Megapanel SMG/KRC. Transmisje konferencji w trybie online.


Pobierz ppt "Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi"

Podobne prezentacje


Reklamy Google